Brexit ja sen seuraukset

No jaa, mitä nyt puheenjohtajatenttiä katselin jokin aika sitten niin yksikään heistä ei ollut irroittamassa Suomea EU:sta. Mukana tosin olivat vain kaikki vakavasti otettavat puolueet.

Nähtiinhän Suomen eduskunnassakin sellainen tilanne, että yksikään edustaja ei äänestänyt vastaan kun YYA-sopimuksen jatkamisesta päätettin. Niihin aikoihin galluppien mukaan 85% suomalaisista pitää YYA sopimusta "hyvänä asiana".
 
Juncker melkein tappoi jonkun jo kännissä, tai mistä sen tiedämme vaikka jo olisikin.



Itsensä.

"Junckerin mukaan hänellä on tasapaino-ongelmia, jotka johtuvat vuoden 1989 autokolarista. Onnettomuuden seurauksena Juncker oli kolme viikkoa koomassa ja kuusi kuukautta pyörätuolissa."

Vahingosta viisastuneena suosii nykyisin hitaampaa ja miellyttävämpää tapaa.
 
Nähtiinhän Suomen eduskunnassakin sellainen tilanne, että yksikään edustaja ei äänestänyt vastaan kun YYA-sopimuksen jatkamisesta päätettin. Niihin aikoihin galluppien mukaan 85% suomalaisista pitää YYA sopimusta "hyvänä asiana".
Ehkä vähän eri asia kuitenkin.
EU:n hajoaminen tai vaikkapa Suomen eroaminen siitä nykyisessä maailmantilanteessa olisi suuren luokan virhe. Onneksi sen näyttää tajuavan jokainen puoluejohtaja jolla on vähänkään vaikutusvaltaa Suomen politiikassa.
 
Ehkä vähän eri asia kuitenkin.
EU:n hajoaminen tai vaikkapa Suomen eroaminen siitä nykyisessä maailmantilanteessa olisi suuren luokan virhe. Onneksi sen näyttää tajuavan jokainen puoluejohtaja jolla on vähänkään vaikutusvaltaa Suomen politiikassa.

Kun on sitouduttu johonkin, niin yleensä se tosiasioiden tunnustaminen on todella hankalaa. Olet toki oikeassa siinä, että Suomen poliittinen eliitti kannattaa laajasti eurostoliittoa, koska kurssin muuttaminen tarkoittaisi myös sitä, että jouduttaisiin ottamaan vastuu omasta aikaisemmasta virheellisestä ja vastuuttomasta politiikasta.

Kuten todettu vielä vuoden 1985 tienoilla yksikään suomalainen eduskunnassa toimiva politiikko ei vastustanut YYA-sopimusta. Enemmistö ei aina ole oikeassa, varsinkin eurostoliiton osalta on luotu massiivinen propaganda väestön pitämiseksi pimennossa. Valtamediasta voimme lukea kuinka eurostoliitto etenee kaikilla rintamilla ja kriisitkin vain lujittaa yhteistä imperiumia. Aivan samalla Pravdat ja muut valtamediat (aka. vallanpitäjien mediat) kertoivat satoennätyksistä ja muista saavutuksista aina siihen päivän astiin kun neuvostoliitto lakkautettiin.
 
Aivan samalla Pravdat ja muut valtamediat (aka. vallanpitäjien mediat) kertoivat satoennätyksistä ja muista saavutuksista aina siihen päivän astiin kun neuvostoliitto lakkautettiin.
Mielestäni sinulla on fiksuja ajatuksia muissa ketjuissa, mutta jos haluaa vaikkapa minun mielipidettäni muuttaa asian suhteen, ehkä kannattaisi hiukan laskea intensiteettiä EU-kommentoinnissa? Nyt tahtoo olla aika lähellä "Jaa, Ingsoc ja EU-postaus, voi ohittaa suoraan" -reaktio... :/ (Et ole ainoa, joka on aiheuttamassa tätä reaktiota.)

Toki voi olla että haluat vain purkaa höyryjä / puhua jo samoin ajatteleville, jolloin jatka samaa rataa. :P
 
  • Tykkää
Reactions: TT
Kun on sitouduttu johonkin, niin yleensä se tosiasioiden tunnustaminen on todella hankalaa. Olet toki oikeassa siinä, että Suomen poliittinen eliitti kannattaa laajasti eurostoliittoa, koska kurssin muuttaminen tarkoittaisi myös sitä, että jouduttaisiin ottamaan vastuu omasta aikaisemmasta virheellisestä ja vastuuttomasta politiikasta.

Kuten todettu vielä vuoden 1985 tienoilla yksikään suomalainen eduskunnassa toimiva politiikko ei vastustanut YYA-sopimusta. Enemmistö ei aina ole oikeassa, varsinkin eurostoliiton osalta on luotu massiivinen propaganda väestön pitämiseksi pimennossa. Valtamediasta voimme lukea kuinka eurostoliitto etenee kaikilla rintamilla ja kriisitkin vain lujittaa yhteistä imperiumia. Aivan samalla Pravdat ja muut valtamediat (aka. vallanpitäjien mediat) kertoivat satoennätyksistä ja muista saavutuksista aina siihen päivän astiin kun neuvostoliitto lakkautettiin.
YYA-sopimuksen ja EU:n rinnastaminen toisiinsa on mielestäni hyvin ontuva vertaus.

