Dosentti Johan Bäckmaniin ja päätoimittaja Janus Putkoseen kohdistettu tutkintapyyntö

@Minuteman @BlackFox

Suomen kansalaista ei saa estää saapumasta maahan, karkottaa maasta eikä vastoin tahtoaan luovuttaa tai siirtää toiseen maahan.

suomenlaki.jpg

Noinhan se uuteen perustuslakiin vuonna 1999 säädettiin.

Kunnes tuli WTC-isku ja Guantanamon kuulustelukeskus avattiin. Suomi sai muiden liittolaisten tapaan pyynnön (käskyn?) muuttaa suhtautumistaan. Yllätys oli, että Suomikin meni heti muuttamaan tuoretta perustuslakiaan. Pstsian lainaamaa pykälää pidennettiin vuonna 2007 seuraavasti:

"Suomen kansalaista ei saa estää saapumasta maahan, karkottaa maasta eikä vastoin tahtoaan luovuttaa tai siirtää toiseen maahan. Lailla voidaan kuitenkin säätää, että Suomen kansalainen voidaan rikoksen johdosta tai oikeudenkäyntiä varten taikka lapsen huoltoa tai hoitoa koskevan päätöksen täytäntöönpanemiseksi luovuttaa tai siirtää maahan, jossa hänen ihmisoikeutensa ja oikeusturvansa on taattu. (24.8.2007/802)"

Eli jos kutsu käy, niin myös Suomen kansalainen luovutetaan lentokentällä Yhdysvaltojen tai miksei YYA-hengessä Venäjänkin käsiin. Se on sitten soronnoo, kun pyörät irtoavat kiitotiestä..

Erityisesti kannattaa huomata, että muutos tehtiin Vanhasen I hallituksen toimesta, jossa asia kuului SDP:n ministerille eli Erkki "ihmisoikeus" Tuomiojalle. Erkki tuon pykälän ajoi läpi ja käski olemaan kyselemättä hankalia.
 
Kansalaiset neuvostofasistisen imperialismin jäänteitä vastaan (KNFIJV) teki vuonna 2009 avoimen tutkintapyynnön, joka ei johtanut mihinkään.

Pyydämme tutkimaan, ovatko dosentti Johan Bäckman ja kirkkoherra Juha Molari syyllistyneet laittomaan uhkaukseen, kiihotukseen kansanryhmää vastaan tai muuhun rikokseen kutsuessaan maahan vierasta valtaa edustavien rikostaustaisten järjestöjen jäseniä tarkoituksenaan painostaa Suomea ja Viroa luopumaan objektiivisesta historiankirjoituksesta ja agitoida suomenvenäläisiä mukaan toimintaan. Johan Bäckman uhkaili ennen Nashi-mielenosoituksen alkua, että jos toinen osapuoli ei luovu historianäkemyksestään, kiista ratkaistaan sotatoimin tms. väkivalloin: "raudalla ja verellä".

Vuonna 2012 lappeenrantalainen kaupunginvaltuutettu Ilpo Heltimoinen (Ps) teki Bäckmanista tutkintapyynnön keskusrikospoliisille. Hän pyysi poliisia selvittämään, onko Bäckman syyllistynyt valtionpetoksen valmisteluun. Tutkintapyyntö ei johtanut toimenpiteisiin.
 
Päivystysvuoro, mitään ei tapahdu, 10 h takana, valmius päällä ja 2 h jälellä, mitä vain että pysyy hereillä
No, nämä jutut voivat käsittää melkein vuosikymmenen tai more...

Tsekataan meneekö tämä laillisesti vai poliittisesti..
 
Voin kertoa sinulle, että myös allekirjoittanut on tehnyt tutkintapyyntöjä parikin kappaletta noista herroista ja jostain syystä mitään ei ole tapahtunut.
Tästä sinullekin kiitokset vaikka tuleekin näin jälkikäteen. Harmillinen lopputulos.
Nostan hattua jokaiselle joka kansalaisena aktivoituu selvittämään onko järjestäytynyttä yhteiskuntaamme kohtaan tehty vääryyksiä tai rikottu lakia.
 
Nostan hattua jokaiselle joka kansalaisena aktivoituu selvittämään onko järjestäytynyttä yhteiskuntaamme kohtaan tehty vääryyksiä tai rikottu lakia.

