Olen pettynyt, hänellä ei ole faktat ihan hallussa, NATO:a ei pidä kannattaa tuollaisesta pelosta vaan yhtenä tukevana työkaluna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En oikein ymmärrä mitä tarkoittaa "koko maan puolustaminen on mielikuva" ?
Minäkin olen pettynyt kun tutustuin tärkemmin.Olen pettynyt, hänellä ei ole faktat ihan hallussa, NATO:a ei pidä kannattaa tuollaisesta pelosta vaan yhtenä tukevana työkaluna.
Ja tästäkään en tajua, miten niin "asevoimiltaan vahvempi kun Kiina"? Itse ymmärsin että juuri Kiinalla on paljon vahvempaa armeja, jo pelkkä luvultaan! Ja jos kiinalaiset vain haluaisi, ne olisi miehettäneet koko Venäjän viikossa Moskvabadin saakka.
"Sotilaalliselta voimaltaan Venäjä on maailman toiseksi suurin. Se on asevoimiltaan vahvempi kuin Kiina, Intia tai Englanti. Venäjän neljästä armeijakunnasta kolme on kohdennettu Eurooppaan ja yksi Aasiaan."
Juha Sipilältä tänään melkoinen lausunto, http://www.kaleva.fi/uutiset/kotima...a-vayrysen-puheet-paasikiven-linjasta/693739/
Teimme sen kunniaksi uuden julisteen:
Vai niin..pitääkö olla hissukseen koko ajan ja kuunnella putinisti-vatnikkeiden puhuvaan kuinka parissa päivässä ovat Kiovassa, ja Varshavassa ja Wasingtonissa, nähtyt kaikki heidän pelottelu ydinpilvet videolla, kaiken Zhirinovskin kiljumiset sätelevästä tuhkasta millä ne peittää milloinkin mikä USA:ssa.Minun on myös hiukan toppuuteltava @Maidan :ia, hänen kiinalaisten paraatimarssipuheista tulee jotenkin mieleen Stalinin vastaavat puheet ennen talvisotaa. Pitää aina muistaa se, että jos Kiina ja Venäjä aloittaisivat laajamittaisen konventionaalisen yhteenoton siellä nurkan takana väijyy - joukkotuhoaseet
Jossain välissä mainitsit, ettet pidä populisteista ja nyt esittelit erittäin populistisen ehdokkaan. Ja joka suurella todennäköisyydellä vetää pilveä.En oikein ymmärrä mitä tarkoittaa "koko maan puolustaminen on mielikuva" ?
Ja tästäkään en tajua, miten niin "asevoimiltaan vahvempi kun Kiina"? Itse ymmärsin että juuri Kiinalla on paljon vahvempaa armeja, jo pelkkä luvultaan! Ja jos kiinalaiset vain haluaisi, ne olisi miehettäneet koko Venäjän viikossa Moskvabadin saakka.
"Sotilaalliselta voimaltaan Venäjä on maailman toiseksi suurin. Se on asevoimiltaan vahvempi kuin Kiina, Intia tai Englanti. Venäjän neljästä armeijakunnasta kolme on kohdennettu Eurooppaan ja yksi Aasiaan."
En minä sitä esittänyt, pakitta takaisin, ja lue huolella.Jossain välissä mainitsit, ettet pidä populisteista ja nyt esittelit erittäin populistisen ehdokkaan. Ja joka suurella todennäköisyydellä vetää pilveä.
Ai sorge. Mulla nousee pääsiäskossu justiinsa pääsiäiseen, eikä hamsteri enää juokse.En minä sitä esittänyt, pakitta takaisin, ja lue huolella.
Vai niin..pitääkö olla hissukseen koko ajan ja kuunnella putinisti-vatnikkeiden puhuvaan kuinka parissa päivässä ovat Kiovassa, ja Varshavassa ja Wasingtonissa, nähtyt kaikki heidän pelottelu ydinpilvet videolla, kaiken Zhirinovskin kiljumiset sätelevästä tuhkasta millä ne peittää milloinkin mikä USA:ssa.
Ja kun joku kirjoittaa että kiinan armeja on mennen tulleen ryssä armeja voimakkampi, niin heti "stalinin puheet"No minkä takia näillä sitten ylipäänsä vertaillaan?
Totta kai ymmärsin että ydinaseet erikseen. Mutta myös venäläisten ydinaseiden toimivuudesta ollaan hyvinkin eri mieltä.
Myös sekin on todettu ettei Kiinan tarvitse vallattaa asein mitään Siperiassa, he ostavat tai vuokravat niin kun nyt taas Zabaikaljessa maata 50 v ja tyhjentävät sen kaikesta, eli tekevät mitä heitä huvittaa. Kyllä Venäjän kohta tulee alet maiden kansa jos haluavat syödä. En yhtään ihmettelisi vaikka myisivat koko Siperiaan. Ei Uralilta kovin pitkä matkaa Moskvabadiin enää.
Minäkin olen pettynyt kun tutustuin tärkemmin.
Onko muita vinkkeja?
En halua heitä yli- eikä aliarvoida, mutta olen jo menesti sanonut vatnikeille -"opiskelkaa kiina, pääsette helpommalla riisipellolla" siellä heidät opetetaan tekemään työtäkin. Samalla karistuu pois tämä heidän typerä suuruudenhulluus.Vihollista ei missään nimessä pidä ryhtyä aliarvioimaan - siksi minua ärsyttävät sensaatiohakuiset puheet "paraatimarsseista" tms. Ja aivan samalla tavalla olen kritisoinut (toisaalla) Stalinin ja hänen esikuntansa puheita paraatimarssista suomeen ja Suomen halkaisemisesta. Ne olivat juuri sitä mihin ei pidä ryhtyä - vihollisen aliarvioimiseen
Jotenkin minusta tuntuu siltä, että vedotessaan esim. Paasikiven-linjaan ei aina ymmärretä ja tulla huomioineeksi sitä, että kyseinen linja pohjautui täysin kyseisen aikakauden realiteetteihin ja jos ryhdytään perustelemaan valittua linjaa Paasikiven-linjalla tuolloin minusta on vajavaisesti huomioitu maailman totaalinen muuttuminen.
Miten Paasikiven aikainen asetelma on Suomen näkökulmasta mullistavan merkittävästi muuttunut vajaassa 70 vuodessa?
Venäjä on ja pysyy. Suomen säilyminen itsenäisenä valtiona ei ole ihan yhtä vankasti sementoitu luonnonlaki. Tämän tosiasian ymmärsi jo marsalkka Mannerheim, mutta ymmärtävätkö myös nykyiset broilerit?
Krimonmeidän. Pitää kirjoittaa yhteenJuha Sipilältä tänään melkoinen lausunto, http://www.kaleva.fi/uutiset/kotima...a-vayrysen-puheet-paasikiven-linjasta/693739/
Teimme sen kunniaksi uuden julisteen: