Ei pakopaikkaa, minne konservatiivin tulisi siirtyä mikäli maa takavarikoidaan jalkojen alta?

Moniin muihin maihin verrattuna Suomessa on hienoa, helppoa ja turvallista asua. Lähtökohtaisena edellytyksenä toki että saa elää ja asua omassa rauhallisessa ympäristössä, taajamien ulkopuolella maaseudulla. Mutta voisin kuvitella asuvani myös muissa pohjoismaissa tai muuallakin Euroopassa. Tähän minulla on käytännössä kaikki valmiudet jos siihen tulisi tarvetta.
- oikeastaan ainoa asia mikä Suomessa harmittaa on suhteettoman korkea verotus..ja senkin osalta ehkä eniten riepoo se mihin vihersosialistit niitä yhteisiä varovaroja syytäå.

Onneksi olen päässyt sen verran näkemään maailmaa ja kokeilemaan elämää muuallakin, oppiakseni kuinka vihreältä ruoho näyttää Suomessa. Kyllä täälllä kelpaa suomalaisten elää.
 
Viimeksi muokattu:
Nähtävästi on, kun päätit lähteä pakoon tästä paskajunasta. Muuten ehkä tekisit kaikkesi tämän junalautan ja Hindenburgin törmäyksen estämiseksi. Ehkä on parasta että pysytkin siellä paremmassa maassa.
Niinkuin kaikella kunnioituksella demokratian keinoin mitä??? Kun kaikki puolueet toitottaa tota samaa paskaa! En rupea mihinkään ulkoparlamentaarisiin juttuihin ikinä, olen reserviläinen ja tottelen käskyjä, piste. Ja joukkueenjohtajana jaen komppaniasta saadut käskyt eteenpäin ryhmille. Piste. Mutta mitä saatanaa tässä sitten pitäisi tehdä? Olen ollut 14 vuotta poissa, ja tullut sit takaisin sinne hullujenhuoneeseen, ja sit muutin tänne länsirannikolle. Ja sinä käsket minun ryömiä nykyisen kiveni alle, ja ehkä on parempi että pysyn siellä?

Noh, se mitä yritin sanoa, on että nykyisellään Suomi ei kestä eskaloituvaa maastamuuttoa, ei alkuunsakaan, ja siellä on ihan demografisista syistä työtä tarjolla eläköityvien tilalle lähivuosina, ihmisille jotka osaavat, joten päätin joka tapauksessa näin. Nyt tällä hetkellä. Kunnes kuulin hallitukselta että "tilastot ovat mahdollisesti rasismia", koskien siis korkeakoulutettujen naisten maastamuuttoa, joten whatever.
Arvostan sitä että näet tässä hetkessä asiat omalta kantiltasi, olemme kuitenkin kaikki Isänmaallisia, tuskinpa kukaan muuten jaksaisi yli 5791 vastausta riitelyä uuden hävittäjäkoneen pyrstön väristä :) .
Kyllä tämä tästä, mutta noihin hulluihin ei tepsi kuin kovat lääkkeet, eikä varmaan nekään. Itse asiassa ovat varmaan tyytyväisiä kun pääsevät meistä eroon, koska lainaa saa ja se on ikuista jne. jne.
Jep, tarkoitus ei ollut rähjätä, pahoittelut jos esitin asiani aluksi huonosti.
 
Kettutytöt puolueineen huit hittoon hallituksesta ja arvokonservatiivinen kapitalistinen hallitus pystyyn.

Olenkin jo siirtynyt Kokoomuksesta KD:n kannattajiin.
 
Maanpuolustusfoorumilla outoa juttua. Suomi on hyvä maa meille suomalaisille, se täytyy pitää kunnossa.
Joo, lopultahan se on näin. Pitää vaan välillä nurista.
Jos nyt joku paikka pitää mainita ja johonkin olis vetoa sellaisessa tilanteessa että puolustaminen ei onnistunut ja Suomi paskottu pilalle, niin saattaisin kilauttaa @Fremen ja konsultoida hieman Norjan tilanteesta. Norja voisi ääritilanteessa kiinnostaa eniten. Eurooppaa kauemmaksi en missään tilanteessa lähtisi... niin luulen.
.
 
