Eduskuntavaalit 2019

Voiko puolue olla hallituksessa ilman ministerisalkkua?

Suoraan asiasta ei ole perustuslaissa säädetty, mutta PL 3 § 2 momentin mukaan "Hallitusvaltaa käyttävät tasavallan presidentti sekä valtioneuvosto, jonka jäsenten tulee nauttia eduskunnan luottamusta."

Se ainakin on selvää, että valtioneuvoston jäsentä persuista ei silloin tulisi eli eivät olisi virallisesti hallituspuolue.

Kommentin perusteella Halla-aho ei henkilökohtaisesti välitä onko hän ministeri, jos PS pääsee hallitukseen.

Varmasti välittää siitä, mitkä ministeriöt puolue saa.
 
Joko olisi hallitusveikkauksen aika?
Heitän veikaten:
SDP, Kok, Vihr, RKP. Paikkoja noille yht. 120. Kesk jätetään murskatappion kärsineen rannalle.

Missä demarit, siellä Andersson ja kumppanit :ROFLMAO:

Muuten tuo pitänee paikkansa, jos gallupit ovat oikeilla jäljillä.

Se on ainakin ihan varma asia että sininen juna jää asemalle ja siellä pysyy.

Hei, olen sininen ministeri - olen epätoivoinen ja lupaan kansalle älyttömyyksiä.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/61d5dbb9-61ab-4119-94f7-757d8a843a7f

Persuille ennustan ihan hyvää vaalitulosta siellä jossain Vihreiden tuntumassa, mutta seuraavaan hallitukseen niillä ei ole mitään asiaa...edes teoriassa.
 
  • Tykkää
Reactions: krd
Tommin pää suorastaan säteilee viisautta...

Demareiden hotellibileissä puolestaan oli puolikkaan eduskuntatalon kokoinen virtahepo, jollei nyt esiintymislavalla, niin ainakin käytävällä ovesta kurkkimassa: kaikki demarit kehuivat, että puolueen tilaisuudessa oli pitkästä aikaa a) hyvä b) mahtava c) vapautunut g) luottavainen ja n) eteenpäinkatsova tunnelma, ja samalla varottiin visusti puhumasta ääneen siitä, että kukas tilaisuudesta olikaan poissa.

antti-rinne.jpg


Uskallan jopa väittää, että mitä kauemmin Rinne pysyy poissa ja makaa sängyn pohjalla, sitä varmemmin se on seuraava pääministeri...on tämä outoa touhua, mutta näin se menee :ROFLMAO: Sitä en kyllä tiedä onko tuo ihan harkittu taktiikka, vai onko demareiden onnettaret harvinaisen anteliaalla tuulella.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri olin tulossa sanomaan että kivalle kuulostaa, mutta minkäänlaista laskelmaa tämän kaiken rahoittamiseksi en nopealla selauksella löytänyt.

Perussuomalaiset pyrkivät rahoittamaan kaiken sillä, että työikäisillä olisi tuottavaa työtä. Eli palauttamalla suomen kansainvälisen kilpailukyvyn ja mahdollistamalla työpaikkojen synnyn. Perussuomalaiset tietävät, ettei voi jakaa jos ei ole jaettavaa. Eli on saatava vienti vetämään paremmin. Teollisuutta, kilpailukykyä ja vientiä rajoittavia haittoja pitää purkaa. Kun toimitaan joka sektorilla suomea ja suomalaisuutta edistäen, niin syntyy työtä ja verotuloja. Ei perussuomalaiset näitä kaikkia pysty yksin ratkaisemaan. Eikä ole tarkoituskaan. Onneksi meillä on monipuoluejärjestelmä ja sadoin tuhansin virkamiehiä. Eduskunnan tehtävä on mielestäni mahdollistaa oman kansan pärjääminen eikä pyrkiä kaikin keinoin estämään sitä pärjäämistä
 
