Case Valtteri Lindholm / Varusteleka.

Juu ei se sarkasmi toimi kirjoitetussa tekstissä ilman hymiöitä, olen itsekin monesti todennut. :cool:
Sarkasmi ei usein toimi puhuttuna eikä kirjoitettuna, ei vaikka vetäisi kuinka paljon överiksi. Aina joku ymmärtää kirjaimellisesti. Itsellä on tästä ( tai oli kun poltin paperit) kirjallista todistusta: keskisuomalaisen komisarion allekirjoittama kuolustelupöytäkirja epäillystä kunnianloukkauksesta julkisessa mediassa erästä talotehdasta kohtaan n 20 vuoden takaa. (Olin siis tämän talotehtaan puolella ja asunkin tämän firman valmistamassa talossa, ko firman haukkuminen ja mustamaalaus nettipalstoilla alkoi vain jurppimaan jotein tein hyvin sarkastisen ja muka nokkelan kirjoituksen joka oli vedetty aika överiksi) Niin että sarkasmi on todella vaikea laji, ei kannata harrastaa, ei ainakaan markkinointimielessä.. Muuten en tähän nimenomaiseen keissiin ole suuremmin tutustunut vielä, mutta ilmeisesti Lekalle on ainakin tähän asti kelvannut amisten, persujen ja persvakoäijien rahat..
Edit Luin nuo alussa olevat yrittäjän twiitit, niin ei ne ainakaan mitään sarkasmia ole, ihan puhdasta persu- ja tavallisen duunarin vihaa minusta ainakin. Ehkä joutuu miettimään omaakin ostokäyttäytymistään jatkossa.
 
Viimeksi muokattu:
Valtteri itki anteeksipyyntöviestissään, että amikset kiusasi häntä pienenä. Kannattaisi ehkä päivittää käsitykset vähän tuoreempiin, luulen ettei ne ole persuamikset jotka nykyisin huseeraa puukot tanassa, vievät vaatteet päältä ja nuolettavat kenkänsä kiitokseksi toppatakeista. En tähän enää listaa, mitä riiitta ja pirkko saavat kokea, vaikka avainippua muistaisivat kilisyttääkin.

Persut toimii sitä vastaan, ja nuoret etupäässä jotka ovat nähneet mikä on todellisuus. Eli Valtteri edesauttaa nykyajan kiusaamista, joka on kyllä liian lepsu sana sitä väkivaltaa kohtaan, jota nykynuoret kokevat.
 
Valtteri itki anteeksipyyntöviestissään, että amikset kiusasi häntä pienenä. Kannattaisi ehkä päivittää käsitykset vähän tuoreempiin, luulen ettei ne ole persuamikset jotka nykyisin huseeraa puukot tanassa, vievät vaatteet päältä ja nuolettavat kenkänsä kiitokseksi toppatakeista. En tähän enää listaa, mitä riiitta ja pirkko saavat kokea, vaikka avainippua muistaisivat kilisyttääkin.

Persut toimii sitä vastaan, ja nuoret etupäässä jotka ovat nähneet mikä on todellisuus. Eli Valtteri edesauttaa nykyajan kiusaamista, joka on kyllä liian lepsu sana sitä väkivaltaa kohtaan, jota nykynuoret kokevat.

Luulen jotenkin ymmärtäväni, mitä Valtteri halusi alunperin sanoa. Veti monimutkaisen asian kuitenkin kaljoissa ja tunnettuna ADHD-tapauksena (itse kertonut julkisesti) loistavasti pieleen. Nyt on maito maassa.
 
Luulen jotenkin ymmärtäväni, mitä Valtteri halusi alunperin sanoa. Veti monimutkaisen asian kuitenkin kaljoissa ja tunnettuna ADHD-tapauksena (itse kertonut julkisesti) loistavasti pieleen. Nyt on maito maassa.
Julistaa omaa erinomaisuuttaan verrattuna amiksiin ja persuihin. Voihan sieltä syvällisiäkin merkityksiä lukea, mutta perusviesti on hyvin selvä.

