Charlie Hebdon, Pariisi -ammuskelu

Varmaan taustasuunnittelijat olivat ammattilaisia mutta itse en edelleenkään tajua kenen etua ajetaan kun on tarve korostaa tekijöiden ammattilaisuutta.

Se vain herättää ihmetystä, koska se ei sovi kuvaan ja viittaa muihin toimijoihin. Varmaan jossain vaiheessa saadaan virallisempiakin arvioita hyökkääjien taidoista.
 
Ei pahalla mutta sun asiantuntemus ja argumentointi on kyllä perseestä :)

Miksi piti perustaa se Israelin valtio? Sehän se syy on. Loppujen lopuksi! Tikku ihossa:( Eikä parane koskaan! No., Hitler on tässäkin vielä ajankohtainen!!

Yrittäkää edes. Jos se pääkoppa ei tuota muuta kuin edellisen typpisiä laineja, voitte jatkaa vaikka takaisin iltapäivälehtien keskustelupalstoille. Molemmat kommentit ovat jäähyn arvoisia.

-Setämies-
 
Tosi sekoilua palstalla.Tarkoitan sitä että maltti on valttia eikä lähdetä ilman faktoja hyökkäämään.Faktat on ilman muuta rajoittuneet Isisiin.Mutta muitakin terroristisoluja on.
 
Viimeksi muokattu:
Joku puolueen jäsen oli näin väittänyt, Le Pen itse kiisti tiedon:

http://www.independent.co.uk/news/w...ional-and-presidential-elections-9888509.html

Ikävältä kyllä tuntuu tuo Kremlin ja FN:n flirttailu:

http://20committee.com/2015/01/08/after-paris-the-kremlins-new-message/
Itse luin vain 9 miljoonasta € monesta lähteestä. Rahat ovat kuulemma itse Putinilta, mutta kun niitä pitää realisoida Euroopassa lisensioidun pankkin kautta, niin siihen kelpasi 1 Tshekki-Venäjä pankki, koska pankki on Putinin agentuurista, siis tuskin mikään laina.
http://www.bbc.co.uk/russian/international/2014/11/141124_russia_front_national_loan_france
Ajemmin oli maininta jostain 50 000 eurosta, en nyt muista kenelle ne olivat, ei kai Sarkosille?
 
Joo tämän tukevan pläjäyksen ohittaminen pelkällä "se on perseestä" on monella tapaa väärin. On sentään yritystä kunnolliseen keskusteluun ja argumentteja eikä mitään "pähz razzet teille ei tartte mitää persustella" settiä.

Menee vähän raamattupiiriksi mutta katsotaanpa;

2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Ote kertomuksesta jossa viesti on kohdistettu vain ja ainoastaan Mooseksen kavereille jotka löysivät villiintyneen kansansa palvomassa kultaista vasikkaa. Tuosta muuten puuttuu alusta "Hän sanoi heille: " (Mooses siis).

5. Moos. 20:10-18
10. Kun lähestyt jotakin kaupunkia sotiaksesi sitä vastaan, tarjoa sille ensin rauhaa.
11. Ja jos se suostuu tarjoamaasi rauhaan ja avaa sinulle porttinsa, suorittakoon kaikki siellä oleva kansa sinulle työveroa ja palvelkoon sinua.
12. Mutta jos se ei tee rauhaa sinun kanssasi, vaan valmistautuu taistelemaan sinua vastaan, niin piiritä sitä.
13. Ja jos Herra, sinun Jumalasi, antaa sen sinun käsiisi, niin surmaa kaikki sen miesväki miekan terällä.
14. Mutta naiset, lapset ja karja ja kaikki, mitä kaupungissa on, kaikki, mitä sieltä on saatavana saalista, ryöstä itsellesi, ja nauti vihollisiltasi saatu saalis, minkä Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
15. Tee näin kaikille niille kaupungeille, jotka ovat sinusta hyvin kaukana, jotka eivät ole näiden kansojen kaupunkeja.
16. Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon,
17. vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt,
18. etteivät he opettaisi teitä tekemään kaikkia niitä kauhistavia tekoja, joita he ovat tehneet palvellessaan jumaliansa, ja ettette te rikkoisi Herraa, teidän Jumalaanne, vastaan.

17. jae antaa ohjeet mihin 16. jae pätisi. Missä ovat heettilaiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset tänä päivänä? Jos Mooseksen poppoo teki niinkuin tuossa sanotaan niin ei enää missään.

Ja entäs jakeet luvun alussa, nekin rajaavat kenelle ohjeet ovat tarkoitetut.

1 "Kun lähdette sotaan vihollisianne vastaan ja näette teitä suuremman sotajoukon, kaikki sen hevoset ja vaunut, älkää pelätkö. Teidän kanssanne on Herra, teidän Jumalanne, joka toi teidät pois Egyptistä.
2 Ennen kuin ryhdytte taisteluun, papin on astuttava esiin puhumaan sotajoukolle.
3 Hänen tulee sanoa sotilaille: 'Kuulkaa, Israelin miehet! Te käytte nyt taisteluun vihollisianne vastaan. Älkää menettäkö rohkeuttanne, älkää pelätkö, älkää hätääntykö älkääkä kauhistuko heitä.