Lopulta aika kukkarosta kiinni mihin voi ja kannattaa lähteä. Lähialueilta Gdanskin seutu houkuttelisi minua. Suomalaisia arvostetaan toisin kuin Virossa.
 
Wanha karjalainen sanonta voisi tiivistää paljon: kuni hukkuo pagenet, kondie vastah tuloh. :cool:

Toisaalta. Jos puolet keskiluokasta alkaa myydä omistuksiaan niin ostajien markkinathan siinä syntyvät.....eikun hakemaan pankista luottoa, eurooppalaista taikarahaa ilman korkoa ja siirtää häntä omistukset halvalla uuteen osoitteeseen. :cool:

Jos pelkää sitä, että kansanrintaman karvainen kopra haukkaa omistukset, niin kyllä se laajassa pakotilanteessa omistuksille käy ihan samoin ilman kopraakin. Jos 150 k omakotitaloa plus kesämökit tulevat myyntiin, niin silloin alkavat ostajan markkinat.
 
Jännä asetelma vaan Suomessa, että ne jotka on töissä ja pitää valtion hengissä, ei jaksa sen lisäksi enää osallistua ns "politiikkaan" ja hoitaa vielä yhteisiäkin asioita. Ne joilla sen sijaan on arki löysempää ja ei ehkä työnteko edes kiinnosta, sekaantuvat yhteisten asioiden hoitoon ja sitä kautta omivat yhteiseksi (itselleen) palan hyvinvointia.
Pysähdyn vaan pohtimaan että kumpi joukko on kasvava? Miksi kasvaa?
.
 
Joo, lopultahan se on näin. Pitää vaan välillä nurista.
Jos nyt joku paikka pitää mainita ja johonkin olis vetoa sellaisessa tilanteessa että puolustaminen ei onnistunut ja Suomi paskottu pilalle, niin saattaisin kilauttaa @Fremen ja konsultoida hieman Norjan tilanteesta. Norja voisi ääritilanteessa kiinnostaa eniten. Eurooppaa kauemmaksi en missään tilanteessa lähtisi... niin luulen.
.
Islanti voisi olla yksi paikka, jos et halua lähteä Euroopasta.
 
Lopulta aika kukkarosta kiinni mihin voi ja kannattaa lähteä. Lähialueilta Gdanskin seutu houkuttelisi minua. Suomalaisia arvostetaan toisin kuin Virossa.

Tuli käytyä alkuvuodesta ensimmäistä kertaa Vilnassa ja minua yllätti se, miten paljon Liettuassa vihataan venäläisiä. Paljon enemmän kuin Latviassa tai Virossa. Ja miten vähän venäläisiä siellä on. Täytyy mennä uudestaankin, hieno kaupunki.
 
Viimeksi muokattu:
Nämä ovat ihmisiä joilla ei ole säästöjä eikä sairasvakuutuksia ja ovat edelleen Suomen kansalaisia

Tiedän ihan henkilökohtaisesti tapauksen, jossa henkilö sai sydänkohtauksen eräässä Aasialaisessa suurkaupungissa. Rahasta ei ollut varmasti pulaa, ja työn puolesta kattavat vakuutukset. Kaupungin paras sairaala, joka edusti ihan maailman huippua ja olisi pystynyt hoitamaan maksukykyistä/hyvän vakuutuksen omaavaa potilasta ihan yhtä hyvin, kuin vaikka HUS, sijaitsi linnuntietä n. 2km päässä sieltä, missä sydänkohtaus sattui. Koska maassa ambulanssit olivat myös aina yksityisten sairaaloiden omia, piti lanssi tilata soittamalla tähän huippusairaalaan. Ongelma oli vain siinä, että vaikka sairaala oli lähellä, tapaus sattui juuri pahimman liikenneruuhkan aikaan. Moni kaduista oli täysin alimitoitettu sellaisille liikennemäärille. Ambulanssilla kesti lähes tunti tulla paikalle, ja henkilö ehti tässä ajassa kuolla. Suht. nuori henkilö, olisi voinut olla vielä vuosikymmeniä elämää jäljellä.

