Bwana
Kenraali
Noista rataosuuksien yksityistämisistä kannattaisi käydä kysymämässä kokemuksia vaikkapa Britanniasta. Siellähän se on mennyt oikein mukavasti tuubiin.
Olen tuosta "yksityistämis"-vimmasta joskus todennut, että tässähän eletään/on eletty tavallaan vielä Neuvostoliiton romahduksen jälkimaininkeja. Siellä oligarkit veistivät taskuihinsa valtion resurssit todetuin tuloksin ja meillä nilkit kiristelivät hampaitaan kun eivät uskaltaneet ja sattui se perkeleen Nokiakin samoihin aikoihin. Nyt sitten Suomen sinänsä helevetin isosti valtiojohtoista taloutta koitetaan nimellisesti "avata" (enkä nyt tarkoita etteikö esim. byroslavian purkamiselle olisi tarvetta. Kannattaa kurkata valtion verotulojen kehitystä tällä vuosituhannella. Olikos se rapia 20 miljardia lisääntyneet tulot mutta silti on budjettivajetta...), mutta kyllähän tässä valtion luonnollisten monopolien ulosliputtamisessa on aivan selvä ryöstön maku.
Olen tuosta "yksityistämis"-vimmasta joskus todennut, että tässähän eletään/on eletty tavallaan vielä Neuvostoliiton romahduksen jälkimaininkeja. Siellä oligarkit veistivät taskuihinsa valtion resurssit todetuin tuloksin ja meillä nilkit kiristelivät hampaitaan kun eivät uskaltaneet ja sattui se perkeleen Nokiakin samoihin aikoihin. Nyt sitten Suomen sinänsä helevetin isosti valtiojohtoista taloutta koitetaan nimellisesti "avata" (enkä nyt tarkoita etteikö esim. byroslavian purkamiselle olisi tarvetta. Kannattaa kurkata valtion verotulojen kehitystä tällä vuosituhannella. Olikos se rapia 20 miljardia lisääntyneet tulot mutta silti on budjettivajetta...), mutta kyllähän tässä valtion luonnollisten monopolien ulosliputtamisessa on aivan selvä ryöstön maku.