Tässä maassa on sellainen poliittinen ja Korkeimman oikeuden silaama sääntö, että meillä on sananvapaus ja kuka vain saa sanoa mitä vain, kunhan Halla-Aho pitää turpansa kiinni tai sakkoa pukkaa.

Ehkä tahtoa nostaa syyte viimeinkin löytyy tähän tapaukseen.

Eikös uusi poliisijohtaja laittanut kyberrikollisuuden painopisteeksi? Nyt olisi tilaisuus.
 
Kyllä minä uskon, että ihan yleisestikin oikeuslaitos ja muut instanssit pohtivat pienissä päissään, että onko kaiken sallivuuden rajoja jo lähestytty ehkä liikaakin? Niin että nyt on aika muuttaa käyttäytymistä.
Johtajuuden näyttämisessä poliisilla ja oikeuslaitoksella on merkittävä rooli kuitenkin. Toivottavasti ovat tajuneet tarpeen hieman jämäkämpään käyttäytymiseen.
 
Kyllä minä uskon, että ihan yleisestikin oikeuslaitos ja muut instanssit pohtivat pienissä päissään, että onko kaiken sallivuuden rajoja jo lähestytty ehkä liikaakin? Niin että nyt on aika muuttaa käyttäytymistä.
Johtajuuden näyttämisessä poliisilla ja oikeuslaitoksella on merkittävä rooli kuitenkin. Toivottavasti ovat tajuneet tarpeen hieman jämäkämpään käyttäytymiseen.

Tätä ajattelin.
 
Etenkin dosentti Johan Bäckmania kohtaan on tehty lukemattomia tutkintapyyntöjä (Janus Putkosta ja verkkomediaa kohtaan vähäisemmässä määrin ymmärrykseni mukaan), samoin dosentti Johan Bäckman on tehnyt itse useita kymmeniä tutkintapyyntöjä (lukema taitaa pyöriä yli 50 kappaleessa) ja osan hän on tehnyt kohdistuen henkilöihin, jotka ovat tehneet tutkintapyynnön hänestä tai median edustajiin, jotka ovat kirjoittaneet hänestä kriittiseen sävyyn. Eli missään nimessä asia ei ole uusi eikä kyse ole mistään tavanomaisesta poikkeavasta tapahtumasta - tuntuu tavallaan "hassulta" ilmaista asia näin, että jostain henkilöstä olisi tavanomaista tehdä tutkintapyyntöjä, jotka eivät ole tainneet koskaan johtaa mihinkään konkreettiseen.

Olin miettinyt tutkintapyynnön tekemistä Johan Bäckmanin toimista jo jonkin aikaa, mutta en oikein tiennyt millä perusteella sen tekisin, tuntui turhalta tehdä pyyntö perustuen pelkkiin blogikirjoituksiin, joista on epäilemättä tehty jo aiemminkin tutkintapyyntöjä. Sellaiseen en olisi viitsinyt käyttää (sikäli kallista) aikaani.

Ukrainalaisten seuraava ilmoitus helpotti hiukan päätöksentekoprosessia:

https://en.informnapalm.org/inter-national-terrorism-singularity/

Eli oli olemassa ainakin jotain konkreettista johon perustaa tutkintapyyntöni, Ukrainassa Johan Bäckman ja Janus Putkonen oli asetettu listalle, ja koska molemmat olivat samalla listalla, oli luonnollista kohdistaa tutkintapyyntö kumpaankin, vaikka tosiasiallisesti dosentti Bäckmanin rooli on se jonka toivon selvitettävän - onko toiminta laillista vai laitonta, ja jos niin millä perusteella.

Mutta mietin, että riittääkö pelkkä ukrainalaisten ilmoitus ylittämään kynnyksen, aloittaa tutkintapyyntö Suomessa - seuraavaksi kuvioon astui itse Johan Bäckman ja kirjoituksensa blogissaan sekä sen myötä "suomalaistaistelija" Petri Viljakainen - "Suomalaiset vapaaehtoiset saapuneet Donbassiin" - blogikirjoitettu heinäkuun 17. ja minä satuin lukemaan sen hiukan myöhemmin. Etenkin blogin kohta (http://kohudosentti.blogspot.fi/2015/07/suomalaiset-vapaaehtoiset-saapuneet.html):