Tässä maailmantilanteessa pidän yhtenäistä EU:a ja Suomen jäsenyyttä siinä elintärkeänä jo pelkästään turvallisuuspoliittisesta näkökulmasta.

Tästä asiasta (EU-jäsenyydestä) ylipäätään on saanut nähdä toinen toistaan mielikuvituksellisempia "teorioita" joilla pistetään vähän kaikki epäkohdat EU:n ja EU-jäsenyyden syyksi.
Yleisellä tasolla soisin edes hiukan järkeä käytettävän tässä asiassa harhaluulojen sijaan.
Esimerkiksi Halla-Aho on hyvä esimerkki tässä asiassa siitä miten järkeä osataan käyttää, eikä lähdetä seikkailemaan kaiken rationaalisen tuolle puolen.
Onneksi kaikki vähänkään vaikutusvaltaa omaavat puoluejohtajat ovat sitä mieltä ettei EU-erossa ole järkeä, eikä sellaiseen tulla pyrkimään. Hyvä osoitus järjenkäytöstä.
 
YYA-sopimuksen ja EU:n rinnastaminen toisiinsa on mielestäni hyvin ontuva vertaus.

YYA-sopimus oli Suomen keskeinen turvallisuuspoliittinen ratkaisu vuosina 1948-1992. Eurostoliitto taas on ollut se uusi ratkaisu vuodesta 1995.

Kummankin ratkaisun "erinomaisuus" perustuu tekstien lukemiseen ns. omasta näkökulmasta. Suomalainen johtava politiikko on ollut kuin entisaikain torppari joka kuvittelee, että sopimuksessa on määritelty hänen oikeutensa maahan. Todellisuudessa isäntä voi ottaa maan ja rakennukset pois torpparilta yksipuolisella päätöksellä.

Huvittavaa kyllä Iso-Britannia on osoittanut huomattavaa mielenkiintoa Suomeen ja muihin pohjoisiin alueihin. On mm. nimitetty Suomeen jälleen sotilasasiamies ja harjoitusyhteistyö on varmasti kaikille tuttua. Sen sijaan Saksan tai Ranskan mielenkiinto itäisten nato tai eu:jäsenteen puolustukseen on ollut hyvinkin nihkeää. Koko Suomen eurostoliittopolitiikan kulmakivenä ollut Saksan peesailu onkin ollut turvallisuuspolittiisesti käytännössä turhaa. Saksa ei halua sotkeutua mihinkään konfliktiin Venäjän kanssa oli sopimuksia tai ei.
 
YYA-sopimus oli Suomen keskeinen turvallisuuspoliittinen ratkaisu vuosina 1948-1992. Eurostoliitto taas on ollut se uusi ratkaisu vuodesta 1995.

Kummankin ratkaisun "erinomaisuus" perustuu tekstien lukemiseen ns. omasta näkökulmasta. Suomalainen johtava politiikko on ollut kuin entisaikain torppari joka kuvittelee, että sopimuksessa on määritelty hänen oikeutensa maahan. Todellisuudessa isäntä voi ottaa maan ja rakennukset pois torpparilta yksipuolisella päätöksellä.

Huvittavaa kyllä Iso-Britannia on osoittanut huomattavaa mielenkiintoa Suomeen ja muihin pohjoisiin alueihin. On mm. nimitetty Suomeen jälleen sotilasasiamies ja harjoitusyhteistyö on varmasti kaikille tuttua. Sen sijaan Saksan tai Ranskan mielenkiinto itäisten nato tai eu:jäsenteen puolustukseen on ollut hyvinkin nihkeää. Koko Suomen eurostoliittopolitiikan kulmakivenä ollut Saksan peesailu onkin ollut turvallisuuspolittiisesti käytännössä turhaa. Saksa ei halua sotkeutua mihinkään konfliktiin Venäjän kanssa oli sopimuksia tai ei.
Ei me tästä yhteisymmärrykseen päästä - lisäksi joudun kyllä toteamaan saman kuin joku jo tuossa aiemmin totesi: kun luen/kuulen sanoja kuten "nato-kiima", "eurostoliitto" jne jne jne niin yleensä kohteliaasti lopetan kuuntelemisen/keskustelun :)

Turvallisuuspoliittisesti yhteistyö Britannian kanssa on hyvä asia, mutta niin kauan kuin se ei ole sotilasliitto - mitä ei ole nähtävissä millään järjellisellä aikajänteellä - se on lopulta merkityksetöntä. Ainoastaan jäsenyys jossakin yhteisössä tai liittoutuminen jonkun/joidenkin valtioiden kanssa suoraan antaa edes hiukan turvaa.

