Brexit ja sen seuraukset

Skotlanti ja P-Irlanti kääntyy kannattamaan ratkaisua kun Britannia iskee hynttyyt taas yhteen Kanadan sekä Australian kanssa joiden kanssa jakavat valtionpään.
EU oli se joka varasti tämän luontaisen yhteyden Britannialta, varmasti Saksan ja Ranskan suureksi riemuksi koska eivät sodissa tähän ole pystyneet.

Five Eyes connection.... ...:solthum:

https://en.wikipedia.org/wiki/Five_Eyes

edit.

*Nämä muuten käyttää .556 NATO patruuna ja myös AR-15 tyypistä asetta ...tiedoksi vaan @Teräsmies *
 
Miten niin ei demokratia Suomessa toimi?

Kansalta kysyttiin ja kansa äänesti selvin numeroin EU:n puolesta. Edelleen gallupeissa EU:tä kannattaa suuri enemmistö suomalaisista.

Eikö tuo ole demokratiaa?

Itse en ole saanut äänestää, en edes kun se muuttui liittovaltio projektiksi ja rahaliitoksi, maksajaksi olen kelvannut.
 
Haha, hienoa ulinaa, jollain ilmeisesti ottaa koville, jatkakaa samaan malliin.

Yrittäisit nyt hyvät mies löytää edes sen yhden varteenotettavan ja luotettavan suomalaisen asiantuntijan jonka mielestä Brexit tai EU:n hajoaminen olisi Suomen turvallisuuden tai talouden edun mukaista. Seurattuani pitkin päivää uutisia sekä netistä että muualta mediasta jouduin toteamaan, että vaikutukset ovat yksinomaan negatiivisia. Kansan tahtoa on syytä noudattaa, mutta on valitettavaa, että sen muokkaaminen perustui suurelta osalta valheisiin, joiden seurauksia nyt yritetään paikata. Ei näiden valheiden kertaaminen täällä auta ketään! Pitkin Euroopaa ja EU:ta pohditaan nyt miten vaikutukset voitaisiin minimoida ja myös Britannian osalta. Olen päässyt seuraamaan lähelta mm. Britannian ja EU:n tutkimus ja innovaatioyhteistyötä, jonka tulevaisuus on nyt pahasti häiriintymässä.

Mainittuani pari vuotta sitten eräälle tutulle eversti evp:lle harrastavani aikani kuluksi tänne kirjoittelua, totesi hän; älä hyvä mies! En silloin ymmärtänyt miksi, mutta taidan aavistaa!
 
Scotland's first minister has said a second independence referendum is "highly likely" after the UK voted to leave the EU.
Nicola Sturgeon said it was "democratically unacceptable" that Scotland faced the prospect of being taken out of the EU against its will.

She said the Scottish government would begin preparing legislation to enable another independence vote.

Scotland voted in favour of the UK staying in the EU by 62% to 38%.
http://www.bbc.com/news/uk-scotland-scotland-politics-36621030
 
Yrittäisit nyt hyvät mies löytää edes sen yhden varteenotettavan ja luotettavan suomalaisen asiantuntijan jonka mielestä Brexit tai EU:n hajoaminen olisi Suomen turvallisuuden tai talouden edun mukaista. Seurattuani pitkin päivää uutisia sekä netistä että muualta mediasta jouduin toteamaan, että vaikutukset ovat yksinomaan negatiivisia. Kansan tahtoa on syytä noudattaa, mutta on valitettavaa, että sen muokkaaminen perustui suurelta osalta valheisiin, joiden seurauksia nyt yritetään paikata. Ei näiden valheiden kertaaminen täällä auta ketään! Pitkin Euroopaa ja EU:ta pohditaan nyt miten vaikutukset voitaisiin minimoida ja myös Britannian osalta. Olen päässyt seuraamaan lähelta mm. Britannian ja EU:n tutkimus ja innovaatioyhteistyötä, jonka tulevaisuus on nyt pahasti häiriintymässä.