"Jos haluat vapaaehtoiseksi Donbassiin, lähetä tiedustelu Donetskin kansantasavallan edustustolle osoitteessa http://novorossiyaembassy.com/send-msg. Huom! Suomen laki ei kiellä värväämistä eikä värväytymistä Donetskin kansantasavallan joukkoihin. Alas Kiovan natsi-amerikkalainen fasistijuntta!"

mietitytti minua ja pohdin, että voidaanko tätä pitää värväystoimintana ja jos voidaan niin millaisin ehdoin ts. värvääkö Johan Bäckman taistelijoita näihin ns. "kansantasavaltoihin" taistelemaan Ukrainan laillista hallintoa vastaan ja jos värvää, niin onko tämä toiminta laillista vaiko laitonta. Ja onko Bäckmanin vakuutus toiminnan laillisuudesta todella paikkansapitävä.

Lopulta sitten Petri Viljakaisen haastattelu (HS 31.7.2015: http://www.hs.fi/ulkomaat/a1438316069914) toi yhden elementin lisää Petri Viljakaisen todettua haastattelussa seuraavaa:

"Viljakaisen mukaan hänen viisuminsa Venäjälle ja osan lennoista maksoi dosentti Johan Bäckman. Bäckman tunnetaan Suomen ja Venäjän suhteiden Venäjän-mielisenä, ärhäkkänä kommentaattorina."

Eli sen ohella, että Bäckman mahdollisesti harjoittaa värväystoimintaa DNR:n edustuston nimissä, Johan Bäckman myös mahdollisesti toimii rahoittajana hänen maksaessa taistelija Viljakaisen viisumin Venäjälle ja osan lennoista. Ja tässä kohdin esitin sitten pohdittavaksi kysymyksen, että käyttääkö Johan Bäckman ns. omia rahojaan toimintaan vai saako hän ulkopuolista rahoitusta. Tämän todistaminen on tietenkin äärimmäisen vaikeaa (käytännössä liki mahdotonta), koska halutessaan JB saa varmasti jokaisesta mahdollisesta Venäjältä tulleesta tilisiirrosta kuitin, jossa on eriteltynä se minkä tähden raha on hänelle maksettu - kyse voi olla esim. "kokouspalkkiosta" tms. Ja voisin kuvitella, että hänellä on tällaisia rahoja varten käytössä venäläinen tili, jolle epämääräiset "korvaukset" ohjautuvat.

Ja luontevinta oli perustella tutkintaa Rikoslain 34 a -luvun (24.1.2003/17) Terrorismirikoksista perusteella, koska Ukrainan taholta ryhmittymät, joiden kanssa Bäckman & Putkonen toimivat on nimetty terroristiryhmiksi (ja kyseessä on ATO eli Anti-Terrorist Operation) ja tällöin 34 a -luvusta 6 § löytyy määritelmä terroristiryhmälle:

"Terroristiryhmällä tarkoitetaan vähintään kolmen henkilön muodostamaa tietyn ajan koossa pysyvää rakenteeltaan jäsentynyttä yhteenliittymää, joka toimii yhteistuumin tehdäkseen 1 §:ssä tarkoitettuja rikoksia."

Samassa pykälässä (6 §) määritellään myös milloin kyseessä on terroristinen tarkoitus:

"Rikoksentekijällä on terroristinen tarkoitus, jos hänen tarkoituksenaan on:

1) aiheuttaa vakavaa pelkoa väestön keskuudessa;

2) pakottaa oikeudettomasti jonkin valtion hallitus tai muu viranomainen taikka kansainvälinen järjestö tekemään, sietämään tai tekemättä jättämään jotakin;

3) oikeudettomasti kumota jonkin valtion valtiosääntö tai muuttaa sitä tai horjuttaa vakavasti valtion oikeusjärjestystä taikka aiheuttaa erityisen suurta vahinkoa valtiontaloudelle tai valtion yhteiskunnallisille perusrakenteille; tai

4) aiheuttaa erityisen suurta vahinkoa kansainvälisen järjestön taloudelle tai sellaisen järjestön muille perusrakenteille.
"

Ja vastaavasti 1 § mainitaan seuraavaa:

"Terroristisessa tarkoituksessa tehdyt rikokset

Joka terroristisessa tarkoituksessa siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vakavaa vahinkoa jollekin valtiolle tai kansainväliselle järjestölle, tekee

