EU - onko järkee vai ei?

Kaikista väitetyistä ongelmista huolimatta kannatan vahvasti Euroopan liitovaltiota ja yhteistä valuuttaa. Tämä kokonaisuus on ollut ja tulee olemaankin kaikille hyvä asia myös tulevaisuudessa. Erityisesti se on sitä pienelle ja muusta Euroopasta meren takana sijaitsevalle Suomelle.

Ilman eurooppalaista liittovaltiokehitystä Suomesta kehittyisi lopullisesti verososialistinen ja Venäjän hallinnonalainen periferia..siihen ollaan jo menossa erittäin vahvasti.

Nyt ei enää tarvitse huutaa oman valuutankaan perään. Euro on jo melkoisesti devalvoitunut (vuodessa likimain 20%:ia) ainakin USD:iin nähden. Se tuo erittäin paljon lisää kilpailuetua suomalaiselle teollisuudelle, erityisesti suhteessa tärkeille dollarialueen asiakkaille. Euroopassa Suomen kilpailukyky alkaa myös olla hyvässä mallissa. Saksalaisen mersunkin kannattaa yhä enemmän kasata autojaan Suomessa.

Mutta jokainen pitäkööt omat mielipiteensä. Onneksi meillä saa äänestää ja tuoda esille omat mielipiteensä. Se on jo aika paljon..moniin muihin maihin verrattuna.
 
Minä ymmärrän, mitä Jurppi tarkoittaa ja olen monessa samaa mieltä.

Moni suomalaisia kohdannut asia tai aihe on tylysti esitelty milloin minkäkin komission tms. mahtikäskyllä täytäntöönpantavaksi. Ja lähes yhtä usein on todistettu, että on puhuttu palturia. EU on esitetty lähes kaikissa Euroopan maissa -suurena saatanana- sisäpoliittisista syistä. Siihen on ollut aihettakin, mutta ei läheskään niin usein kuin on haluttu kertoa.

EU ja moni kv-tason toimija on Suomea töytyyttänyt korjausliikkeisiin monissa suomalaisia koskevissa asioissa. Jostain syystä nämä korjausliikkeet ovat tapahtuneet kovin hitaasti tai eivät ollenkaan....

Mitä haluan sanoa? Moitimmeko Unionia aivan liian usein puutteellisin tiedoin ja luuloin varustettuna? Monen, etten sanoisi useimpien tosi mölöjen juttujen takana sylttytehdas ei olekaan Bryssel vaan se Helsinki. Ja ne 200 urhoollista, jotka olemme silmät kyynelissä valinneet toimeensa. Virkamiesarmeija ja pienemmätkin kihot.

Itsekunkin pitäisi olla aktiivisempi ja selvittää asioita enemmän. Erityisesti sitä tavisihmisten elämää koskevaa aineistoa.
 
Kaikista väitetyistä ongelmista huolimatta kannatan vahvasti Euroopan liitovaltiota ja yhteistä valuuttaa. Tämä kokonaisuus on ollut ja tulee olemaankin kaikille hyvä asia myös tulevaisuudessa. Erityisesti se on sitä pienelle ja muusta Euroopasta meren takana sijaitsevalle Suomelle.

Ilman eurooppalaista liittovaltiokehitystä Suomesta kehittyisi lopullisesti verososialistinen ja Venäjän hallinnonalainen periferia..siihen ollaan jo menossa erittäin vahvasti.

Nyt ei enää tarvitse huutaa oman valuutankaan perään. Euro on jo melkoisesti devalvoitunut (vuodessa likimain 20%:ia) ainakin USD:iin nähden. Se tuo erittäin paljon lisää kilpailuetua suomalaiselle teollisuudelle, erityisesti suhteessa tärkeille dollarialueen asiakkaille. Euroopassa Suomen kilpailukyky alkaa myös olla hyvässä mallissa. Saksalaisen mersunkin kannattaa yhä enemmän kasata autojaan Suomessa.

Mutta jokainen pitäkööt omat mielipiteensä. Onneksi meillä saa äänestää ja tuoda esille omat mielipiteensä. Se on jo aika paljon..moniin muihin maihin verrattuna.

Minä en liittovaltiota kauan katsele, kiroan sen ja kaikki sen tuoneet kun lähden ensimmäisten joukossa toisille mantereille, lapsille opetan miten kansa hävitettiin kartalta petoksella ja propagandalla.
 