Jossakin vaiheessa yritin ymmärtää tuota sienet skeneä, ja seurasin silakoita ja erilaisia refugee-ryhmiä. Koetin löytää sitä ydintä sieltä ja käsittää. Kyllä ne kaikki taustalla olevat ylevät periaatteet ovat sulaneet, eikä jäljelle jää kuin ideologinen inttäminen, joka perustuu ideologiseen inttämiseen.

Tuossa Valtterilla oli poikkeuksellisen vastenmielisenä se, kuinka hän halveksuu suorittavaa työtä tekeviä. Heitä pitäisi arvostaa paljon nykyistä enemmän. Paljon. Tapa keskustella on toisenlainen, mutta onko se lopun perin huonompi vai parempi kuin korkeakoulutetuilla ja akateemisilla. Kuten kaikkia korkeakouluttamattomia, ei myöskään korkeakoulutettuja voi laittaa yhteen karsinaan. Mutta ensin mainitulla ryhmällä on realistisempi kuva maailman tapahtumista. Tai ainakin niin, ettei valttereilla ole varaa väittää muuta.
 
Viimeksi muokattu:
En minäkään ylijäämää harrasta, ihan tuliterää uusvalmistetta ostan Lekalta. Ylijäämää saa paremman laatuista ja edullisempaa Supernovasta.
Saa, jos saa. Flecktarnia ei sielläkään ole näkynyt hetkeen, kun taas Lekassa oli juuri saksalaisia parkatakkeja sopivassa koossa numero 16. Novan brittibias on joskus hyvin harmillinen muun ylijäämän kohdalla.
 
Osoittaa minusta kummaa ymmärrystä demokratiasta jos pitää alkaa avautumaan sen takia kun jonkun suuren puolueen menestyminen niin kiukuttaa.
Sellaista se vaan on että jos massat suomalaisista kannattavat sellaista elämää mitä persut ovat esittäneet, niin pulinat pois.
Paremmin vois lekan johtaja miettiä mikä on omassa puolueessa vikana kun se ei johda? Siitäkin voi avautua jos kiukuttaa.

.
 
Niin no... eihän demokratiassa tarvitse pitää mistään puolueesta. Yleensä kaikilla ihmisillä on joku inhokkipuolue, syistä mitkä voivat olla joko hyvin, huonosti tai hyvin huonosti perusteltuja. Lindholmin kohdalla kyse lienee siitä, että toisaalta yhdistyy jonkinlainen stereotypia perussuomalaisesta politiikasta ja perussuomalaisten kannattajista aiemmin koetuista vääryyksistä syntyneeseen katkeruuteen, mikä sitten purkautuu ulos tavalla mikä todennäköisesti herättää hilpeyttä niissä, ketkä dissavat perussuomalaisia. No silloin kun kyseessä on henkilö kuka on oikeasti saavuttanut jotain elämässään, niin vähän isomman porukan dissaaminen yleensä näkyy vastareaktiona ja myynnissä.

Dissaanko Lindholmia tämän takia? No en nyt oikeastaan, ennemmin koen pientä myötätuntoa koska katkeruudesta kiinni pitäminen on aika kuluttavaa. Joskus on vain parempi todeta että kakarat toimii typerästi, päästää irti, antaa anteeksi ja jatkaa omaa elämäänsä tyytyväisenä siihen että on pärjännyt todennäköisesti paremmin kuin moni kiusaajista. Toisaalta asiaan liittyy myös surullinen puoli sikäli, että tuon kaltainen ulostulo jatkaa huonoa kierrettä. Sen sijaan että amislaisia dissattaisiin ja katsottaisiin pitkin nenän vartta, meidän pitäisi päin vastoin kannustaa nuoria tavoittelemaan ja saavuttamaan mahdollisimman paljon omasta potentiaalistaan. Mikään ei ole nuorelle ihmiselle yhtä paha karhunpalvelus kuin sellaisen idean istuttaminen, ettei yksilöllä ole mahdollisuutta vaikuttaa omaan asemaansa ja tulevaisuuteensa - se voi hyödyttää kapeaa poliittista ja aatteellista fraktiota, mutta se on vahingollista aivan kaikille muille: yksilölle, joka lannistuu, katkeroituu ja passivoituu, yhteiskunnalle kun julkiset kulut kasvavat ja muille kansalaisille lisääntyvänä epävakautena, osaavan työvoiman puutteena, kasvavana verorasituksena ja lisääntyvänä mielettömien aatteiden tuputtamisena. Vaikka se nyt olisikin kiva dissata sitä viiteryhmää minkä on kokenut aiheuttaneet itsellen mielipahaa, niin tiettyyn asemaan päästyä ehkä kannattaisi kääntää asiaa vähän toiseen suuntaan.
 
