Case Valtteri Lindholm / Varusteleka.

Luettiinko me sama kirjoitus?
Minusta Valtterin kirjoitus v. 2022 on vain faktan toteaminen eikä amis/persujen haukkumista. Lukio vs amis; noinhan se on oikeassa elämässä.
Sanoisin että tuo on osatotuus sikäli, että suorittavassa työssä on kyllä mahdollista päästä aika pitkälle jos vain työmoraali on kohdallaan ja on jollain tasolla ajattelukykyinen. Yrityksen perustamalla voi päästä hyvillekin tienesteille kun ongelma on ollut vähän sellainen, että asiansa osaavia asentajia on vähän hankala saada. Kysymys on mielestäni enemmän siitä, että asenne amikseen on juuri tuollainen halveksivan ylimielinen ja isompaan kuvaan sovitettuna se tuottaa juuri niin huonoja tuloksia kuin voi odottaa, kun motivointi on huonoa ja panostus muutenkin vähän sinne päin.
 
Kunnioitan ammattiosaamista yli kaiken. Yhteiskunnassa on liikaa kädettömiä. Itse asiassa meillä on enenevästi kädettömiä ja osaamattomia.

(Lukiolaisten lisäksi) 60% siitä Migrin alaisesta "humanitaarisesta" väestäkin on aivan täysin kädettömiä eikä ainakaan sitä porukasta tule koskaan teidän eläkkeittenne maksajia eivätkä he tule maksamaan omiaankaan, ja tämä on fakta.

40% voidaan kouluttaa aikuiskasvatuksen keinoin vaikkapa amiksissa. Monilla on luja motivaatio: sieltä voi järjestyä se tulevaisuus kytkeytyä suomalaiseen yhteiskuntaan.

Amista en moiti koskaan. Se olisi typerää. Kyllä pitäisi osata arvostella perussuomalaisia tarvittaessa sotkematta kouluja asiaan.

Varustelekasta sen verran, että sehän on kauppa. Tämä keissi on kai verrattavissa Kärkkäiseen. Joko siellä voi käydä tai sitten ei, kun omistaja päästelee aika ajoin aivopieruja etenkin iltaviskin jälkeen. Valintakysymys. Itse en tarvitse kummastakaan yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä Valtsu vääntää niin paksua jöötiä ettei tottakaan.

Mitä on lukio - no ei yhtään mitään. Jos jotakin ihmisryhmää pitäisi ruveta katsomaan viistoon, olisi ensimmäinen kohderyhmä humanistit, turhuuden tutkijat ja sen sellaiset yhteiskunna rahoilla elävät.

Ammattikoulusta kasvaa rakennuksille ammattimiehet, tietoverkkojen rakentajat, teollisuuden osajat, kuljetusalan duunarit eli ne, jotka huolehtii siitä, että jotakin yleensä tapahtuu.

Lukio ei tee kenestäkään päättäjää eivätkä kaikki sitä edes halua. Kyse ei ole pelkistä kyvyistä.

Jos somea seuraa, niin eivät persut välttämättä ole niitä aggressiivisimpia. Parahtacaiston kieli on toisenlaista, mutta viha pursuu sieltä läpi vaikka alatyyliä ei niin paljon käytetäkään.
 
Minua ei juuri kiinnosta tämä lukio vs. amis keskustelu. Se mikä vituttaa on tämä vaalien alla tapahtunut purkaus yhtä poliittista puoluetta kohtaan. Koko avaus sisälsi virheellisen olettaman perussuomalaisten kannattajien "amisjunttiudesta". Näin akateemisena persuäänestäjänä tuo vituttaa kovasti. Ja myös Varustelekan asiakkaana. Nyt entisenä asiakkaana. Kaikki varmaan pystyvät tämän vitutuksen ymmärtämään. Miksi ostaisin mitään kaverilta, joka pitää minua idioottina äänestyskäyttäytymiseni johdosta?
 
Minua ei juuri kiinnosta tämä lukio vs. amis keskustelu. Se mikä vituttaa on tämä vaalien alla tapahtunut purkaus yhtä poliittista puoluetta kohtaan. Koko avaus sisälsi virheellisen olettaman perussuomalaisten kannattajien "amisjunttiudesta". Näin akateemisena persuäänestäjänä tuo vituttaa kovasti. Ja myös Varustelekan asiakkaana. Nyt entisenä asiakkaana. Kaikki varmaan pystyvät tämän vitutuksen ymmärtämään. Miksi ostaisin mitään kaverilta, joka pitää minua idioottina äänestyskäyttäytymiseni johdosta?

