Charlie Hebdon, Pariisi -ammuskelu

2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Usein kuultua apologiaa kristinuskon puolesta on se, että VT vain kuvailisi tapahtuneita tapahtumia siinä missä Koraani ja hadithit antaisivat ikikestäviä ohjeita joita tosi muslimin olisi aina noudatettava. Näin ei ole, ja tähän tulokseen pääsee vain jos lukee Raamattua niin, että siinä olevaa väkivaltaa ja ohjeita siihen ei lasketa, mutta Koraanissa olevat vastaavat kohdat lasketaan.

Esimerkiksi Viidennessä Mooseksen kirjassa on eksplisiittiset ohjeet sodankäyntiin. Jos "kaupunki" antautuu, se selviää "vain" työverolla ja orjuutuksella (sekä pakkokäännytyksellä, mikä tulee toisaalta selväksi). Jos ei, niin se on sitten miekkaa joko kaikille miehille tai kaikille, raiskausta naisille.

Vahvensin tuosta pari kohtaa, että tulee selväksi sekä suhtautuminen kansanmurhaan (jota muuten kuulemani mukaan ei Koraanissa missään kohdassa sallita) että siihen, pätevätkö säännöt vain historiallisesti tekstissä mainittuihin, Luvattua maata luvatta asuttaneisiin heettiläisiin, aamorilaisiin, kanaanilaisiin, perissiläisiin jne (eli olisivatko säännöt vanhentuneita kun nuo kansat on tuhottu). Mutta suoraan todetaan, että vaikka kansanmurha on säästetty "vain" seitsemälle kansalle, orjuutus tai ryöstö pätevät myös muihin, tarkemmin sanoen kaikkiin niihin kansoihin ja kaupunkeihin "jotka ovat sinusta hyvin kaukana."

Ja aivan samaa argumenttia deskriptiivisyydestä voisi käyttää Koraanista. Useille islamfoobikoille on tuttu Koraanin 9:5, jossa kehotetaan tappamaan uskottomia missä vain niitä tavataan, mutta harva on tainnut kuulla säkeestä 9:13 (muutama rivi alempana) josta käy aika selväksi, että kyseinen kehotus pätee tiettyyn vihollisryhmään: "Ettekö taistelisi pyhät valansa rikkonutta kansaa vastaan, joka ajoi pois viestinviejän ja hyökkäsi teitä kohtaan ensin?"

5. Moos. 20:10-18
10. Kun lähestyt jotakin kaupunkia sotiaksesi sitä vastaan, tarjoa sille ensin rauhaa.
11. Ja jos se suostuu tarjoamaasi rauhaan ja avaa sinulle porttinsa, suorittakoon kaikki siellä oleva kansa sinulle työveroa ja palvelkoon sinua.
12. Mutta jos se ei tee rauhaa sinun kanssasi, vaan valmistautuu taistelemaan sinua vastaan, niin piiritä sitä.
13. Ja jos Herra, sinun Jumalasi, antaa sen sinun käsiisi, niin surmaa kaikki sen miesväki miekan terällä.
14. Mutta naiset, lapset ja karja ja kaikki, mitä kaupungissa on, kaikki, mitä sieltä on saatavana saalista, ryöstä itsellesi, ja nauti vihollisiltasi saatu saalis, minkä Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
15. Tee näin kaikille niille kaupungeille, jotka ovat sinusta hyvin kaukana, jotka eivät ole näiden kansojen kaupunkeja.
16. Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon,
17. vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt,
18. etteivät he opettaisi teitä tekemään kaikkia niitä kauhistavia tekoja, joita he ovat tehneet palvellessaan jumaliansa, ja ettette te rikkoisi Herraa, teidän Jumalaanne, vastaan.

