EU - onko järkee vai ei?

Sanon suoraan että tällaisesta syyttelystä puuttuu kaikki uskottavuus... Aivan samanlaista mättöä tulee loputtomasti myös itänaapurista.
Siinähän sanot. EU tekemässä Eurooppalaisista vähemmistön omissa maissaan, vie kansallisvaltioiden valtaa pois, tekee vihapuhelakeja kaventaakseen sananvapautta, tuottaa propagandaa jota kansallinen media levittää, kieltää aseet eurooppalaisilta. Se, että EU muuttuu autoritäärisemmäksi asteittain eikä yhdessä yössä niin, että sinäkin huomaisit on juuri siksi, että sinunlaiset eivät sitä silloin huomaa - kunnes on liian myöhäistä.
 
Sanon suoraan että tällaisesta syyttelystä puuttuu kaikki uskottavuus... Aivan samanlaista mättöä tulee loputtomasti myös itänaapurista.

Aika lailla samaa mieltä, mutta jatkuva ylistys, hoosiannan huutaminen, Putinkortin heittely ja olkinukkeilu innokkaimpien ihailijoiden puolelta on yhtä epäuskottavaa.
 
Höpö höpö.

Näytä minulle yksikin kirjoitus jossa desantti dosentti tai Lavrov arvostelee EU:ta siitä, että se muistuttaa neuvostoliittoa toimintatavoiltaan.

Tuollainen perustelematon "ei se ole näin" argumentointi vain todistaa, että osuu ja uppoaa.

Venäjä haaveilee liittolaisuutta Saksan ja Ranskan kanssa tulevaisuudessa ja molemmissa maissa löytyy tähän paljon positiivisesti suhtautuvia, kumpikaan ei ole valmis suursotaan Venäjää vastaan.
 
Kansallismieliset eivät ensisijaisesti ajattele vain itseänsä ja omaa perhettänsä, se että ei ole enää omaa kansallisvaltiota ajaa siihen.
Tulevaisuudessa kansallismielisten pitää pysyä tiivisti yhdessä ja erillään muusta maailmasta mutta silti siinä menetyksellisesti toimien, juutalaisten diasporasta voi ottaa mallia, se kesti tuhansia vuosia.

Minulle tulee "kansallismielisistä" hieman ikävä mielleyhtymä diktatuuriseen kansallissosialismiin.

Oma "kansallismielinen suomalaisuuteni" hyväksyy ja arvostaa muitakin kansallisuuksia sekä ennen kaikkea vapautta sekä demokratiaa.

Henkilökohtaisella tasolla ei kansallisuuksilla ole mitään merkitystä. Ihmiset on sellaisia kuin ovat rodusta tai uskonnosta riippumatta. Kukaan ei ole lähtökohtaisesti toistaan parempi. Toki erilaisista kulttuureista sekä ihmisistä löytyy erilaisia piirteitä, niin hyviä kuin huonojakin.

Yhteisön petollisesta hyväksikäyttäisestä, laiskuudesta, loisimisesta ja yleisestä pessimismistä en välitä. Pyrin eroon sellaisesta ympäristöstä ja tällaista henkilöistä. Olivatpa he muuten minkälaisia tahansa. Eikä minua juurikaan kiinnosta heidän miellipiteidensä muuttaminen. Näen sen täysin turhana. Kulkekoon jokainen omia teitään.

Olen oppinut arvostamaan yrittäjyyttä ja ahkeruutta ja kaikenlaista muutakin positiivisuutta niin omassa elämässäni kuin muissa ihmisissä. Roduista tai kulttuureista riippumatta. Jos omaa kansallisuutta pitää itse lähteä erityisesti korostamaan julkisesti se yleensä perustuu jonkinlaiseen kansallisesti heikkoon itsetuntoon. Näen sen ikäänkuin orjien ja alistettujen keinona tuoda esille itseään. Mutta saa olla vapaasti eri mieltä.
 
Minulle tulee "kansallismielisistä" hieman ikävä mielleyhtymä diktatuuriseen kansallissosialismiin.

Oma "kansallismielinen suomalaisuuteni" hyväksyy ja arvostaa muitakin kansallisuuksia sekä ennen kaikkea vapautta sekä demokratiaa.

Henkilökohtaisella tasolla ei kansallisuuksilla ole mitään merkitystä. Ihmiset on sellaisia kuin ovat rodusta tai uskonnosta riippumatta. Kukaan ei ole lähtökohtaisesti toistaan parempi. Toki erilaisista kulttuureista sekä ihmisistä löytyy erilaisia piirteitä, niin hyviä kuin huonojakin.

