Eränkäynti

Vinkkejä repun valintaan...siis vailla.

Käyttö kauppareissuilla, lasten kanssa retkeillessä(siis kaikki tavarat tässä) ympäri vuoden.

Tähän asti käytössä ollut Haglöfsin Tight XL pro, jonka "lötköyteen" menee hermot. Siis hyvä kantaa, mutta kun jotain pitäisi saada, niin kaikki on kuin pihalla kuin Jokisen eväät.

Savotan Jääkäri M ja L on herättänyt kiinnostusta monipuolisuutensa ansiosta, ehkä L jopa enemmän.

Onko kokemuksia?
 
Vinkkejä repun valintaan...siis vailla.

Käyttö kauppareissuilla, lasten kanssa retkeillessä(siis kaikki tavarat tässä) ympäri vuoden.

Tähän asti käytössä ollut Haglöfsin Tight XL pro, jonka "lötköyteen" menee hermot. Siis hyvä kantaa, mutta kun jotain pitäisi saada, niin kaikki on kuin pihalla kuin Jokisen eväät.

Savotan Jääkäri M ja L on herättänyt kiinnostusta monipuolisuutensa ansiosta, ehkä L jopa enemmän.

Onko kokemuksia?

Tuo L olisi oma valinta jos lasten kanssa kannat enemmän tavaraa. Molempia olen painon kanssa kokeillut, ihan hyvän oloisia ovat. Itsellä ei tosin noita ole, omat rinkat/reput on Berghausin tuotteita.
Tällanen pikkasen perinteisempi lähtis nyt HHSportin loppuunmyynnistä edullisesti.
http://www.hhsport.fi/retkeilijan-maailma/tuote/savotta-rajapartio/773001455/
 
Tuo L olisi oma valinta jos lasten kanssa kannat enemmän tavaraa. Molempia olen painon kanssa kokeillut, ihan hyvän oloisia ovat. Itsellä ei tosin noita ole, omat rinkat/reput on Berghausin tuotteita.
Tällanen pikkasen perinteisempi lähtis nyt HHSportin loppuunmyynnistä edullisesti.
http://www.hhsport.fi/retkeilijan-maailma/tuote/savotta-rajapartio/773001455/

Tuossa katoaa se monipuolisuus, mitä L tarjoaa... painonsa puolesta M ja L on yllättävän lähellä toisiaan.

Supernovan 45l Karrimoriakin mietin..

Kommenttia m05:sta retki ja yleiskäyttöön?
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa katoaa se monipuolisuus, mitä L tarjoaa... painonsa puolesta M ja L on yllättävän lähellä toisiaan.

Supernovan 45l Karrimoriakin mietin..

Kommenttia m05:sta retki ja yleiskäyttöön?

Tuo Karrimor on myös hyvä. Itsellä on oikeastaan kolme eri reppua/rinkkaa, mitä kannan sitten reissun mukaan. Pienin on Source Commander, seuraava Berghaus Centurio 30l ja isoin on Berghaus c7 pro 100l.
Centurio on tosi tukeva, siinä on alumiinirunko ja sivutaskuilla sen saa 50 litraseksi. Ainoa huono on siinä lantiovyö, se on reppumallinen, ei niin tukeva kuin rinkoissa.

Tarkoitat M05:lla maastopukua? Itsellä talvella oli lekan pakkastakki aika useasti päällä, eipä kukaan metsässä rullut moittimaan ;) On sitä tullut pidettyä koirankusetuksellakin, ehkä naapurin muori pikkasen ihmetteli.
Muuten ei ole tullut pidettyä ”siviilissä”päällä, oon noita kuitattuja säästellyt harjoituksiin ja tietysti makkarapaistokerhon toimintaan ;)
 
Vinkkejä repun valintaan...siis vailla.

Käyttö kauppareissuilla, lasten kanssa retkeillessä(siis kaikki tavarat tässä) ympäri vuoden.