Tässäpä vertailukohtana Koraanista, vapaa suomennos:

2:190 Taistele Jumalan nimeen niitä vastaan jotka taistelevat sinua vastaan, mutta älä aloita vihollisuuksia! Sillä Jumala ei rakasta hyökkääjiä.
2:191 Ja tapa heitä missä vain heitä löydätkin, ja aja heidät paikoista mistä he ajoivat sinut pois, sillä vaino on pahempaa kuin tappaminen. Äläkä taistele heitä vastaan Pyhissä Paikoissa jos he eivät ensin hyökkää sinua vastaan niissä, mutta jos he hyökkäävät sinua vastaan niissä, sitten tapa heidät. Tämä on uskottomien palkinto.
2:192 Mutta jos he lopettavat [taistelun], Jumala on anteeksiantavainen ja armelias.
2:193 Ja taistele heitä vastaan kunnes vainoa ei enää ole, ja uskonto on Jumalaa varten. Mutta jos he lopettavat, älköön vihamielisyys jatkuko paitsi niitä kohtaan jotka harjoittavat sortoa.

Mennääs sitten vielä psalmeihin. Nämähän ovat siinä määrin suuressa suosiossa kristittyjen parissa, että monasti Uusi Testamentti on sidottu yhteen nimenomaan Psalmien kirjan kanssa.

Psalmi 18:
33. se Jumala, joka minut voimalla vyöttää ja tekee minun tieni nuhteettomaksi,
34. tekee minun jalkani nopeiksi niinkuin peurat ja asettaa minut kukkuloilleni,
35. joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään!
36. Sinä annat minulle pelastuksen kilven, ja sinun oikea kätesi minua tukee; sinun laupeutesi tekee minut suureksi.
37. Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju.
38. Minä ajan vihollisiani takaa ja saavutan heidät enkä palaja, ennenkuin teen heistä lopun;
39. minä murskaan heidät, niin etteivät voi nousta, he sortuvat minun jalkojeni alle.
40. Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni.
41. Sinä ajat minun viholliseni pakoon, ja vihamieheni minä hukutan.
42. He huutavat, mutta pelastajaa ei ole, huutavat Herraa, mutta hän ei heille vastaa.
43. Minä survon heidät tomuksi tuuleen, viskaan heidät niinkuin loan kadulle.

Psalmi 58:
11. Vanhurskas iloitsee, kun hän näkee koston, hän pesee jalkansa jumalattoman veressä.

Tästä (ja monesta muusta samaan suuntaan osoittavasta kirjoituksesta) ei varmaan mitenkään voisi olla perusteluksi ääriryhmille?

Psalmi 83:
10. Tee heille, niinkuin teit Midianille, niinkuin Siiseralle, niinkuin Jaabinille Kiison-joen rannalla.
11. Heidät tuhottiin Eendorissa, he joutuivat lannaksi maahan.
12. Anna heidän ylhäisillensä käydä, niinkuin kävi Oorebille ja Seebille, ja kaikille heidän ruhtinaillensa niinkuin Seballe ja Salmunnalle,
13. koska he sanovat: "Anastakaamme itsellemme Jumalan asunnot".
14. Jumalani, tee heidät lentäviksi lehdiksi, kuiviksi korsiksi tuulen viedä.
15. Niinkuin kulovalkea metsää polttaa, niinkuin liekit kärventävät vuoria,
16. niin aja sinä heitä rajuilmallasi ja kauhistuta heitä tuulispäälläsi.
17. Täytä heidän kasvonsa häpeällä, että he etsisivät sinun nimeäsi, Herra.
18. Joutukoot häpeään ja kauhistukoot ikuisesti, tulkoot häpeään ja hukkukoot.
19. Ja tulkoot tuntemaan, että sinun ainoan nimi on Herra, että sinä olet Korkein kaikessa maassa.

Midianiiteista siis tapettiin kaikki miehet ja naiset ja lapset orjuutettiin. Tämä on kuulemma varsin suosittu psalmi etenkin Israelia tukevien keskuudessa.

Psalmista 149 löytyy myös kaikkea jännää ohjetta:

5. Iloitkoot hurskaat, veisaten hänen kunniaansa, riemuitkoot he vuoteissansa.
6. Jumalan ylistys on heidän suussansa, ja heidän kädessään kaksiteräinen miekka,
7. että he kostaisivat pakanoille, kurittaisivat kansakuntia,
8. panisivat kahleisiin heidän kuninkaansa ja jalkarautoihin heidän ylhäisensä
9. ja täyttäisivät heissä tuomion, joka on kirjoitettu. Tämä on kaikkien hänen hurskaittensa kunnia. Halleluja!