Mainittuani pari vuotta sitten eräälle tutulle eversti evp:lle harrastavani aikani kuluksi tänne kirjoittelua, totesi hän; älä hyvä mies! En silloin ymmärtänyt miksi, mutta taidan aavistaa!

Kaikki muu ilmeisesti on sulle EU:n liittovaltiokehityksessä tärkeämpää kuin jäsenmaiden kansalaisten hyvinvointi ...? :rolleyes:
 
Yrittäisit nyt hyvät mies löytää edes sen yhden varteenotettavan ja luotettavan suomalaisen asiantuntijan jonka mielestä Brexit tai EU:n hajoaminen olisi Suomen turvallisuuden tai talouden edun mukaista. Seurattuani pitkin päivää uutisia sekä netistä että muualta mediasta jouduin toteamaan, että vaikutukset ovat yksinomaan negatiivisia. Kansan tahtoa on syytä noudattaa, mutta on valitettavaa, että sen muokkaaminen perustui suurelta osalta valheisiin, joiden seurauksia nyt yritetään paikata. Ei näiden valheiden kertaaminen täällä auta ketään! Pitkin Euroopaa ja EU:ta pohditaan nyt miten vaikutukset voitaisiin minimoida ja myös Britannian osalta. Olen päässyt seuraamaan lähelta mm. Britannian ja EU:n tutkimus ja innovaatioyhteistyötä, jonka tulevaisuus on nyt pahasti häiriintymässä.

Mainittuani pari vuotta sitten eräälle tutulle eversti evp:lle harrastavani aikani kuluksi tänne kirjoittelua, totesi hän; älä hyvä mies! En silloin ymmärtänyt miksi, mutta taidan aavistaa!

Kai vedit.. lippaan kun oikein eversti noin jakoi viisauttaan sinulle.
Suomen "eliitti" ei vakuuta oikein yksimielisyydessään, suurin osa on täysin jäävejä kommentoimaan kun oma etu sekoittuu täysin liittovaltion etujen kanssa, tähän joukkoon kuuluu suuri osa upseerikuntaakin jo.
 
Kai vedit.. lippaan kun oikein eversti noin jakoi viisauttaan sinulle.
Suomen "eliitti" ei vakuuta oikein yksimielisyydessään, suurin osa on täysin jäävejä kommentoimaan kun oma etu sekoittuu täysin liittovaltion etujen kanssa, tähän joukkoon kuuluu suuri osa upseerikuntaakin jo.

"vihreät upseerit" eikä tarkoita uniformua ...:oops:
 
Miten niin ei demokratia Suomessa toimi?

Kansalta kysyttiin ja kansa äänesti selvin numeroin EU:n puolesta. Edelleen gallupeissa EU:tä kannattaa suuri enemmistö suomalaisista.

Eikö tuo ole demokratiaa?

Kyllä. Jos yksittäisiä kohteita tarkastelee se välillä voittaa välillä ei.

Mutta. Sauli Niinistö. Silloinen eu hypetyksen esitaistelija kertoi ja kannusti kansaa äänestämään kyllä. Etenkin kuin äänestys koski vain liittymistä. Ei toista vaihetta. Eurovaluutasta emme äänestäneet eikä sitä äänestystä Saulin mielestä tarvittu kaksi vuotta myöhemmin jolloin totesi kansan jo äänestäneen 95
Demkratiaa totta tosiaan. Eu oli turvallisuuspoliittinen ratkaisu.
Samalla Väyrysen maalamat pirut on toteutunut. Tyhjiin imetty periferia.
Nato voisi hoitaa turvallisuuden ja kansa taloudellisen kohtalonsa. Emme todellakaan olisi mikään jälkeen jäänyt itäblokki ilman eu:ta. Päinvastoin.
 
Itse en ole saanut äänestää, en edes kun se muuttui liittovaltio projektiksi ja rahaliitoksi, maksajaksi olen kelvannut.

En minäkään ikäni vuoksi saanut äänestää, mutta en ole saanut äänestää myöskään kieltolain kumoamisesta, en Kekkosta presidentiksi enkä monessa muussakaan asiassa.