Perussuomalaiset pyrkivät rahoittamaan kaiken sillä, että työikäisillä olisi tuottavaa työtä. Eli palauttamalla suomen kansainvälisen kilpailukyvyn ja mahdollistamalla työpaikkojen synnyn. Perussuomalaiset tietävät, ettei voi jakaa jos ei ole jaettavaa. Eli on saatava vienti vetämään paremmin. Teollisuutta, kilpailukykyä ja vientiä rajoittavia haittoja pitää purkaa. Kun toimitaan joka sektorilla suomea ja suomalaisuutta edistäen, niin syntyy työtä ja verotuloja. Ei perussuomalaiset näitä kaikkia pysty yksin ratkaisemaan. Eikä ole tarkoituskaan. Onneksi meillä on monipuoluejärjestelmä ja sadoin tuhansin virkamiehiä. Eduskunnan tehtävä on mielestäni mahdollistaa oman kansan pärjääminen eikä pyrkiä kaikin keinoin estämään sitä pärjäämistä

Jokainen maa haluaa olla se nettoviejä nykyisin, siitä johtuu mm. valuuuttasota ja nollakorkoiset keskuspankkistimulusohjelmat. Eipä ollut heikosta eurostakaan enään vientiapua kun makrotaivas putoaa. Ei PS kykene siihen vaikuttamaan kuinka paljon maailmalla on kysyntää meidän valmistamille tuotteille, kyllä sen ratkaisevat ne yritykset aivan itse globaalien taloussuhdanteiden lisäksi. Mitä vientiä rajoittavia haittoja meidän teollisuudella on ? Kilpailukykyä puolestaan voi lisätä ainoastaan verokantaa alentamalla (irlannin veromalli). Eikä se heikko suomimarkkakaan auttaisi asiassa lainkaan koska vastaavasti ne raaka-aineet mistä tuotteita valmistetaan olisivat meille jumalattoman hintaisia dollareilla tai euroilla ostettuina.

Katso mitä tapahtui yhdysvalloissa kun Trump alkoi rakentamaan siitä kotimaista vientimaata. Tuli globaali kauppasota ja taantuma.
 
Blogi: Arto Luukkanen, pe 08.02.2019 23:59

Kokoomuslaisen hätähuuto: "vastuu ei ole minun vaan Orpon"

Erilainen ystäväni soitti illalla ja oli todella vihainen.
Minulla on näitä erilaisia kavereita paljonkin. Jotkut ovat kaapissa kuten tämä, joka soitti. Toiset ovat tulleet rohkeasti sieltä ulos. Kuten esimerkiksi Pekka Niiranen Kuopiosta. Hän on ihan avoimesti sitä mitä hän on. Hyvä mies.
Nämä erilaiset kaverini ovat kokoomuslaisia. Minä olen taas perussuomalainen.

Kunnioitamme toisiamme eikä meillä ole mitään puoluevihaa keskenämme. Mitä nyt jos joskus naljaillaan toisillemme.

Petteri käski katsomaan peiliin!
Kaverini siis soitti ja oli vihainen siksi, että Petteri Orpo oli ripittänyt kokoomuslaisia – ”nyt on peiliin katsomisen paikka”.
Hän sanaili tuohtuneena, että hän ei ole syyllinen. Hänellä ei ole pääomatuloja, eikä hän kiusaa ketään vanhusta omistamassaan hoivakodissa. Hän ei ole vastuussa vanhusten nälkiinnyttämisestä tai pitämisestä ulostevaipoissa.

”En minun pidä katsoa itseäni vaan puoluejohtajan pitää tehdä se itse. Petteri vyöryttää meille syyllisyyden, jota meillä ei ole”.

Varjo-kokoomus, jolla on vielä koti, uskonto ja isänmaa
Tämä yksinäinen kokoomuslainen tuntee muutenkin olonsa tukalaksi puolueessaan.

Hän on valittanut, että sitä vanhaa porukkaa, jolle koti, uskonto ja isänmaa on tärkeä, pidetään pimennossa ja hiljaa. He ovat nurkassa.

Nyt kokoomus pelastaa maailmaa Kai Mykkäsen johdolla ja on lopettamassa autolla-ajoa. Vanhat arvot ovat nyt muuttuneet ahneuden arvoiksi.

Tunnetko Petteri, että sinä olet vastuussa?
Pohdimme puhelimessa kahdestaan tätä ongelmaa. Ymmärsin kaverin tuskan.
Mietittiin myös Petterin vastuuta.
Olin itsekin miettinyt sitä kovasti.