Minä en liittovaltiota kauan katsele, kiroan sen ja kaikki sen tuoneet kun lähden ensimmäisten joukossa toisille mantereille, lapsille opetan miten kansa hävitettiin kartalta petoksella ja propagandalla.

Mutta hyväksyt samat virkamiehet ja poliitikot, jotka ovat siitä 80% vastuussa? ;)

Ja muutenkin oli väärin äänestetty. :)
 
Mutta hyväksyt samat virkamiehet ja poliitikot, jotka ovat siitä 80% vastuussa? ;)

Ja muutenkin oli väärin äänestetty. :)


Kuinka suuri osa äänestäjistä tietää että etnisesti suomalaiset kultuureineen katoavat maapallolta äänestämällä liittovaltiota joka lupaa vimeinkin niitä verottomia autoja?
Olen nationalisti joka kannattaa kansallisvaltioita, miksi jäisin ympäristöön ja tilanteeseen jonka koen maanpäällisenä helvettinä?
 
Kuinka suuri osa äänestäjistä tietää että etnisesti suomalaiset kultuureineen katoavat maapallolta äänestämällä liittovaltiota joka lupaa vimeinkin niitä verottomia autoja?
Olen nationalisti joka kannattaa kansallisvaltioita, miksi jäisin ympäristöön ja tilanteeseen jonka koen maanpäällisenä helvettinä?

En nyt näkisi mitään etnisten suomalaisten katoamista. Eipä sitä ole tapahtunut muissakaan maissa, joissa maahantulo on ollut rajumpaa kuin Suomessa jo vuosikymmeniä.
 
En nyt näkisi mitään etnisten suomalaisten katoamista. Eipä sitä ole tapahtunut muissakaan maissa, joissa maahantulo on ollut rajumpaa kuin Suomessa jo vuosikymmeniä.

Katson vähemmistöksi jäämisen omassa maassa tarkoittavan katoamista mutta siitä ei sitten pitkä matka olekaan enää siihen lopulliseen sammumiseen.
Ellei sitten usko johokin väestömalleihin joita ei ennen ole nähty.
Euroopassa tapahtui totaalinen väestönvaihdos pronssikaudella, emme ole suoraan sukua geneettisesti tai kulttuurisesti kuin pienin osin noille ihmisille, he katosivat pallolta esi-isiemme toimesta.
Hei eivät jatka sukuaan joka on evoluution kannalta ainoa merkitsevä asia vaikka joku ei henkilökohtaisesti olisikaan kiinnostunut geeniensä jatkuvuudesta.
 
Ilman eurooppalaista liittovaltiokehitystä Suomesta kehittyisi lopullisesti verososialistinen ja Venäjän hallinnonalainen periferia..siihen ollaan jo menossa erittäin vahvasti.
Tuo kuulostaa samalta kuin "vihervassareitten ajama kalifaatti". Populismin, vihapuheen, rasismin ja impivaaran unohdit.
 
Suomihan oli ennen NL:n hajoamista "verososialistinen ja Venäjän hallinnonalainen perifieria". Kummasti monet sitäkin edelleen kaipaavat.
 
Kuinka suuri osa äänestäjistä tietää että etnisesti suomalaiset kultuureineen katoavat maapallolta äänestämällä liittovaltiota joka lupaa vimeinkin niitä verottomia autoja?
Olen nationalisti joka kannattaa kansallisvaltioita, miksi jäisin ympäristöön ja tilanteeseen jonka koen maanpäällisenä helvettinä?

Jossain vaiheessa kaikki etnisyydet ja kulttuurit katoavat kuten täällä pohjolassakin on käynyt muutamaankin otteeseen joten ei tuossa mitään uutta ole. Minne ajattelit muuttaa? Trumpin huomaan ei kannata lähteä sillä jenkkilässä lapsenlapsista saattaa tulla sekarotuisia ja Putinlandiassa taas voi asiat mennä huonompaan suuntaan jonka jälkeen perhe leiritetään länsimaalaisiksi agenteiksi leimattuina.
 
Jossain vaiheessa kaikki etnisyydet ja kulttuurit katoavat kuten täällä pohjolassakin on käynyt muutamaankin otteeseen joten ei tuossa mitään uutta ole. Minne ajattelit muuttaa? Trumpin huomaan ei kannata lähteä sillä jenkkilässä lapsenlapsista saattaa tulla sekarotuisia ja Putinlandiassa taas voi asiat mennä huonompaan suuntaan jonka jälkeen perhe leiritetään länsimaalaisiksi agenteiksi leimattuina.