Tähän asti käytössä ollut Haglöfsin Tight XL pro, jonka "lötköyteen" menee hermot. Siis hyvä kantaa, mutta kun jotain pitäisi saada, niin kaikki on kuin pihalla kuin Jokisen eväät.

Savotan Jääkäri M ja L on herättänyt kiinnostusta monipuolisuutensa ansiosta, ehkä L jopa enemmän.

Onko kokemuksia?

Itsellä L, on huippu ja toimii päivärepusta viikon vaelluksille, pitempäänkin jos laitat lekan tai savotan isot sivutaskut ja vielä lantiovyöllekin parit taskut kiinni.
 
Itsellä L, on huippu ja toimii päivärepusta viikon vaelluksille, pitempäänkin jos laitat lekan tai savotan isot sivutaskut ja vielä lantiovyöllekin parit taskut kiinni.

Tuo itse on yksi syy, miksi L on kiinnostavampi. Valokuvausta aikanaan enemmän tehneenä tuli jokin fetissi varustevyöhön ja pussukoihin...aivan ylivoimainen yhdistelmä kameroiden kanssa remutessa..
 
Tuo itse on yksi syy, miksi L on kiinnostavampi. Valokuvausta aikanaan enemmän tehneenä tuli jokin fetissi varustevyöhön ja pussukoihin...aivan ylivoimainen yhdistelmä kameroiden kanssa remutessa..
Juu, jos sulla on kuvauskamppeita matkassa, niin silloin tuo L on varmasti oikea valinta.
Edit: tietty Eberlestockin rinkatkin vois olla sopivia tollaseen tarpeeseen
 
Last edited by a moderator:
Juu, jos sulla on kuvauskamppeita matkassa, niin silloin tuo L on varmasti oikea valinta.
Edit: tietty Eberlestockin rinkatkin vois olla sopivia tollaseen tarpeeseen
En minä enää kameroita viitsi raahata..Savottakin on jo riittävän suolaisen hintainen, nuo Eberlestockit on ilmeisesti mirhamia..
 
En minä enää kameroita viitsi raahata..Savottakin on jo riittävän suolaisen hintainen, nuo Eberlestockit on ilmeisesti mirhamia..
Äkillisen rikastumisen yhteydessä saattais olla mahdollista tollasen Eberlen ostaminen, muuten ei ;)
 
Minulla on ns. "kiintiö täynnä" kuvaamista ja ei sellaisia synny vaikka raahaisin romun mihin hevonkuuseen...se on erimiesten hommaa..

Itse olen ihan amatööri..
Mita kenttäkelpoista peruskameraa suosittelisit jolla voisi saada mukiinmeneviä kuvia niin synkässä kuusikossa kuin tunturillakin?
 
Itse olen ihan amatööri..
Mita kenttäkelpoista peruskameraa suosittelisit jolla voisi saada mukiinmeneviä kuvia niin synkässä kuusikossa kuin tunturillakin?
En ole kovin seurannut alaa Canonin 1DX:n jälkeen.

Jos oikeata järjestelmäkameraa olet hankkimassa, niin kumpi vaan isoista merkeistä. Valitse se kumman logiikka paremmin istuu itsellesi. 1500-2000€ välistä kun valitsee, niin saa todella hyvän rungon.

Oikeastaan runkoakin tärkeämpää on kunnon optiikka ja SE MAKSAA. L-sarjaa tai Kultarengasta, muuta en ostaisi. Perussetti tosin tulee maksamaan liki 10.000€...halpa harrastus..

Jos pokkari on "omimpaa", niin niissä ehkä tämän lista kärkipäät
https://www.dpreview.com/buying-guides

Itsellä on työkäytössä Panasonicin pokkari ja yleisesti ottaen se on ihan hyvä. Lisäksi parhaimmat kamerapuhelimetkin päivänvalolla on ihan ok.
 
Back
Top