1) laittoman uhkauksen, perättömän vaarailmoituksen, 24 luvun 4 §:n 2 momentissa tarkoitetun törkeän julkisrauhan rikkomisen tai 44 luvun 10 §:ssä tarkoitetun ydinenergian käyttörikoksen, on tuomittava vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään kolmeksi vuodeksi,(21.12.2007/1370)

2) tahallisen vaaran aiheuttamisen, tahallisen räjähderikoksen, vaarallisia esineitä koskevien säännösten rikkomisen tai 17 luvun 1 §:ssä tarkoitetun julkisen kehottamisen rikokseen, on tuomittava vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi,(21.12.2007/1370)

3) törkeän varkauden tai törkeän moottorikulkuneuvon käyttövarkauden, jonka kohteena on joukkoliikenteeseen tai tavarankuljetukseen soveltuva moottorikulkuneuvo, tuhotyön, liikennetuhotyön, terveyden vaarantamisen, törkeän vahingonteon, törkeän ampuma-aserikoksen tai puolustustarvikkeiden maastavientirikoksen, on tuomittava vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi, (8.6.2012/283)

4) kemiallisen aseen kiellon rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen tai tahallisen törkeän ympäristön turmelemisen, joka on tehty 48 luvun 1 §:n 1 momentin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla, on tuomittava vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään kahdeksaksi vuodeksi,

5) törkeän pahoinpitelyn, törkeän ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön, törkeän terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen tai kaappauksen, on tuomittava vankeuteen vähintään kahdeksi ja enintään kahdeksitoista vuodeksi, (22.12.2005/1161)

6) surman, on tuomittava vankeuteen vähintään neljäksi ja enintään kahdeksitoista vuodeksi, tai

7) tapon, on tuomittava vankeuteen vähintään kahdeksaksi vuodeksi tai elinkaudeksi.

Joka terroristisessa tarkoituksessa tekee murhan, on tuomittava vankeuteen elinkaudeksi.

Yritys on rangaistava.
"

34 a -luku: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L34a josta löytyy pykälät värväyksestä ja rahoittamisesta.

Tärkeintä minulle on oikeastaan se, että tämä tapaus voi toimia ennakkotapauksena jatkossa, jos nyt Johan Bäckmanin toimien katsotaan olevan laillisia tai ainakin sellaisia ettei syytekynnys ylity, ovatko tulevaisuudessa vastaavat toimet samaa - jos ne vaikkapa kohdistuvat sellaisen separatismin rahoittamiseen ja värväämiseen, jonka tarkoituksena on kaataa Venäjän hallinto (etenkin Putinin aikakaudella). Ja täsmennän: kyse on hypoteettisesta olettamuksesta - minä en ole rahoittamassa tällaista separatismia, minä en ole värväämässä taistelijoita tällaiseen separatismiin, enkä minä ole itse lähdössä taistelemaan Venäjälle.

vlad.
 
Tämä on 100% vähintään "syytä epäillä" -tilanne ja juuri noiden avainkohtien vuoksi.

Tätä ei voi ohittaa. Mikäli nyt poliisi sluibaa, asialla on kauaskantoiset seuraukset yhteiskunnalle, jossa alkaa olla merkkejä jutuista, jotka eivät enää kuulu sanan- ja ilmaisunvapauden tai jonkin harrastustoiminnan piiriin vaan ovat järkyttävää voimapolitiikkaa.
 
Kerrotaan nyt, että näkemykseni mukaan nuo rikosrekvisiitit täyttyvät.

Loppu on politiikkaa. katsotaan, jos nyt rikosoikeutta ei seurata.
 
Janus Putkosesta sen verran, että tällä hetkellä hänen asuinpaikkansa on Donetsk (Ukraina) ja hän on saapunut alueelle laittomasti Venäjän puolelta, hänellä ei siis ole Ukrainan hallinnon myöntämää maahantulolupaa tai lupaa oleskeluun alueella. Eikä myöskään Ukrainan myöntämää akredointia.