Aika vähän on enää hengissä niitä Israelin miehiä jotka kävelivät meren halki pois Egyptistä?

Psalmi 18:
33. se Jumala, joka minut voimalla vyöttää ja tekee minun tieni nuhteettomaksi,
34. tekee minun jalkani nopeiksi niinkuin peurat ja asettaa minut kukkuloilleni,
35. joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään!
36. Sinä annat minulle pelastuksen kilven, ja sinun oikea kätesi minua tukee; sinun laupeutesi tekee minut suureksi.
37. Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju.
38. Minä ajan vihollisiani takaa ja saavutan heidät enkä palaja, ennenkuin teen heistä lopun;
39. minä murskaan heidät, niin etteivät voi nousta, he sortuvat minun jalkojeni alle.
40. Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni.
41. Sinä ajat minun viholliseni pakoon, ja vihamieheni minä hukutan.
42. He huutavat, mutta pelastajaa ei ole, huutavat Herraa, mutta hän ei heille vastaa.
43. Minä survon heidät tomuksi tuuleen, viskaan heidät niinkuin loan kadulle.

"Laulunjohtajalle. Herran palvelijan Daavidin psalmi. Tämän Daavid lauloi Herralle sen jälkeen, kun Herra oli pelastanut hänet Saulin ja kaikkien vihollisten käsistä."

Ei tule äkkiseltään mieleen mistään ohjettä että käyttäytykää kuin Daavid, etenkään kristittyjen.

Psalmi 58:
11. Vanhurskas iloitsee, kun hän näkee koston, hän pesee jalkansa jumalattoman veressä

Tästä (ja monesta muusta samaan suuntaan osoittavasta kirjoituksesta) ei varmaan mitenkään voisi olla perusteluksi ääriryhmille?

Laitetaanpa koko psalmi:

Psalmi 58
Jumala hävittäköön jumalattomat
1
Laulunjohtajalle. Lauletaan niin kuin "Älä tuhoa". Daavidin runo.
2 Ovatko tuomionne oikeita, te vallanpitäjät,
tuomitsetteko te ihmisiä oikein?
3 Ette! Sydämenne halusta te teette maan päällä vääryyttä, väkivallalle te raivaatte tietä.
4 Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään
saakka,
äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.
5 Heidän myrkkynsä on kuin käärmeen myrkky,
he tukkivat korvansa, ovat kuin kuuro kyy,
6 joka ei kuule käärmeenlumoojan ääntä, vaikka tämä kuinka taitavasti lumoaisi.
7 Jumala, revi hampaat heidän suustaan,
murskaa noiden leijonien leukaluut, Herra!
Hajotkoot, haihtukoot he ilmaan kuin vesi.
Herra ampukoon nuolensa, niin että he sortuvat,
9 menehtyvät kuin etana, joka kuivuu,
menehtyvät kuin keskenmennyt sikiö, joka ei näe valoa.
10 Jo ennen kuin ohdakkeenne kasvavat piikkiryteiköksi, myrsky tempaa ne kiukkuisesti pois.*
11 Vanhurskas saa iloita, sillä hän näkee koston
hetken,
hän saa huuhtoa jalkansa jumalattomien veressä.
12 Niin ihmiset sanovat: "Vanhurskas kyllä palkitaan. On sittenkin olemassa Jumala, joka jakaa oikeutta maan päällä."


Eikä umpiluuta pitää lukijan pää olla jos ei ymmärrä psalmista että itse koston teko on Jumalan jos on. Jos näistä psalmeista saa väännettyä kehoituksen ryhtyä ammuskelemaan ja tappamaan ei kuulu ääriryhmiin vaan äärityhmiin.

Psalmi 83:
10. Tee heille, niinkuin teit Midianille, niinkuin Siiseralle, niinkuin Jaabinille Kiison-joen rannalla.
11. Heidät tuhottiin Eendorissa, he joutuivat lannaksi maahan.
12. Anna heidän ylhäisillensä käydä, niinkuin kävi Oorebille ja Seebille, ja kaikille heidän ruhtinaillensa niinkuin Seballe ja Salmunnalle,
13. koska he sanovat: "Anastakaamme itsellemme Jumalan asunnot".
14. Jumalani, tee heidät lentäviksi lehdiksi, kuiviksi korsiksi tuulen viedä.
15. Niinkuin kulovalkea metsää polttaa, niinkuin liekit kärventävät vuoria,
16. niin aja sinä heitä rajuilmallasi ja kauhistuta heitä tuulispäälläsi.
17. Täytä heidän kasvonsa häpeällä, että he etsisivät sinun nimeäsi, Herra.
18. Joutukoot häpeään ja kauhistukoot ikuisesti, tulkoot häpeään ja hukkukoot.
19. Ja tulkoot tuntemaan, että sinun ainoan nimi on Herra, että sinä olet Korkein kaikessa maassa.