Olet sinäkin päässyt halutessasi nauttimaan EU:n eduista, jotka ovat muuttuneet itsestään selvyyksiksi.
 
Kai vedit.. lippaan kun oikein eversti noin jakoi viisauttaan sinulle.
Suomen "eliitti" ei vakuuta oikein yksimielisyydessään, suurin osa on täysin jäävejä kommentoimaan kun oma etu sekoittuu täysin liittovaltion etujen kanssa, tähän joukkoon kuuluu suuri osa upseerikuntaakin jo.
Ei ollut tarvetta vetää "lippaan"!

Siis Suomen "eliitti" kuten upseerit, poliisit, virkamiehet, yritysjohtajat ja monet muut ammattikunnat ovat "jäävejä" (saman olen saanut lukea aiemminkin) kommentoimaan täällä. Ketkä ovat ja ennenkaikkea millä ammattitaidolla ja osaamisella?
 
Ei ollut tarvetta vetää "lippaan"!

Siis Suomen "eliitti" kuten upseerit, poliisit, virkamiehet, yritysjohtajat ja monet muut ammattikunnat ovat "jäävejä" (saman olen saanut lukea aiemminkin) kommentoimaan täällä. Ketkä ovat ja ennenkaikkea millä ammattitaidolla ja osaamisella?

samalla kuin poliittinen eliiti... ei sen kummemmalla ammattitaidolla. Tosin terveillä aivoilla ja moraalilla...:rolleyes:
 
Kyllä. Jos yksittäisiä kohteita tarkastelee se välillä voittaa välillä ei.

Mutta. Sauli Niinistö. Silloinen eu hypetyksen esitaistelija kertoi ja kannusti kansaa äänestämään kyllä. Etenkin kuin äänestys koski vain liittymistä. Ei toista vaihetta. Eurovaluutasta emme äänestäneet eikä sitä äänestystä Saulin mielestä tarvittu kaksi vuotta myöhemmin jolloin totesi kansan jo äänestäneen 95
Demkratiaa totta tosiaan. Eu oli turvallisuuspoliittinen ratkaisu.
Samalla Väyrysen maalamat pirut on toteutunut. Tyhjiin imetty periferia.
Nato voisi hoitaa turvallisuuden ja kansa taloudellisen kohtalonsa. Emme todellakaan olisi mikään jälkeen jäänyt itäblokki ilman eu:ta. Päinvastoin.

Onpas katkeraa tilitystä.

Ettei vaan olisi jotain omiakin valintoja tehtävänä, ettei maailma näyttäisi noin synkältä.

Se 60-80 -lukujen Suomi ei enää palaa, olimmepa EU:saa tai emme. Se kannattaisi tunnustaa ja elää nykypäivässä.
 
Jaa, minä luulin että lainasit mopokerhojen sääntökirjaa, reaalipolitiikkaa siis kuitenkin.
Minä puolestani luulen että sinulla ei ole aavistustakaan mitä käyttämäsi sivistyssanat kuten "strategia" ja "visio" tarkoittavat.

Mutta siinä olet oikeassa että "mopokerhot", luultavasti siis viittaat erinäisiin laillisuuden rajoilla ja tuolla puolen operoiviin moottoripyöräkerhoihin, toimivat ihan samoilla periaatteilla kuin valtiot ja valtioiden yhteenliittymät. Loppupeleissä väkivaltapotentiaali ratkaisee.

Siinä mielessä huvittaa nämä itsenäisyysmiesten pateettiset (googleta jos et ymmärrä miä pateettinen tarkoittaa) ulostulot huvittavat että eroamalla EU:sta "me" saadaan taas päättää.

Sori mutta sinä tai minä emme kuulu "meihin" EU-eron jälkeen kun emme kuulu nytkään. Oltiin briteissä tai Suomessa niin ihan samat ihmiset/yhteisöt/porukat/etujärjestöt ect. tekevät ne samat päätökset eikä sinun tai minun mielipiteillä ole paskankaan väliä.
 
Onpas katkeraa tilitystä.

Ettei vaan olisi jotain omiakin valintoja tehtävänä, ettei maailma näyttäisi noin synkältä.