Yhteisön petollisesta hyväksikäyttäisestä, laiskuudesta, loisimisesta ja yleisestä pessimismistä en välitä. Pyrin eroon sellaisesta ympäristöstä ja tällaista henkilöistä. Olivatpa he muuten minkälaisia tahansa. Eikä minua juurikaan kiinnosta heidän miellipiteidensä muuttaminen. Näen sen täysin turhana. Kulkekoon jokainen omia teitään.

Olen oppinut arvostamaan yrittäjyyttä ja ahkeruutta ja kaikenlaista muutakin positiivisuutta niin omassa elämässäni kuin muissa ihmisissä. Roduista tai kulttuureista riippumatta. Jos omaa kansallisuutta pitää itse lähteä erityisesti korostamaan julkisesti se yleensä perustuu jonkinlaiseen kansallisesti heikkoon itsetuntoon. Näen sen ikäänkuin orjien ja alistettujen keinona tuoda esille itseään. Mutta saa olla vapaasti eri mieltä.

Minä taas säälin sinua ja kaltaisiasi joten yhteistäkin löytyy.(y)
 
Minulle tulee "kansallismielisistä" hieman ikävä mielleyhtymä diktatuuriseen kansallissosialismiin.

Oma "kansallismielinen suomalaisuuteni" hyväksyy ja arvostaa muitakin kansallisuuksia sekä ennen kaikkea vapautta sekä demokratiaa.

Henkilökohtaisella tasolla ei kansallisuuksilla ole mitään merkitystä. Ihmiset on sellaisia kuin ovat rodusta tai uskonnosta riippumatta. Kukaan ei ole lähtökohtaisesti toistaan parempi. Toki erilaisista kulttuureista sekä ihmisistä löytyy erilaisia piirteitä, niin hyviä kuin huonojakin.

Yhteisön petollisesta hyväksikäyttäisestä, laiskuudesta, loisimisesta ja yleisestä pessimismistä en välitä. Pyrin eroon sellaisesta ympäristöstä ja tällaista henkilöistä. Olivatpa he muuten minkälaisia tahansa. Eikä minua juurikaan kiinnosta heidän miellipiteidensä muuttaminen. Näen sen täysin turhana. Kulkekoon jokainen omia teitään.

Olen oppinut arvostamaan yrittäjyyttä ja ahkeruutta ja kaikenlaista muutakin positiivisuutta niin omassa elämässäni kuin muissa ihmisissä. Roduista tai kulttuureista riippumatta. Jos omaa kansallisuutta pitää itse lähteä erityisesti korostamaan julkisesti se yleensä perustuu jonkinlaiseen kansallisesti heikkoon itsetuntoon. Näen sen ikäänkuin orjien ja alistettujen keinona tuoda esille itseään. Mutta saa olla vapaasti eri mieltä.
Minulle kansallisuudella ja kansallismielisyydellä on sellainen merkitys, että on niitä jotka rakentavat maan ja puolustavat sitä. Sitten on niitä jotka hyväksi käyttävät sitä ja lähtevät kun se on loppuun kaluttu tai tulee jokin kriisi. Tällaiselle toiminnalle on nimityskin: ensi mainitun kohdalla se on isänmaallisuus ja toisen kohdalla en viitsi sitä sanoa kun joku kuitenkin pahoittaa mielensä.
 
Minulle kansallisuudella ja kansallismielisyydellä on sellainen merkitys, että on niitä jotka rakentavat maan ja puolustavat sitä. Sitten on niitä jotka hyväksi käyttävät sitä ja lähtevät kun se on loppuun kaluttu tai tulee jokin kriisi. Tällaiselle toiminnalle on nimityskin: ensi mainitun kohdalla se on isänmaallisuus ja toisen kohdalla en viitsi sitä sanoa kun joku kuitenkin pahoittaa mielensä.

Suomalaisia on maapallon 7,5 miljardista asukkaasta 0,05%.
Rajojen sulkeminen elintasoon perustuvalta siirtolaisuudelta ja EU:n vapaalta liikkuvuudelta on maan puolustamista eksistentiaalista uhkaa vastaan mutta suurin osa suomalaisista ei kehitystä ilmeisesti vastusta.
Ne jotka vastustavat ovat oikeutettuja tekemään omat johtopäätöksensä ja valintansa myös asuinpaikkansa suhteen, maailmassa on useita parempia osavaltioita kuin EU jos niistä pitää valita.
 
Suomalaisia on maapallon 7,5 miljardista asukkaasta 0,05%.
Rajojen sulkeminen elintasoon perustuvalta siirtolaisuudelta ja EU:n vapaalta liikkuvuudelta on maan puolustamista eksistentiaalista uhkaa vastaan mutta suurin osa suomalaisista ei kehitystä ilmeisesti vastusta.
Ne jotka vastustavat ovat oikeutettuja tekemään omat johtopäätöksensä ja valintansa myös asuinpaikkansa suhteen, maailmassa on useita parempia osavaltioita kuin EU jos niistä pitää valita.

