Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei kai sentään yläpuolelle? Mut ylimääräiset ripustimet kyllä lisättiin. Nuo etummaiset missä on Sidewinderit.Tehtiinhän viimeisiin Drakeneihinkin Suomessa ripustin "olkapäälle" siiven yläpuolelle loppuvuosiksi.
Joo, voi olla, että muistan puolen väärin.Ei kai sentään yläpuolelle? Mut ylimääräiset ripustimet kyllä lisättiin. Nuo etummaiset missä on Sidewinderit.
Tehtiinhän viimeisiin Drakeneihinkin Suomessa ripustin "olkapäälle" siiven yläpuolelle loppuvuosiksi.
Sveitsin liittoneuvoston kaksi opportunistijäsentä on ilmeisesti paljastunut sen Rafalen luullun voiton lähteeksi. Ueli oli aiemmin kova Saab-symppari.
The Rafale crystallizes tensions in the Federal Council
Against the advice of Viola Amherd, Ueli Maurer and especially Ignazio Cassis had contact to the end with France before it lost. Investigation.
Le Rafale cristallise les tensions au Conseil fédéral
Contre l’avis de Viola Amherd, Ueli Maurer et surtout Ignazio Cassis ont eu des contacts jusqu’au bout avec la France avant qu’elle ne perde. Enquête.www.tdg.ch
The sale of 80 Rafale to the United Arab Emirates, a contract with multiple benefits
With a full order book for the next ten years, the French aircraft manufacturer could take advantage of this historic agreement to try to delay the implementation of the future European combat aircraft.
By Dominique Gallois
Posted today at 5:30 a.m.
Analysis: A historic success and a regret. Friday December 3, Dassault Aviation signed the largest military contract in its history by selling 80 Rafale to the United Arab Emirates . A week later, Friday, December 10, in a brief statement , the French aircraft manufacturer lamented that a European country, Finland, prefers to acquire 64 American fighter jets , rather than French aircraft. From the start, the competition leaned towards the Lockheed Martin F-35 to replace the Boeing F / A-18s. A geostrategic choice for Helsinki: these devices will monitor the 1,300 kilometers of borders with Russia.
The sale of fighter jets is above all a political act. While the United States dominates this market, France's customers are countries that do not wish or cannot buy American, or those that wish to have a dual source of supply. This is the case of the United Arab Emirates. Since its creation fifty years ago, this State has equipped itself primarily with American planes, supplemented by Dassault Mirages.
The fact of seeing Joe Biden's United States refocusing more on Asia-Pacific vis-à-vis China, to the detriment of other regions such as the Middle East, has helped accelerate the negotiations that have been under way for several months with France. . A way of transforming planes into a diplomatic weapon, as Abdel Fattah Al-Sisi's Egypt had done in 2015 by buying Rafale to protest against Barack Obama's abandonment of Egyptian President Mubarak at the time of the "springs". Arabs ”.
Abu Dhabi's decision to increase its initial request for 60 fighter jets to 80 is thus interpreted as a mark of preference against the Americans, the French order being greater in number than that of the 50 F-35s currently being negotiated by the United States. United with the Emiratis. This is also due to the cultivated proximity between Emmanuel Macron, his Minister of Foreign Affairs, Jean-Yves Le Drian, and Crown Prince Mohammed Ben Zayed.
Guaranteed production
The fallout from this agreement will benefit those involved in the negotiations, the General Directorate of Armaments, the Air Force, and the three Rafale industrialists, Dassault Aviation, as prime contractor, Safran, for the engine, and the electronic equipment supplier Thales. Not to mention the missile manufacturer MBDA.
This contract ensures the French air equipment program, the Emirates having ordered the most elaborate version of the Rafale, the F4 standard, which will equip the Air Force and the French Navy. By adding sales this year to Egypt and Greece , production is guaranteed for at least ten years. The share of French orders - 192 aircraft out of 404 new aircraft in the backlog - is now in the minority, although they represented all sales seven years ago. This then raised questions about the viability of the program.
You have 49.86% of this article to read. The rest is for subscribers only.
Kroatiassa varmaan toivotaan että Serbia valitsee venäläiset koneet.Serbian Air Force recommends @Dassault_OnAir Rafale jets, but Government undecided between Russian, French warplanes
Minun tietääkseni noita käytettiin vain siirtolentoihin, Mach 2 torjuntahävittäjän lento-ominaisuuksiin noi näyttäisivät istuvan huonosti. Jossain versiossa lisättiin isompi ”conformal” polttoainesäiliö mahan alle, mikä näkyy alemmassa kuvassa.Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun huhua Drakenin siiven yläpuolisesta ripustimesta kuulen tällä kannulla. Mistä tämä huhu oikein on saanut alkunsa?
Paikkaansa se ei melko varmasti pidä, mitään syytä asentaa ohjusta vaikeasti siiven yläpuolelle ei ole.
Ainoa mulle mieleen tuleva konetyyppi, jossa näin on, on BAC Lightning. Siinäkin useimmiten kannettiin lisäsäiliöitä yläripustimissa, koska koneen toimintasäde oli toivottaman lyhyt:
Katso liite: 55246
Nuokin ilmeisesti olivat sangen työläitä tunkata paikalleen, joten ne varmaankin olivat puolikiinteä asennus. Alapuolelle si ripustimia voinut mahduttaa laskutelineen vuoksi (tästä olisi siis voinut ottaa oppia, mutta Eurofighter GMBH ei moiseen läntiseen hapatukseen usko):
Katso liite: 55247
Kuten sanoin nuo muut kuormat oli vientiasiakkaita varten kehitettyjä ja Kuwaitin ja Saudien koneisiin noita hankittiin. Onhan tuossa ainakin välineistöä isompaankin uuden vuoden juhlintaan, kun koneessa on 144 68mm ja 44 50mm rakettia.Kuvassa on kuwaitilainen Lightning, alkuperämaassa UK:ssa en tiedä rynnäkköominaisuuksia käytetyn. En usko, että olisi ollut tarvettakaan, 60-luvun alussa tehtävään oli tarjolla ainakin Hawker Hunter (ja strategiseen rooliin V-pommittajat) ja 70-luvulta Harrier ja Jaguar, ja Lightning sopi muutenkin ominaisuuksiltaan rynnäkkökoneen rooliin kuin saniainen ruuvimeisseliksi. En tiedä miksi vientiasiakkaat moista tahtoivat, kaitpa heilläkin olisi ollut transoonisen ajan hävittäjäpommittajia siihen tehtävään. Ehkä haluttiin vain näytellä muskeleita?
Kroatiassa varmaan toivotaan että Serbia valitsee venäläiset koneet.
Ehkä Kroatialla ei Natossa ole samanlaisia paineita kuin Intialla Kiinan ja Pakistanin puristuksessa?Intian sopimukseen kuuluu lukemani mukaan klausuuli, jonka mukaan Ranska ei saa myydä Rafalea Pakistanille. Miksiköhän Kroatia ei ottanut samanlaista? Eivät uskoneet, että serbit ostaisivat samaa?