Ei pakopaikkaa, minne konservatiivin tulisi siirtyä mikäli maa takavarikoidaan jalkojen alta?

En itsekään mitenkään erityisesti hihku onnesta EU:n meininkiä katsoessa ja oma ideaalitilanne olisi EU:n siirtyminen löyhemmäksi talousunioniksi nykyisestä liittovaltiokehityksestä. Uskon siis EU:n ajavan liittovaltiokehitystä. En vain usko, että EU kansalaiset pahemmin nielevät sitä.
Tämähän on kuin sanasta sanaan omaa ajatteluani. Olen hieman yllättynyt näkemyksestäsi.
 
Tämähän on kuin sanasta sanaan omaa ajatteluani. Olen hieman yllättynyt näkemyksestäsi.
EU positiivisuuteen alistuminen on vähän pakollinen paha suomalaisessa puoluepolitiikassa, kun empiirisen kokemuksen mukaan se ainoa avoimen EU kriittinen puolue hajoaa joutuessaan hallitusvastuuseen ja ratsastaa Puolan ja Unkarin kaltaisella konservatiiviänkyröimisellä. EU kriitiikkikin menee persuissa paljon pidemmälle kuin mitä olen itse valmis allekirjoittamaan.

Oma suhtautuminen esimerkiksi Marinin hallituksen EU tukipakettiin taas on aika kahtiajakautunut. Koko sopimuksen kaataminen kun olisi todennäköisesti ollut paskempi diili kaikille, kuin nyt tehty ja Suomen BKT:lla ja EU maksuilla olisi utopiaa elätellä toiveita nuivan nelikon leikkausten kaltaisista eduista. Oli myös ihan positiivista nähdä pääministerin asettuvan nuivan nelikon puolelle änkyröimään EU:ta vastaan. Tulokset olisivat kuitenkin voineet olla parempia, ja EU:n yhteiset lainat eivät ole mitenkään mieltä lämmittävä ennakkotapaus.
 
EU positiivisuuteen alistuminen on vähän pakollinen paha suomalaisessa puoluepolitiikassa
Onneksi sitoutumattomana äänestäjänä ei tarvitse alistua, vaan voi muodostaa mielipiteet itsenäisesti. :)

Puolalla ja Unkarilla tukipakettineuvottelut taisi sujua oikein hyvin.
 
Onneksi sitoutumattomana äänestäjänä ei tarvitse alistua, vaan voi muodostaa mielipiteet itsenäisesti. :)

Puolalla ja Unkarilla tukipakettineuvottelut taisi sujua oikein hyvin.
Ei tässä itsekään kuuluta puolueeseen. Lähinnä EU politiikkaa ei oikein voi pitää kynnyskysymyksenä tai pitää jättää äänestämättä.

Puolalla ja Unkarilla neuvottelut sujuivat ihan kivasti, mutta olen myös ihan onnellinen ettei Suomi ole niiden kanssa samassa viiteryhmässä sosioekonomisesti, vaikka se vaikeampaan asemaan meidät neuvotteluissa asettaakin.
 
Onneksi sitoutumattomana äänestäjänä ei tarvitse alistua, vaan voi muodostaa mielipiteet itsenäisesti. :)


Mielipiteensä voi muodostaa vapaasti, mutta löytyykö sitä vastaavaa puoluetta?

Jos EU-jösenyys on kynnyskysymys niin mitä voi äänestää? Edes persut eivät aja eroa EU:sta.
 
Mielipiteensä voi muodostaa vapaasti, mutta löytyykö sitä vastaavaa puoluetta?

Jos EU-jösenyys on kynnyskysymys niin mitä voi äänestää? Edes persut eivät aja eroa EU:sta.

Onhan noita puolueita. IPU, SKS, SKP ja monet muut pikkupuolueet ajavat EU-eroa.
 
Mielipiteensä voi muodostaa vapaasti, mutta löytyykö sitä vastaavaa puoluetta?
Enpä ole tähän ikään mennessä törmännyt puolueeseen, jonka kanssa olisin kaikesta samaa mieltä. Minulla kun on tapana muodostaa mielipiteeni itse eikä kopioida niitä kulloinkin kannattamani puolueen puolueohjelmasta.
 
Ovat valmiita ajamaan jos löytyy hallitukseen muita sitä ajavia.
Nykyään persut taitaa pääasiassa keskittyä liittovaltiokehityksen vastustamiseen. Hyvä niin.
 
Onhan noita puolueita. IPU, SKS, SKP ja monet muut pikkupuolueet ajavat EU-eroa.

On on, ja varmaan saa hyvin äänensä kuuluviin noita äänestämällä.

Äänestäminen on aina sen vähiten huonon vaihtoehdon hakemista ja silloinkin joutunee monessa kysymyksessä sulkemaan silmänsä. :facepalm:

Itselläni raja on kulkenut porvariudessa eli sosialisteja en ole äänestänyt. Jotakin periaatteita sentään olla pitää. Porvareista sitten haettu vähiten huonoa vaihtoehtoa.
 
Ainoa pienpuolue jota voisin harkita äänestäväni on liberaalipuolue. Ei olisi paha lisä eduskuntaan, mutta taidanpa jatkaa eduskuntapuolueita äänestämällä.

Onko muuten @Talvela harkinnut Viron lisäksi muita EU-maita?
 
On on, ja varmaan saa hyvin äänensä kuuluviin noita äänestämällä.

Äänestäminen on aina sen vähiten huonon vaihtoehdon hakemista ja silloinkin joutunee monessa kysymyksessä sulkemaan silmänsä. :facepalm:

Itselläni raja on kulkenut porvariudessa eli sosialisteja en ole äänestänyt. Jotakin periaatteita sentään olla pitää. Porvareista sitten haettu vähiten huonoa vaihtoehtoa.

Yleensä jos omat mielipiteet ovat niin marginaalissa, että niitä kannattaa vain muutama politiikan äärilaitojen lilliputtipuolue, niin vika ei ehkä ole Suomen demokratiassa, vaan omissa mielipiteissä. Suomessa EU-erolle vain ei ole laajaa kannatusta. Eu-kritiikki on tietysti toinen asia.
 
Jos perussuomalaisista tulee pääministeripuolue seuraavien vaalien jälkeen, kansanäänestys saatetaan järjestää.
 
Vain koska vielä ei ole riittävää kannatusta eroamiseen.
Höpsis. Liittovaltiota tulee vastustaa ja näin persut tekeekin.

Jos offtopicista siirryttäisiin takaisin aiheeseen, niin oletko harkinnut Italiaa?

1. Italiassa on kansallinen konsensus siitä, että maan tulee röyhkeästi ajaa etuaan EU:ssa. Kaikki otetaan, mitä saadaan.

2. Olet huolissasi korkeasta verotuksesta. Italiassa veroihin ei suhtauduta samanlaisella tarkkuudella kuin Suomessa.

Negatiivisena seikkana voisi mainita, että ymmärtääkseni paikalliset eivät ole innoissaan maan maahanmuuttotilanteesta. Ilmeisesti Välimeren vastarannalta on tulijoita.

(En itse haluaisi asua Italiassa, mutta aiheessa etsitään uutta kotimaata Talvelalle, ei minulle.)
 
Back
Top