RPG83
Soome Majori
Tilanne elää vielä ja kysymys on myös ylläpito kustannuksista. Muutaman vuoden päästä olemme viisaampia.
Jostakin olemme samaa mieltä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tilanne elää vielä ja kysymys on myös ylläpito kustannuksista. Muutaman vuoden päästä olemme viisaampia.
On se näköjään toivotonta yrittää selittää, ettei "sileä" kone ole sileä.
Hei, ihan kysymys: kun Hornetit tulevat sen kuuluisan elinkaarensa päähän, mitä niille tapahtuu? Tuleeko Kuusakoski Recyclingin pihaan yhtäkkiä kuutisenkymmentä entistä hävittäjää pilkottavaksi vai tungetaanko niihin pirusti koipalloja ja varastoidaan kallioluolaan odottamaan kun pilli alkaa soida?
Alkaa vaikuttaa siltä, että a) kaikkien mielestä meille on tulossa F-35 ja b) se ei oikein kenenkään mielestä ole paras ratkaisu ja c) usean eri konetyypin käyttäminen rinnakkain voisi olla kattavin ratkaisu. Tästä odotuksestahan tulee jännää, muistaakohan sitä kahdenkymmenen vuoden päästä, että mitä tuli täällä spekuloitua?
Hei, ihan kysymys: kun Hornetit tulevat sen kuuluisan elinkaarensa päähän, mitä niille tapahtuu? Tuleeko Kuusakoski Recyclingin pihaan yhtäkkiä kuutisenkymmentä entistä hävittäjää pilkottavaksi vai tungetaanko niihin pirusti koipalloja ja varastoidaan kallioluolaan odottamaan kun pilli alkaa soida?
Juurikin näin ja osa voi mennä oppilaitoksiin harjoittelumateriaaliksi. Siis ihan riisuttuja runkoja.Perinteinen suomalainen ratkaisu. 99% stenataan. Ehkä pari korvamerkataan museointia varten. Päätyvät museoiden akuutin tilanpuutteen takia ulos vuosikausiksi säiden armoille haalistumaan ja ruostumaan. Ja ehkä kone Rovaniemelle, Pirkkalaan ja Rissalaan tukikohdan portin pieleen tolpannokkaan muistomerkiksi.
Alkaa vaikuttaa siltä, että a) kaikkien mielestä meille on tulossa F-35 ja b) se ei oikein kenenkään mielestä ole paras ratkaisu ja c) usean eri konetyypin käyttäminen rinnakkain voisi olla kattavin ratkaisu. Tästä odotuksestahan tulee jännää, muistaakohan sitä kahdenkymmenen vuoden päästä, että mitä tuli täällä spekuloitua?
Oisko parempi vetää Ryssä tyylillä että "kjaikki on ihan hjuvin, koneessa nyet problim, nyet tarvetta kritiikille tai parannuksille, uskokjaa njyt glorious aseteollisuuttamme" ?Nämä kylmää aina, miksi näitä kriitikkkoja löytyy jos F-35 on niin kova? Lahjottu muiden valmistajien toimesta?
Perinteinen suomalainen ratkaisu. 99% stenataan. Ehkä pari korvamerkataan museointia varten. Päätyvät museoiden akuutin tilanpuutteen takia ulos vuosikausiksi säiden armoille haalistumaan ja ruostumaan. Ja ehkä kone Rovaniemelle, Pirkkalaan ja Rissalaan tukikohdan portin pieleen tolpannokkaan muistomerkiksi.
A) useimpien mielestä todennäköisin, b) väärin, mutta se ei ole täydellinen ratkaisu kenenkään mielestä - erityishuomiona määrä c) ehdottoman väärin, etkö voi lukea esim. sitä kanukkitutkimusta, jossa mainittiin ettei moniratkaisu kannata sen enempää suorituskykyjen kuin kustannusten puolesta.
Mikä ihmeen hinku teillä on miettiä tuota poispäin vastustajasta lentämistä? Yhtälailla se SU lentää poispäin ja on vielä helpompi maali, kuin F35.
Voihan noita skenaarioita miettiä sillä jos-jos-jos-jos-mitäjosnäinsittenkin-eipäkunnäinpäin-jossiltinäin, muttei se täällä hyödytä mithän.
Miksikö näitä mietitään? Olisi ihan hyvä, että valittava kone pärjäisi hyvin mahdollisimman monessa tilanteessa. Perus-skenaario voi olla (/ luultavasti on) sama, oli koneena sitten F-35 tai F/A-18: väijytetään vihollinen, eikä anneta sille tilaisuutta paeta. Hyvä hyvä. Entäs ne tilanteet, joita välttämättä tulee, ja joissa jokin menee pieleen? Itse on ammuttu ohjukset, joita oli häiveen vuoksi vain 6 kpl. Vihollisella on vielä muutama jäljellä - irtaudutaanko hitaammalla koneella ja toivotaan, että vihollisella on polttoaine vähissä, vai yritetäänkö tuottaa pudotus tykillä?