Ulkoasianministeriö - matkustustiedote:

"Ukrainan itäosissa turvallisuustilanne voi muuttua nopeasti, koska väkivaltaisuudet ovat jatkuneet tuli-tauosta huolimatta. Kaikkea matkustamista erityisesti Donetskin ja Luhanskin lääneihin tulisi välttää. Myös liikenneyhteydet näille alueille ovat pääosin poikki. Mikäli kuitenkin jostain erityisestä syystä matkustatte ATO-alueelle (terrorisminvastaisen operaation alue) tai Krimille huomioikaa, että alueelle saavuttaessa on maan sisäinen rajatarkastus. Ulkomaalaisten tulee esittää passi sekä tarvittaessa viisumi tai oleskelulupa ja selvitys matkan tarkoituksesta. ATO-alueelle tai Krimille matkustamista varten tulee saada lupa Ukrainan viranomaisilta.

Ukrainan viranomaiset voivat määrätä rangaistukseksi luvattomasta matkustamisesta ATO-alueelle tai Krimille sakkoja ja/tai vankeusrangaistuksen. Lisätietoja: http://finland.mfa.gov.ua/en/press-...ccupied-territory-of-ukraine-and-exit-from-it.
"

Ja ukrainalaisten ilmoitus Janus (Kostia) Putkosesta:

"According to the gathered information Janus Putkonen, also known as ‘Kostia’, is a Finland citizen, ‘journalist’ and the chief editor of an internet media ‘Verkkomedia’. This website is targeted at the pro-Russian audience of Finland and has an ‘accreditation’ from the so-called Ministry of Information of DNR. Janus arrived to Donbas within a project of Great Fatherland Party, Russia (Partiya Velikoe Otechestvo, Russian: Партия Великое Отечество). He also was awarded with a medal “In commemoration of Novorossiya creation. May, 25, 2014″ by Eurasian people front (Evrazijsky narodny front, Russian: Евразийский народный фронт).

...

Janus Putkonen is already listed in the terrorist database of the ‘Peacemaker’ project. He was classified as a terrorist facilitator and incriminated in the illegal crossing of the Ukrainian border and in working on the occupied territory without the Ukrainian accreditation.
" (lainaus: https://en.informnapalm.org/inter-national-terrorism-singularity/)

Ja

"Пособник террористов.

Незаконное пересечение Государственной границы Украины. Финский журналист, главный редактор интернет-издания «Verkkomedia». Украинской аккредитации не имеет, пишет для пророссийской аудитории Финляндии. Аккредитован т.н. министерством информации ДНР. Награжден медалью Евразийского народного фронта «В ознаменование создания Новороссии 24.05.2014″. На Донбасс приехал в рамках проекта, организованного «Партией Великого Отечества» (РФ).

Дата рождения: 16.11.1974.
" (lainaus: https://psb4ukr.org/criminal/yanus-kostya-putkonen-janus-kostia-putkonen/)

Ukrainassa Janus (Kostia) Putkonen työskentelee päätoimittajana DONi:ssa: https://www.facebook.com/DONiNewsAgency/info?tab=page_info

Siihen en edes ota kantaa kuinka toiminta rahoitetaan, tai sotkeutuuko siinä omat rahat vieraisiin rahoihin.

vlad.
 
Olisiko ideaa sellaisessa, että nämä suunnitellut ja pohditut tulevat tekemiset siirtyisivät johonkin pienempään piiriin pois julkisuudelta?
En ole sellaisen puolesta että tiedotetaan ennalta mitä aiotaan tehdä vaan olen sellaisen puolesta, että tiedotetaan vasta sen jälkeen kun on jotain tehty.

Puolivalmiiden asioiden käsittely julkisella foorumilla tarkoittaa oikeastaan samaa kuin että vastapuoli on mukana itseään kohtaan suunnatun aktiviteetin suunnittelussa. Sellaaast mie en ihan täysin pienellä linnunaivolla ymmärrä......
 
minä uskon, että ihan yleisestikin oikeuslaitos ja muut instanssit pohtivat pienissä päissään, että onko kaiken sallivuuden rajoja jo lähestytty ehkä liikaakin? Niin että nyt on aika muuttaa käyttäytymistä.
Johtajuuden näyttämisessä poliisilla
Olisiko ideaa sellaisessa, että nämä suunnitellut ja pohditut tulevat tekemiset siirtyisivät johonkin pienempään piiriin pois julkisuudelta?
En ole sellaisen puolesta että tiedotetaan ennalta mitä aiotaan tehdä vaan olen sellaisen puolesta, että tiedotetaan vasta sen jälkeen kun on jotain tehty.