Midianiiteista siis tapettiin kaikki miehet ja naiset ja lapset orjuutettiin. Tämä on kuulemma varsin suosittu psalmi etenkin Israelia tukevien keskuudessa.

Kuten edellisessä taas se alku unohti:

1
Asafin psalmilaulu.
2 Jumala, älä enää vaikene!
Älä katso ääneti, älä ole niin hiljaa!
3 Sinun vihollisesi riehuvat,
nostavat uhitellen päätään.
4 He punovat juonia omaa kansaasi vastaan,
vehkeilevät sinun suojattiesi pään menoksi.
5 He sanovat: "Me tuhoamme heidät!
Tehdään loppu koko kansasta,
niin että Israelin nimikin unohtuu!"
6 He ovat yksissä tuumin tehneet liiton,
kaikki he ovat sinua vastaan:
7 Edomin telttakunnat ja ismaelilaiset,
Moab ja hagarilaiset,
8 Gebal, Ammon ja Amalek,
Filistea ja Tyroksen asukkaat.
9 Assyriakin on liittynyt heihin, tullut avuksi Lootin jälkeläisille. (sela)

Äärityhmän täytyy olla lukihäiriöiden ja/tai kärsii pahasta jumalakompleksista jos kuvittelee jakeen 10stä eteenpäin olevan ohjeita itselleen.

Psalmista 149 löytyy myös kaikkea jännää ohjetta:

5. Iloitkoot hurskaat, veisaten hänen kunniaansa, riemuitkoot he vuoteissansa.
6. Jumalan ylistys on heidän suussansa, ja heidän kädessään kaksiteräinen miekka,
7. että he kostaisivat pakanoille, kurittaisivat kansakuntia,
8. panisivat kahleisiin heidän kuninkaansa ja jalkarautoihin heidän ylhäisensä
9. ja täyttäisivät heissä tuomion, joka on kirjoitettu. Tämä on kaikkien hänen hurskaittensa kunnia. Halleluja!

No, missä on kirjoitettu se tuomio joka antaa avoimen valtakirjan kostella, kuritella ja kahlita? Ja entäs taas alku;

2 Iloitkoon Israel Luojastaan,
riemuitkoot Siionin asukkaat kuninkaastaan,

Katso ettei tämä ainakaan kehoita minua kostamaan, kurittamaan ja kahlimaan koska en ole tietoinen em. tuomiosta enkä asu Siionissa. Israelissa asuvat kristityt saattavat olla vaarassa kiihottua tästä terroriin mikäli onnistuvat löytämään sen kirjoitetun tuomion myös. Toistaiseksi ovat käyttäytyneet aika säyseästi.


Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

Olen siinä käsityksessä että nämä kaksi liittyvät toisiinsa. Vaikka miten lukee kontekstiä molempien ympäriltä ei siitä löydy kehoitusta aktiivisesti aiheuttaa eripuraa tai takoa ketään miekalla, IsoJ viljeli paljon kielikuvia. Ymmärtääkseni eripuralla/miekalla viitataan siihen juopaan mikä tulee väistämättä syntymään jatkossa häneen uskovien ja muiden välille.

Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."

37 Sillä tietäkää, että tämän kirjoituksen täytyy käydä minussa toteen: 'Hänet luettiin rikollisten joukkoon.' Kaikki, mitä minusta on lausuttu, saa nyt täyttymyksensä."
38 Opetuslapset sanoivat: "Herra, tässä on kaksi miekkaa." "Riittää", hän vastasi.
...
49 Kun Jeesuksen seuralaiset näkivät, mitä oli tulossa, he sanoivat: "Herra, iskemmekö miekalla?"
50 Yksi heistä iskikin ylipapin palvelijaa niin että tämän oikea korva irtosi.
51 Mutta Jeesus sanoi: "Ei! Antakaa tämän tapahtua." Hän kosketti miehen korvaa ja paransi hänet.
52 Sitten hän sanoi ylipapeille, temppelivartioston päälliköille ja kansan vanhimmille, jotka olivat tulleet häntä vangitsemaan: "Te olette lähteneet kuin rosvon kimppuun, miekat ja seipäät käsissä.
53 Minä olen joka päivä ollut teidän keskellänne temppelissä, ettekä te ole kättänne kohottaneet minua vastaan. Mutta nyt on teidän hetkenne, nyt on pimeydellä valta."

Aika luupää ja luova tässäkin pitää olla jos tuosta saa revittyä kehoituksen terrorisoida muita ihmisiä. Jeesus oli änkyräpasifisti. Vahvin todiste Jeesuksen väkivaltaisuudesta mikä on vasurilta tullut koskaan vastaan on Joh 2:15

15 Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä.

