EU - hyvää vain huono Suomelle??

Viennin vetämisellä pelotellaan. Paljonko viennistä menee Venäjä, Ruotsi, Usa, Saksa? Jättäisikö Saksa ostamatta tuotteemme, jos emme olisi EU:n ytimissä ja vimputtimissa? Jättäisikö Britannia ostamatta suomalaisen puutavaran jne. jos emme olisi ytimissä? Usa? Ruotsiko jättäisi? Venäjä? Kiina? Pah.

Suomen viennistä edelleen perhana menee pääosa kahteen maahan, naapureihin. Mikä osa viennistä jäisi hoitumatta, jos Suomi ei olisi EU:n jäsen, sanokaa?

Millä muulla olisi tai on edes väliä? Ulkopolitiikalla ja turvallisuudella? Pah, sanon minä. No, minä en osaa sanoa, miten pitäisi tehdä tai olla tekemättä, mutta EU on ajanut tai ajamassa pahan kerran kiville. Se tulee tavissuomalaiselle kalliiksi. Eliittimme on taitavaa väkeä leipomaan ratkaisuja, joita kustannetaan verovaroin, siinä ollaan kyvykkäitä.
 
Tvälups kirjoitti:
Uutta kansanäänestystä puoltaa moni seikka.

Vuoden 1976 jälkeen syntyneet kansalaiset eivät ole voineet kertoa kantaansa EU-jäsenyyteen minkäänlaisessa kansanäänestyksessä.

Miksi pitää hyvä tai ainakin asiallinen aihe pilata tuollaisilla älyvapailla perusteluilla? Eikö oikeat argumentit riitä vai ollaanko vaan rehellisesti tyhmiä?

Runebergin sanoissa on enemmän kuin järkeä: "Laki, ennen mua syntynyt, myös jälkeheni jää."

Moniko nykyajan suomalaisista on saanut äänestää valtiomuodosta eli tasavallan ja kuningaskunnan väliltä? Entä naisten äänioikeudesta? Oikeanpuoleisesta liikenteestä? Kahdesta kansalliskielestä? YK-jäsenyydestä? jne jne.

Melkolailla älyvapaata ryhtyä perustelemaan jotakin äänestystä sillä perusteella, etteivät jonkin ajankohdan jälkeen syntyneet ole saaneet siitä äänestää.
 
Tyhjää valtionkassa uhkaa vaalien jälkeen Ruotsissa

Yks reikää joka voi olla 74 miljardia kruunua iso, vuosina 2015-2017, sanoo KI (konjukturinstitutet)

http://www.di.se/artiklar/2013/3/27/tom-statskassa-hotar-efter-valet/

Ruotsin valtiovelkaa

http://www.statsskuld.com/
 
Älkää peljätkö! Kyllä rikas Suomi lainaa jos sveamamman kassaan iskee vaje. Tämä on pyhä velvollisuutemme entisenä siirtovaltaimperiumina.
 
Tvälups kirjoitti:
Älkää peljätkö! Kyllä rikas Suomi lainaa jos sveamamman kassaan iskee vaje. Tämä on pyhä velvollisuutemme entisenä siirtovaltaimperiumina.

Kiitos luoja!....eikai se ole paljon eurossa? 7 miljardia €...sehän Käteinen ottaa omasta lompakosta...:D
 
Heitä köyhä voltti!


Total Fiasco: Germans are the Poorest, Cypriots the Second Richest in The Eurozone

http://www.zerohedge.com/contributed/2013-04-10/total-fiasco-germans-are-poorest-cypriots-second-richest-eurozone
 
miheikki kirjoitti:
Heitä köyhä voltti!