Sitten vielä Jessen suusta:

Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."

Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

----------

Tässä nyt alkuun. Pointti on siis se, että Koraani = väkivaltaa siinä missä Raamattu = rauhaa pystyy perustelemaan vain erittäin valikoivalla ja epäreilulla lukemisella. Molemmat ovat lähinnä pronssikautisia tekeleitä ja useampikin historioitsija on huomauttanut, että 600-luvun standardeilla Koraanissa oli jopa poikkeuksellisen vähän verenhimoa.

Se on kyllä totta, että tällä hetkellä suuri osa terroristeista on tosiaan muslimeja, ja islamismi on monellakin tapaa ongelmallista uskonnon tunkeutumista politiikkaan. Mutta kun katson tätä asiaa luiskaotsaisen insinöörin inhorealistisella logiikalla, niin 1,3 miljardia muslimia eivät ole maailmasta katoamassa vaikka kuinka ulistaisiin islamia vastaan yhdessä kuorossa. Ja jos mattopommitus atomipommeilla ja biologiset aseet jätetään laskuista, niin emme mitenkään kykene edes halutessamme tappamaan niin paljon allahu snackbaarin jäseniä tai aiheesta kiinnostuneita, että siten tekisimme mainittavaa lovea terrorismin tarjontapuoleen. Pikemminkin väkivaltaratkaisuilla on taipumus kylvää lisää terrorismin siemeniä. (Ettei jäisi epäselväksi: en sinänsä vastusta Hellfiren työntämistä jonkun partasudin takapuoleen, mutta aika viileää harkintaa näissä kannattaisi käyttää.)

Eli tässä on keksittävä, miten niitten kanssa voitaisiin elää jonkinmoisessa sovussa. Epäilemättä epäonnistuneen maahanmuuttopolitiikan korjaamisella on tässä oma osansa, ja osa varmaan kaipaa 9 mm buranaa, mutta islaminuskoisten kategorinen tuomitseminen ei nyt vaan johda mihinkään. Tuntuu vain tiivistävän rivejä tuolla toisella puolen, mikä onkin aika loogista käyttäytymistä.

Tätäkö se on kun sanotaan, että luetaan kuin piru raamattua?

VT:n sotaisuuksista en ole yhdenkään kristityn koskaan kuullut hakevan innoitusta (tunnen heitä aika monta ja ihan kunnon fundamentalistejakin) ja nuo ainakin kahdessa Jessen sanomisista hän lähinnä tod.näk. viittaa siihen eripuraisuuteen mitä hänen opetuksensa Juutalaisten keskuudessa aiheuttaa. Eikä niissäkään ketään kehoteta käyttämään miekkaa tai hankiutumaan riitoihin.

Luukkaan 22:36:sta en itse oikein hyvällä, enkä pahallakaan osaa oikein tulkita mihinkään suuntaan... Hankala kohta, täytyy ottaa selvää. Eipä nuissa missään selkeästi kehoteta väkivaltaan ryhtymään. Tuon Luuk 22:36:n jälkeen Pietari suutuspäissään sivaltaa Jeesusta vangitsemaan tullelta henkilöltä korvan irti jonka Jeesus sitten samantien parantaa... Se siitä Jessen väkivaltaisuudesta.


edit: Hups... En lukenut ketjua loppuun ennen vastaamista enkä huomannut FinnNFS:n erinomaista vastausta. Omani ihan raakile...
 
Viimeksi muokattu:
Olen kaikissa kohdissa samaa mieltä kanssasi.

Mutta. Jos jokin asia on varma niin se, että nämä äärityperykset eivät tule ikinä hyväksymään sananvapautta samalla ajatusmallilla kuin me. Me voimme näistä keskustella loputtomiin mutta se ei tätä asetelmaa muuta miksikään.

