Eduskuntavaalit 2019

On kyllä vastuutonta kaataa hallitus tässä vaiheessa, kun vaalit on muutenkin jo ovella.

Hallituksen kaataminen olisi ollut paikallaan, silloin kun Persut repesivät kahtia, mutta tässä vaiheessa homma on pelkkää kusipäistä taktikointia ja sillä yritetään parantaa Kepun asemia tuleviin vaaleihin.

Kai tämäkin jotain Kepun ja Sipilän arvomaailmasta kertoo. Ikävä ei tule kumpaakaan, mutta olisin kyllä voinut odottaa vielä vähän aikaa :ROFLMAO:
 
Käytännössä vallassa taitaa olla nyt sitten toimitusministeriö eli maa on ilman hallitusta hyvässä lykyssä heinäkuuhun saakka tai koska uusi hallituskokeilija sitten saakin sen pystyyn.
 
Mites pitkä oli hallitusten keski-ikä ns. valtioliesten aikana? Tuskin vuottakaan.

Pahimmilleen näytettiin äänestäjille perperiä ja nimitettiin virkamieshallitus!
Ajat olivat toiset. Suomessa on menty pitkään sillä politiikalla, että hallitus pidetään kasassa vaikka väkisin sen neljä vuotta. Kekkosen aikanahan hallituksia tuli ja meni. Toisaalta aika oli sellainen, että presidentillä oli oikeasti valtaa ja sitä myös käytettiin.
 
Jos itse työskentelisin sosiaali - ja terveysalalla, olisin aika suutuksissa osaksi siitä, että kuinka hallitus on saanut nyt koko julkisen sote-alan tuhlaamaan mielettömästi aikaa ja resursseja SOTEen valmistautumiseen mikä osoittautui täysin turhaksi. Uskoisin, että jotkin henkilöt ovat voineet mahdollisesti sairaaloiden, yms... johdossa käyttää satoja ellei tuhansia tunteja SOTEen valmistautumiseen, ja nyt sen kaatuessa se oli turhaa työtä, ja olisi voitu käyttää järkevämmin. Mutta itse olen tyytyväinen SOTEn kaatumisesta, ja varmaan sosiaali - ja terveysalalla töissä olevat myös, koska koko homma vaikutti downgradelta nyykyjärjestelmään verrattuna.

Nyt tuli pipi Sipilälle. Onkohan Sipilä ihan pipinä nyt?
 
Viimeksi muokattu:
Jos itse työskentelisin sosiaali - ja terveysalalla, olisin aika suutuksissa osaksi siitä, että kuinka hallitus on saanut nyt koko julkisen sote-alan tuhlaamaan mielettömästi aikaa ja resursseja SOTEen valmistautumiseen mikä osoittautui täysin turhaksi. Uskoisin, että jotkin henkilöt ovat voineet mahdollisesti sairaaloiden, yms... johdossa käyttää satoja ellei tuhansia tunteja SOTEen valmistautumiseen, ja nyt sen kaatuessa se oli turhaa työtä, ja olisi voitu käyttää järkevämmin. Mutta itse olen tyytyväinen SOTEn kaatumisesta, ja varmaan sosiaali - ja terveysalalla töissä olevat myös, koska koko homma vaikutti downgradelta nyykyjärjestelmään verrattuna.

Nyt sai tuli pipi Sipilälle. Onkohan Sipilä ihan pipinä nyt?
Jos olisin veronmaksaja, niin olisin aika suutuksissa, että taas jarrutettiin rakenteellinen muutos hengiltä. Mikään ei muutu, paitsi kyky hyvinvointiyhteiskuntaan, kun kaikki varat käytetään vanhojen rakenteiden ylläpitoon.
 
On kyllä vastuutonta kaataa hallitus tässä vaiheessa, kun vaalit on muutenkin jo ovella.

Hallituksen kaataminen olisi ollut paikallaan, silloin kun Persut repesivät kahtia, mutta tässä vaiheessa homma on pelkkää kusipäistä taktikointia ja sillä yritetään parantaa Kepun asemia tuleviin vaaleihin.

Kai tämäkin jotain Kepun ja Sipilän arvomaailmasta kertoo. Ikävä ei tule kumpaakaan, mutta olisin kyllä voinut odottaa vielä vähän aikaa :ROFLMAO:

Eikö Sipilä sanonut 4 vuotta sitten, että tulos tai ulos?
 
Jos olisin veronmaksaja, niin olisin aika suutuksissa, että taas jarrutettiin rakenteellinen muutos hengiltä. Mikään ei muutu, paitsi kyky hyvinvointiyhteiskuntaan, kun kaikki varat käytetään vanhojen rakenteiden ylläpitoon.

Tuossahan yritettiin rakentaa vielä uusia rakenteita entisten päälle ja rahastaa niitä yksityisillä. Siksi se oli niin epäsuosittu.
 
Jos itse työskentelisin sosiaali - ja terveysalalla, olisin aika suutuksissa osaksi siitä, että kuinka hallitus on saanut nyt koko julkisen sote-alan tuhlaamaan mielettömästi aikaa ja resursseja SOTEen valmistautumiseen mikä osoittautui täysin turhaksi. Uskoisin, että jotkin henkilöt ovat voineet mahdollisesti sairaaloiden, yms... johdossa käyttää satoja ellei tuhansia tunteja SOTEen valmistautumiseen, ja nyt sen kaatuessa se oli turhaa työtä, ja olisi voitu käyttää järkevämmin. Mutta itse olen tyytyväinen SOTEn kaatumisesta, ja varmaan sosiaali - ja terveysalalla töissä olevat myös, koska koko homma vaikutti downgradelta nyykyjärjestelmään verrattuna.

Nyt sai tuli pipi Sipilälle. Onkohan Sipilä ihan pipinä nyt?

Virkamies ei saa yllättyä siitä, että hänen tekemänsä työ oli turhaa. Eikä SOTE-uudistus tässä periaatteessa kaadu sen enempää kuin aiemminkaan; se vain lykkääntyy jälleen kerran. Aikataulu elää, rakennettava organisaatio voi syntyä jotakuinkin suunnitelman mukaisesti.
 
Kyllä siihen muutoksia tulee. Opposotio on ollut monessa kohtaa sen verta erimieltä asioista. Tuo kun tehtäsiin ilman poliittisia lehmänkauppoja ja olisi vain sote palveluiden parantamisesta kyse niin sehän olisi ollut maalissa jo aikaa sitten.
 
Hitto soikoon mitä nilviäisiä. Uskomattoman härskiä poliittista teatteria kun tiesivät vallan hyvin että kansalta tuskin tulisi kunnollista mandaattia tulevissa vaaleissa. KePu pettää aina. Noh, Mikael Jungneria soveltaen siteeraten: "Hallitus lähti, so fucking what?" Toisaalta, olisi saanut kaatua jo aikoja sitten mutta tämä ajoitus on kyllä harvinaisen mauton. Lähden ostamaan popcornia. Over and out.
 
"Hyväksyn eronpyyntönne ja samalla toivon että jatkatte toimitusministeriönä.." totesi TP.
Tämä ei tietysti ollut yllätys kenellekään.
 
Back
Top