Total Fiasco: Germans are the Poorest, Cypriots the Second Richest in The Eurozone

http://www.zerohedge.com/contributed/2013-04-10/total-fiasco-germans-are-poorest-cypriots-second-richest-eurozone

Suomen nykyinen asuntokupla on silkkaa vaurautta tällaisessa tilastossa. :a-rolleyes:
 
What price the new democracy? Goldman Sachs conquers Europe

http://www.independent.co.uk/news/business/analysis-and-features/what-price-the-new-democracy-goldman-sachs-conquers-europe-6264091.html
 
Näin euromaat ovat velkaantuneet
il Maanantai 22.4.2013 klo 12.52 (päivitetty klo 14.16)

Julkinen velka kohosi vuoden lopussa lähes 91 prosenttiin euroalueen bruttokansantuotteesta.

Euroalueen julkisen talouden alijäämä supistui Eurostatin mukaan viime vuonna puoli prosenttiyksikköä. Alijäämä laski maanantaina julkistettujen tietojen mukaan 4,2 prosentista 3,7 prosenttiin bruttokansantuotteesta.

Enemmistö euromaista ylitti edelleen sekä vakaus- ja kasvusopimuksen asettaman julkisen talouden alijäämärajan että julkisen velan enimmäismäärän.

Vakautusohjelmista huolimatta 11 euromaan julkisen talouden alijäämä ylitti viime vuonna 3 prosentin alijäämärajan. 60 prosentin velkarajan ylitti 12 euromaata.

Suurimmat alijäämät olivat euroalueen kriisimaissa. Kreikassa ja Espanjassa julkisen talouden alijäämä oli yli 10 prosenttia. Ranskan alijäämä oli 4,8 prosenttia. Suurimman euromaan Saksan julkinen talous kääntyi Eurostatin katsauksen mukaan hivenen ylijäämäiseksi.

Euroalueen ulkopuolisen Britannian julkisen talouden alijäämä laski viime vuonna 7,8 prosentista 6,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta. Britannian julkinen velka kohosi 90,0 prosenttiin bruttokansantuotteesta.

Velka kasvoi 375 mrd. euroa

Euroalueen maiden julkisen velan kasvu hidastui hieman edellisvuodesta. Niiden julkinen velka kohosi vuoden lopussa lähes 91 prosenttiin bruttokansantuotteesta.

Julkinen velka kasvoi Eurostatin ennakkotietojen mukaan 375 miljardia euroa vuotta aiemmasta. Euromailla oli vuoden lopussa julkista velkaa 8 600 miljardia euroa. Kaikkien EU-maiden julkinen velka kohosi yli 11 000 miljardiin euroon.

Rahamäärällä mitattuna eniten velkaa oli Saksalla, Italialla ja Ranskalla, jotka ovat myös suurimpia euromaita. Suhteellisesti velkaantunein oli Kreikka, jonka julkinen velka kohosi vuoden lopussa 157 prosenttiin maan bruttokansantuotteesta.

Bruttokansantuotetta enemmän velkaa oli myös useilla muilla mailla. Yli 100 prosenttia bruttokansantuotteesta oli velkaa Italialla, Portugalilla ja Irlannilla. Belgian julkinen velka nousi hivenen vaille 100 prosenttiin maan bruttokansantuotteesta.

STT
 
Kun on tarpeeksi paljon velkaa, eivät velkojat voi päästää konkurssiin.
 
Eivät voi niin vaan sen sijaan ne aloittavat kansallisomaisuuden uusjaon...
 
Tvälups kirjoitti:
Eivät voi niin vaan sen sijaan ne aloittavat kansallisomaisuuden uusjaon...

Tuhkat pesästä ja vedet kaivosta.

perjantai, 19. huhtikuu 2013
Vesi kapitalistille ja verolle pantavaksi
http://rodionr.vuodatus.net/lue/2013/04/vesi-kapitalistille-ja-verolle-pantavaksi

EU rohkaisee jäsenmaitaan yksityistämään vesihuoltoa ja tavoittelemaan sillä voittoa. EU:n ensimmäisellä kansalaisaloitteella pyritään turvaamaan kaikkien oikeus puhtaaseen veteen ja toimivaan jätevesihuoltoon.
http://www.sak.fi/ajankohtaista/uutiset/viela-ehdit-puolustaa-oikeutta-veteen-2013-04-17

http://vesionperusoikeus.fi/
 
Tvälups kirjoitti:
Eivät voi niin vaan sen sijaan ne aloittavat kansallisomaisuuden uusjaon...

