Eduskuntavaalit 2019

Kyllä. Mutta tätä puolta ei yleisö kykene hahmottamaan. Perustulo sopivasti muotoilemalla ja laatimalla -laskisi- sosiaaliturvan kustannuksia ja kenties myös aktivoisi paremmin kuin nykyinen malli. Ja ainakin se tekisi helpommin hallittavaksi sen käytössä olevan rahamäärän.

Meillähän on jo nyt jonkinlainen perustulo. Erittäin sekava ja byrokraattinen kyllä, mutta mikään pakko ei ole tehdä töitä eikä mitään muuta sosiaaliturvaa saadakseen.
 
Meillähän on jo nyt jonkinlainen perustulo. Erittäin sekava ja byrokraattinen kyllä, mutta mikään pakko ei ole tehdä töitä eikä mitään muuta sosiaaliturvaa saadakseen.

Jos en ole väärin ymmärtänyt, niin eräs perustulomallin tarkoitus on tukkia muutamia ja moniakin sellaisia ihmeellisyyksiä. Kuten nyt vaikka se, että prole maksaa itse 2 k euroa tekohampaista, sosiaaliturvan piirissä asioivan legot maksaa kunta, silmälasit kust. kunta, kun sivut kipeytyy lepäämisestä niin läväytetään 10 hoitokertaa fysiatrista...kunta maksaa, talvi tulee, eikä ole lapikkaita, kas, kunta tulee mukaan, mahdollisen lakiavun kustantaa kunta ja niin edelleen. Eli tarkoitus on jossain vaiheessa luoda malli, jossa perustulon saaja vastaa oikeasti iha ite elämästään.

Kun valtio ottaa kunnilta veks tehtäviä hoitaakseen, niin tuskin se luo uutta organisaatiota paapomaan ketään. Siinä ei olisikaan mitään järkeä. Mallissa ladotaan sileät käteen ja täts it. Ja jos tuohon annetaan mahdollisuus hankkia lisää esim. osa-aikatyöstä, aina paree. Ansiotyötä ei kaikille tule riittämään muutenkaan ja osa ei puuttuvan halun tai potentiaalin vuoksi pysty kouluttautumaan nykyaikaa vastaavalle tasolle.

Mutta puhutaan nyt siitä ilmastonmuutoksesta. :cool:
 
d3f163af7ed9b2e82e700f156c7b2356b88bb64bf4fcb65320e7a2e907148b3e.jpg
Siinä on kyllä semmonen kolmikko, että oksat pois. Ja nämä mulkut KEHTAAVAT ulista KANSALLISMIELISYYDESTÄ, mitä vittua ihan oikeesti.

Onhan tämä nyt ihan vitun härskiä touhua, lainatakseni aikamme mahtavaa Ajattelijaa, kokoomuslaiset ja euvostoliittolaiset, syökää paskaa ja kuolkaa.

Ja minä apina olen joskus ennen äänestänyt näitä maanpettureita :facepalm:
 
Onhan tää hauska kuva, mutta onko se sitten hauskaa että ihmiset oikeasti äänestävät vuodesta toiseen tuollaisen tollon päättämään meidän yhteisistä asioista?
Noh osittain olen samaa mieltä. Herran käyttäytyminen on ollut vähän sitä ja tätä. Hakkarainen on kuitenkin vastapainona vihermädättäjille mitä oivallisin. Aika kun jollain mädättäjällä nousee verenpaine on se aina hyvä asia.
 
Jos en ole väärin ymmärtänyt, niin eräs perustulomallin tarkoitus on tukkia muutamia ja moniakin sellaisia ihmeellisyyksiä. Kuten nyt vaikka se, että prole maksaa itse 2 k euroa tekohampaista, sosiaaliturvan piirissä asioivan legot maksaa kunta, silmälasit kust. kunta, kun sivut kipeytyy lepäämisestä niin läväytetään 10 hoitokertaa fysiatrista...kunta maksaa, talvi tulee, eikä ole lapikkaita, kas, kunta tulee mukaan, mahdollisen lakiavun kustantaa kunta ja niin edelleen. Eli tarkoitus on jossain vaiheessa luoda malli, jossa perustulon saaja vastaa oikeasti iha ite elämästään.

Kun valtio ottaa kunnilta veks tehtäviä hoitaakseen, niin tuskin se luo uutta organisaatiota paapomaan ketään. Siinä ei olisikaan mitään järkeä. Mallissa ladotaan sileät käteen ja täts it. Ja jos tuohon annetaan mahdollisuus hankkia lisää esim. osa-aikatyöstä, aina paree. Ansiotyötä ei kaikille tule riittämään muutenkaan ja osa ei puuttuvan halun tai potentiaalin vuoksi pysty kouluttautumaan nykyaikaa vastaavalle tasolle.

Mutta puhutaan nyt siitä ilmastonmuutoksesta. :cool:

Itse näen tuon ilmastonmuutoksen torjunnan joka tapauksessa hyvänä asiana. Uskoi ilmiöön tai ei. Ketään ei haittaa että hengittää puhtaampaa ilmaa, että luonnon varoja käytetään mahdollisimman tehokkaasti ja tuotteita kierrätetään.

SDP oli muistaakseni Ylen tai Hs.fi:n mukaan se puolue joka halusi että valtio määrää mikä on yksilölle parasta. Joten heidän malliinsa ei sovi perusturva. Koska kansalaiselle jäisi mahdollisuus itse miettiä mitä tekisi rahoilla.
 
Odotukset mestarin kannattajilla suuret.Muistan kun perussuomalaisten edeltäjä SMP oli haukkunut herroja iät ajat ja kertoi että jos he olisivat hallituksessa työttömyys poistettaisiin kolmessa kuukaudessa.Tuli protestivaalit ja vaalivoitto 1983.Kalevi Sorsa otti SMP hallitukseen ja työministeriksi Urpo Leppäsen.Pekka Vennamo toiseksi valtionvarainministeriksi.Työttömyydelle ei isoja voitu ja suosio romahti.Populistin pahin uhka on joutua vastaamaan puheistaan ja valtaan.
 
Siinä on kyllä semmonen kolmikko, että oksat pois. Ja nämä mulkut KEHTAAVAT ulista KANSALLISMIELISYYDESTÄ, mitä vittua ihan oikeesti.

Onhan tämä nyt ihan vitun härskiä touhua, lainatakseni aikamme mahtavaa Ajattelijaa, kokoomuslaiset ja euvostoliittolaiset, syökää paskaa ja kuolkaa.

Ja minä apina olen joskus ennen äänestänyt näitä maanpettureita :facepalm:
Kyllähän tämä.Kansallisen Kokoomuksen kolmikko..
 
Jumaliste! kun yritän hakea perus-Suomalaisten Lapin piirin vaalihdokaslistaa, toimii helv...hitaasti tai ei ollenkaan....tämä on selvää sabotaassia! järjestetty juttu...
 
Kyllä. Mutta tätä puolta ei yleisö kykene hahmottamaan. Perustulo sopivasti muotoilemalla ja laatimalla -laskisi- sosiaaliturvan kustannuksia ja kenties myös aktivoisi paremmin kuin nykyinen malli. Ja ainakin se tekisi helpommin hallittavaksi sen käytössä olevan rahamäärän.
Laitetaan nyt Jussin mietteitä perustulosta
 
Back
Top