Eduskuntavaalit 2019

Maahanmuuton lieveilmiöiden paheneminen nostaisi kannatusta, kuten Ruotsissa on käynyt. Suhteellisten ja absoluuttisten määrien ollessa Suomessa toistaiseksi kuitenkin aika pienet, niin tuo muutos vie vuosia, 10-20 kenties. Terrori-isku voisi näkyä vähän, mutta vaatisi varmaan useamman, että vaikuttaisi enemmän ja pitempään.

Vuosia tuohon menee, niin ehtii eri henkilöiden julkisuuskuvat muuttua useampaan otteeseen. Puheenjohtajatkin ehtii vaihtua moneen otteeseen, joten saattaa hallitusyhteistyö kelvata, vaikkei juuri nyt niin ole.
Mä olen valitettavasti eri mieltä noista vuosikymmenistä. Riittävän maahanmuuttaja myönteinen hallitus ehtii avaamaan rajat siten että kaiholla muistellaan sitä vuotta 2015 kun tulijoita oli vain 35000.
 
Jos jotain positiivista haluaa etsiä niin paskanjauhaminen ja maailman parantaminen loppuu tasan sinä päivänä kun rahatkin. Voi olla että riittää se että halpa velka raha loppuu.
 
En keskustele sellaisten kanssa jotka vetävät tarpeen vaatiessa mutkia noin suoriksi. Ajattelin vain huomauttaa että narraat, enkä kunnioituksesta alustaa kohtaan jatka tästä. Putsaa hampaankolosi jos haluat taas jutella.
Screenshot_20180802-185934.jpg

Voisin kuvitella että otettiin ihan moden ominaisuudessa kantaa. Kuten sanottu, seinänvierusta -jutut ei kuulu tänne eikä eduskuntaan.
 
Mä olen valitettavasti eri mieltä noista vuosikymmenistä. Riittävän maahanmuuttaja myönteinen hallitus ehtii avaamaan rajat siten että kaiholla muistellaan sitä vuotta 2015 kun tulijoita oli vain 35000.

Meillä on seuraavien vaalien jälkeen erittäin todennäköisesti huomattavasti punavihreäsävyisen maahanmuuttomyönteisempi hallitus, mikä tarkoittaa sitä että alkaa armoton kiriminen jotta saadaan Suomi samaan jamaan kuin muutkin monikulttuurin kirojen kanssa painivat länsimaat.

Satatuhatta tulijaa vuodessa ei ole silloin temppu eikä mikään. Neljässä vuodessa, eli siis yhden hallituskauden aikana on täysin mahdollista paskoa näin pieni maa ja kansa sellaiseen jamaan, että siitä ei enää nousta ilman rajumpia peliliikkeitä. Uskokaa kun sanon että hallitukseen hamuaa ainakin kaksi puoluetta joiden mielestä tuo satatuhattakaan vuodessa ei vielä riitä.

Neljässä vuodessa on täysin mahdollista ajaa meidät Ruotsin kaltaiseen tilaan. Sitä seuraavissa vaaleissa voi sitten vihdoin tapahtua poliittinen suunnanmuutos, mutta silloin on jo liian myöhäistä.
 
Niinpä, ja silti melkein 10 000 ääntä. Ehkä juntti on tosiaan väärin, ja idiootti olisikin tarkempi kuvaus niistä jotka tuotakin neropattia äänestivät.
Niinpä. vähän niinkuin Tony Halme aikanaan kaikkia idioottia sielläkin vaalipiirissä asuu.
 
Pidän kuitenkin Antti Kaikkosta äänestäneitä typerämpinä, kuin Hakkaraista äänestäneitä. Pidän luottamusaseman väärinkäyttämistä edustustehtävissä vakavampana, kuin Hakkaraisen seksuaalista ahdistelua ja muuta örveltämistä. Toinen on päässyt silmätikuksi ja toinen eduskunnan pankkivaltuustoon. Maan tapa, tai jotain sellaista kai.

Siinä nyt vain kaksi esimerkkiä kansanedustajista, jotka joutaisivat kortistoon, Hakkarainen tosin katkon kautta.
 
Ikävä kyllä Vihreät ei ole Suomessa hiipumassa mihinkään. Sen verran hyvä uskoisia hölmöjä löytyy, että taitavat napata aika jytkyn. Ja sit alkaakin alamäki, ellei pääpuolueet pidä niitä kurissa kuten Persuja/sinisiä.
 