Tällä hetkellä EU:n jäsenyys on jo yksin turvallisuuspoliittisesti tärkeä asia. Myös muita etuja jäsenyydestä on/ ihan kaikki se missä Suomessa on parantamisen varaa, ei ole EU:n vika.

Kuten sanottu: en näe syitä siihen että Suomen kannattaisi erota EU:sta, enkä usko että sinäkään sellaisia syitä löydät joilla saisit minut muuttamaan kantaani, joten osaltani keskustelu päättyy tähän.
 
Ainoastaan jäsenyys jossakin yhteisössä tai liittoutuminen jonkun/joidenkin valtioiden kanssa suoraan antaa edes hiukan turvaa.

Tiedät sen itsekkin, että eurostoliiton imperiumin jäsenyys ei tuo minkäänlaisia turvatakuita. Joka muuta väittää valehtelee.

Hyvä esimerkki siitä, että Suomen turvallisuuspolitiikassa ei pidä edetä ammattiyhdistysliikkeiden huutoäänestysten voimin (ei vaikka kyseessä olisi upseeriliiton huutoäänestys).
 
Pientä pohdiskeltavaa yhteiskunnan tilasta ja siitä missä elämme.

2. tammikuuta 2019

Valloitettujen valtioiden ja totalitarismien tunnusmerkkejä


Samalla kun valtionpäämiesten uudenvuodenpuheet ovat alkaneet muistuttaa vihapuhealgoritmeja, joiden pohjalta tuomitaan järkipuhujia ja aletaan määritellä, mitä politiikassa saa sanoa, on hyvä nostaa esiin myös muutamia kriteerejä, joilla voidaan tunnistaa, milloin elämme valloitetussa tai totalitaristisessa maassa.

Tässä siis vuoden alkajaisiksi muutamia kriteereitä valloitettujen valtioiden ja totalitarismien tunnistamiseksi – ihan vain sen havaitsemiseksi, minne integraation jatkuvassa kehittämisessä, lujittamisessa, syventämisessä ja tiivistämisessä on tultu.


1. Matkustavatko maan ministerit usein johonkin vieraaseen valtioon kuulemaan Ohjeita?

2. Poljetaanko maassa sananvapautta, koska ”kansainväliset sopimukset” vaativat ja jotta valloittajat uskoisivat median ja viranomaisten ”puuttuvan” todellisuutta koskevaan ”totuuteen”?

3. Tuomitseeko maan oikeuslaitos omia kansalaisiaan, jotka vastustavat väkivaltaa ja ideologian kautta harjoitettavaa sortoa?

4. Vievätkö viranomaiset oman maan kansalaisia käräjille näytteeksi siitä, että maassa uskotaan ulkopuolelta syötettyyn ideologiaan tai että vieraan vallan tarkkailijat olisivat tyytyväisiä?

5. Muutetaanko maahan laittomasti asumaan kysymättä kansalaisilta lupaa demokraattisessa prosessissa, ilman kutsua tai suurten kansanjoukkojen vastustaessa?

6. Myötäileekö hallitus vieraiden valtioiden tarkoitusperiä, jotta edes ”tärkeimmät asiat” voitaisiin pelastaa?

7. Ovatko viranomaiset huolissaan miehittäjien turvallisuudesta?

8. Tukahdutetaanko tietyn parlamentaarisen opposition edustajia haukkumalla heitä valtamediassa ”ääriajattelijoiksi”?

9. Annetaanko valloittajien tehdä naisille ja lapsille pahaa viranomaisvallan vaietessa ja median selittäessä rikoksia pois sekä valloittajien kanssa naimisissa olevien ”asiantuntijoiden” nauraessa päälle?

10. Ovatko toimittajat ja oikeuslaitos vieraan vallan johtaman nukkehallituksen sylikoiria?

11. Onko miehityksen lunnaana suuri valtionvelka, johon korruptoitunut eliitti on maan saattanut?

12. Onko maan nuoriso puoliksi pilalla lurjusten ja luopioiden ollessa kykenemättömiä tai haluttomia suorittamaan edes asepalvelusta?

13. Vallitseeko kaikkialla epätoivo ja harmaa näköalattomuus?

14. Tuntuuko kansalaisista siltä, että täytyy kulkea pää painuksissa, nyrkki taskussa ja nokka nurin päin sekä varoa sanojaan.

15. Voiko kuka tahansa olla epäilyksiä herättävä kaksoisagentti?

16. Ovatko vieras valta ja miehittäjät saaneet kansakunnan rivit repeämään kahtia: myötäilijöihin ja vastustajiin?

17. Joutuuko miehityksen vastustamisesta kärsimään työpaikan menetyksellä, akateemisella mielipidevankeudella tai ”yhteiskunnallisen luottamuksen” riistolla?

18. Voiko vääristä sanoista päätyä Supon salaisille listoille, jotka ovat syy työhakemusten mystisiin hylkäämisiin tai katoamisiin.