Maailmassa on monta paikkaa, jossa varakas, tai jopa ihan suomalaista keskipalkkaa nauttiva voi elää todella leveästi ja mukavasti, ja näin ollen myös päästä käsiksi huipputason terveydenhuoltoonkin. Mutta se kaikki voikin olla täysin hyödytöntä, jos infrastruktuuri on niin huonolla tolalla, että tosipaikan tullen et pääsekään sinne hoitoon tarpeeksi nopeasti.
 
Kokeilemallahan tuo selviää. Kun kiertää mualimaa, näkee monenlaisia mahdollisia maailmoja.

Samanhenkistä seuraa löytyy erilaisista paikoista. Ruotsissa asuvat finjäveleiden lapset ja lastenlapset. Aurinkorannikolle suuntaavat eläkeläiset (leppostelijat, etätyöläiset, narkkarit ja rikolliset, yms.). Monacoon menevät rallikuskit ja formula-ajajat.

https://yle.fi/uutiset/3-9627767

https://yle.fi/uutiset/3-9613474

Siirtolaisuuden sijasta kiertolaisuus voi miellyttää. Paikkaa voi vaihtaa vuodenkierron mukaan. Kun yhteen osoitteeseen kyllästyy, siirtyy seuraavaan.
 
Poismuuttaminen on periksiantamista, luovuttamista, juuriensa katkaisemista. Jos lähdet siksi kun täällä on asiat huonosti, luovut isänmaastasi, kulttuuristasi, suomalaisuudestasi. Luovut sisusta. Sisulla tämä maa on rakennettu, sisulla sitä on puolustettu, sisulla ylläpidetty. Vaikeaa se on, mutta juuri siksi niin arvokasta.

Minä en lähde. Saappaat jalassa olen saanut koko ikäni olla, saappaat jalassa saavat hautaankin kantaa. Ei ole mitään helpolla tullut vaan kaiken on joutunut itse ansaitsemaan. Vaikeammaksi menee koko ajan, hitaasti mutta varmasti. Menköön, tapellaan sitten vaikka. Minua ette täältä pois aja koiran lailla, siinä menee muutama ukko ennen minua.
 
Niinkuin kaikella kunnioituksella demokratian keinoin mitä??? Kun kaikki puolueet toitottaa tota samaa paskaa! En rupea mihinkään ulkoparlamentaarisiin juttuihin ikinä, olen reserviläinen ja tottelen käskyjä, piste. Ja joukkueenjohtajana jaen komppaniasta saadut käskyt eteenpäin ryhmille. Piste. Mutta mitä saatanaa tässä sitten pitäisi tehdä? Olen ollut 14 vuotta poissa, ja tullut sit takaisin sinne hullujenhuoneeseen, ja sit muutin tänne länsirannikolle. Ja sinä käsket minun ryömiä nykyisen kiveni alle, ja ehkä on parempi että pysyn siellä?

Noh, se mitä yritin sanoa, on että nykyisellään Suomi ei kestä eskaloituvaa maastamuuttoa, ei alkuunsakaan, ja siellä on ihan demografisista syistä työtä tarjolla eläköityvien tilalle lähivuosina, ihmisille jotka osaavat, joten päätin joka tapauksessa näin. Nyt tällä hetkellä. Kunnes kuulin hallitukselta että "tilastot ovat mahdollisesti rasismia", koskien siis korkeakoulutettujen naisten maastamuuttoa, joten whatever.
Arvostan sitä että näet tässä hetkessä asiat omalta kantiltasi, olemme kuitenkin kaikki Isänmaallisia, tuskinpa kukaan muuten jaksaisi yli 5791 vastausta riitelyä uuden hävittäjäkoneen pyrstön väristä :) .
Kyllä tämä tästä, mutta noihin hulluihin ei tepsi kuin kovat lääkkeet, eikä varmaan nekään. Itse asiassa ovat varmaan tyytyväisiä kun pääsevät meistä eroon, koska lainaa saa ja se on ikuista jne. jne.
Jep, tarkoitus ei ollut rähjätä, pahoittelut jos esitin asiani aluksi huonosti.