Tämä oli kyseiselle kirjoittajalle todiste että Raamattu(kin) kehottaa väkivaltaan. Mitä tuohon nyt sitten sanoisi, muuta kuin että härkä ja lammas liikkuu tehokkaammin ruoskalla kuin kehoituksella, syystä tahi toisesta IsoJ ei tässä kohtaa turvautunut ihmetekoihin ja lennättänyt elukoita pihalle Voimaa käyttäen.

Tämmöstä.


Koraani; http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm
 
HALLELUJAA...en tiedä mitä tuolla haet mutta turha tulla suomipoikia jeesuksiksi muuttamaan.
 
HALLELUJAA...en tiedä mitä tuolla haet mutta turha tulla suomipoikia jeesuksiksi muuttamaan.
Oletan että et kyseistä viestiä lukenut kokonaan? Mielenkiinto riitti kuitenkin vastaamiseen.

Kokeillaanpa uudelleen parin päivän päästä ja silloin ihan asialinjalla.

-setämies-
 
Kelataans hieman. Mainio vapaamuurari ystävällismielisessä länsinaapurissa tässä muuan kesä sitten. Hän oikein puhalsi pyhää vihaa ja teki tekonsa, ollen täysin varma oikeutuksestaan ja istuu nyt varsin pitkää tuomiota varsin eristettynä ihmisenä. Minusta näissä tapauksissa on sitä "samaa sukua". Eli varsin helposti löytyy jos minkälaisia tekijöitä. Timothy Veigh Usassa taannoin, pernaruttoiskijöitä rivillinen, sarjapommi-iskijä vaimikäse oli....kaikki täynnä vihaa valtiota ja yhteisöään kohtaan. Ja teot? Jne. Jne.

Tartun tähän, vaikka menee hiukan aiheen vierestä. Muistellaanpa 70-luvun radikaalia vasemmistoterroria. Otetaan esimerkiksi Punainen armeijakunta, Rote Armee Fraktion. Andreas Baader oli luonteeltaan jonkinsortin sosiopaatti, jota ei paljoa kommunistinen kansannousu sinällään kiinnostanut, mutta sen varjolla saattoi ryöstellä pankkeja ja autoja. Vasemmistoälykkötaustasta ponnistanut Ulrike Meinhof ehkä vilpittömästi tunsi olevansa oikealla asialla (tai ainakin uskotteli itselleen niin) ja siksi kirjoitti julksuuteen lausuntoja, joissa puolusteltiin RAF:n suorittamia terroritekoja.

Kun ensmmäisen sukupolven päähahmot oli otettu kiinni, esiin astui brutaalimpi toinen sukupolvi. Järjestö lopetti virallisesti toimintansa vasta 1998. Sen asianajajana toiminut Horst Mahler on myöhemmin pyörinyt Saksan äärioikeistoliikkeissä.

Mikä ihme ajoi turvallisessa ja yltäkylläisessä Länsi-Saksassa eläneet nuoret ihmiset älyttömiin tekoihin? Mukana oli vaikeissa oloissa kasvaneita, mutta myös monta ns. kunnollista nuorta. Ja ennen kaikkea, mikä sai niin monet tuntemaan sympatiaa RAF:ää ja sen levittämää propagandaa kohtaan?

(edit. typo)
 
Viimeksi muokattu:
Itse luin vain 9 miljoonasta € monesta lähteestä. Rahat ovat kuulemma itse Putinilta, mutta kun niitä pitää realisoida Euroopassa lisensioidun pankkin kautta, niin siihen kelpasi 1 Tshekki-Venäjä pankki, koska pankki on Putinin agentuurista, siis tuskin mikään laina.
http://www.bbc.co.uk/russian/international/2014/11/141124_russia_front_national_loan_france
Ajemmin oli maininta jostain 50 000 eurosta, en nyt muista kenelle ne olivat, ei kai Sarkosille?
Juttu oli niin, että tuon 9 miljoonan piti olla vasta ensimmäinen erä ja loput 31 olivat vasta pätkähtämässä tilille. Onhan sitä siinäkin.
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014071618494618_uu.shtml Kaleva kuvaa tässä islamin perimmäistä luonnetta mielestäni aivan oikein, vaikkakin muslimien enemmistö lienee jossain määrin maallistuneita tapauskovaisia, jotka eivät ota hommaa ihan viimeisen päälle tosissaan. Osa kuitenkin ottaa, mikä muussa kuin islamilaisessa yhteiskunnassa elettäessä johtaa väistämättä yhteentörmäykseen, heikäläiset kun edellyttävät myös ei-muslimeiden kunnioittavan islamin pyhiä arvoja eikä usko tai uskonto ole mikään jokaisen yksityisasia. Tämä on juuri se islamin ärsyttävä piirre; minusta ainakin on aivan ymmärrettävää ja luonnollista, jos joku vierasuskoinen tai ateisti halveksii kristinuskoa, ei siinä mitään, se on heidän asiansa. Kukaan ei myöskään voi odottaa esimerkiksi minulta mitään kunnioitusta jotain Muhammedia kohtaan, joka mielestäni täyttää jotakuinkin kaikki uskonnollisen huijarin tuntomerkit. Lueskelin äsken vanhaa Grimbergin Kansojen Historiaa, joka muuten antaa kyseisestä hepusta aika niljakkaan kuvan.
 