19. Onko erikseen kansa ja eliitti?

20. Toistaako valtiollinen media hallituksen maahanmuuttopoliittista agendaa?

21. Ovatko yliopistojen virat täytetyt valloittajalle myötämielisillä ja ”kansainvälisesti korrekteilla” tendenssitutkijoilla?

22. Kuluvatko kansalaisten kaikki tulot asuinkustannuksiin, joita pankit ovat valtiovallan kanssa vedättäneet ylöspäin holtittomalla luotonannolla muuttaakseen ihmisten kodit velkavankiloiksi ja saadakseen ihmiset työskentelemään orjallisesti?

23. Onko kansakunta haljennut taloudellisesti kahtia: yhtäältä kiskojiin, keinottelijoihin ja pikavippiparoneihin sekä toisaalta riistettyihin, tulottomiin ja toimettomiin?

24. Suhtaudutaanko vapauden ja kansanvallan tunnusmerkkiin, käteisen rahan käyttäjiin, kuin dollaridiilereihin Neuvostoliitossa?

25. Harjoitetaanko maassa elektronista tarkkailua ja roikkuuko poliisi nettilangoilla ripustellen sähköpaimenia kansalaisten keskinäiseen viestintään?

26. Ovatko moraaliposeeraus, hyvesignalointi, uhriutuminen ja sortopääoman keruu yleistyneet valloittajille myötämielisten suvaitsevaisten keskuudessa?

27. Esiintyykö myötäilijöiden keskuudessa patologista persoonan jakautumista, jota peitellään avoimella moraalisella rappiolla sekä hakeutumisella huvitteluliberalismiin ja päihteisiin?

28. Tuntuuko, että valhe löyhkää kaikkialla?

29. Ovatko poliittiset virkanimitykset elämän laki?

30. Syrjitäänkö oman maan kansalaisia vierasperäisten eduksi työpaikkojen täytössä ja julkisten asuntojen jaossa, ja nimitetäänkö tätä kaikkea ”positiiviseksi erityiskohteluksi” valloittajien talutusnuorassa olevien ihmisoikeusjuristien toimesta?

31. Onko ”ihmisoikeuksiin” vetoaminen vain irvokasta kiertoilmausta kansanedustuslaitoksen ohittamiselle, kun ihmisoikeusjuristit pyrkivät määräämään parlamenttien päätökset omalla nuijallaan sekä johtelemalla kansallisen lainsäädännön pykälät kansainvälisten ihmisoikeusjulistusten partituureista?

32. Ovatko Eric Hobsbawm, Jürgen Habermas, Erich Honecker ja Richard Coudenhove-Kalergi valtiosääntöfilosofian tärkeimpinä pidettyjä ajattelijoita?

33. Onko vaikeuksia erottaa parodiaa todellisuudesta?

34. Tuntuuko parodia ainoalta keinolta sanoa jotakin merkityksellistä; parodia kun sattuu olemaan ainoa asia, jota ei voi parodioida.

35. Kysyvätkö lapset, ”milloin noi lähtee pois”.

36. Onko yksityisautoilu kalliimpaa kuin missään muualla?

37. Pitääkö kierrätysuskonnosta teeskennellä saavansa ympäristöorgasmeja?

38. Korvataanko uskonto luontokultilla ja anekaupalla sekä siihen liittyvällä fillarikommunismilla tiedostavaisen eliitin osoittaessa edistyksellisyyttään kaukomatkoilla ja ”jättämällä autonsa kotiin”?

39. Väittävätkö vieraalle vallalle kuuliaiset toimittajat, että heitä ”ahdistellaan” tai ”vainotaan”, kun yleisöt paljastavat heidän valheitaan ja puolueellisuuttaan?

40. Peräävätkö toimittajat kriitikoiltaan ”faktoja”, kuten DDR:n aina faktat tarkistava valtamedia, joka erään professorin mielestä oli maailman vapain?

41. Onko maassa muiden neuvostojen lisäksi myös Julkisen sanan neuvosto, joka väittää puolustavansa faktajournalismia, vaikka neuvoston jäsenet ovatkin postmodernisteja, joiden leipätyönä on ollut kieltää positivismin mukaisten tosiasioiden olemassaolo sekä painottaa niiden sijaan totuuden subjektiivisuutta ja tulkinnanvaraisuutta?

42. Väittävätkö vierasperäistä vallankäyttöä ja sille kuuliaista nukkehallitusta puolustavat journalistit, että sen omasta agendasta poikkeava viestintä on valheellista, kun se poikkeaa valtamedian halusta omistaa totuus ja yrityksestä pitää totuutta monopolinaan tai kartellinaan?

43. Onko maassa eristetyn oppositio-osan ohella myös laaja ja luettu vaihtoehtoinen media, jonka olemassaoloa voidaan pitää merkkinä valtamedian puolueellisuudesta, viestintäongelmien olemassaolosta ja vastarinnan tukahduttamispyrkimyksistä?

