Epidemiavarautuminen

Jaahas, liitytäänpä korona keskusteluun itsekkin.

Ruokaa on tällä hetkellä itselläni noin 2 viikoksi, joten minä pysyn kotona ja käyn ainoastaan ulkoilemassa luonnonparissa. Mummollani on ruokaa noin 10 päiväksi ja tällä hetkellä päivittäin soitellaan, tarkoitus olisi mennä käymään ihan fyysisesti tuolloin 10 päivän päästä ja katsoa että kaikki on kunnossa ja päivittää sitten varastot niin itselle kuin hänelle.

Kuulostaa järkevälle toiminnalle. Kannattaa kuitenkin pyrkiä päivittämään mummosi varastot vähän aiemmin kuin viimeisenä päivänä. Jos olet itse sairaana, voi sinun olla hankala toimittaa mummollesi ruokaa.
 
Valtaosa juttusi on huvittavaa foliohattuilua, mutta tämä viestisi kuulostaa vastuuttomalta.

Ruokavalio ei estä ikääntymistä. Ikääntyneet ovat riskiryhmää. Sen lisäksi on erinäisiä sairauksia jotka laittavat ihmiset riskiryhmiin, ja nämä sairaudet voivat iskeä ruokavaliosta huolimatta. Lisäksi tauti voi aiheuttaa vakavan sairauden myös perusterveille.

Ja vaikka joku olisikin riskiryhmää huonon ruokavalion aiheuttamien sairauksien takia, niin sillä ei ole mitään merkitystä.

Saat olla ihan vapaasti mitä mieltä tahansa, mutta ei tarvitse paukutella henkseleitä omalla tietämättömyydellä aiheeseen liittyen.

Fakta on että kuka tahansa kadun mies tahi nainen voi olla tartunnan saanut vaikka nokka ei tuhise tai kurkku ei ole vuorattu limalla, tai päinvastoin. Kyseistä hämärää logiikkaa voidaan ekstrapoloida muihin tauteihin ihan perusflunssasta (mitä corona on) tai kuumeiluun, koska joku jolla on toinen jalka haudassa voi saada tartunnan ja kuolla 5min etukäteen kuin krematorion kanssa oli sovittu.
 
Niin voi, ja siksi nyt pitää olla valppaana. Hyvä hygienia ja sosiaalinen etäännyttäminen.


:facepalm:

Kysytkö mielellään etukäteen auktoriteetilta mitä mieltä pitää olla vai estääkö jokin terveydellinen seikka avaamasta kirjoja?
 
Kysytkö mielellään etukäteen auktoriteetilta mitä mieltä pitää olla vai estääkö jokin terveydellinen seikka avaamasta kirjoja?
Mitä ihmettä selität? Minä olen täällä viikon tai parin ajan ihmetellyt eri maiden erilaisia linjauksia, joten kysymyksesi auktoriteeteistä on varsin kummallinen.
 
Harva muuten näkyi tankkaavan autoa hanskat kädessä. Pelätään että leimautuu kun on selitetty että ei niistä mitään hyötyä ole - tai on jopa haittaa?
...
Höh. Olen tankannut aina tankkausta varten hankitut hanskat kädessä, jotta kädet eivät haise menovedelle. Dieselin kanssa läträtessä hanskat ovat erityisen kätevät. Olenko ollut erilainen nuori?
 
Kuulostaa järkevälle toiminnalle. Kannattaa kuitenkin pyrkiä päivittämään mummosi varastot vähän aiemmin kuin viimeisenä päivänä. Jos olet itse sairaana, voi sinun olla hankala toimittaa mummollesi ruokaa.

Hyvä huomio, mutta kyllä siis on toinenkin omainen tarvittaessa ruokaa viemässä ovelle. Lähinnä ajatuksena on se, että jos minulle ei tule mitään oireita, voin tuolloin noin 10 päivän päästä mennä käymään ihan viihdytys mielessä mummon luona ja sillä reissulla sitten kartoittaa tarpeet ja täyttää varastot, koska silloin olen itse ollut 2 viikkoa ilman ihmiskontakteja.
 
Hyvä huomio, mutta kyllä siis on toinenkin omainen tarvittaessa ruokaa viemässä ovelle. Lähinnä ajatuksena on se, että jos minulle ei tule mitään oireita, voin tuolloin noin 10 päivän päästä mennä käymään ihan viihdytys mielessä mummon luona ja sillä reissulla sitten kartoittaa tarpeet ja täyttää varastot, koska silloin olen itse ollut 2 viikkoa ilman ihmiskontakteja.

Kuulostaa vastuulliselta ja fiksulta.
 