YLEn kana valistaa että ei saa vetää yhtäläisyyksiä islamin ja islamistien terrorin välille koska jos tästä seuraisi nuivuus ja rajojen tiukentaminen niin...

http://yle.fi/uutiset/nakokulma_ojennatko_aariliikkeille_aseet/7725483

...näkisi jatkossa vähemmän Mia Khalifan tähdittämää hydrauliikkaa.

320px-Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg


Se on kova hinta mutta eiköhän sen jotenkuten kestäisi.
 
Mikä olisi sellainen pilakuvakollaasi, joka pistäis rauhallisen pohjanmiehen tekemään samoin kuin nämä heput nyt Ranskassa? Tarkoitan sitä, että emme taida ymmärtää, mitä muslimin mielessä pahimmillaan tapahtuu, kun hän näkee pedofiilikoiran asuisen jumalansa? Olisiko olemassa joku sellainen loukkaus, joka käynnistäisi esim. länkkäreiden jossain ääriporukassa samanlaisen reaktion? Minä luulen, että olisi, en vain osaa heti sitä täsmällisesti arvata.

Kelataans hieman. Mainio vapaamuurari ystävällismielisessä länsinaapurissa tässä muuan kesä sitten. Hän oikein puhalsi pyhää vihaa ja teki tekonsa, ollen täysin varma oikeutuksestaan ja istuu nyt varsin pitkää tuomiota varsin eristettynä ihmisenä. Minusta näissä tapauksissa on sitä "samaa sukua". Eli varsin helposti löytyy jos minkälaisia tekijöitä. Timothy Veigh Usassa taannoin, pernaruttoiskijöitä rivillinen, sarjapommi-iskijä vaimikäse oli....kaikki täynnä vihaa valtiota ja yhteisöään kohtaan. Ja teot? Jne. Jne.

Onhan se jo näyttänyt pitkään siltä, että islamilainen ja kristitty maailma eivät meinaa löytää yhteistä säveltä ihanaan rinnakkaiseloon. Minä viittaan vitut näille "islamilainen ja kristitty maailma" - teemoille. Kyseessä on se Pyhää Väkevämpi jako: köyhä ja rikas. Eikös vain. Ja toiselle on opetettu vauvasta lähtien, että olet köyhä siksi, että länkkäri on riistänyt meidät tähän jamaan....elämäsi loistokkuus on mennyttä jo syntyessäsi kamelinpaskan keskelle. Tai synnyt ghettoon ja alkuperäisasukkaat katsovat sinua pitkin nenänvarttasi, asuvat paremmissa taloissa ja heillä näyttää olevan kaikkea sitä, mitä itse on paitsi. Jne. Poliisit kohtelevat kuin paskaa ja sosiaalitäti vittuilee luukulla maanantaisin ja koulussa on vittumaista, kun jalkapallo lensi koulun katolle jne.

Eli veikkaan vahvasti: sosiaaliset olot ja pettymys, katkeruus ja sitä kautta viha...sieltä nämä kumpuavat. Sitten joku fundamentalistipappi näyttää valon: neitsyet odottavat, kunhan teet näin......maaperä on liian usein liian altis. Uskonnon vaikutus on SE, jonka media haluaa nostaa framille...joka kerta. Vaikka syy, jos se halutaan etsiä, löytyykin ihan jostain muualta. Murhaan tosin ei ole oikeutusta koskaan, eikä pidä ollakaan.

Jos nämä muslimimilitanttien tekemät teot yleistyvät tästään, niin nostaisin syytettyjen penkille myös ne, jotka ovat mahdollistaneet tämän oivallisen tapahtumasarjan avaamalla taivaan portit(rajat) tietylle maahanmuutolle. Ei voi olla niin, että Eurooppaan otetaan ihmisiä, joille ei ole osoittaa mitään muuta kuin ghetto ja sosiaalituen varassa eläminen, kruununa parhaassa tapauksessa ne työt, joita alkkarit eivät itse halua tehdä-. Poliitikot ovat tehneet emämunauksen, sen voi nähdä jokainen. Mutta kenellä riittää munaa se tunnustaa ja pistää peli poikki....ennenkuin tosiaan olemme tilanteessa, jossa menetämme jotain niin arvokasta, että emme vielä sitä edes tajua. Nimittäin oman elämäntapamme ja arvomme. Koska niin siinä vielä käy, jos tämä hullutus ei lopu. Tällaisten väkivallantekojen jatkumo armotta tulee kiristämään vähitellen jokaisen kansalaisen mahdollisuuksia ja oikeuksia...vääjäämättä. Sitäkö tässä oikein haetaankin, panee miettimään.