Kaivannaiset, metsät, ja huom: pohjavedet. Kaikki nämä on kartoitettu tarkoin, tiedot toimitettu EU:lle ja sieltä ne ovat julkisesti saatavissa....eli ne ovat esim. erilaisten aqua-alkuisten yhtiöiden käsissä.

Onko meillä varaa myydä pohjavetemme monikansallisille yhtiöille? Tai maksavatko ne siitä edes mitään? Veljeyssopimusten perusteellahan vesi pitää olla ilmaista jakohyvää kaikille halajaville.

Palstan tutkijakoulutusta saaneilla on varmasti valmiudet tarkistaa halutessaan, kirjoitanko silkkaa paskaa, kun osoitan pohjavesiemme olevan erityisen kiinnostuksen kohteena?

Mitä onkaan tulevaisuuden maanpuolustus? Onko se panssarilauttojen torjuntaa Kymenlaaksossa vai pitääkö torjua monikansallisten yhtiöiden ryöstöyrityksiä siviilivastarinnan keinoin? En tarkoita mitään väkivaltaista, mutta sanotaan mallia Praha -68.
 
Katsokaa kuinka vihreät rp on laittanut kaikin tavoin Suomen omavaraisuuden kehittämistä vastaan mm turvetuotannon osalta.
Jahka nämä yhtiöitetään ulkomaalaisomistukseen niin itku ja kitinä vähenee tai lakkaa jopa kokonaan: "Emme voi mitään" tjmsp -selityksenä.

Huomioiden kuinka DDR rahoitti ja koulutti Länsi-Saksan ympäristöliikettä (ja samoja peruja nämä Suomenkin vaaleanpunaiset virheät ovat) niin en hämmästyisi aivan kauhiasti jos tämän puolueen taustavaikuttajista löytyy ulkomaalaisväriä...

Ammoin ihmettelin ko. sakin motivaatiota oman kansan mollaamiseen, syyllistämiseen ja rahastamiseen. Follow the Money ja simmut aukesivatten.
 
Näitä aikamme varallisuudesta kertovia merkkejä... (miten kehnosti menisi ilman EU:n raharikasta jäsenyyttä?)

yle uutiset Liikenne 23.4.2013 klo 9:44
Asvaltti poistetaan rahanpuutteen takia

Rahapulassaan valtio joutuu ottamaan huonon asvaltin pois ja muuttamaan asvalttiteitä soratieksi. Kustannussyistä sorateitä on tehty jo satoja kilometrejä.

Kun asvalttien asvaltti menee huonoon kuntoon, niin silloin pitäisi laittaa tielle uusi asvaltti. Rahapulassaan valtio joutuu ottamaan kuitenkin huonon asvaltin pois ja tekemään asvalttien soratieksi.

- Tilanne on tällä hetkellä sellainen, että kun vanha ja hiljaisempi tie vaurioituu, niitä on palautettu osin sorateiksi, sanoo tiejohtaja Antti Rinta-Porkkunen Kaakkois-Suomen elinkeino-, liikenne ja ympäristökeskuksesta.

Rinta-Porkkusen mukaan näin on tapahtunut Suomessa tapahtunut jo monen sadan kilometrin matkalla.

- Tämä on rahakysymys. Päätiet pyrimme pitämään niin hyvässä kunnossa, kuin tähänkin saakka. Sen jälkeen joudumme tinkimään alemmilta tieverkoilta, Rinta-Porkkunen toteaa.