Ja aurinkokin räjähtää joskus, pallo on täynnä vanhoja kansoja ja kulttuureita kuten omammekin.
 
Kaikista väitetyistä ongelmista huolimatta kannatan vahvasti Euroopan liitovaltiota ja yhteistä valuuttaa. Tämä kokonaisuus on ollut ja tulee olemaankin kaikille hyvä asia myös tulevaisuudessa. Erityisesti se on sitä pienelle ja muusta Euroopasta meren takana sijaitsevalle Suomelle.

Ilman eurooppalaista liittovaltiokehitystä Suomesta kehittyisi lopullisesti verososialistinen ja Venäjän hallinnonalainen periferia..siihen ollaan jo menossa erittäin vahvasti.

Nyt ei enää tarvitse huutaa oman valuutankaan perään. Euro on jo melkoisesti devalvoitunut (vuodessa likimain 20%:ia) ainakin USD:iin nähden. Se tuo erittäin paljon lisää kilpailuetua suomalaiselle teollisuudelle, erityisesti suhteessa tärkeille dollarialueen asiakkaille. Euroopassa Suomen kilpailukyky alkaa myös olla hyvässä mallissa. Saksalaisen mersunkin kannattaa yhä enemmän kasata autojaan Suomessa.

Mutta jokainen pitäkööt omat mielipiteensä. Onneksi meillä saa äänestää ja tuoda esille omat mielipiteensä. Se on jo aika paljon..moniin muihin maihin verrattuna.

Googletin "verososialistinen" ja vastaan tuli lähinnä linkkejä hommafoorumille eikä sielläkään selitetty sen tarkemmin mitä tuo tarkoittaa.

Tuossa ylläolevassa viestissä itse sen ensimmäisen kerran näin. En tiedä mitä se tarkoittaa. Joku leima- tai tehostesana propagointiin kai.
 
Minä en liittovaltiota kauan katsele, kiroan sen ja kaikki sen tuoneet kun lähden ensimmäisten joukossa toisille mantereille, lapsille opetan miten kansa hävitettiin kartalta petoksella ja propagandalla.

Mukava kuulla..

Minä olen jo siellä maailmalla viettänyt monia vuosia. Jopa niin kauan että saan melkoisen osan nykyisestä toimeentulostani sieltä. Olen ensimmäisenä kannustamassa kaikki lähtijöitä. Suoraan sanottuna en oikeastaan tunne juuri ketään joka olisi katunut ulkomaille lähtemistään. Tästä huolimatta aika monet heistä ovat myös palanneet Suomeen myöhempinä vuosinaan.

Mutta mielelläni asun myös Suomessa, vaikka minulla on täysin vapaa ja helppo mahdollisuus muuttaa täältä pois. Kaiken lisäksi muuttaminen takaisin ulkomaille olisi varsinkin taloudellisesti mainio vaihtoehto..

Olen oppinut että kaikkialla pärjää kun on ystävällinen ja ahkera. Opettelee kielen ja toimii muutenkin maassa maan tavalla. Kaikessa tässä kokonaisuudessa Eurooppa on erinomainen alue maailmassa. Jopa niin että pidän oikeastaan koko Eurooppaa kotimaanani..onhan se nykyään aika iso osa Suomeakin.
 
En nyt näkisi mitään etnisten suomalaisten katoamista. Eipä sitä ole tapahtunut muissakaan maissa, joissa maahantulo on ollut rajumpaa kuin Suomessa jo vuosikymmeniä.

Kyllähän "suomalaisuus" etnisyytenä ja kansallistunteena säilyy, kunhan kasvattaa lapsensa, noh, "laatutietoisiksi" noissa suvunjatkoasioissa. Vaikka ei sillä, etteikö sopivaa geenipoolia muutamista muistakin maista löytyisi haitallisen sisäsiittoisuuden estämiseksi. Sen sijaan "suomalaisuus" passinkansien lätkyttelyssä on jo isosti murroksessa ja siihen pitää saada muutos. Itse en myöntäisi kansalaisuuksia muuta kuin 10+ vuoden asumisen, itse-elatusvelvollisuuden, vaikean kansalaisuuskokeen ja väärät profeetat kieltävän lippuvalan kautta. Mutta demokratiassa nämä vaatimukset eivät taida mennä ihan sellaisenaan läpi... Edes 1/4 olisi kuitenkin hyvä alku. :)
 
Back
Top