Nuo ne vaihtoehdot ovat. Äänestää tai äänestää jaloillaan. Eduskuntaan on toistaiseksi äänestetty sellaisia edustajia, joita ero EU:sta ei innosta. Suomalaiset äänestävät jaloillaan ja muuttavat muualle:

Suomen kansalaisten nettomaahanmuutto on ollut koko 2010-luvun miinuksella, eli maasta pois on muuttanut enemmän Suomen kansalaisia pois kuin maahan on tullut.

Mutta niin ovat muuttaneet ennenkin:

Suomalaiset ovat olleet historiassa ahkeria maastamuuttajia: on arvioitu, että 1900-luvun aikana Suomesta muutti pois noin miljoona ihmistä. Suurimpia muuttoaaltoja ovat olleet 1800-luvun lopun ja 1900-luvun alun siirtolaisuus Pohjois-Amerikkaan sekä 1960- ja 1970-lukujen muutto Ruotsiin.

https://www.stat.fi/tup/maahanmuutto/muuttoliike.html
 
Nuo ne vaihtoehdot ovat. Äänestää tai äänestää jaloillaan. Eduskuntaan on toistaiseksi äänestetty sellaisia edustajia, joita ero EU:sta ei innosta. Suomalaiset äänestävät jaloillaan ja muuttavat muualle:



Mutta niin ovat muuttaneet ennenkin:



https://www.stat.fi/tup/maahanmuutto/muuttoliike.html
Aikoinaan lähti onnenonkijoita ja duunareita nykyään lähtee korkeasti ja kalliisti koulutetut. Aivo vuoto ulkomaille on kansakunnan tulevaisuuden kannalta huolestuttavaa.
 
Nuo ne vaihtoehdot ovat. Äänestää tai äänestää jaloillaan. Eduskuntaan on toistaiseksi äänestetty sellaisia edustajia, joita ero EU:sta ei innosta. Suomalaiset äänestävät jaloillaan ja muuttavat muualle:



Mutta niin ovat muuttaneet ennenkin:



https://www.stat.fi/tup/maahanmuutto/muuttoliike.html


Mutta kansallismieliset diasporaan lähtijät eroavat sikäli että heillä on tarve pitää yhteyttä toisiinsa edelleen kansakuntana, sitä varten pitää perustaa järjestöjä jotka ovat mielellään kansainvälisesti tunnustettuja.
 
Mutta kansallismieliset diasporaan lähtijät eroavat sikäli että heillä on tarve pitää yhteyttä toisiinsa edelleen kansakuntana, sitä varten pitää perustaa järjestöjä jotka ovat mielellään kansainvälisesti tunnustettuja.

Tuosta olen täysin samaa mieltä.

Noin ¼-miljoonalla suomalaisella on osoite ulkomailla ja miljoonalla juuret Suomessa. Maailmanlaajuiset kontaktiverkostot pitäisi saada paremmin käyttöön. Juutalaisten, intialaisten, kiinalaisten yms. diaspora osoittaa, miten menestyksellisesti etniset yhteisöt voivat toimia.

Ulkosuomalainen
on vakituisesti Suomen ulkopuolella asuva suomalainen, joka on joko Suomen kansalainen tai suomalaista syntyperää.[1][2] Ulkosuomalaisia oli vuonna 2010 vajaat 800 000, joista ensimmäisen polven ulkosuomalaisia noin 280 000 ja toisen polven 500 000. Suurin osa heistä asui Ruotsissa (436 000) ja Yhdysvalloissa (104 000).[3] Lisäksi Siirtolaisinstituutin tilastojen mukaan suomalaistaustaisia ihmisiä asui vuonna 2010 Saksassa 14 000, Espanjassa 12 000 ja Iso-Britanniassa noin 10 000.[4] Suomen kansalaisia asui ulkomailla noin 250 000 vuonna 2013.[5] Ulkosuomalainen on voinut muuttaa ulkomaille työn, opiskelun tai perheen vuoksi.

Ulkokansalainen on ulkomailla asuva Suomen kansalainen.[6] Ulkokansalaisella on siis kaikki kansalaisuuteen liittyvät oikeudet, mutta myös velvollisuudet. Esimerkkinä oikeuksista on äänioikeus, sillä ulkokansalaiset saavat äänestää valtiollisissa vaaleissa (eduskuntavaalit, presidentinvaalit ja europarlamenttivaalit). Esimerkki velvollisuuksista on puolestaan asevelvollisuus. Ulkokansalaisia, jotka ovat siis osa ulkosuomalaisten joukkoa, on yhteensä noin 250 000. Äänioikeutettuja (täysi-ikäisiä) heistä on noin 210 000.