Se 60-80 -lukujen Suomi ei enää palaa, olimmepa EU:saa tai emme. Se kannattaisi tunnustaa ja elää nykypäivässä.

Ei ole katkeruutta. Ei mitään syytä. Vain se syvältä kumpuava vapauden ja oikeuden taju. En pysty hyväksymään käsitystä että 90-luvun lamasta toipumisemme olisi jotenkin mystisesti pysähtynyt jos olisimme jääneet Eu:n ulkopuolelle.
Kyllähän tämä kansa uurastaa itsellensä elintason ja aseman. Emme me ole laiskoja. Eu:n jäsenenä se ollut vain kovin turhauttavaa
 
Laki edellyttää määrättyä äänestysikää, mutta minkä jälkeensä jättää sen edestään löytää! Nämä nuoret eivät tule lähivuosina kiittämään nykyisiä päättäjiä!

Where was my vote? Teenagers protest outside parliament after being blocked from taking part in EU referendum
Teenagers furious they'll be 'made to pay' for the Brexit decision of older voters have launched a protest outside parliament.

A petition before the EU referendum called for 16 and 17-year-olds to be given the chance to shape their country's future in the In-Out vote.

The petition claimed teenagers would "be dealing with the aftermath of the referendum either way".

But the House of Commons blocked a move by the House of Lords to allowed 16 and 17-year-olds to vote.

Young people were overwhelmingly in favour of remaining in the EU according to opinion polls but a strong backing of Leave by older generations appears to have swung the vote.


ClsDZaAUsAADlcS.jpg:large
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole katkeruutta. Ei mitään syytä. Vain se syvältä kumpuava vapauden ja oikeuden taju. En pysty hyväksymään käsitystä että 90-luvun lamasta toipumisemme olisi jotenkin mystisesti pysähtynyt jos olisimme jääneet Eu:n ulkopuolelle.
Kyllähän tämä kansa uurastaa itsellensä elintason ja aseman. Emme me ole laiskoja. Eu:n jäsenenä se ollut vain kovin turhauttavaa

Olen samaa mieltä, mutta taloutemme on saanut sisämarkkinoista merkittävää etua.

Se, että olemme ryssineet oman taloutemme on täysin omaa syytä, kuten 90-luvun alussakin.

Kyllä täältä kuitenkin noustaan.
 
Ovatko he nyt enemmän brittejä kun tulevat vinkumaan jonkinlaista erityisasemaa EU:n suuntaan? Myyvät p******sä kuten norjalaiset.

En tiedä ovatko. Mutta näin yli puolet äänesti. Mitä minä ymmärsin vaalienaluskeskusteluista, niin aika moni hengennostatuspuhe oli hyvin "brittiläisimpivaaralainen". Ja näköjään puri riittävän hyvin. Alatteko ymmärtää mitä olen pitkin aikaa tarkoittanut sillä, että Unionin on kyettävä olemaan se arvoyhteisö yhä useammalle eurooppalaiselle? Jos se ei tähän kykene, niin aivan taatusti hajoaa koko roska.

Ei Britannia mitään mieletöntä menestystarinaa tässä nyt jättänyt, tuo wanha merivalta kyllä pärjää. Monella muulla tulee tiukempaa.

En kyllä vieläkään ymmärrä, miksi tässä pitäisi repiä kolttunsa ja ripottaa ylleen tuhkaa ja itkeä selällään ja suorastaan pyytää, että teloittakaa minut.

Mitä olen noita poliitikkoja seuraillut, niin Soini on säilynyt tyynenä, muilla on näköjään melkoinen paskahalvaus päällä. Minun juhannuksenviettoani ei ole häirinnyt pätkääkään. Sauna lämpenee ja mäkäräiset kolttaavat kanannahanvärisiä kinttujani kyltymättömällä innolla. Kylmää tsekkiläistä on jääkaapin perällä ja vahvaa ranskalaista tupakkaa uunin päällä kartonki, lanttukukko hytisee pöydällä ja kahvinkeitin röhkii kuin kelttisika.
 
Back
Top