Eduskuntavaalit 2019

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hansai
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Ei siinä videossa ollut mitään kohkaamista. Populistinen se oli (tavallisen, puhtoisen kansan ja korruptoituneen eliitin kahtiajaon korostaminen), mutta perussuomalaiset on populistipuolue. Toimintasankari- ja sarjakuvagenre puree määrättyyn äänestäjäporukkaan. Video on tehty henkisesti 12-vuotiaille. Kyllä se miehiin toimii. Pidin sitä viihdyttävänä, vaikka olenkin vähintään 14-vuotiaan tasolla.

Eivät ne äänestyspäätöksiä ratkaise, mutta se hysteerinen kohkaaminen toi julkisuutta paljon. Eiväthän perussuomalaiset voi enää edes pieraista ilman someraivoa ja hirveätä kiljuntaa.

Eivät ne äänestyspäätöksiä ratkaise, mutta se hysteerinen kohkaaminen toi julkisuutta paljon. Eiväthän perussuomalaiset voi enää edes pieraista ilman someraivoa ja hirveätä kiljuntaa.

Ja julkisuustemppuhan tuo mainos oli jos mitä. Perussuomalaisen pieru on nyt Suomessa vähän sellainen vihapieru, se aiheuttaa rajuja vastareaktioita. Pöyristymisessä saavutetaan jatkuvasti uusia ulottuvuuksia.

En osaa sanoa, onko tuollainen sarjakuvamainen ilmaisutapa sitten yhtään pahempi kuin puolen minuutin jakso jotain puhuvaa päätä, joka vaalien alla valehtelee silmät ja korvat täyteen. Sos.demi, kok, kepu...nää nyt ainakin vetävät ihan vaalilevelillä koko ajan. Puppugeneraattorit huutavat täysillä vuorokaudet läpi. No, tahti muuttuu muutaman viikon päästä. Ei ole kaduilla kylttejä ja hernekeittotonkkia.

Ei ole pahempi. Näin ulkopuolisen näkökulmasta sanoisin, että perusuomalaisia kohtaan on oltu hyvin aggressiivisia. Kenen vaalimainoksia on eniten vandalisoitu ja rikottu vaikkapa Espoossa? Tämä oli retorinen kysymys.

Analyysi kertoo, että video nappasi otteeseensa ensin jotkin sinisten vaikuttajat, jotka lähtivät twiittaamaan siitä. Sen jälkeen koukkuun tarttuivat feministit, punaviherväki ja ihmisoikeusaktiivit.

Oliko kaikki spontaania koukkuun menemistä? Jos on punaviherväkeen kuuluva toimittaja niin twiitteri näyttää olevan aika hyvä väline jos... pitää vaikuttaa muihin toimittajiin..

Viimeksi muokattu:
Ei siinä videossa ollut mitään kohkaamista. Populistinen se oli (tavallisen, puhtoisen kansan ja korruptoituneen eliitin kahtiajaon korostaminen), mutta perussuomalaiset on populistipuolue. Toimintasankari- ja sarjakuvagenre puree määrättyyn äänestäjäporukkaan. Video on tehty henkisesti 12-vuotiaille. Kyllä se miehiin toimii. Pidin sitä viihdyttävänä, vaikka olenkin vähintään 14-vuotiaan tasolla.

kyllähän kaikki meriitti menee videosta pöyristyneille. Ryskyn twitter pöyristyminen oli paikka mistä itse ensikertaa kuulin koko videosta ja miksi sen katsoin.
Ilman tätä älämölöä tuskin olisin törmännyt koko videoon. Tuskin olen ainut..

Itse en pidä pätkääkään mistään toimintasankareista tai yleensäkään tämän tyylisestä esityksestä.

Video oli teknisesti näin amatöörin silmiin hyvin ammattimaisesti tehty ja se myös innosti katsomaan loppuun.
Tekijä(t) on ilmeisesti vaaliehdokas Mauri Peltokankaan sukua?

Viihdyttävänä lähinnä myös itse tuotosta pidin, tosin olisin leikannut raakalla kädellä sen hirviön aikaa pois.
Pahkasika-henkisyys oli plussaa.

kyllähän kaikki meriitti menee videosta pöyristyneille. Ryskyn twitter pöyristyminen oli paikka mistä itse ensikertaa kuulin koko videosta ja miksi sen katsoin.
Ilman tätä älämölöä tuskin olisin törmännyt koko videoon. Tuskin olen ainut..

Sama täällä. En tod kuluta aikaani puolueiden vaalivideoita katsellen, eikä mitään väliä ollaanko oikealla vai vasemmalla.

Persujen video on nyt pariin kertaan katsottu.

Kiitos vihervassareiden. :)

Nehän ovatkin niin tylsiä ja kökköjä.
Jussi Juhanin analyysi videoista oli hyvä ;)

En ole Persu mutta voi että minua ärsyttää kun kutsuvat puoluetta fascisteiksi. Saatanan kommunistit!

@hansai Tuota Juhanin analyysiä olikin mielessä, luin sen eilen.

Epätieteellisen analyysini perusteella Sos.Demi, Kepu, Kok ovat aivan laukalla. Vihreät ja vas. ovat jo ylittäneet parodiarajan. Onneksi näihin vaaleihin löytyy alueelta mieleinen kd-ehdokas. Muuten jäisi kyllä äänilappu täyttämättä.

Ja julkisuustemppuhan tuo mainos oli jos mitä. Perussuomalaisen pieru on nyt Suomessa vähän sellainen vihapieru, se aiheuttaa rajuja vastareaktioita. Pöyristymisessä saavutetaan jatkuvasti uusia ulottuvuuksia.

En osaa sanoa, onko tuollainen sarjakuvamainen ilmaisutapa sitten yhtään pahempi kuin puolen minuutin jakso jotain puhuvaa päätä, joka vaalien alla valehtelee silmät ja korvat täyteen. Sos.demi, kok, kepu...nää nyt ainakin vetävät ihan vaalilevelillä koko ajan. Puppugeneraattorit huutavat täysillä vuorokaudet läpi. No, tahti muuttuu muutaman viikon päästä. Ei ole kaduilla kylttejä ja hernekeittotonkkia.

Ei unohdeta että heti kuukauden päässä odottavat seuraavat vaalit. Kuka niistä jaksaa enää kiinnostua on kokonaan toinen asia.

Back