Ymmärrän. Saan itse vain aina niskan punaiseksi, kun amiksia väheksytään. Itse kävin lukion, mutta kun se ei valmista mihinkään, ammattilaiset opettivat minulle oikeat työt ja paljon muuta elämästä. Sain aikanaan myös yliopistokoulutuksen, mutta minuun jäi luja kunnioitus käytännön ammattitaitoon.

Pystyn rakentamaan itse talon ja olen rakentanutkin yhden, mutta en ole vielä samalla planeetallakaan parhaiden osaajien kanssa. Ennemmin osaajajoukossa olen siellä humanteripuolella.

Tämä juttu ei vanhene. Sen on tehnyt kosmologian professori:

 
Ymmärrän. Saan itse vain aina niskan punaiseksi, kun amiksia väheksytään. Itse kävin lukion, mutta kun se ei valmista mihinkään, ammattilaiset opettivat minulle oikeat työt ja paljon muuta elämästä. Sain aikanaan myös yliopistokoulutuksen, mutta minuun jäi luja kunnioitus käytännön ammattitaitoon.

Pystyn rakentamaan itse talon ja olen rakentanutkin yhden, mutta en ole vielä samalla planeetallakaan parhaiden osaajien kanssa. Ennemmin osaajajoukossa olen siellä humanteripuolella.

Tämä juttu ei vanhene. Sen on tehnyt kosmologian professori:


Ihan samaa mieltä. Persvakoäijät minutkin elättää.😃
 
Otin kyllä raskaasti tämän Valtterin ulostulon. Minua ei häiritse niinkään tuo Persujen (koska politiikkaa voi AINA haukkua) halveksunta, vaan tuo vihapuhe ammattitutkinnon suorittaneita kohtaan.

Ihme rähjäämistä. Olen ollut esimerkiksi Finnish brutalityn ja oikeastaan koko firman fani ennen. Olen tosi pettynyt.

Haista Valtteri vittu !
 
Kun Valtteri vihaa ja halveksii tuolla tavoin työväestöä, niin jännästi hän suuntaa sen persuihin, eikä suinkaan perinteiseen vasemmistolaiseen työväenliikkeeseen. Olisi kiva nähdä, millainen olisi suhtautuminen, jos hän noin kaataisi paskaa vasemmistopuolueiden ja SAK:n niskaan.
 
Ymmärrän. Saan itse vain aina niskan punaiseksi, kun amiksia väheksytään. Itse kävin lukion, mutta kun se ei valmista mihinkään, ammattilaiset opettivat minulle oikeat työt ja paljon muuta elämästä. Sain aikanaan myös yliopistokoulutuksen, mutta minuun jäi luja kunnioitus käytännön ammattitaitoon.

Pystyn rakentamaan itse talon ja olen rakentanutkin yhden, mutta en ole vielä samalla planeetallakaan parhaiden osaajien kanssa. Ennemmin osaajajoukossa olen siellä humanteripuolella.
Kävin minäkin lukiota puoltoista lukuvuotta ja kyllästyin siihen touhuun. "opettele ulkoa nämä.." ja vitut opettelen. Läksin sitten ammattikouluun ja sain sieltä paperin jolla pääsin raskaaseen teollisuuteen asentajaksi. Työ opetti paksusähköhommat, automaation, ohjelmoitavat logiikat, ja viimeksi hydrauliikan. En hommaan kyllästynyt mutta pikkupäissään tuli uhottua että tekuunhan tästä lähetään. Joten valmistuin opistoinsinööriksi. Käsillä tekeminen on kuitenkin koko ajan läsnä vapaa-ajalla. Mieluimmin hitsailen kaikenlaista, taikka rassaan autoa katsastuskuntoon. Puun työstökin onnistuu kun aikansa on opetellut.
 
Kävin minäkin lukiota puoltoista lukuvuotta ja kyllästyin siihen touhuun. "opettele ulkoa nämä.." ja vitut opettelen. Läksin sitten ammattikouluun ja sain sieltä paperin jolla pääsin raskaaseen teollisuuteen asentajaksi. Työ opetti paksusähköhommat, automaation, ohjelmoitavat logiikat, ja viimeksi hydrauliikan. En hommaan kyllästynyt mutta pikkupäissään tuli uhottua että tekuunhan tästä lähetään. Joten valmistuin opistoinsinööriksi. Käsillä tekeminen on kuitenkin koko ajan läsnä vapaa-ajalla. Mieluimmin hitsailen kaikenlaista, taikka rassaan autoa katsastuskuntoon. Puun työstökin onnistuu kun aikansa on opetellut.
Nuo kaikki voidaan antaa anteeksi, kunhan et vain äänestä perussuomalaisia.
 