Siinä vaiheessa kun omaisiamme alkaa kuolemaan kotikaupungin Citymarketissa, niin mietimme että ovatko nämä pilakuvat sen väärti. Me sivistyneinä kykenemme tarvittaessa rajaamaan pilkan sananvapauden reunamalle niin, että sitä ei tarvitse joka rakoon tunkea. Todellinen sananvapaus on jotakin muuta.

Jos joku luulee että pilakuvien lisäämisellä äärimuslimit oivaltavat että ahaa - kysehän onkin vain sananvapaudesta, sori kun ammuskeltiin eikä me tehdä sitä enää, niin siinähän luulee.

Tiedän sen hyvin, että tuo järjen käyttö pilkkakuvien julkaisussa ei tule tapahtumaan mutta sitä seuraa lisääntyvä väkivalta. Ei mene kauaa kun meilläkin alkaa rytisemään. Me kykenisimme valitsemaan, he eivät.
Tavallaan puhut kyllä ihan asiaa, mutta...

Itseäni inhottaa näissä tapauksissa se, että terrorismin kautta yritetään vaikuttaa meihin ja juuri tuo sinun tuoma ajattelumalli on sen vaikutuksen tulos johon pyritään. Sinun toimintaasi ohjaavat siis vastedes jonkun muun ideologian asettamat arvot. Terrorismin kautta luodaan pelkoa ja pelon kautta pyritään vaikuttamaan.

Vaikuttamisen keinoja on useita, toiset eivät vain ole hyväksyttäviä. Itse en pidä koskaan kenenkään toisen ihmisen loukkaamista omana etunani. En pyri siihen missään toiminnassa. Kritiikkiä voin ja pitääkin antaa, mutta rakentavasti. Tästä päästääkin sitten siihen onko satiiri tai pilapiirrokset ylipäätään hyviä vaikuttamisen/kriitiikin antamisen keinoja? Itse en pidä erityisen hyvänä, mutten aio kenenkään muun sananvapautta rajoittaa sillä se on sellainen perusoikeus josta ei oikein voi joustaa.

Yhteenvetona sanoisin, että meidän (länkkäreiden) ei tule missään nimessä tahallisesti pyrkiä loukkaamaan ketään, mutta koska omat perus arvomme takavaat oikeutuksen toisen ihmisen loukkaamiseen, tulee keskuudestamme aina löytymään niitä kusipäitä jotka käyttävät tätäkin oikeutta väärin hyväksi. Ongelma tulisi siis ratkaista jotakin muuta kautta kuin pilapiirtäjien sensuurilla.
 
3 vuotta sitten tehtyy pilapiirros ja nyt yhtäkkiä tajuttu että pitää tappaa taitelijan. Kuka siellä olikin näissä pilapiiroksissa: Mohammed (jokaisen toisen muslinin nimi btw) vai "Islamilaisen valtion" johtaja? Bin Ladenista oli iso kasa pilakuvia, ketä al-qaida tappanut niiden takia? Musliimit sanovat ettei ole kuvia Mohammedista, mistä sitten ne tunnustaa pilakuvassa hänet? Jos islam kieltä eläinten ja ihmisten piirtämistä, miksi sitten he selailevat pilakuva lehtia, jossa on selvästi piirretty eläimiä ja ihmisiä?

Ihan tuulesta temmattu koko heidän "loukkantuneisuus".
 
Juttu oli niin, että tuon 9 miljoonan piti olla vasta ensimmäinen erä ja loput 31 olivat vasta pätkähtämässä tilille. Onhan sitä siinäkin.
Lisään vielä että pankki, jonka kautta ne siirsi rajoja, on täysin venäläisten omistuksessa, vaikka alunperin tsekian, 2002-2003 oli aika vaatimaton aktiiveiltaan, kunnes sen ostivat "Srtoytransgaz", silloin se oli kahden perhen kontrollin alla, Viktor Chrenomyrdinin ja Rema Viharevin, nyt pankki on täysin Gennadi Timchenkon strukturien omistuksessa, omistaijin vaihdettua aktivit nousivat äkkillisisti ja nyt se on yksi suurista 50:ta pankkista. Le Pen on lahjottu, avoimesti.
 
