Eränkäynti

Ja jos kansalainen omistaa käsiaseen niin ei kukaan metsässä vastaantulija tiedä että siellä takin alla tai vatsapuolella olevassa vyölaukussa on käsiase.

Tuli muuten mieleen, jos ei muuta niin ainakin tämmöinen minikirves voi olla vyöllä susia varten.

9223960789022.jpg
 
Tänään vielä viikon lopuksi riistanhoitotyötä. Koira jäljitti supin ojaan,jossa vissiin majaili ojarummussa. Hetken nahistelivat kunnes kerkesin paikalle haulikon kanssa. _20181007_141316.JPG
 
Minua aina välillä himottaa alkaa kuvaamaan kulkemisiani. Mulla oli koulussa piirustus ja kuvaamataito aina 6. Aina. Ja vähät valokuvani jotenkin vertautuvat tuon numeron ja saavutuksen kanssa. Tänään olisi saanut aika jykevän otoksen oikeasta puolukkaröykkiöllä kuorrutetusta karhunläjästä.
 
Perjantaina katseltiin tyttären kanssa työhuoneen ikkunasta, kuinka kolme valkopyllypeuraa ruokaili tontin rajalla, ihan tuossa 15 metrin päässä. Puolisen tuntia ne siinä viihtyivät ja kivahan niitä oli katsella. Tai ainakin kivempi, kuin auton konepellillä. Viime talvena tuossa talomme kohdalla jyrättiin Golfilla peuran yli. Omalle kohdalle ei ole onneksi vielä ihan osunut, on selvitty hätäjarrutuksella.
 
Ja jos kansalainen omistaa käsiaseen niin ei kukaan metsässä vastaantulija tiedä että siellä takin alla tai vatsapuolella olevassa vyölaukussa on käsiase.

Tuli muuten mieleen, jos ei muuta niin ainakin tämmöinen minikirves voi olla vyöllä susia varten.

9223960789022.jpg
Tekaisee minikirveellä tuoreesta koivusta vähän toista metriä pitkän kepin. Sillä kun olan takaa hivauttaa selkärankaan, on susi jalattomana ensimmäisen lyönnin jälkeen. (Siis jos ilman asetta metsään susialueella joutuu menemään ja ne yli sataan vuoteen ihmistä tappamattomat päättääkin ullattaen komistaa tilastoja.) Luonnollisesti rassi kannattaa vuoleskella jo ennen metsään menoa.

edit: Olin kesällä noin kuukauden päivittäin susireviirin keskellä metsänraivaus töissä. Yhtään en nähnyt, näkikö ne minut, enpä tiedä, ainakin kuulivat.
Pidin repussa juomapulloa sekä litran pulloa bensaa. Reppu oli koko ajan selässä mukana. Pidin varan, etten sahannut varabensojakin metsässä ihan kuiviin. Minä en ainakaan lähtisi sutena koettamaan 10.000 rpm pyörivää ja hyvin ulottuvaa raivaussahan terää vastaan, siinä voi jalakset rueta lyhentymään yllättävänkin nopeasti. Hehheh, karhujakin siellä, joskus piti kyllä selän taakse vilkaista:)

Tilastot on tilastoja ja tällä kehityksellä ne kohta muuttuu. Minulla ei ole olla pienintäkään aikomusta olla ensimmäinen tilastomerkintä sataan vuoteen.
 
Viimeksi muokattu:
Miehen epäillään ampuneen kaksi karhunpentua Suomussalmella
Pennut olivat alle vuoden ikäisiä.

HS
Julkaistu: 8.10. 15:47

KAINUUN rajavartiosto epäilee ulkopaikkakuntalaisen miehen ampuneen kaksi karhunpentua karhunmetsästyksen yhteydessä viime perjantaina Suomussalmella.
Asiaa tutkitaan törkeänä metsästysrikoksena.
Rajavartiolaitoksen mukaan mies ampui kaksi alle vuoden ikäistä karhunpentua, jotka painoivat yhteensä noin 40 kilogrammaa.
Tutkinnassa mieheltä takavarikoitiin ase, muita välineitä sekä karhunpennut.
 