44. Onko mediaan syntynyt kaksi todellisuuden tulkintalinjaa: yhtäältä vieraalle vallalle kuuliainen, kuplaantunut ja tunteisiin vetoava tulkinta ja toisaalta todellisuudentajuinen ja järkiperäinen tulkinta?

45. Lohduttautuvatko ihmiset sosiologi Anthony Giddensiltä tunnetulla sarkasmilla, jonka mukaan valheellisissakin oloissa ihmisillä säilyy heille ominainen kyky erottaa valhe totuudesta ja aito epäaidosta, mistä näyttönä on ihmisten harjoittama vastarinta?

46. Puhutaanko maassa ”ihmisoikeuksista” niin kuin ”ihmiskasvoisesta sosialismista” Wartburgin pakokaasun katkussa?

47. Onko Orwellin siteerausindeksi koholla ja onko parodiahorisontin ylityksen viittausfrekvenssi noussut?

48. Väittävätkö vieraalle vallalle myötämieliset suvaitsevaiset, että suvaitseminen ei voi olla valikoivaa, vaikka etiikan ja logiikan mukaan suvaitsemisen pitää olla nimenomaan valikoivaa, sillä muuten ei voida erottaa hyvää huonosta, arvollista arvottomasta eikä hyödyllistä haitallisesta?

49. Painostaako valtamedia kansalaisia kaivelemaan ”faktoja” mielipiteidensä tueksi myös asioissa, jotka ovat pohjimmiltaan mielipiteidenvaraisia, ei-todistuvia ja kantaväestöjen poliittisen tahdon varaisia.

50. Uhkaako maan oikeuslaitos kantaväestöön kuuluvia miehitysvallan vastustajia tuomioilla, mikäli nämä sanovat mielipiteensä eräästä väkivaltaa ja terroria tukevasta uskonnosta?

51. Kiusaavatko vieraalle vallalle uskolliset luopiot kansallismielisiä marttyyreita väittämällä, että he ovat vain marttyyrisoineet itsensä, ja julistautumalla itse marttyyreiksi sekä itkemällä äänekkäästi mukasorrettua asemaansa Jaguaareissaan?

52. Ovatko ihmiset unohtaneet, että marttyyriksi ei ryhdytä vaan tuomitaan esivallan toimesta ja että sananvapaus säädettiin kansalaisten oikeussuojakeinoksi valtiovaltaa vastaan?

53. Pitääkö vasemmisto vastarintaliikettä perusteltuna vain silloin kun se vastustaa kansallismielisiä?

54. Haastetaanko vastarintaliikkeen jäseniä ja opposition edustajia poliisihallituksen ja valtionsyyttäjän toimesta oikeuteen, jossa sananvapaudelle ja poliittisille vapauksille määritellään hinta sakkolappuina tai vapaudenmenetyksinä?

55. Palkitaanko miehitysvallalle kuuliaisia kirjailijoita muhkeilla rahapalkinnoilla ja ylistävätkö kustantajien kanssa samaan konserniin kuuluvien päivälehtien maksamat kriitikot heitä kirja-arvioissaan sekä poistetaanko eri mieltä olevat kirjailijat ja kustantajat kirjamessuilta?

56. Saako miehittäjien valtauskontoa ja sen edustajia arvostella vain kiittävästi tai neutraalin varovasti, ja haastetaanko negatiivisen arvion esittäjät oikeuteen väittäen, että suostumattomuus uskonnolliseen mädätykseen on rikos?

57. Onko unohdettu, että uskonnonvapauteen sisältyy myös oikeus olla kuulumatta mihinkään uskonnollisiin yhdyskuntiin ja oikeus arvostella toisia uskontoja niiden ideologioihin sitoutumatta sekä niihin liittyviä ihmisoikeusrikoksia paljastaen?

58. Onko unohdettu, ettei rikoslain ideologisella syrjimättömyyskultilla tai uskonrauhan pyhittämisellä voida sivuuttaa perustuslaillista sananvapautta, uskonnonvapauden legitimoimaa oikeutta uskontokritiikkiin eikä myöskään yhdenvertaisuusperiaatetta, jonka mukaan kaikkien uskontojen ja niiden edustajien tulee olla yhtä vahvasti arvosteltavissa aina, kun ne ovat arvostelunsa ansainneet?

59. Onko unohdettu, ettei uskonnolla pidä peitellä sen suojelemaa despotiaa eikä väkivaltaa ja että uskonnonvapaus voi rajoituksetta koskea vain sellaista uskontoa, joka itse on täysin nuhteeton, moitteeton ja hyväksyy täydellisesti myös vääräuskoisina pitämiensä ihmisten näkemykset kivittämättä tai hirttämättä heitä julkisesti?

60. Sensuroidaanko vierasperäistä vallankäyttöä vastustavia filosofeja valtamediassa ja tieteessä?


Jos vastasit kysymyksiin ”kyllä”, pohdi seuraavaksi, missä oikeastaan elämme.