Timanttisin ydin tuossakin ketjussa on se, että yhteiskunnallinen kahtiajako alkaa jo yläasteiässä.

Lukio ja amis on erilaisia, mutta ei toisiaan huonompia - silti ihmisten alitajunnassa keikkuu edelleen se kärjistys että lukiolaiset on hikareita ja kaikki menee yliopistoon, ja amikset on paskaduunareita kun eivät kykene. Kyllä, amis on monille ainoa vaihtoehto kun muualle ei huolita, mutta useimmat menee ammatilliselle puolelle ihan omana valintana. Kun tätä mielikuvaa vahvistetaan vuosikymmeniä ja mukaan lisätään politiikka, syntyy melkoinen soppa.

Persuilla meni pieleen Hakkaraisen minareetti-ulinan kohdalla - kannattajien mielestä hauskaa ja ”sanotaan asiat suoraan”, mutta muiden silmissä uskottavuus putosi ja pahasti. En tykkää heidän tavasta tehdä politiikkaa, kun sinänsä aiheellinen asia häviää lööppien alle - siinä on tehty ja edelleen tehdään aivan gigalomaaninen virhe jota lööppilehtien skandaalihakuisuus ja tahallinen väärinymmärrys pahentaa.

Työn vuoksi pyörin melko punavihreässä kuplassa ja aiheutan välillä melko dynaamisia keskusteluita, kun huomauttelen että persujenkin huolta kannattaisi kuunnella, siellä on kannatusta ja asiaa taustalla.

Politiikassa kukaan ei enää halua kuunnella toisia ja pääasia on olla eri mieltä muiden kanssa. Pätee kaikkiin puolueisiin.

Itse olen AMK-surkeakoulutettu, mutta työsuhdeauto on valkoinen paku ja päivän päätteeksi kädet saa pestä liuottimella. Mun silmissä persut kerää epäolennaista huomiota, punavihreät ei edelleenkään osaa selittää millä rahalla kaikki maksetaan, keskusta ei ole vaihtoehto niin pitkään kuin Väyrynen ilmaantuu paikalle ja Kokoomuksen kädet menee muiden taskujen kautta lopulta omaan taskuun.

Perkeleen politiikka, itselle sopivaa ehdokasta ei ole. Mites se kuningas-homma, soiteltaisko sata vuotta myöhässä Saksaan että tarvittaisiin meille sittenkin sellainen saneluherkkä yksinvaltias?
 
Timanttisin ydin tuossakin ketjussa on se, että yhteiskunnallinen kahtiajako alkaa jo yläasteiässä.

Lukio ja amis on erilaisia, mutta ei toisiaan huonompia - silti ihmisten alitajunnassa keikkuu edelleen se kärjistys että lukiolaiset on hikareita ja kaikki menee yliopistoon, ja amikset on paskaduunareita kun eivät kykene. Kyllä, amis on monille ainoa vaihtoehto kun muualle ei huolita, mutta useimmat menee ammatilliselle puolelle ihan omana valintana. Kun tätä mielikuvaa vahvistetaan vuosikymmeniä ja mukaan lisätään politiikka, syntyy melkoinen soppa.

Persuilla meni pieleen Hakkaraisen minareetti-ulinan kohdalla - kannattajien mielestä hauskaa ja ”sanotaan asiat suoraan”, mutta muiden silmissä uskottavuus putosi ja pahasti. En tykkää heidän tavasta tehdä politiikkaa, kun sinänsä aiheellinen asia häviää lööppien alle - siinä on tehty ja edelleen tehdään aivan gigalomaaninen virhe jota lööppilehtien skandaalihakuisuus ja tahallinen väärinymmärrys pahentaa.