Niinpä. vähän niinkuin Tony Halme aikanaan kaikkia idioottia sielläkin vaalipiirissä asuu.
Tony Halme itse oli mitä oli, mutta yksi avain hänen menestykseensä olikin taustavaikuttaja Veikko Vallin. Käsittääkseni Vallin pitkälti linjasi Halmeen vaaliteemoja, esim. verkkosivujen sisältöä. Vallin taitaisi istua aika hyvin persujen linjaan, jos hänen muutamaa blogikirjoitustaan katsoo.

Tony Halme muuten sai vuoden 2003 vaaleissa 16390 ääntä. Paljon enemmän minua tuona vuonna häiritsi (ja vieläkin puskee tuskanhikeä otsalle asiaa muistellessa) Tanja Karpelan saamat 19169 ääntä.
 
Ikävä kyllä Vihreät ei ole Suomessa hiipumassa mihinkään. Sen verran hyvä uskoisia hölmöjä löytyy, että taitavat napata aika jytkyn. Ja sit alkaakin alamäki, ellei pääpuolueet pidä niitä kurissa kuten Persuja/sinisiä.

Toivottavasti jytky jäisi tuhnupierun asteelle. Uskoisin että vihreiden ainoa kasvupotentiaali löytyy pääkaupunkiseudun lisäksi muista suuremmista yliopistokaupungeista. Jyväskylä lienee hyvä esimerkki. Viime kuntavaaleissa siitä tuli vihreä kaupunki. Kannattajien ydinryhmä ovat nuoret korkeasti koulutetut kaupunkilaiset. Eli juuri se porukka mikä ei tiedä luonnon ja maaseudun asioista juuri mitään. Mutta tähän porukkaan iskee vihreiden liberaali arvomaailma ja kaikenlainen maailmanparannusinto.

Minusta on vaikea nähdä miten vihreät kykenisivät haalimaan kannatusta mistään muualta. Toki myönnettäköön että suurten kaupunkien haltuunotto on sekin aika karmeaa kun väkimäärät ovat suuria. Mutta omalla fanaattisuudellaan ja ehdottomuudellaan vihreiden on varmasti todella vaikeata yrittää tunkea esim. kepun hallitsemille alueille. Näkemyserot ovat sen verran suuret lähes asiassa kuin asiassa että en usko vihreiden menestyvän kaupunkien ulkopuolella.
 
Vihreiden ja punaisten tuhopolitiikan jäljet näkyvät myös ensimmäisenä kaupungeissa. Kallion asukkailla alkaa jo olla ensi käden kokemusta kerjäläisistä, huumekauppiaista ja katuahdistelusta - siis vaikka rosoinen katuelämä pirivietereineen ja katkokävelijöineen on Kalliossa ihan normaalia ja perinteistä. Toisia kulttuureita on kiva hehkuttaa kunnes huomaa että oma lapsi onkin päiväkodissa vähemmistössä. Mutta siinä vaiheessa vihreällä onkin jo pinkka kunnossa, lukratiivinen turhakevirka ja ihana puutalo Kumpulassa. Sieltä käsin voi sitten ylenkatsoa Kontula-Myllypuro-Vuosaari-akselin tuulipukuja ja leijonariipuksia joille ei diversiteetti maistu.
 
Eräänlaista lakien halveksuntaa tämäkin. Sopii minulle paremmin kuin lentoliikenteen häirintä.

Mika Raatikainen
58 mins

Maksoin sakon kuten lupasin ja koska se kauppiaalle sopi. Toivotan vaasalaiselle K-kauppiaalle oikein hyvää jatkoa ja toivon, että yksityisyyden suojaa koskevaa lakia rikoksentekijöiden kohdalta saadaan järkeistettyä vaikka se nykyeduskunnassa ja -ilmapiirissä lieneekin lähes mahdotonta.

Kauppiaalle tuomio juoksujuoman hakijasta julkaistusta FB-videosta - Poliisikansanedustaja tarjoutuu: ”Jos kauppiaalle sopii, minä voin sakon…
ILTALEHTI.FI
 
Tuntuu siltä että nykyiseltä puoluekentältä ei löydy mitään itselleni sopivaa vaihtoehtoa.

Olen arvoiltani liberaali. Kannatan esim homojen oileuksia, ja muutenkin ihmisten oikeutta elää niin kuin haluavat. Kannatan alkoholimyynnin vapauttamista ja kannabiksen laillistamista, vihreitä arvoja tiettyyn pisteeseen asti, mutta toisaalta myös aseiden omistusta. Sellainen vihreiden feministiöyhöttäminen taas menee mielestäni absurdiksi.