 
Ehkä vähän eri asia kuitenkin.
EU:n hajoaminen tai vaikkapa Suomen eroaminen siitä nykyisessä maailmantilanteessa olisi suuren luokan virhe. Onneksi sen näyttää tajuavan jokainen puoluejohtaja jolla on vähänkään vaikutusvaltaa Suomen politiikassa.

Jos Italia menee nurin vaikka ensi viikolla hajoaminen alkaa siitä hetkestä, toki EU yrittää tiettyjä temppuja mutta ennuste on erittäin heikko monien kansainvälisten asiantuntijoiden mielestä eikä vain Mp.netin konservatiivien parissa.

Tapahtumat tulevat käynnistymään Suomesta riippumattomista syistä ja ne voivat kehittyä nopeasti, silloin tarvitsemme johtajuutta, oikeastaan tarvitsemme johtajuutta joka tämän ymmärtää ja näkee ennalta.
 
Pientä pohdiskeltavaa yhteiskunnan tilasta ja siitä missä elämme.

2. tammikuuta 2019

Valloitettujen valtioiden ja totalitarismien tunnusmerkkejä


Samalla kun valtionpäämiesten uudenvuodenpuheet ovat alkaneet muistuttaa vihapuhealgoritmeja, joiden pohjalta tuomitaan järkipuhujia ja aletaan määritellä, mitä politiikassa saa sanoa, on hyvä nostaa esiin myös muutamia kriteerejä, joilla voidaan tunnistaa, milloin elämme valloitetussa tai totalitaristisessa maassa.

Tässä siis vuoden alkajaisiksi muutamia kriteereitä valloitettujen valtioiden ja totalitarismien tunnistamiseksi – ihan vain sen havaitsemiseksi, minne integraation jatkuvassa kehittämisessä, lujittamisessa, syventämisessä ja tiivistämisessä on tultu.


1. Matkustavatko maan ministerit usein johonkin vieraaseen valtioon kuulemaan Ohjeita?

2. Poljetaanko maassa sananvapautta, koska ”kansainväliset sopimukset” vaativat ja jotta valloittajat uskoisivat median ja viranomaisten ”puuttuvan” todellisuutta koskevaan ”totuuteen”?

3. Tuomitseeko maan oikeuslaitos omia kansalaisiaan, jotka vastustavat väkivaltaa ja ideologian kautta harjoitettavaa sortoa?

4. Vievätkö viranomaiset oman maan kansalaisia käräjille näytteeksi siitä, että maassa uskotaan ulkopuolelta syötettyyn ideologiaan tai että vieraan vallan tarkkailijat olisivat tyytyväisiä?

5. Muutetaanko maahan laittomasti asumaan kysymättä kansalaisilta lupaa demokraattisessa prosessissa, ilman kutsua tai suurten kansanjoukkojen vastustaessa?

6. Myötäileekö hallitus vieraiden valtioiden tarkoitusperiä, jotta edes ”tärkeimmät asiat” voitaisiin pelastaa?

7. Ovatko viranomaiset huolissaan miehittäjien turvallisuudesta?

8. Tukahdutetaanko tietyn parlamentaarisen opposition edustajia haukkumalla heitä valtamediassa ”ääriajattelijoiksi”?

9. Annetaanko valloittajien tehdä naisille ja lapsille pahaa viranomaisvallan vaietessa ja median selittäessä rikoksia pois sekä valloittajien kanssa naimisissa olevien ”asiantuntijoiden” nauraessa päälle?

10. Ovatko toimittajat ja oikeuslaitos vieraan vallan johtaman nukkehallituksen sylikoiria?

11. Onko miehityksen lunnaana suuri valtionvelka, johon korruptoitunut eliitti on maan saattanut?

12. Onko maan nuoriso puoliksi pilalla lurjusten ja luopioiden ollessa kykenemättömiä tai haluttomia suorittamaan edes asepalvelusta?

13. Vallitseeko kaikkialla epätoivo ja harmaa näköalattomuus?

14. Tuntuuko kansalaisista siltä, että täytyy kulkea pää painuksissa, nyrkki taskussa ja nokka nurin päin sekä varoa sanojaan.

15. Voiko kuka tahansa olla epäilyksiä herättävä kaksoisagentti?

16. Ovatko vieras valta ja miehittäjät saaneet kansakunnan rivit repeämään kahtia: myötäilijöihin ja vastustajiin?

17. Joutuuko miehityksen vastustamisesta kärsimään työpaikan menetyksellä, akateemisella mielipidevankeudella tai ”yhteiskunnallisen luottamuksen” riistolla?

18. Voiko vääristä sanoista päätyä Supon salaisille listoille, jotka ovat syy työhakemusten mystisiin hylkäämisiin tai katoamisiin.

19. Onko erikseen kansa ja eliitti?

20. Toistaako valtiollinen media hallituksen maahanmuuttopoliittista agendaa?

21. Ovatko yliopistojen virat täytetyt valloittajalle myötämielisillä ja ”kansainvälisesti korrekteilla” tendenssitutkijoilla?