Puolivalmiiden asioiden käsittely julkisella foorumilla tarkoittaa oikeastaan samaa kuin että vastapuoli on mukana itseään kohtaan suunnatun aktiviteetin suunnittelussa. Sellaaast mie en ihan täysin pienellä linnunaivolla ymmärrä......

Nimenomaan, kyllä nämä keskustelut kannattaisi melkein siirtää jonnekin suljetulle foorumille, jotta vastapuoli ei saa suoraan vihiä siitä mitä tuleman pitää...
 
Olisiko ideaa sellaisessa, että nämä suunnitellut ja pohditut tulevat tekemiset siirtyisivät johonkin pienempään piiriin pois julkisuudelta?
En ole sellaisen puolesta että tiedotetaan ennalta mitä aiotaan tehdä vaan olen sellaisen puolesta, että tiedotetaan vasta sen jälkeen kun on jotain tehty.

Puolivalmiiden asioiden käsittely julkisella foorumilla tarkoittaa oikeastaan samaa kuin että vastapuoli on mukana itseään kohtaan suunnatun aktiviteetin suunnittelussa. Sellaaast mie en ihan täysin pienellä linnunaivolla ymmärrä......

Nimenomaan, kyllä nämä keskustelut kannattaisi melkein siirtää jonnekin suljetulle foorumille, jotta vastapuoli ei saa suoraan vihiä siitä mitä tuleman pitää...

Omasta puolestani voin sanoa, että spekuloin ja keskustelen vain julkisilla lähteillä, ja omalla kohdallani teoilla jotka ovat tapahtuneet (viikkoja) sitten eli näin pyrin edes osaltaan vaikeuttamaan vastapuolen reagointia tapahtumiin. Ja ehdoton vaatimus esittämilleni lähteille todellakin on se, että ne ovat kenen tahansa ja milloin tahansa löydettävissä ja osa on JB:n itsensä kirjoittamaa aineistoa - tarkoituksellisesti sellaista joukkoon valittuna.

Mutta jos katsotaan paremmaksi, että keskustelu siirretään pois yleiseltä foorumilta niin se sopii minulle oikein hyvin. Mitä vaikeampaa trollien on keskustelua seurata ja sekoittaa sen parempi.

vlad.
 
Omasta puolestani voin sanoa, että spekuloin ja keskustelen vain julkisilla lähteillä, ja omalla kohdallani teoilla jotka ovat tapahtuneet (viikkoja) sitten eli näin pyrin edes osaltaan vaikeuttamaan vastapuolen reagointia tapahtumiin. Ja ehdoton vaatimus esittämilleni lähteille todellakin on se, että ne ovat kenen tahansa ja milloin tahansa löydettävissä ja osa on JB:n itsensä kirjoittamaa aineistoa - tarkoituksellisesti sellaista joukkoon valittuna.

Mutta jos katsotaan paremmaksi, että keskustelu siirretään pois yleiseltä foorumilta niin se sopii minulle oikein hyvin. Mitä vaikeampaa trollien on keskustelua seurata ja sekoittaa sen parempi.

vlad.

Hiukan vain pelkään, että syytettä ei lähdetä ajamaan. Ainakin toissapäivän Karjalaisen mukaan poliisi ei lähtökohtaisesti pidä Itä-Ukrainan laittomia aseellisia joukkoja terroristijärjestönä.
 
Karjalaisen jutussa todetaan jotenkin niin, ettei Itä-Ukrainasta palaavia pidetä samalla tavalla uhkana kuin jihadisteja koska jihadismi perustuu vihaan länsimaita kohtaan.
Mihinkähän se seppopuolelle meno perustuu? Aika monen jutuista paistaa aika selkeästi, ööö, mikäs se nyt olikaan?? Ai niin, viha länsimaita kohtaan.
 
Supon johtaja joskus sanoi viitaten ukrainan hallituksen puolella sotiviin että ei heitä niin paljoa kiinnosta nämä koska eivät aiheuta isompaa uhkaa täällä suomessa. Seuraavat mutta ei sen suuremmin. Tosin varmaan nuo seppojen riveissä taistelevat on asia erikseen
 
Modet voi vaikka perustaa jonkun suljetun osuuden minne pääsemiseksi tarvitaan vaikka 400 lähetettyä viestiä.
 
Back
Top