Amerikoissa valkoihoisten ääri-ihmisten harjoittama terrori saatiin aisoihin vasta, kun parikymmentä muslimia lensi koneita kirjaimellisesti päin seiniä. Lait ja asetukset muuttuivat pikavauhtia ja viranomaisten toiminta
Ai se on jopa 40 miljoona, luin 9 miljoonasta. Oliko se tullut päälle vai vanhentunut tieto sitten?

Mihail Hodorkovski tuomitsi Parisin iskut ja toivosi lisää Charlin kuvia protestiksi, niinpä Putinin gestapon johtaja Kadyrov heti julisti hänet "omaksi viholliseksi" sanoi että Sveitsista löytyy olisiko se 100 000 josta joku maksunottaja ilmestyy. Kadyrov on Venäjän osaston ISIL:n formaali johtaja, enkä epäilee että hänen ilo tästä Parisin iskusta ei nyt tunne rajoja, mutta hän ei vielä voi järjestää iloatulitusken sen kunniaksi ja järjestää mojahedeille turvapaikka. Siksi kutsumalla Hodorkovskya "omaksi vihillisekseen" hän vielä kerran todistaa oman osuuden vapaan maailman taistelussa, käyttämällä kaikki terroristien sotaan kuuluvia medoodit. Muutenkin hänen jo valmiiksi tehdyt rikokset kelpaisivat ei vain Haagiin, vaan Nyrngergin kaltaiseen oikeudenkäyntiin.
Ymmärrän että ukrainalaisena tunteet pinnassa, ei haukuta ja pilkata kuitenkaan jatkuvasti. Kaikki tosiasiat toki tervetulleita :)
 
Ymmärrän että ukrainalaisena tunteet pinnassa, ei haukuta ja pilkata kuitenkaan jatkuvasti. Kaikki tosiasiat toki tervetulleita :)
Kirjoittamani asiat ovat uutisista, mm Venäjällä blokattuista nettisivusostoista, jota käännän, mutta samat uutiset löytyvät muillakin kielellä pitkin nettia. Luen myös venäläisten emigranttien blogeja, esim.Ranskassa asuvista tuntuu olevan sama näkemys, vaikkei he ole ukrainalaisia.

Esim. toisen pari päivä aikaisemmin tapahtuneen terroriiskun Istambulin keskustassa oli Venäjän kansalainen,
"Diana Ramazova, a Russian citizen from Dagestan. Turkish police are currently investigating Ramazova's possible links to al-Qaeda or the Islamic State of Iraq and the Levant.[4][5]"
http://en.m.wikipedia.org/wiki/2015_Istanbul_suicide_bombing

Jos uutiset sinulle sama kun haukkumiset, niin tässä on lisää haukut:
http://itar-tass.com/en/russia/770518
Chechnya’s leader, parliament speaker declare Khodorkovsky as personal enemy
 
Viimeksi muokattu:

Mutta tuossa linkissä on tehty tarkalleen samaa mistä syytit Deeiii:sta, paitsi vielä räikeämmin. Heti ensimmäinen esimerkki tökkää pahasti.

Lehmän suura, jakeet 191-193:
191. Surmatkaa heidät, missä heidät tapaattekin, ja karkoittakaa heidät joka paikasta, mistä he ajoivat pois teidät, sillä pakanuuteen käännyttäminen on pahempi kuin murha. Mutta älkää taistelko heitä vastaan Rauhoitetun temppelin lähellä, jolleivät he hyökkää päällenne siellä; mutta jos he hyökkäävät, niin tappakaa heidät. Sellainen on oleva uskottomien palkka.

192. Mutta jos he lakkaavat taistelemasta, niin on Jumala totisesti armahtavainen ja laupias.

193. Taistelkaa heitä vastaan, kunnes pakanuuden viettelys lakkaa ja keskuudessamme vakiintuu ainoan Jumalan palveleminen. Mutta jos he herkeävät, älköön vallitko vihollisuutta muita kuin uskottomia vastaan.


Omg, hirveää väkivallan lietsontaa! Mutta mitä sanottiin jakeessa 190?

190. Taistelkaa Jumalan retkellä niitä vastaan, jotka vastaanne sotaa käyvät, mutta itse älkää aiheetta hyökätkö. Totisesti Jumala ei rakasta rauhanrikkojia.

Linkissä ei edes viitsitty lainata jakeita kokonaan, vaan poimitaan vain yksittäisiä sanoja ja lauseita. Heti edeltävä jae osoittaa vääräksi esitetyn väitteen että kyseessä olisi joku kaikenkattava kutsu uskottomien murhaamiseksi. Kahdessa seuraavassa esimerkissä lainataan yksittäinen jae ilman mitään kontekstia ja toisen tulkinta on välittömästi osoitettavissa vääräksi.