Onko hän päättäjänä vastuussa siitä miten vanhukset elävät ja kuolevat? Desimaali merkitsee.

Nyt ei ole kysymys mistään vaalipelistä tai siitä kuka on kenen kanssa seuraavassa hallituksessa.
Kysymys on kansallisesta kriisistä, jossa Orpo on ollut avuton.

Ovatko ministeriä lähellä olevat hoitofirman omistajat ja ylikansalliset pomot vastuussa?

Voiko Orpo ummistaa silmänsä.

Syvimmältään kyse on ihmiskaupasta, ihmisarvosta ja ihmisen hinnasta; niin migraatiokriisissä, jossa haluttiin halpaa työvoimaa tai tyttöjen raiskauksista, jossa kyse oli siitä, että ummistettiin silmät todellisuudelta.

Nyt kyse on vanhuksista. Ja heidän hinnastaan. Heidän elämästään.

Oltiin kokoomuslaisen – ”toisenlaisen kaverin” kanssa yhtä mieltä siitä, että vastuu on myös Orpolla. Ei hän voi vierittää vastuuta muille. Jos jonkun vanhuksen elämän loppuvaiheessa vanhus ei saa ihmisarvoa vastaavaa hoitoa tai hän kuolee hoitovirheen, vahingon tai laiminlyönnin seurauksena, niin syy on myös Orpon.

Takaisin kokoomuskaappiin!
Puhelun lopussa kehotin häntä harkitsemaan jospa olisi toisia poliittisia koteja.

Syvä hiljaisuus. Sitten.

”En minä vielä…mutta ehkä koulutan omaa puoluetta? Äänestän teitä…”

Lopetettiin puhelu hyvässä yhteisymmärryksessä.

Ja ehkä joskus tulevaisuudessa kaveri tulee perussuomalaiseksi.

https://oikeamedia.com/o1-98429
 
Aika yllätys on sinisten vaaliohjelmakin. Paljonkohan maksaisi jonottomat terveyskeskukset ? Rahaa jaetaan ovista ja ikkunoista oikealle ja vasemmalle. Erikoista että tuossa ei ole yrittäjille eikä yrityksille enään mitään. Kaikki lupaukset on vain budjetinlisäyksiä. Samoin kaikki tiede, taide, tutkimus, yliopistot loistaa poissaolollaan eli akateemiset. Liiketalous on ilmeisesti todettu vähemmän ääniä tuovaksi osapuoleksi. Missä on kaikki hightech, missä ICT ?

1 000 poliisia lisää, 100 hävittäjää Hornetien korvaajiksi, jonottomat terveyspalvelut koko maahan, ikäihmisten hoito kuntoon, maatalousyrittäjille lisää tukea, Suomen tiet kuntoon, autovero pois sekä hätäkeskuksiin, pelastustoimeen ja rajavartiostoon paljon lisää henkilöstöä.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/61d5dbb9-61ab-4119-94f7-757d8a843a7f
 
Viimeksi muokattu:


Voihan se kuulostaa hassulle, mutta kyllähän sinne se persujen uskottava siipi karkasi, Halla-aholle jäi Hakkaraiset.

Jos persujen peppukipeys vain helpottaisi ja antaisivat ääniä sinisille, olisi heillä varmasti pidemmälle kantavat mahdollisuudet noista kahdesta vaihtoehdosta.

Toki toisinhan tässä varmasti käy, mutta se tarkoittaa vain sitä että kumpaakaan puoluetta ei ole enää 2020-luvulla.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Voihan se kuulostaa hassulle, mutta kyllähän sinne se persujen uskottava siipi karkasi, Halla-aholle jäi Hakkaraiset.

Sinäpä sen sanoit. Karkasi kirjaimellisesti. Ministerinpaikat olivat kokonaisen puolueen tosioleva hinta. Minustakin on niin, että Sinisillä on ihan äänestettäviä ehdokkaita, mutta ei vaan kyllä pysty.
 
Siniset= Soini ja Soinin temppu on vertaansa vailla. Soini eläkkeelle niin ehkä noita perskärpäsiä vois paremman puutteessa harkita.
 
Back
Top