Eränkäynti

Se meni jo muutama päivä sitten. Lapsuuden kesiä tuli vietettyä tuolla. Mutta aikuistuttuani ei enää juuri kiinnostanut olla siellä. Joka kesä ehkä kerran, pari. Ihan vain joku pari päivää kerrallaan.
Tuommoinen paikka oli:

 
Viimeksi muokattu:
Näin tänään livenä ilveksen, komea eläin. Oli selvästi vähän tohakassaan eli jäniksen jäljillä. Aika vauhdilla muutti suuntaansa. :)

Ampiaisia mehtässä tosi paljon. Kaksi piikkiä tuli päähän. Oletan, että laajemmin lähtevät pesistä syystä ja toisesta, osa ryömii pitkin sammalikkoa ja osa pirun vihaisia, kävin kolmella alueella, jokaisella paljon amppareita. Olisko nuo menneet kylmät säät syynä? Puolukka huutaa vesisadetta, jääpi muuten rupuksi, vaikka määrää näyttäisi olevankin.
 
Jumankauta Eetulla joku eukko völjyssä, ensimmäistä kertaa laskujeni mukkaan...?! Veli Tuomas on pari kertaa ollut, ja faijansa, joka oli erittäin asiallinen...

 
Ai ai, huomenna alkaa kyyhkyjahti. Odotukset on korkealla tänä vuonna. Ei meinaa malttaa odottaa, että tämän työpäivän vielä hoitaa ennen viikonloppua:D
 
Vaikka mä olen vähän taipuvainen välillä rumasti arvostelemaan tuota paksua ja veltonpuoleista labbista, niin taitaa sekin arvata että kohta pääsee pulustamaan. Mies keräilee kamoja kasaan ja pakkaa autoa. Koira nakottaa kontissa.. kysymättä ja pyytämättä.
 
Toukomettisen pyynnillähän se syöntiriistan mehtuukausi alkaa. Uutta reseptiä olen pähkäillyt, tosin parasta olisi pähkäillä vasta huomisaamun jälkeen. Meinaan kokeilla seuraavaa: putsattu lintu voipannulle saamaan ylleen rusakan hunnun, sisuskunta täytetään riisillä, mustapippurilla ja suolalla. Paistoon ylle silavaa, reilu kypsennys, niin että lintu on varmasti kypsä. 200 astetta uuniin onkaa. Kastelua lihaliemellä noin vartin välein. Oletan, että on syntisen hyvää. Kypsennysajaksi epäilen tunti ja vartti.
 
Toukomettisen pyynnillähän se syöntiriistan mehtuukausi alkaa. Uutta reseptiä olen pähkäillyt, tosin parasta olisi pähkäillä vasta huomisaamun jälkeen. Meinaan kokeilla seuraavaa: putsattu lintu voipannulle saamaan ylleen rusakan hunnun, sisuskunta täytetään riisillä, mustapippurilla ja suolalla. Paistoon ylle silavaa, reilu kypsennys, niin että lintu on varmasti kypsä. 200 astetta uuniin onkaa. Kastelua lihaliemellä noin vartin välein. Oletan, että on syntisen hyvää. Kypsennysajaksi epäilen tunti ja vartti.
Hyvin suunniteltu on melkein syöty.. ;) vai saatu..
 
Toukomettisen pyynnillähän se syöntiriistan mehtuukausi alkaa. Uutta reseptiä olen pähkäillyt, tosin parasta olisi pähkäillä vasta huomisaamun jälkeen. Meinaan kokeilla seuraavaa: putsattu lintu voipannulle saamaan ylleen rusakan hunnun, sisuskunta täytetään riisillä, mustapippurilla ja suolalla. Paistoon ylle silavaa, reilu kypsennys, niin että lintu on varmasti kypsä. 200 astetta uuniin onkaa. Kastelua lihaliemellä noin vartin välein. Oletan, että on syntisen hyvää. Kypsennysajaksi epäilen tunti ja vartti.

Kyllä on pulu parraillaan ku näyttää pannua sihauksen verran, ripsu suolaa ja pippuria

Tonen hyvä on laittaa pulut paloiteltuna kuumaan pataan voikylpyyn. Sipulia. Salottisipulia. Vähän peksua. Pippuri, rosmariini, timjami ja reilu loiskaus punkkua. Palaa asiaan iltapäivällä ja laittaa kermaperunat kylkeen
 
Isäntä makaa siis sohvalla :unsure: ;)

Ei makaa. Tossa punkassa ollaan ku tatit rivissä. Minä, mies, labbis, mäyräkoira ja muutama kissa sekä vaihtelevasti pienin tenava, voitte vaan kuvitella kuinka rentouttavaa ja miellyttävää. Tosin meininki täällä on usein sellasta että kävellään pojan kanssa kilpaa unissamme ja väkeä löytyy aamusin millon mistäkin. Taannoin heräsin terassilta ja sisään mennessä kiikutin pojan keittiön tuolilta omaan sänkyynsä jatkamaan uniaan.

Oli hyvä iltalento. Mäyräkoira on kuvausrekvisiittaa. 057C9155-55E0-45B2-96F0-B1BE149F1BF4.jpeg
 
Back
Top