Seuraava esimerkki on Imranin perheen suura, säe 151:

151. Me lähetämme äkkiä pelästyksen epäuskoisten sydämiin, koska he Jumalan rinnalla pitävät muita jumaluusolentoja, joiden palvelemiseen Hän ei ole antanut mitään oikeutta. Heidän asunnokseen tulee Tuli; kauhea on jumalattomien olinpaikka.

...ööh? Mitä tämän nyt on tarkoitus todistaa? Raamatussa on kymmeniä ellei satoja vastaavia kohtia joissa suhtaudutaan kielteisesti epäjumalanpalvontaan.

Naisten suura:

74. Taistelkoot siis Jumalan retkellä ne, jotka tämän elämän hinnalla tavoittelevat tulevaa. Sille, joka taistelee Jumalan retkellä, kaatuupa hän tai voittaa, annamme Me jalon palkinnon.

75. Ja, kuinka olisittekaan taistelematta Jumalan asian puolesta ja niiden heikkojen miesten, naisten ja lasten puolesta, jotka huutavat: »Herra, johda meidät pois tästä kaupungista , pois siinä asuvien sortajain luota, lähetä meille suojelija, anna meille puolustaja!

76. Uskovaiset taistelevat Jumalan asian puolesta, ja ne jotka ovat uskottomia, taistelevat Taaguutin asian puolesta; taistelkaa te siis Saatanan kannattajia vastaan. Saatanan sotajuonet ovat hatarat.


Linkissä ei viitsitty mainita jaetta 75 jostain syystä. Suuran konteksti on unohtunut - se on kannustuspuhe raskaan taistelun jälkeen kaatuneita sureville.

88. Miksi jakaudutte kahteen ryhmään, kun on kysymys teeskentelijöistä? Jumala on syössyt heidät epäuskoon heidän tekojensa tähden. Haluatteko taluttaa niitä, jotka Jumala on eksyttänyt? Sille, jonka Jumala on eksyttänyt, sinä et pysty tietä löytämään.

89. He toivoisivat, että te tulisitte uskottomiksi, aivan kuin he itse ovat, ja siten heidän kaltaisikseen. Älkää ottako itsellenne ystäviä heidän joukostaan, ennenkuin he lähtevät kodeistaan Jumalan retkelle. Jos he palaavat entiseen vihamielisyyteensä, niin ottakaa heidät kiinni ja surmatkaa, missä heidät kohtaattekin, älkääkä ottako itsellenne suojelijaa tai auttajaa heidän joukostaan.

90. Poikkeus tehdään niihin nähden, jotka etsivät turvaa joltakin teidän kanssanne liitossa olevalta heimolta tai jotka ovat tulleet luoksenne, koska heidän sydämensä kieltää heitä taistelemasta teitä vastaan tai omaa kansaansa vastaan. Jos Jumala olisi tahtonut, olisi Hän voinut antaa heille ylivoiman, ja he olisivat varmasti sotineet teitä vastaan; mutta jos he pysyvät loitolla teistä eivätkä taistele teitä vastaan, vaan tarjoavat teille rauhaa, niin ei Jumala salli teidän hyökkäävän heidän kimppuunsa.


Kyseiset jakeet käsittelevät mukauskovia jotka olivat kääntyneet nimellisesti islamiin vain kääntääkseen takkinsa ensimmäisen tilaisuuden tullen. Luonnollisesti kirjoittaja ei maininnut jaetta 90, koska siinä Muhammed kehoittaa rauhaan.

93. Mutta sen palkka, joka tahallisesti surmaa uskovaisen, on iankaikkisesta oleva Helvetti, sillä Jumala on vihastunut häneen, kironnut hänet ja valmistanut hänelle peloittavan rangaistuksen.

94. Te uskovaiset, kun lähdette Jumalan retkelle, niin tehkää erotus (muslimien ja uskottomien välillä), jotta ette kenellekään, joka tervehtii teitä (sanalla " Rauha") sanoisi: Sinä et ole uskovainen, tahtoen saada hänen omaisuutensa . Jumalan luona on saalista yllin kyllin. Sellaisia (kuin he nyt ovat) olette te ennen olleet, mutta Jumala on ollut armollinen teitä kohtaan; noudattakaa siis erotusta (uskovan ja uskottoman välillä)! Jumala totisesti aina tietää teidän tekonne.

95. Ne uskovaisista, jotka (retken aikana) istuvat kotona, minkään vamman heitä siihen pakottamana, eivät tule toisten vertaisiksi, jotka kilvoittelevat Jumalan retkellä pannen alttiiksi omaisuutensa ja henkensä. Jumala on korottanut ne, jotka panevat omaisuutensa ja elämänsä vaaralle alttiiksi, arvossa niiden yläpuolelle, jotka kotona istuvat. Molemmille on Jumalalla hyviä lupauksia, mutta ne, jotka taistelevat, on Jumala palkitseva runsaasti yli niiden, jotka pysyvät paikoillaan.