Työn vuoksi pyörin melko punavihreässä kuplassa ja aiheutan välillä melko dynaamisia keskusteluita, kun huomauttelen että persujenkin huolta kannattaisi kuunnella, siellä on kannatusta ja asiaa taustalla.

Politiikassa kukaan ei enää halua kuunnella toisia ja pääasia on olla eri mieltä muiden kanssa. Pätee kaikkiin puolueisiin.

Itse olen AMK-surkeakoulutettu, mutta työsuhdeauto on valkoinen paku ja päivän päätteeksi kädet saa pestä liuottimella. Mun silmissä persut kerää epäolennaista huomiota, punavihreät ei edelleenkään osaa selittää millä rahalla kaikki maksetaan, keskusta ei ole vaihtoehto niin pitkään kuin Väyrynen ilmaantuu paikalle ja Kokoomuksen kädet menee muiden taskujen kautta lopulta omaan taskuun.

Perkeleen politiikka, itselle sopivaa ehdokasta ei ole. Mites se kuningas-homma, soiteltaisko sata vuotta myöhässä Saksaan että tarvittaisiin meille sittenkin sellainen saneluherkkä yksinvaltias?
Zolztsiako meinaat kunkuksi? :cool:
 
Timanttisin ydin tuossakin ketjussa on se, että yhteiskunnallinen kahtiajako alkaa jo yläasteiässä.

Lukio ja amis on erilaisia, mutta ei toisiaan huonompia - silti ihmisten alitajunnassa keikkuu edelleen se kärjistys että lukiolaiset on hikareita ja kaikki menee yliopistoon, ja amikset on paskaduunareita kun eivät kykene. Kyllä, amis on monille ainoa vaihtoehto kun muualle ei huolita, mutta useimmat menee ammatilliselle puolelle ihan omana valintana. Kun tätä mielikuvaa vahvistetaan vuosikymmeniä ja mukaan lisätään politiikka, syntyy melkoinen soppa.

Persuilla meni pieleen Hakkaraisen minareetti-ulinan kohdalla - kannattajien mielestä hauskaa ja ”sanotaan asiat suoraan”, mutta muiden silmissä uskottavuus putosi ja pahasti. En tykkää heidän tavasta tehdä politiikkaa, kun sinänsä aiheellinen asia häviää lööppien alle - siinä on tehty ja edelleen tehdään aivan gigalomaaninen virhe jota lööppilehtien skandaalihakuisuus ja tahallinen väärinymmärrys pahentaa.

Työn vuoksi pyörin melko punavihreässä kuplassa ja aiheutan välillä melko dynaamisia keskusteluita, kun huomauttelen että persujenkin huolta kannattaisi kuunnella, siellä on kannatusta ja asiaa taustalla.

Politiikassa kukaan ei enää halua kuunnella toisia ja pääasia on olla eri mieltä muiden kanssa. Pätee kaikkiin puolueisiin.

Itse olen AMK-surkeakoulutettu, mutta työsuhdeauto on valkoinen paku ja päivän päätteeksi kädet saa pestä liuottimella. Mun silmissä persut kerää epäolennaista huomiota, punavihreät ei edelleenkään osaa selittää millä rahalla kaikki maksetaan, keskusta ei ole vaihtoehto niin pitkään kuin Väyrynen ilmaantuu paikalle ja Kokoomuksen kädet menee muiden taskujen kautta lopulta omaan taskuun.

Perkeleen politiikka, itselle sopivaa ehdokasta ei ole. Mites se kuningas-homma, soiteltaisko sata vuotta myöhässä Saksaan että tarvittaisiin meille sittenkin sellainen saneluherkkä yksinvaltias?
Mua on aina häirinnyt se miten eri tavalla lukiolaisiin suhtaudutaan julkisuudessa verrattuna amislaisiin. Tämä korostuu joka vuosi keväällä kun mediat on täynnä penkkariajoja, vanhojen tansseja ja kirjoittaneiden ylistystä. Ammattiin valmistuneet mainitaan jossain sivulauseessa vaikka ovat jo lukiolaisia aiemmin yhteiskunnalle verotuloja tuovia.