Ihmisten jakaminen koulututkintojen mukaan on älyvapaata vihapuhetta.

Maahanmuuttoakin tarvitaan, enkä usko että sitäkään oikeasti Suomessa oikein kukaan vastustaa, jos otetaan huomioon kaikkien veronmaksajien ymmärtävät reunaehdot.

Noi valtterin twiitit tuo mieleen Elon Muskin ylimieliset aivopierut. Ei kuuluta jatkossa enää samaan tiimiin, köhiköön jatkossa yksinään mitä lystää.
 
Ihmisten jakaminen koulututkintojen mukaan on älyvapaata vihapuhetta. Maahanmuuttoakin tarvitaan, enkä usko että sitäkään oikeasti Suomessa oikein kukaan vastustaa, jos otetaan huomioon kaikkien veronmaksajien ymmärtävät reunaehdot.

Noi valtterin twiitit tuo mieleen Elon Muskin ylimieliset aivopierut. Ei kuuluta jatkossa enää samaan tiimiin, köhiköön yksinään mitä lystää.
Siinähän tuo viimeistään osoitti sen oman typeryytensä, kun ei vain ollut nöyryyttä pahoitella lyhyesti komnenttejaan ja luvata vaikka laajentaa elämän katsomustaan tutustumalla vaikka niiihin amiksiin. Fiksu ois voinut vielä tyylikkäästi perääntyä ja ois varmasn sivistynyt sitten itsekkin, mutta ei kun ihmeellisen selittelyn vaan aloitti, tuolla kyllä saa ittesä vielä syvemmälle kuplaansa.
 
Ymmärrän. Saan itse vain aina niskan punaiseksi, kun amiksia väheksytään. Itse kävin lukion, mutta kun se ei valmista mihinkään, ammattilaiset opettivat minulle oikeat työt ja paljon muuta elämästä. Sain aikanaan myös yliopistokoulutuksen, mutta minuun jäi luja kunnioitus käytännön ammattitaitoon.

Pystyn rakentamaan itse talon ja olen rakentanutkin yhden, mutta en ole vielä samalla planeetallakaan parhaiden osaajien kanssa. Ennemmin osaajajoukossa olen siellä humanteripuolella.

Tämä juttu ei vanhene. Sen on tehnyt kosmologian professori:

Samaa voisin sanoa itsekin. Olen 4. polvessa akateeminen itse, mutta eräät parhaista ystävistäni ovat ammattikoulun käyneitä, ja ylipäätään ammattikoululaisia ylenkatsotaan akateemisissa piireissä aivan turhaan, monellahan etenkin maakunnissa kyvyt riittäisivät hyvin lukioon, mutta ei vain ole mielenkiintoa lähteä lukioon ja pyrkiä akateemiselle alalle.

Ammattikoululaiset ovat myös monilta osin enemmän jalat maassa olevaa väkeä, akateemiset ihmiset hurahtavat mielestäni todennäköisemmin kaikenlaisiin hullutuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän. Saan itse vain aina niskan punaiseksi, kun amiksia väheksytään. Itse kävin lukion, mutta kun se ei valmista mihinkään, ammattilaiset opettivat minulle oikeat työt ja paljon muuta elämästä. Sain aikanaan myös yliopistokoulutuksen, mutta minuun jäi luja kunnioitus käytännön ammattitaitoon.

Pystyn rakentamaan itse talon ja olen rakentanutkin yhden, mutta en ole vielä samalla planeetallakaan parhaiden osaajien kanssa. Ennemmin osaajajoukossa olen siellä humanteripuolella.

Tämä juttu ei vanhene. Sen on tehnyt kosmologian professori:

Asia on just niin kuten kerrot. Olen itse käynyt lukion ja teknillisen korkeakoulun, sähkötekniikan DI:n paperit tuli joskus 30 v sitten käteen.

Silloin kun pääsin tekemään dippatyötä erääseen suureen monikansalliseen firmaan, halusin aloittaa homman menemällä ihan tehtaan lattialle tekemään niitä hommia mitä nämä joidenkin halveksimat "amisjätkät" tekee. Siitä sitten eteenpäin, jotta vermeiden valmistusprosessi alusta loppuun on itselle kristallinkirkas. Hommaa auttoi tietysti se, että itsekin olen työurani aloittanut metsän istutuksesta joskus 15 v ikäisenä, eikä mulla koskaan ole ollut mitään ongelmaa turhan korkean egon kanssa.

Noh, nyt samassa firmassa on tullut oltua jo kohta 30 vuotta. Tehtävät ovat vaihtuneet matkan varrella, mutta koko ajan olen kuunnellut juuri niitä jotka sen viimeisen käsityön tekevät.
 
Back
Top