Työn vuoksi ulkomailla asuvia kutsutaan ekspatriaateiksi. Ulkosuomalaiset ovat monissa maissa keskittyneet tiettyihin kaupunkeihin ja heillä on paikallisia suomalaisyhteisöjä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ulkosuomalainen
 
Tuosta olen täysin samaa mieltä.

Noin ¼-miljoonalla suomalaisella on osoite ulkomailla ja miljoonalla juuret Suomessa. Maailmanlaajuiset kontaktiverkostot pitäisi saada paremmin käyttöön. Juutalaisten, intialaisten, kiinalaisten yms. diaspora osoittaa, miten menestyksellisesti etniset yhteisöt voivat toimia.

Erotuksena vain että Israel, Intia tai Kiina ei ole katoamassa mihinkään.
 
Mikäs Intian, Israelin, USA:n ja mitä nyt esillä olikaan tilanne on tuolla mittarilla?

Silti sanoit, ettei niitä uhkaa mikään.
USA on muuttunut 60 luvulta 95%:sti valkoihoisesta nykyään 56%:iin. Jos olet seurannut USAn poliittista keskustelua ja rotusuhteita niin siellä ei kaikki todellakaan ole kunnossa.
Ruotsalaiset ovat Ruotsissa vähemmistönä vuonna 2041 vanhan väestöennustuksen mukaan. (http://speisa.com/modules/articles/...t-swedes-will-be-a-minority-in-few-years.html)
Saksalaiset vähemmistöksi yhdessä sukupolvessa. (https://squawker.org/world/germans-...one-generation-rest-of-europe-soon-to-follow/)
Euroopan ja Yhdysvaltain suuret kaupungit ovat jo suureksi osaksi ei-valkoisten enemmistöjä.
 
Mikäs Intian, Israelin, USA:n ja mitä nyt esillä olikaan tilanne on tuolla mittarilla?

Silti sanoit, ettei niitä uhkaa mikään.

Yhdysvallat ei ollut esillä, siellä muuttuva demografia tuo ongelmia tulevaisuudessa koko sivilisaatiolle ja se voi hajota osiinkin.

Juutalaiset, intialaiset (hindut) tai kiinalaiset (han) eivät ole näköpiirissä menettää enemmistön asemaa omissa valtioissaan vaikka valta vaihtuisi.
Suomessa on jo nyt kauppoja ja ravintoloita joista ei saa palvelua millään kotimaisella kielellä ja on jo nyt tullut ehdotuksia oman kielen korvaamisesta jollain muulla.
Puhumattakaan massiivisesta vieraiden uskontojen ja kultuurien leviämisestä Suomeen ilman aikomustakaan sulautua kantaväestöön ikinä.
 
Viimeksi muokattu:
Yhdysvallat ei ollut esillä, siellä muuttuva demografia tuo ongelmia tulevaisuudessa koko sivilisaatiolle ja se voi hajota osiinkin.

Juutalaiset, intialaiset (hindut) tai kiinalaiset (han) eivät ole näköpiirissä menettää enemmistön asemaa omissa valtioissaan vaikka valta vaihtuisi.
Suomessa on jo nyt kauppoja ja ravintoloita joista ei saa palvelua millään kotimaisella kielellä ja on jo nyt tullut ehdotuksia oman kielen korvaamisesta jollain muulla.
Puhumattakaan massiivisesta vieraiden uskontojen ja kultuurien leviämisestä Suomeen ilman aikomustakaan sulautua kantaväestöön ikinä.
Niin ja?
Mikään ei olisi estänyt meitä esimerkiksi noudattamasta Dublinin sopimusta Ruotsin rajalla vuonna 2015. EU:sta eroaminen ei poista käyttäjistä johtuvaa vikaa.
 
Niin ja?
Mikään ei olisi estänyt meitä esimerkiksi noudattamasta Dublinin sopimusta Ruotsin rajalla vuonna 2015. EU:sta eroaminen ei poista käyttäjistä johtuvaa vikaa.

Jostain Dublinin sopimuksesta puhuminen on aivan toisarvoista isossa kuvassa joka on liittovaltiokehitys, liittovaltio harjoittaa liittovaltiotason maahanmuuttopolitiikkaa eikä konsultoi siitä osavaltioita.
 
Jostain Dublinin sopimuksesta puhuminen on aivan toisarvoista isossa kuvassa joka on liittovaltiokehitys, liittovaltio harjoittaa liittovaltiotason maahanmuuttopolitiikkaa eikä konsultoi siitä osavaltioita.
EU ei ole liittovaltio.
 
Back
Top