Entisaikaanhan keuhkokuvan toimittaminen taisi olla aivan normaali viisuminsaannin vaatimus.
Niin no mutta ei nykyään vaikka on säännöt ja normit. Ihmiset eivät saa tuoda juotavaa koneeseen koska terrorismi. Enemmän pelätään niitä pommittajia vaikka tilastollisesti se on harvinaista. Sisäänpäin tulevaa liikennettä ei tutkita koska säännöt ja normit ei sitä salli kuin erikoistapauksessa.
Jukkisen "tappiomielialaan" viittaminen sai mun veren kiehumaan. Olin niitä ainoita jotka edes muistivat tämän ketjun olemassa oloa, ja lopetin asioista puhumisen kun siitä sanottiin. Ei tullut edes modelta huomauttamista. Ja kun korana iski päälle tutkin, jaoin, ja muokkasin jakamista. Kommentoin kun siltä tuntui, ja taistelin asioita vastaan sillä tiedolla mitä mulla on. Kun kukaan ei puhunut mulle vaimon sairauksista, menin ja tutkin minkä jälkeen muokkasin asioita sen sijaan että olisin jättänyt toisen kun asiat oli vaikeita.
Tuntuu että virkakoneistossa on ihmisiä joille laatikon ulkopuolinen ajattelu ei sovi ollenkaan. On vain asioita joita tehdään kuten on harjoiteltu ja sen ulkopuolella ei ole mitään muuta, koska ei ole mitään muuta. On vain säännöt, normit ja kulttuuri. Kaikki mitä ei voi todistaa on valehtelua ja normi ihminen ei voi muodostaa teorioita koska se on väärin. Henkilökohtaisesti tunnen eron väärän ja oikean asian välillä, mutta mulla ei ole ongelmia hypätä rajan yli jos sillä saavuttaa hyödyn oikean asian puolesta. Esimerkiksi sanoin epidemian alussa että tämä sattuu taloudellisesti, mutta vasta nytten on tullut papereita ulos, jotka korreloi sanomani kanssa. Sitä ennen mentiin niillä normeilla, kun muutos on vaikeaa. Ei vain tahdota sopeutua kun siitä ei ole paperia joka sanoo niin.
Tappiomielialaa... Selvä.
Aion jatkaa postauksia, mutta please älkää sanoko että olen tappiomielialassa ennenkuin olen narun jatkona.