96. Hänellä on palkintojen arvoasteina anteeksianto ja laupeus. Jumala on pitkämielinen ja laupias.


Tässäkin kirjoittaja on käsitellyt vain jaetta 95, muu kun ei sopisi pirtaan.

104. Älkää hellittäkö uskottomien takaa-ajoa. Jos te näette vaivaa, niin kärsivät hekin, kuten te kärsitte, ja te sitäpaitsi toivotte Jumalalta sitä, mistä heillä ei ole toivoa; niin, Jumala on tietävä, viisas.


Taktinen ohje - ja hyvin viisas sellainen. Vihollista ei saa päästää ryhmittymään uudestaan taistelun jälkeen.

Vielä yksi esimerkki, Katumuksen suura, koska siinä on kuuluisa 'miekkajae':

3. Tämä on Jumalan ja Hänen lähettiläänsä julistus ihmisille suuren toivioretken päivänä, että Jumalaa ei sido kosketus pakanain kanssa, samoin kuin se ei sido Hänen lähettilästänsäkään. Ja jos käännytte (Hänen puoleensa), on se teille parhaaksi, jos kuitenkin käännätte selkänne, niin tietäkää, ettette voi välttää Jumalaa! Ja julista niille, jotka eivät usko, sanoma tuskallisesta rangaistuksesta,

4. lukuunottamatta niitä monijumalaisia, joiden kanssa olette tehneet sopimuksen, kun he eivät ole millään rikkoneet teitä vastaan eivätkä auttaneet ketään muuta teitä vastaan. Täyttäkää siis sopimuksenne heidän kanssaan määräaikaan asti. Jumala totisesti rakastaa kunniantuntoisia.

5. Mutta kun pyhät kuukaudet ovat kuluneet, niin vuodattakaa pakanain verta missä tahansa heitä tapaattekin. Ahdistakaa ja piirittäkää heitä ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he kääntyvät (oikeaan Jumalan uskoon), rukoilevat ja antavat almut, niin päästäkää heidät menemään. Jumala on totisesti anteeksiantava ja armollinen.

6. Ja jos joku monijumalaisista anoo suojaasi, niin suo se hänelle, kunnes hän saa kuulla Herran sanan. Senjälkeen anna hänen päästä turvaan. Sillä he ovat ihmisiä, jotka eivät (parempaa) tiedä.

7. Miten voisi Jumalaa ja Hänen lähettilästään sitoa sopimus pakanain kanssa? Paitsi niiden, joiden kanssa olette tehneet sopimuksen pyhän temppelin seutuvilla. Ja niin kauan kuin he pysyvät (sopimukselle) uskollisina, on teidänkin pysyttävä uskollisina heitä kohtaan. Jumala totisesti rakastaa hurskaita.


Luonnollisesti kirjoittaja mainitsi vain 5. jakeen! Tämä on osa kannustuspuhetta jonka Muhammed piti valmistellessaan siihen mennessä suurinta sotaretkeään bysanttilaisia vastaan. Sotaretkestä tuli jonkunmoinen pannukakku, sillä huhuttua suurta bysanttilaisarmeijaa ei kohdattu ja armeija palasi Medinaan käymättä oikeastaan yhtään taistelua. Muhammedin puheissa toistui usein teema siitä ettei tehtyjä sopimuksia tullut rikkoa, ellei toinen osapuoli rikkonut sitä ensin.

Enempää ei jaksa näitä käsitellä. Kyseinen saitti on täyttä tuubaa.
 
190. Taistelkaa Jumalan retkellä niitä vastaan, jotka vastaanne sotaa käyvät, mutta itse älkää aiheetta hyökätkö. Totisesti Jumala ei rakasta rauhanrikkojia.

Linkissä ei edes viitsitty lainata jakeita kokonaan, vaan poimitaan vain yksittäisiä sanoja ja lauseita. Heti edeltävä jae osoittaa vääräksi esitetyn väitteen että kyseessä olisi joku kaikenkattava kutsu uskottomien murhaamiseksi. Kahdessa seuraavassa esimerkissä lainataan yksittäinen jae ilman mitään kontekstia ja toisen tulkinta on välittömästi osoitettavissa vääräksi.

Siinä se pointti - "aiheetta"
 
Viimeksi muokattu:
Kymmeniä tai satoja miljoonia hinduja, kristittyjä, jne. asuu oloissa, joissa ei ole paljon muuta lohtua ole kuin uskonto. Miksi tämä porukka ei murhaa vääräuskoisia lähellekään samassa mitassa?

Murhaavat kyllä, mutta harvemmin pääsevät uutisiin. Ei varmaan tarvitse muistuttaa Pohjois-Irlannista tai Jugoslaviasta? Hindut myös saattavat nitistää muunuskovia jos siltä sattuu tuntumaan. Erilaiset uskonnolliset mellakat ja murhat ovat Intiassa hyvinkin yleisiä. Niin ja mites tämä Lord's Resistance Army?
 
Back
Top