Viimeksi muokattu:
Herrat. me olemme häviöillä...

No tää perkele kun pitää olla että kyllä herra kyllä herra ja kaiken maailman suvaitsevaisuutta esittää vaikka kukaan ei edes ole suvaitsematon ollutkaan. Ainoastaan realisti ja kulttuurierot tuntevat.
Nyt on asia silviis jot myö hävitään tää sota.
 
Turha näihin tekoihin on uskontoja tuoda mukaan. Silloin oikeastaan tehdään juuri sitä mitä terroristit haluavatkin. Yksikään uskonto ei kehoita terrorismiin mutta terroristit hyvin mielellään itse perustelevat tekojaan ylevillä uskonnollisilla aatteilla. Sekä terrorismin taustalla että Islamilaisten valtioiden nykyisen rappion taustalla on monimutkainen sekoitus politiikkaa, taloutta, korruptiota jne jne.
 
Herrat. me olemme häviöillä...

Kyllä tästä kehityksestä torjuntavoitto saadaan, mutta minkä näköisiä demokratiat ovat sen jälkeen? Demokratian puolustajia tarvitaan kohta enemmän kuin on koskaan tarvittu. Tyhmälle, riihen seinästä revitylle aatteelliselle ja taloudellista lyhytnäköistä etua tavoittelevalle politiikalle on pistettävä suitset ja vähä äkkiä. Onko suitsen laittajia? Ei o. Vielä.
 
Joo tämän tukevan pläjäyksen ohittaminen pelkällä "se on perseestä" on monella tapaa väärin. On sentään yritystä kunnolliseen keskusteluun ja argumentteja eikä mitään "pähz razzet teille ei tartte mitää persustella" settiä.

Tätäkö se on kun sanotaan, että luetaan kuin piru raamattua?

Nyt saattoi vähän mennä viestini pointti ohi. Toden totta tuo oli sielunvihollisen luentaa raamatusta, mutta kuten fulcrum tuossa jo totesikin, käsitykset Koraanin erityisväkivaltaisuudesta ovat nähdäkseni aivan samanlaista tai pahempaa tarkoitushakuista ja valikoivaa luentaa. Molemmista pronssikautisista opuksista saa kyllä kehiteltyä perusteluja aika kaikenlaiselle käytökselle, alkutekstistä se ei ole ollut ennenkään kiinni.

Tämä ei tietenkään poista sitä ilmiselvää ongelmaa, että tällä hetkellä osa islaminuskoisista käyttää uskontoaan perusteluna hirmuteoille ja yleiselle takapajuisuudelle - tällä hetkellä ehkä suuremmassa määrin kuin kristityt. Tämä on ihan aito ongelma ja tässä historiallisessa tilanteessa ehkä islaminuskolle, tai ainakin fasistiselle poliittiselle islamismille, tyypillinen. Mistä seuraa, että muslimien olisi oltava osa mitä tahansa ratkaisua mikä tähän ongelmaan sitten haetaankin.

Joten en vain ymmärrä, mitä islamvihalla tässä tilanteessa saavutettaisiin. Tämänsuuntainen vihamielisyys on historiallisesti katsoen ollut aina omiaan tiivistämään vähemmistön rivejä ulkopuolista uhkaa vastaan, ja tämä taitaa olla juurikin sitä mitä terroristit haluavat: täällä oli jo erinomainen analyysi terojen tavoitteista, ja vastakkainasettelun kärjistäminen "heidän" ja "meidän" välillä on ollut vallankumousta ajavien ääriliikkeiden vakiotaktiikka jo marxisteista ja fasisteista alkaen. (Tämä juttu: http://www.juancole.com/2015/01/sharpening-contradictions-satirists.html) Eli väitän, että heitot islamista pahuuden uskontona tjsp ovat nimenomaan sitä, mitä terroristit haluavat - sitä, ja mielellään pogromeja muslimeja kohtaan.