Onko muualla havaintoja käsidesin saatavuuden heikentymisestä?
Paikallisessa ravintolassa kävin lounaalla, ja siellä murisin muiden joukossa, että missä käsidesi on. Se loisti poissaolollaan.
Onneksi kysyttiin pois lähtiessä. Eivät ole saaneet tukusta moneen päivään. Todella ikävä tieto, että tämä puoli alkaa sakkaamaan.

Luonnollisesti kukaan muu itseni lisäksi ei käynyt vessassa käsiä pesemässä, mitä jälkeeni tulleita asiakkaita seurasin. Eikä heistä kukaan pyörinyt edes etsimässä desiä.

Joten, vähän on sellainen puolivillainen olo siitä, miten nämä rajoitukset ihan käytännössä vaikeuttavat kylliksi viruksen leviämistä...
Kun ensimmäisiä kuolemantapauksia tulee, niin ennustan rajoituksien huomattavaa tiukentamista. Johan jopa Marin otti esille maakuntien väliset liikkumisrajoitukset, eli kiristämisen seuraava asteikko on jo tiedossa.
Kyllä varmaan on tällä hetkellä pulaa käsidesistä, onneksi etelä-pohojanmaa rientää taas apuun :).
Ja mitä itse käsien pesuun tulee niin itsellä ainakin on autossa käsidesipullo mitä käytän kun lähden autosta ja tulen autoon. Mielestäni paljon fiksumpi tapa kun käydä vartavasten siellä ravintolan tai huoltoaseman vessassa.

Tilaajalta kyllä tuli ohjeet moiseen, toki perheen hygieniavastaava oli jo ostanut pullon autoon paljon ennen tätä.

 
Höh. Olen tankannut aina tankkausta varten hankitut hanskat kädessä, jotta kädet eivät haise menovedelle. Dieselin kanssa läträtessä hanskat ovat erityisen kätevät. Olenko ollut erilainen nuori?
Itsellä on kanssa diesel autoissa tankkaushanskat, ei sitä prkleen hajua haistele Erkkikään jos käsille menee tai edellinen on valutellut pitkin pistoolin kahvaa dieseliä.
 
Älä nyt hyvä ihminen kauhistele USA:n tilannetta pelkkien määrien perusteella.

Muista myös laadulliset tekijät eli esim. vanhusväestön suuri määrä, sikäläinen ylipainotilanne, terveydenhuollon saavutettavuus alempien tuloluokkien parissa, työttömyys- ja irtisanomissuoja amerikkalaisittain, palvelualan koko ja rooli yhteiskunnan sosiaalisessa toiminnassa ja monet muut sikäläiset erityispiirteet.
Sitä suuremmalla syyllä. Toistuuko Italia, mutta moninkertaisena?
 
Itsellä on kanssa diesel autoissa tankkaushanskat, ei sitä prkleen hajua haistele Erkkikään jos käsille menee tai edellinen on valutellut pitkin pistoolin kahvaa dieseliä.

Ei sitä kiisseliä tarvitse pelätä. Vuoden päästä kiisselin haju on selvä merkki yläluokkaisuudesta.
 
Vitun juntit... :facepalm: Käsien pesun tulisi olla ihan perusjuttu muutoinkin.

Kuten olen aikaisemmin kirjoittanut vähintään 70% työukoista jättää kädet pesemättä vessassa käytyään.

Sellaiset tutkimukset mitkä luottavat ihmisten sanaan käsien pesemisestä ovat ihan puuta heinää.
 
Kuten olen aikaisemmin kirjoittanut vähintään 70% työukoista jättää kädet pesemättä vessassa käytyään.

Sellaiset tutkimukset mitkä luottavat ihmisten sanaan käsien pesemisestä ovat ihan puuta heinää.
En lainkaan epäile, etteikö moni työukko jättäisi käsiään pesemättä. Mutta kai sinä sen tiedostat, että koko kansa ei koostu työukoista?

Toisekseen, se, että jotkut työukot jättävät kätensä pesemättä ei tarkoita etteikö käsien pesemisen pitäisi olla perusjuttu.
 
Kyselyyn on vastannut tämän jutun tekohetkellä yli 23 000 ihmistä.
Me Naisten kyselyn mukaan suurin osa, 77 prosenttia, pesee kätensä aina WC-käynnin yhteydessä. Vastaajista 18 prosenttia ilmoitti pesevänsä kädet yleensä vessakäynnin jälkeen, mutta joskus pesu saattaa unohtua. Viisi prosenttia kertoi käsien pesun riippuvan siitä, mitä vessassa tekee – mitä se sitten tarkoittaakaan.

 
Kestääköhän känny näyttö desinfiointiainetta? Entä tappaako Zeissin linssin puhdistusaine virukset, tuskin?
 
Back
Top