En tässä mollaa lukiokoulutusta mutta yhteiskunnan ja median asenne on tässä jäänyt jonnekin 50-luvun agraariyhteisöön jossa lukion käyneestä tuli aina joku iso viskaali johonkin instanssiin. Nykyään ylikoulutetaan kaikenmaailman paperinpyörittäjiä ja kuvitellaan edelleen että jos käyt lukion niin pääset hyväpalkkaiseen duuniin sitten isona. Totuus on sit jotain ihan muuta.
 
Timanttisin ydin tuossakin ketjussa on se, että yhteiskunnallinen kahtiajako alkaa jo yläasteiässä.

Lukio ja amis on erilaisia, mutta ei toisiaan huonompia - silti ihmisten alitajunnassa keikkuu edelleen se kärjistys että lukiolaiset on hikareita ja kaikki menee yliopistoon, ja amikset on paskaduunareita kun eivät kykene. Kyllä, amis on monille ainoa vaihtoehto kun muualle ei huolita, mutta useimmat menee ammatilliselle puolelle ihan omana valintana. Kun tätä mielikuvaa vahvistetaan vuosikymmeniä ja mukaan lisätään politiikka, syntyy melkoinen soppa.

Persuilla meni pieleen Hakkaraisen minareetti-ulinan kohdalla - kannattajien mielestä hauskaa ja ”sanotaan asiat suoraan”, mutta muiden silmissä uskottavuus putosi ja pahasti. En tykkää heidän tavasta tehdä politiikkaa, kun sinänsä aiheellinen asia häviää lööppien alle - siinä on tehty ja edelleen tehdään aivan gigalomaaninen virhe jota lööppilehtien skandaalihakuisuus ja tahallinen väärinymmärrys pahentaa.

Työn vuoksi pyörin melko punavihreässä kuplassa ja aiheutan välillä melko dynaamisia keskusteluita, kun huomauttelen että persujenkin huolta kannattaisi kuunnella, siellä on kannatusta ja asiaa taustalla.

Politiikassa kukaan ei enää halua kuunnella toisia ja pääasia on olla eri mieltä muiden kanssa. Pätee kaikkiin puolueisiin.

Itse olen AMK-surkeakoulutettu, mutta työsuhdeauto on valkoinen paku ja päivän päätteeksi kädet saa pestä liuottimella. Mun silmissä persut kerää epäolennaista huomiota, punavihreät ei edelleenkään osaa selittää millä rahalla kaikki maksetaan, keskusta ei ole vaihtoehto niin pitkään kuin Väyrynen ilmaantuu paikalle ja Kokoomuksen kädet menee muiden taskujen kautta lopulta omaan taskuun.

Perkeleen politiikka, itselle sopivaa ehdokasta ei ole. Mites se kuningas-homma, soiteltaisko sata vuotta myöhässä Saksaan että tarvittaisiin meille sittenkin sellainen saneluherkkä yksinvaltias?

Suosi kotimaista, ei tule pettymyksiä. Paavo I.
 
Miksi olet foorumilla jos vapaaehtoinen maanpuolustus ei ole lähellä sydäntä arjessa? Ihan vilpittömästi kysyn koska..
Mitä ihmettä?

Et minulta kysynyt, mutta ei minullakaan ole mitään kosketusta vapaaehtoiseen maanpuolustukseen.

Käskettynä olen osallistunut tarmolla ja vähintään hyvällä tasolla suorittanut kaikki tehtävät. Mielestäni sen on riitettävä panoksekseni maanpuolustukselle, varsinkin kun minua viisaammat sotilaat ovat määrittäneet minulta vaadittavat tehtävät. Pakko sen on riittää.

Sitä vastoin olen suuresti kiinnostunut turvallisuuspolitiikasta, maailman menosta jne.

Varustelekasta ei ole yhtään mitään kokemusta tai käsitystä. Aikoinaan olin Konalassa töissä ja olin ajatellut poiketa myymälässä, mutta ei tullut käytyä.

Nöösinä kävin pari kertaa US Eaglessä Tampereella. 🙄
 
Back
Top