Fakta on myös edelleen se, että maailmassa on 1,6 miljardia tjsp muslimia, ja Euroopassakin heitä on miljoonia. Nämä eivät häviä mihinkään vaikka järjestettäisiin päivittäinen Kahden Minuutin Viha islaminuskoa kohtaan. Miten te, jotka näette ongelman perussyyn olevan islaminuskossa sinänsä, ratkaisisitte nämä ongelmat? Ja oletteko sitä mieltä, että antiterrorismioperaatioissa ei tarvitse välittää terroristien tukijoukkojen voittamisesta omalle puolelle?
 
No tää perkele kun pitää olla että kyllä herra kyllä herra ja kaiken maailman suvaitsevaisuutta esittää vaikka kukaan ei edes ole suvaitsematon ollutkaan. Ainoastaan realisti ja kulttuurierot tuntevat.
Nyt on asia silviis jot myö hävitään tää sota.

Mites se nyt on mahdollista, tämän systeeminhän pitäisi olla täysin ylivoimainen, cyborgit kehiin jne.
 
"Islaminvastaisuus kuitenkin sopii islamisteille. He saavat siitä voimaa."
Se oli siinä!

Ole Charlie myös huomenna
Pääkirjoitus 9.1.2015 1:59
1296810422629

Kolumni
Kari Huhta Helsingin Sanomat
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1420693699958

----------------------------------
Omalta osaltani toteaisin, että suhtautukaamme neutraalisti kaikkiin uskontoihin ja niiden noudattajiin, mutta jyrkän kielteisesti väkivaltaan ja väkivaltaan lietsomiseen. Samaan häkkiin murhamiesten ja pedofilien kanssa, harrastakoot siellä käännytystyötä. Jätetään kuitenkin tavalliset "uskovaiset" rauhaan, tuomitseminen ja rankaiseminen kuuluvat yhteiskunnan niihin tehtäviin nimittämille viranomaisille.

Edit: Miten luulette, että rakkaan Europpamme kävisi jos sokeassa islaminvihassa saisimme kaikki islaminuskoiset öljymaat vastaamme. Minä tiedän :eek: !
 
"Islaminvastaisuus kuitenkin sopii islamisteille. He saavat siitä voimaa."
Se oli siinä!

Ole Charlie myös huomenna
Pääkirjoitus 9.1.2015 1:59
1296810422629

Kolumni
Kari Huhta Helsingin Sanomat
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1420693699958

----------------------------------
Omalta osaltani toteaisin, että suhtautukaamme neutraalisti kaikkiin uskontoihin ja niiden noudattajiin, mutta jyrkän kielteisesti väkivaltaan ja väkivaltaan lietsomiseen. Samaan häkkiin murhamiesten ja pedofilien kanssa, harrastakoot siellä käännytystyötä. Jätetään kuitenkin tavalliset "uskovaiset" rauhaan, tuomitseminen ja rankaiseminen kuuluvat yhteiskunnan niihin tehtäviin nimittämille viranomaisille.

Edit: Miten luulette, että rakkaan Europpamme kävisi jos sokeassa islaminvihassa saisimme kaikki islaminuskoiset öljymaat vastaamme. Minä tiedän :eek: !

Aivan ja meidän pitää varoa muuttumasta niiksi, joilta puolustaudumme. Jos muutumme "niiksi", olemme hävinneet.
 
"Islaminvastaisuus kuitenkin sopii islamisteille. He saavat siitä voimaa."
Se oli siinä!

Ole Charlie myös huomenna
Pääkirjoitus 9.1.2015 1:59
1296810422629

Kolumni
Kari Huhta Helsingin Sanomat
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1420693699958

----------------------------------
Omalta osaltani toteaisin, että suhtautukaamme neutraalisti kaikkiin uskontoihin ja niiden noudattajiin, mutta jyrkän kielteisesti väkivaltaan ja väkivaltaan lietsomiseen. Samaan häkkiin murhamiesten ja pedofilien kanssa, harrastakoot siellä käännytystyötä. Jätetään kuitenkin tavalliset "uskovaiset" rauhaan, tuomitseminen ja rankaiseminen kuuluvat yhteiskunnan niihin tehtäviin nimittämille viranomaisille.