22. Kuluvatko kansalaisten kaikki tulot asuinkustannuksiin, joita pankit ovat valtiovallan kanssa vedättäneet ylöspäin holtittomalla luotonannolla muuttaakseen ihmisten kodit velkavankiloiksi ja saadakseen ihmiset työskentelemään orjallisesti?

23. Onko kansakunta haljennut taloudellisesti kahtia: yhtäältä kiskojiin, keinottelijoihin ja pikavippiparoneihin sekä toisaalta riistettyihin, tulottomiin ja toimettomiin?

24. Suhtaudutaanko vapauden ja kansanvallan tunnusmerkkiin, käteisen rahan käyttäjiin, kuin dollaridiilereihin Neuvostoliitossa?

25. Harjoitetaanko maassa elektronista tarkkailua ja roikkuuko poliisi nettilangoilla ripustellen sähköpaimenia kansalaisten keskinäiseen viestintään?

26. Ovatko moraaliposeeraus, hyvesignalointi, uhriutuminen ja sortopääoman keruu yleistyneet valloittajille myötämielisten suvaitsevaisten keskuudessa?

27. Esiintyykö myötäilijöiden keskuudessa patologista persoonan jakautumista, jota peitellään avoimella moraalisella rappiolla sekä hakeutumisella huvitteluliberalismiin ja päihteisiin?

28. Tuntuuko, että valhe löyhkää kaikkialla?

29. Ovatko poliittiset virkanimitykset elämän laki?

30. Syrjitäänkö oman maan kansalaisia vierasperäisten eduksi työpaikkojen täytössä ja julkisten asuntojen jaossa, ja nimitetäänkö tätä kaikkea ”positiiviseksi erityiskohteluksi” valloittajien talutusnuorassa olevien ihmisoikeusjuristien toimesta?

31. Onko ”ihmisoikeuksiin” vetoaminen vain irvokasta kiertoilmausta kansanedustuslaitoksen ohittamiselle, kun ihmisoikeusjuristit pyrkivät määräämään parlamenttien päätökset omalla nuijallaan sekä johtelemalla kansallisen lainsäädännön pykälät kansainvälisten ihmisoikeusjulistusten partituureista?

32. Ovatko Eric Hobsbawm, Jürgen Habermas, Erich Honecker ja Richard Coudenhove-Kalergi valtiosääntöfilosofian tärkeimpinä pidettyjä ajattelijoita?

33. Onko vaikeuksia erottaa parodiaa todellisuudesta?

34. Tuntuuko parodia ainoalta keinolta sanoa jotakin merkityksellistä; parodia kun sattuu olemaan ainoa asia, jota ei voi parodioida.

35. Kysyvätkö lapset, ”milloin noi lähtee pois”.

36. Onko yksityisautoilu kalliimpaa kuin missään muualla?

37. Pitääkö kierrätysuskonnosta teeskennellä saavansa ympäristöorgasmeja?

38. Korvataanko uskonto luontokultilla ja anekaupalla sekä siihen liittyvällä fillarikommunismilla tiedostavaisen eliitin osoittaessa edistyksellisyyttään kaukomatkoilla ja ”jättämällä autonsa kotiin”?

39. Väittävätkö vieraalle vallalle kuuliaiset toimittajat, että heitä ”ahdistellaan” tai ”vainotaan”, kun yleisöt paljastavat heidän valheitaan ja puolueellisuuttaan?

40. Peräävätkö toimittajat kriitikoiltaan ”faktoja”, kuten DDR:n aina faktat tarkistava valtamedia, joka erään professorin mielestä oli maailman vapain?

41. Onko maassa muiden neuvostojen lisäksi myös Julkisen sanan neuvosto, joka väittää puolustavansa faktajournalismia, vaikka neuvoston jäsenet ovatkin postmodernisteja, joiden leipätyönä on ollut kieltää positivismin mukaisten tosiasioiden olemassaolo sekä painottaa niiden sijaan totuuden subjektiivisuutta ja tulkinnanvaraisuutta?

42. Väittävätkö vierasperäistä vallankäyttöä ja sille kuuliaista nukkehallitusta puolustavat journalistit, että sen omasta agendasta poikkeava viestintä on valheellista, kun se poikkeaa valtamedian halusta omistaa totuus ja yrityksestä pitää totuutta monopolinaan tai kartellinaan?

43. Onko maassa eristetyn oppositio-osan ohella myös laaja ja luettu vaihtoehtoinen media, jonka olemassaoloa voidaan pitää merkkinä valtamedian puolueellisuudesta, viestintäongelmien olemassaolosta ja vastarinnan tukahduttamispyrkimyksistä?

44. Onko mediaan syntynyt kaksi todellisuuden tulkintalinjaa: yhtäältä vieraalle vallalle kuuliainen, kuplaantunut ja tunteisiin vetoava tulkinta ja toisaalta todellisuudentajuinen ja järkiperäinen tulkinta?