Taloudellisissa asioissa kannatan hyvinvointivaltiota, julkista sairaanhoitoa ja sosiaaliturvaa. Toisaalta myös yrittämistä ja innovaatioita pitää kannustaa. En kannata kokoomuksen yksityistämistä ja rahojen jakamista kaveripiorin kesken, enkä myöskään vasemmiston näkemystä missä rahaa on loputtomasri jaettavissa.

EU on mielestäni tiettyyn pisteeseen asti okei, mutta kannatan kuitenkin kansallista itsemääräämisoikeutta. Kaikkiin EU-liskojen federalisointisuunnitelmiin ei pitäisi myöntyä.

Puolustusasioissa olen konservatiivi ja kannatan vahvaa puolustusta.

Olen maahanmuuttokriittinen siinä että meidän ei pidä ottaa kaikkia näitä asylym-partalapsia tänne meidän elätettäväksi, mutta en ole siinäkään asiassa niin jyrkkä että kaikki ulkomaalaiset pitäisi potkia pihalle. Oikeasti apua tarvitsevia pitää auttaa, ja työperäisen/ perhesuhteiden takia tapahtuvan maahanmuuton pitää olla mahdollista, kunhan se tapahtuu järkevissä määrin, ja voimme itse päättää kuka maahamme tulee..

Kellään hyviä ehdotuksia?
 
Minulla on sama ongelma. Olen hyvin liberaali jos aseista puhutaan, ja jos kerran kaksi karvaperseistä äijää haluaa vähän toukoilla, siitä vaan, vaikka itse pidän naista seksin ja rakkauden jumalattarena. Miehet ovat niin rumiakin. Minä ainakin.

Vahva puolustus on mieleeni. EU on okei, ja kansallista lainsäädäntöä tehtäessä ei saisi olla niin helvetin kireä omille, kun kerran eivät muutkaan ole.

Vihreitä en tule koskaan äänestämään. Olin ihastunut Paloheimon, Linkolan ja Soininvaaran joihinkin ajatuksiin, mutta nämä Penttiset, Karit ja tämä uusi "parrakas diskoläpsyttelijä" eivät ole mieleeni.

Perussuomalaisten talousohjelmasta en tiedä mitään. Onko heillä jokin muukin puolueohjelma kuin rajat kiinni?

Kokoomus on liian pinkissä paidassa sekin.

Kepu pettää aina.

SDP, voi ei.

Vasemmistoliitto parantaa Afrikkaa.

Siniset on vitsi.

Piraatit ja muut ovat vielä pienempiä vitsejä.
 
Kellään hyviä ehdotuksia?

Äänestämällä ei tule muutosta, koska Arkadianmäelle äänestetään ainoastaan uusi setti rikollisia.

Joillekin tämä valtio on kuin uskonto, vaikka homman nimi on maanpuolustus eikä valtionpuolustus. Uutta valtiota pystyyn, kun nykyinen kusee nilkoille... jos nyt ylipäätään valtiota tarvitsee. Tämä ilmiö sinällänsä melko mielenkiintoinen, että ihmiset ovat valmiita vaikka sotaan, että voidaan jatkaa tätä kolmannen maailman importtausprojektia. Puritanistisesti ajatellen tämä valtio ei ole koskaan toiminut kansan etujen puolesta vaan tämä on eliittiä varten bygattu himmeli.
 
@Bombsquad taitaa olla kadonnut kaksoseni. Ei minullakaan ole ihannepuoluetta. Kylmästi karsimalla mahdottomat ei jää jäljelle muita kuin persut, kaikesta hakkaroinnista huolimatta. Kaikilla muilla on pahempia deal breakereita, ja kaikista akuutein uhka ihan kaikelle on kokoomus, koska siinä yhdistyvät pahat aikeet ja valta toteuttaa ne. Kyykkypuolueesta on tullut todellinen power broker, kaikki tapahtuu heidän ehdoillaan tai ei ollenkaan. Ja kokoomus on jo ilmoittanut ettei ps tule hallitukseen. Vuodet paitsiossa Kekkosen aikaan ovat unohtuneet, eikä dressmanklooneja huvita leikkiä demokratiaa.

Olen aina pitänyt sosiaalidemokratiaa parhaana mallina, mutta sdp on täydelliseati ulkona. Olen sielultani vihertävä karvaperseduunari, mutta vihaan sosiaalikalkkunoita ja cityvihreitä kuin ruttoa. Perus persu siis.
 
Back
Top