Edit: Miten luulette, että rakkaan Europpamme kävisi jos sokeassa islaminvihassa saisimme kaikki islaminuskoiset öljymaat vastaamme. Minä tiedän :eek: !

Artikkelista poimittua:

"Saksassa islaminvastaisuus on entuudestaan voimistunut erityisesti maan itäosissa.". Hajnal-line teoriaan perustuva ennusteeni siis: Muodostuu vastakollektiivia. Suomessa laajan vastakollektiivin muodostuminen on todenköisempää kuin Ruotsissa ja Norjassa. Ruotsissa ja Norjassa nähdään isompia konflikteja ennen Suomea. Teorian perusteella haarukoisin ensimmäiseksi laajamittaiseksi konfliktialueeksi Ranskan, jota seuraa Italia. Ylivoimaisesti verisintä jälki tulee kuitenkin olemaan Britanniassa, jossa jännite on suurin, eikä vastakollektiivia muodostu.
 
Miten te, jotka näette ongelman perussyyn olevan islaminuskossa sinänsä, ratkaisisitte nämä ongelmat

Mielestäni se, että täällä tiettyjen hahmojen mielestä ongelma on islaminusko, eli koko uskontokunta, sanoo jo jotain...

Ei edes pyritä rajaamaan ongelmakohtaa minkäänlaiseen tolkun ihmisen loogisempaan karsinaan kuten esimerkiksi: ISIS/ISIL-joukot, islamismi tai vaikkapa ääri-islam.

Joko tuo kertoo megaluokan luiskaotsaisuudesta, laiskasta ajattelusta, rasismista, omasta äärikannasta omaan uskontoon tai vähän noista kaikista. Sitten on tietty se perinteinen, eli "asia haiskahtaa ikävälle, enkä jaksa ottaa selvää edes perusasioita, mutta kommentoin silti kärkevästi" - ilmiö.

Maahanmuuttoa blokkaamalla ei poisteta ääri-ilmiöiden ongelmia. Se on lähinnä populistipuolueiden silmänlumetta, jolla pyritään miellyttämään tiettyjä kansanosia. Eikä rajoja voi oikein rauhanaikana sulkeakaan.
 
Tapahtuu, vahvistamattomia tietoja.
http://www.telegraph.co.uk/news/wor...11329976/Paris-Charlie-Hebdo-attack-live.html
09.05 Two people are reportedly dead and 20 injured in an initial Kalachnikov gunfight, RTL is claiming in unconfirmed reports. Henry Samuel writes:

quotes_1817837a.gif
Before the hostage taking, the brothers stole a Peugeot 206 at Montagny-Sainte-Félicité (Oise)from a woman who formally identified them to police.

The hostage taking is thought to be taking place a printing business called CTD.

"There is no certitude about the number of people inside," a police source told AFP.
 
Turha näihin tekoihin on uskontoja tuoda mukaan. Silloin oikeastaan tehdään juuri sitä mitä terroristit haluavatkin. Yksikään uskonto ei kehoita terrorismiin mutta terroristit hyvin mielellään itse perustelevat tekojaan ylevillä uskonnollisilla aatteilla.
Olet oikeassa.
1d781+


1jJ7u+


QxHE+


Charb ei edes ollut mikään islamifoobikko, kukaan heistä ei ollut, "ne olivat hyväsydämisiä ihmisiä kaikki". Joukossa työskennellyt algerilainen Ainuoche Giliache kertoi, hän muisti jopa kun kerran tuli ramadanin aikana työpaikalle ja Charb oli nauttimassa aterian työpöydän ääressä, Charb siivosi sen nopeasti pois, ja pyysi anteeksi, vaikka Ainouchea se ei haittanut. Muutenkin hän muistaa työskentely siellä parhaana aikaana, hänet opetettiin mielellään ja autettiin kaikessa. "Se oli onnellinen aikaa" hän muistelee.

Charlien Hebdo teki pilakuvia myös Putinista, ja pilkkasi Krimin referendumia.

Inhottava että täällä hänen yritetään nähdä islamifoobikkona. Musliimitkin ovat suvaistevaisempia.
 