Jos on vain kaksi puoluetta (PS ja KD) jotka tunnistavat taudin (marxilainen mädätys) niin sitä on mahdoton hoitaa pois.
Täälläkin moni kuvittelee että "nykyaika" on tällaista ihan sattumalta ja "kansan tahdosta", tautia ei ymmärretä koska itsekin sitä kannetaan.
 
Poismuuttaminen on periksiantamista, luovuttamista, juuriensa katkaisemista. Jos lähdet siksi kun täällä on asiat huonosti, luovut isänmaastasi, kulttuuristasi, suomalaisuudestasi. Luovut sisusta. Sisulla tämä maa on rakennettu, sisulla sitä on puolustettu, sisulla ylläpidetty. Vaikeaa se on, mutta juuri siksi niin arvokasta.

Minä en lähde. Saappaat jalassa olen saanut koko ikäni olla, saappaat jalassa saavat hautaankin kantaa. Ei ole mitään helpolla tullut vaan kaiken on joutunut itse ansaitsemaan. Vaikeammaksi menee koko ajan, hitaasti mutta varmasti. Menköön, tapellaan sitten vaikka. Minua ette täältä pois aja koiran lailla, siinä menee muutama ukko ennen minua.

Voit saada kohtuullisen kylähullun maineen jos teet jotain virallisen komentotien ulkopuolella, maksaako vaivan?
Parempi nöyrtyä lasten ja lastenlasten vuoksi ja vaihtaa itsenäisen kansallisvaltion vaaliminen maksimaaliseen yksilönvapauteen.
 
Moniin muihin maihin verrattuna Suomessa on hienoa, helppoa ja turvallista asua. Lähtökohtaisena edellytyksenä toki että saa elää ja asua omassa rauhallisessa ympäristössä, taajamien ulkopuolella maaseudulla. Mutta voisin kuvitella asuvani myös muissa pohjoismaissa tai muuallakin Euroopassa. Tähän minulla on käytännössä kaikki valmiudet jos siihen tulisi tarvetta.
- oikeastaan ainoa asia mikä Suomessa harmittaa on suhteettoman korkea verotus..ja senkin osalta ehkä eniten riepoo se mihin vihersosialistit niitä yhteisiä varovaroja syytäå.

Onneksi olen päässyt sen verran näkemään maailmaa ja kokeilemaan elämää muuallakin, oppiakseni kuinka vihreältä ruoho näyttää Suomessa. Kyllä täälllä kelpaa suomalaisten elää.

Itsekin olen asunut ulkomailla, jopa kehitysmaissa, vertailupohjaa on.

Ennemmin asun sellaisessa kun katson marxilaisten isänmaan paskomista ja myymistä lain suojaa nauttien.

Aikaa kääntää kehitys on maksimisaan 10 vuotta, silloin itselle tavoitteena noin 500k irrotettava omaisuus ja katson miltä näyttää.
 
Vähän pitäisi määritellä, että millaisista olosuhteista pitäisi siirtyä paremmille maille. Jos karkeasti kahteen jakaa:

1) Viherpunaverohelvetti, jossa moraalisäteily on keskeinen hyve: Tsekki olisi minun valinta. Helkkarin hyvää liharuokaa. Sanovat että ovat ateisteja - luulevat vaan. Minun silmiin kristilliset arvot on peruskallioon hakattu, vaikka kirkossa eivät kävisikään.