Kaakkois-Suomessa ei toistaiseksi ole jouduttu poistamaan asvalttia. Rinta-Porkkusen mukaan katsotaan kuitenkin, mitä talven alta paljastuu.
 
Tvälups kirjoitti:
Näitä aikamme varallisuudesta kertovia merkkejä... (miten kehnosti menisi ilman EU:n raharikasta jäsenyyttä?)

yle uutiset Liikenne 23.4.2013 klo 9:44
Asvaltti poistetaan rahanpuutteen takia

Rahapulassaan valtio joutuu ottamaan huonon asvaltin pois ja muuttamaan asvalttiteitä soratieksi. Kustannussyistä sorateitä on tehty jo satoja kilometrejä.

Kun asvalttien asvaltti menee huonoon kuntoon, niin silloin pitäisi laittaa tielle uusi asvaltti. Rahapulassaan valtio joutuu ottamaan kuitenkin huonon asvaltin pois ja tekemään asvalttien soratieksi.

- Tilanne on tällä hetkellä sellainen, että kun vanha ja hiljaisempi tie vaurioituu, niitä on palautettu osin sorateiksi, sanoo tiejohtaja Antti Rinta-Porkkunen Kaakkois-Suomen elinkeino-, liikenne ja ympäristökeskuksesta.

Rinta-Porkkusen mukaan näin on tapahtunut Suomessa tapahtunut jo monen sadan kilometrin matkalla.

- Tämä on rahakysymys. Päätiet pyrimme pitämään niin hyvässä kunnossa, kuin tähänkin saakka. Sen jälkeen joudumme tinkimään alemmilta tieverkoilta, Rinta-Porkkunen toteaa.

Kaakkois-Suomessa ei toistaiseksi ole jouduttu poistamaan asvalttia. Rinta-Porkkusen mukaan katsotaan kuitenkin, mitä talven alta paljastuu.

Tuohon löyhästi liittyen: voi kun kehittäisivätkin toimivan öljysoran/asfaltin korvaajan. Tosi veemäistä ajaa roudan tekemään railoon tai monttuun esimerkiksi polkupyörällä.
 
Ihme valitusta?

Kehysriihen päätöksellä Suomen teille on tulossa entistä järeämpää kalustoa. Hallitus kaavailee säästävänsä vuositasolla 80-120 miljoonan logistiikkakustannukset mittojen ja massojen korotuksella. Polttoaineveron nostolla kerätään 125 miljoonaa. Kuljetusyrityksille ei verohuojennuksia luvata, ja esimerkiksi teiden ja siltojen kohennukseen liikenee vuositasolla vain 10-15 miljoonaa.
http://auto.fi.msn.com/liikenne/skal-on-huolissaan-teiden-kunnosta

Tieliikenne on merkittävä veronmaksaja
Tieliikenne maksaa arvonlisäveron ohella erityisveroja. Merkittävimmät näistä ovat bensiinistä ja dieselöljystä perittävä polttoainevero, henkilö- ja pakettiautojen sekä moottoripyörien käyttöönotossa perittävä autovero sekä vuosittainen ajoneuvovero, joka koostuu perusverosta ja dieselkäyttöisiltä autoilta perittävästä käyttövoimaverosta. Polttoaineveron määrästä peritään myös arvonlisävero. Vuonna 2011 valtio keräsi tieliikenteestä veroja lähes 7 miljardia euroa.
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tieliikenne/autoilun_verotus
 
Mainittakoon, että tuolla verokertymällä saisi 1400 km uutta moottoritietä vuosittain.
 
miheikki kirjoitti:
Mainittakoon, että tuolla verokertymällä saisi 1400 km uutta moottoritietä vuosittain.

Mihin me sitä moottoritietä niin paljon tarvitaan? Kymmenessä vuodessa meillä olisi ainakin seitsemän moottoritietä maan päästä päähän?
 
Back
Top