45. Lohduttautuvatko ihmiset sosiologi Anthony Giddensiltä tunnetulla sarkasmilla, jonka mukaan valheellisissakin oloissa ihmisillä säilyy heille ominainen kyky erottaa valhe totuudesta ja aito epäaidosta, mistä näyttönä on ihmisten harjoittama vastarinta?

46. Puhutaanko maassa ”ihmisoikeuksista” niin kuin ”ihmiskasvoisesta sosialismista” Wartburgin pakokaasun katkussa?

47. Onko Orwellin siteerausindeksi koholla ja onko parodiahorisontin ylityksen viittausfrekvenssi noussut?

48. Väittävätkö vieraalle vallalle myötämieliset suvaitsevaiset, että suvaitseminen ei voi olla valikoivaa, vaikka etiikan ja logiikan mukaan suvaitsemisen pitää olla nimenomaan valikoivaa, sillä muuten ei voida erottaa hyvää huonosta, arvollista arvottomasta eikä hyödyllistä haitallisesta?

49. Painostaako valtamedia kansalaisia kaivelemaan ”faktoja” mielipiteidensä tueksi myös asioissa, jotka ovat pohjimmiltaan mielipiteidenvaraisia, ei-todistuvia ja kantaväestöjen poliittisen tahdon varaisia.

50. Uhkaako maan oikeuslaitos kantaväestöön kuuluvia miehitysvallan vastustajia tuomioilla, mikäli nämä sanovat mielipiteensä eräästä väkivaltaa ja terroria tukevasta uskonnosta?

51. Kiusaavatko vieraalle vallalle uskolliset luopiot kansallismielisiä marttyyreita väittämällä, että he ovat vain marttyyrisoineet itsensä, ja julistautumalla itse marttyyreiksi sekä itkemällä äänekkäästi mukasorrettua asemaansa Jaguaareissaan?

52. Ovatko ihmiset unohtaneet, että marttyyriksi ei ryhdytä vaan tuomitaan esivallan toimesta ja että sananvapaus säädettiin kansalaisten oikeussuojakeinoksi valtiovaltaa vastaan?

53. Pitääkö vasemmisto vastarintaliikettä perusteltuna vain silloin kun se vastustaa kansallismielisiä?

54. Haastetaanko vastarintaliikkeen jäseniä ja opposition edustajia poliisihallituksen ja valtionsyyttäjän toimesta oikeuteen, jossa sananvapaudelle ja poliittisille vapauksille määritellään hinta sakkolappuina tai vapaudenmenetyksinä?

55. Palkitaanko miehitysvallalle kuuliaisia kirjailijoita muhkeilla rahapalkinnoilla ja ylistävätkö kustantajien kanssa samaan konserniin kuuluvien päivälehtien maksamat kriitikot heitä kirja-arvioissaan sekä poistetaanko eri mieltä olevat kirjailijat ja kustantajat kirjamessuilta?

56. Saako miehittäjien valtauskontoa ja sen edustajia arvostella vain kiittävästi tai neutraalin varovasti, ja haastetaanko negatiivisen arvion esittäjät oikeuteen väittäen, että suostumattomuus uskonnolliseen mädätykseen on rikos?

57. Onko unohdettu, että uskonnonvapauteen sisältyy myös oikeus olla kuulumatta mihinkään uskonnollisiin yhdyskuntiin ja oikeus arvostella toisia uskontoja niiden ideologioihin sitoutumatta sekä niihin liittyviä ihmisoikeusrikoksia paljastaen?

58. Onko unohdettu, ettei rikoslain ideologisella syrjimättömyyskultilla tai uskonrauhan pyhittämisellä voida sivuuttaa perustuslaillista sananvapautta, uskonnonvapauden legitimoimaa oikeutta uskontokritiikkiin eikä myöskään yhdenvertaisuusperiaatetta, jonka mukaan kaikkien uskontojen ja niiden edustajien tulee olla yhtä vahvasti arvosteltavissa aina, kun ne ovat arvostelunsa ansainneet?

59. Onko unohdettu, ettei uskonnolla pidä peitellä sen suojelemaa despotiaa eikä väkivaltaa ja että uskonnonvapaus voi rajoituksetta koskea vain sellaista uskontoa, joka itse on täysin nuhteeton, moitteeton ja hyväksyy täydellisesti myös vääräuskoisina pitämiensä ihmisten näkemykset kivittämättä tai hirttämättä heitä julkisesti?

60. Sensuroidaanko vierasperäistä vallankäyttöä vastustavia filosofeja valtamediassa ja tieteessä?


Jos vastasit kysymyksiin ”kyllä”, pohdi seuraavaksi, missä oikeastaan elämme.


Oli kyllä hyvä, toivotaan että Hankamäki tulee valituksi.
 
Ilmeisesti palstan EU fanit kannattavat unionin asevoimia, liittovaltion poliisia, oikeusistuimia, verotusoikeutta ja muita itsenäisyyden lopullisesti pois luovuttavia toimia, nämä ovat kohta todellisuutta ja sen pitäisi olla yleisessä tiedossa.
 
Back
Top