2) BLM tyyppinen/sellaista ideologiaa myöteilevä valtionterrori: tekemätön paikka. Historia usein opettaa, että kansalaisten on lähes mahdotonta päästä eroon hallinnosta, joka kohdistaa väkivaltaa omiin kansalaisiin.


Sitten on tietysti ylläolevien välimaastossa eri asteisia muotoja. Jos pitää turvapaikkaa hakea, niin riippuen EU:n tilasta, turvapaikkaa EI voi hakea asetuksien ja direktiivien mukaan toisesta EU maasta, tai sellaisesta, joilla on erikseen sovittu sopimus poikkeuksista turvapaikkaan. Todennäköisesti kaikki Shengen/Dublin sopimukseen liittyneet valtiot. Esimerkiksi turvapaikkatilanteessa Norja olisi poissuljettu, kuten moni länsimainen maa. Olettaen, että syystä tai toisesta ko. valtio haluaa evätä turvapaikat, niin siihen on EU:n takia olemassa kansainväliset sopimukset, johon voidaan vedota.

Sitten jos pitää tapella, niin monessa tapauksessa olisi pakko, kun on noita mukavia sukulaisia liikaa. En kuitenkaan kohdassa 2.
 
Voit saada kohtuullisen kylähullun maineen jos teet jotain virallisen komentotien ulkopuolella, maksaako vaivan?
Parempi nöyrtyä lasten ja lastenlasten vuoksi ja vaihtaa itsenäisen kansallisvaltion vaaliminen maksimaaliseen yksilönvapauteen.
Jossain vaiheessa tulee raja nöyrtymiselle ja periksiantamiselle. Yksilöllinen raja, mutta kuitenkin. Ja siinä vaiheessa kun Suomi on paskottu siihen kuntoon, että suomalaisten exodus on tosiasia, niin kuka takaa että löytyy "maksimaalisen yksilönvapauden" tarjoava paikka, jossa suomalaiset otetaan vastaan? Jos rahaa on, niin sellaisen löytää helpommin, mutta siinä vaiheessa kun exodus on päällä, veikkaan että suurin osa lähtijöistä on persaukisia. Maailmalla on persaukisia maahanmuuttajia tarjolla liiaksi asti muutenkin.

Se on lähdettävä nyt tai ainakin lähivuosina, jos meinaa jotain elämää rakentaa muualle. Sitten kun lähtö on pakon edessä, mitä saat täältä mukaasi? Mitä sen hetkinen valtiovalta antaa sinun ottaa mukaan? Onko sinulla siinä vaiheessa enää mitään mukaan otettavaa, muuta kuin muija ja mukulat? Mieluummin katson homman katkeraan loppuun kuin lähden pakolaiseksi muualle. Mutta se on minun valintani.
 
Jossain vaiheessa tulee raja nöyrtymiselle ja periksiantamiselle. Yksilöllinen raja, mutta kuitenkin. Ja siinä vaiheessa kun Suomi on paskottu siihen kuntoon, että suomalaisten exodus on tosiasia, niin kuka takaa että löytyy "maksimaalisen yksilönvapauden" tarjoava paikka, jossa suomalaiset otetaan vastaan? Jos rahaa on, niin sellaisen löytää helpommin, mutta siinä vaiheessa kun exodus on päällä, veikkaan että suurin osa lähtijöistä on persaukisia. Maailmalla on persaukisia maahanmuuttajia tarjolla liiaksi asti muutenkin.

Se on lähdettävä nyt tai ainakin lähivuosina, jos meinaa jotain elämää rakentaa muualle. Sitten kun lähtö on pakon edessä, mitä saat täältä mukaasi? Mitä sen hetkinen valtiovalta antaa sinun ottaa mukaan? Onko sinulla siinä vaiheessa enää mitään mukaan otettavaa, muuta kuin muija ja mukulat? Mieluummin katson homman katkeraan loppuun kuin lähden pakolaiseksi muualle. Mutta se on minun valintani.

Heikolta näyttää kun PV sensuroi kenttäpiispaa.
 
Back
Top