Ei edes pyritä rajaamaan ongelmakohtaa minkäänlaiseen tolkun ihmisen loogisempaan karsinaan kuten esimerkiksi: ISIS/ISIL-joukot, islamismi tai vaikkapa ääri-islam.

Joko tuo kertoo megaluokan luiskaotsaisuudesta, laiskasta ajattelusta, rasismista, omasta äärikannasta omaan uskontoon tai vähän noista kaikista. Sitten on tietty se perinteinen, eli "asia haiskahtaa ikävälle, enkä jaksa ottaa selvää edes perusasioita, mutta kommentoin silti kärkevästi" - ilmiö..

Juuri näin! Shia, Sunni, maallistunut Turkkilainen, Indonesialainen, Saudi-Arabia vai Afrikkalainen Islam! On suuri virhe pitää kaikkea mikä liittyy Islamiin uhkana
 
Aivan ja meidän pitää varoa muuttumasta niiksi, joilta puolustaudumme. Jos muutumme "niiksi", olemme hävinneet.

Lastenkirjojen kaunosieluisia höpinöitä. Tulevat heti seuraavalla rivillä -hyvä vastaan paha- asetelman petaamisen jälkeen. Todellisuudessa maailma on epämääräisempi ja raadollisempi paikka. Vahvempi ja aggressiivisempi kulttuuri murskaa länsimaisen kulttuurin, jos me käännämme toisen posken liian monta kertaa. Helposti petämme itseämme nykyisellä teknologisella ylivoimalla. Se on omanlaisensa etu, mutta niin on myös vastapuolen lisääntymiskyky ja uhrivalmius.

Nykyinen sinisilmäisyys ja monikulttuurin nimellä kulkeva fanatismi vie Euroopan tuhon partaalle, eikä suunta ole käännettävissä. Kari Huhdan kaltaiset tomppelit hallitsevat väestönmuutosta, kunnes tilanne on meille toivottoman epäedullinen ja ongelmat räjähtävät käsiin. Siinä vaiheessa lentää demokratia, ihmisoikeudet ja humanismi roskakoriin. Miljoonien kuolleiden ja raunioitetun Euroopan jäljiltä alkaa aikanaan jälleenrakennus. Jää nähtäväksi ovatko rakentajina meidän vai muiden jälkeläiset.

Maailmassa on sodittu lukemattomia kertoja paljon pienempien ristiriitojen takia, kuin mitä Euroopassa on tällä hetkellä muodostumassa. Euroopassa meneillään olevalle yhteiskuntakokeilulle ei voi veikata minkäänlaista onnistumisen mahdollisuutta. Meille toivonpilkahduksen antaa Ruotsin nopea muutos. Ehkäpä täällä voidaan aloittaa korjausliike paremmasta tilanteesta, kunhan soppa palaa Ruotsissa kunnolla pohjaan. Tosin eipä näytä Israel meille mitään opettavan, joten mistä sen tietää käykö Ruotsin tulevan esimerkin kanssa yhtään paremmin.
 
Herkkä aihe tai ei herkkä aihe

Uskonnoissa kaikenlainen pysähtynyt ortodoksia on aivan sekopäistä. Ranskassa tapahtui järkyttävä murhanteko ja terroriteko. Silmääni kuitenkin pistää, että samat kukkahatut, jotka terroriteon jälkeen puolustavat Muhammedin pilkkaa sananvapaudella, eivät olleet Halla-Ahon Jussin tukena...

Hämeen-Anttila oli väärässä. Kyse on uskonnosta. Kun Myyrmäessä musliminuori lakkaa käyttämästä huumeita ja varastelemasta, tulee uskoon, löytää lännen mädännäisyyden ja pahuuden, lähtee koulutukseen - hän on tullut uskoon. Kaikki David Koreshit sun muut veriset lahkot - mistä muusta siinä on kyse kuin sekopäiden taikauskosta, kultista ja uskonnosta. Sekopäitä on. Ja vallanhimoiset käyttävät uskonnollisia sodanlietsojia hyväksi.

Tässäkin yksi tosiuskovainen ortodoksi:

 
Back
Top