Miehen epäillään ampuneen kaksi karhunpentua Suomussalmella
Pennut olivat alle vuoden ikäisiä.

HS
Julkaistu: 8.10. 15:47

KAINUUN rajavartiosto epäilee ulkopaikkakuntalaisen miehen ampuneen kaksi karhunpentua karhunmetsästyksen yhteydessä viime perjantaina Suomussalmella.
Asiaa tutkitaan törkeänä metsästysrikoksena.
Rajavartiolaitoksen mukaan mies ampui kaksi alle vuoden ikäistä karhunpentua, jotka painoivat yhteensä noin 40 kilogrammaa.
Tutkinnassa mieheltä takavarikoitiin ase, muita välineitä sekä karhunpennut.
Mikähän tuossa oli järkenä:mad:
 
Onko kellään hyvää verrokkia / kokemuksia Airam 1,0 ltr. ruokatermokselle, stockmannin hulluilla päivillä sen keskiviikon hinta on 14.90€.

http://view.24mags.com/mobilev/11c77b0a70b36b19f146bf743106947e#/page=72
Alla Airam-tuote info:

https://www.airam.fi/fi/inspiraatio/blogit/item/512-ruokatermos-kevatretkella
Katso liite: 24570
Ei tuosta kokemusta, mutta Airamin perinteisistä termospulloista on. Parhaiten niissä kahvi säilyi juotavana, mutta niitä tahtoi hajoilla eräkäytössä turhan usein. Jos käyttö ei ole rajua repussa kolistelua, hyvä termos.

Uskoisin, että myös tuo ruokatermos.

Terästermoksen kun avaat ja juot kupin tai pari, muutaman tunnin päästä loput on haaleaa kuraa. Vielä ei ole perinteisen termoksen veroista terästermosta onnistuttu löytämään, kokeiltu on montaakin merkkiä. Terästermoksen ainoa etu, ettet tarvitse uutta termospulloa olla ostamassa joka toinen viikonloppu.
Kestää rajumpaakin käyttöä.
 
Minua aina välillä himottaa alkaa kuvaamaan kulkemisiani. Mulla oli koulussa piirustus ja kuvaamataito aina 6. Aina. Ja vähät valokuvani jotenkin vertautuvat tuon numeron ja saavutuksen kanssa. Tänään olisi saanut aika jykevän otoksen oikeasta puolukkaröykkiöllä kuorrutetusta karhunläjästä.

Laita vaan kuvaten, ei täällä kuitenkaan tyylipisteitä olla keräämässä :)
Kuinkas kanalintuja on näkönyt? Aamupakkasilla oli viimevkl jo ruuhkaa ilmassa, en kunnolla ehtinyt termosta avata kun tuli teerikukko selän taakse latvaan kukluttaan. Kun aloin haulikkoa suuntaan sinnepäin, niin pölähti toisesta suunnasta toinen kukko jonka pääsin nätisti perinne-Valmetilla tiputtamaan :)
Kyllä nyt on kanalintujahti ollut melkein kuin nuorena kossina, pitänyt jo pikkasen hiimata ettei eiistäydy käsistä.
 
Kanalintuja on ja on. Saattaa olla aluekohtaisia eroja, en tiedä. Wanha haaparyhmä on ollut antelias ja sitä seuraan enää katseella tänä syksynä. :cool: Muutama saalislintu riittää hyvin kanalintujen osalta.
 
Itse en ole ehtinyt kanalintuja käydä kattelemassa mutta niitä on kyllä paremmin meidänkin seuran alueella tänä vuonna. Työ,lapset ja tuo mäykyn ulkoiluttaminen vie kaiken käytettävissä olevan ajan tällä hetkellä mutta pitäisi sitä yrittää joku aamu lähteä vähän nevan reunaan istumaan.
 
Back
Top