EU - onko järkee vai ei?

Noihan on ollut jo monessa "premium luokan" autoissa pitkään. Mersussahan on ip-kamera, eka se vain näytti kuvaa kojetaulussa nopeusmittarin vieressä, eli ihan hitsin hyödyllinen, mutta nykyisin heijastaa kohteet tuulilasiin HUD-tyyliin.

Itse haluaisin jutella Volvon insinöörien kanssa, ei mulla mitään isoa asiaa ole, mutta kunhan kysyisin että mikä idea siinä on että kun laitan akuston latauksen moottorilla päälle, niin vaihteisto menee manuaaliksi...

kun menet insinöörien juttusille niin kysäseppä samalla kuka suunnitteli volvoon sen valon mikä syttyy kun joku lamppu sammuu, siis sen varoitusvalon. Mä nimittäin tahon tavata sen heppulin, täytyy olla ihan timanttinen huumorintaju tyypillä joka lätkäisee tollaseen patavanholliseen jollaan varoitusvalon missä on kirkkoveneen kuva. Täytys melkeen käydä kattomassa onko käyttöohjekirja vielä olemassa ja kattoa mitä siinä sanotaan (pito menetetty-valo, osta uusi moottori-valo, aja miehesi autolla kunnes hän tankkaa omasi-valo, jarrut ei toimi-valo, tyhjennä tilisi marmoritiskillä-valo, liuta ovet auki tai kiinni, pakkasta tai ei pakkasta-valoja ja sitten kaiken sen valomeren keskellä loimottaa tussun kuva..)

mä kyllä luulen että se kirkkovene on joku pikkujoulujen jälkeinen lipsahdus, pompsukka höylänny sihteeriä suunnittelupöydällä ja tuhertanut sen tussun kuvan vähän kuin voiton merkiksi, sitten se unohtui siihen..
 
kun menet insinöörien juttusille niin kysäseppä samalla kuka suunnitteli volvoon sen valon mikä syttyy kun joku lamppu sammuu, siis sen varoitusvalon. Mä nimittäin tahon tavata sen heppulin, täytyy olla ihan timanttinen huumorintaju tyypillä joka lätkäisee tollaseen patavanholliseen jollaan varoitusvalon missä on kirkkoveneen kuva. Täytys melkeen käydä kattomassa onko käyttöohjekirja vielä olemassa ja kattoa mitä siinä sanotaan (pito menetetty-valo, osta uusi moottori-valo, aja miehesi autolla kunnes hän tankkaa omasi-valo, jarrut ei toimi-valo, tyhjennä tilisi marmoritiskillä-valo, liuta ovet auki tai kiinni, pakkasta tai ei pakkasta-valoja ja sitten kaiken sen valomeren keskellä loimottaa tussun kuva..)

mä kyllä luulen että se kirkkovene on joku pikkujoulujen jälkeinen lipsahdus, pompsukka höylänny sihteeriä suunnittelupöydällä ja tuhertanut sen tussun kuvan vähän kuin voiton merkiksi, sitten se unohtui siihen..

Samalla voi kysyä miksi ne kaikki syttyy kerralla, varmaan liittyy samoihin pikkujouluihin.
 
Samalla voi kysyä miksi ne kaikki syttyy kerralla, varmaan liittyy samoihin pikkujouluihin.

mä olen lähestynyt tätä ongelmaa sillain että informoin miestä nesteisiin tai lamppuihin liittyvistä valoilmiöistä, apparin penkin alta löytyy vikakoodien nollausvärkki (tungin sen penkin alle kun mies rupesi nauramaan ääneen kun huomasi mun käyneen katsastamassa auton se värkki apparin penkillä), sillä saa kätevästi sammutettua niitä valoja häiritsemästä, sitkeimmät häiritsijät hoituu sähköteipillä.

riemuitsin kerran saaneeni luovutusvoiton Aja huoltoon-valolta. Kommentoin että parisataatonnia se perkele siinä paloi, mutta vihdoin luovutti kun ei enää pala, mies katto vähän hitaasti ja hyvin kuivakkaan sävyyn ilmoitti ettei valon sammuminen varmaankaan liity siihen että se luovutti, vaan siihen että kyseiseen ajoneuvoon oli just vaihdettu moottori. Nythän se toki taas palaa.
 
Taikaseinästä.

Verotusoikeushan sieltä tulee, vaihtoehtoisesti maksu jyvitetään kansallisvaltioille ja siltä osin kun joku ei halua maksaa/pysty maksamaan, niin muut kuittaavat sen osuuden. Se kuka on viimeisenä pystyssä sammuttaa valot.

Liittovaltiota on yritetty jokaisen kriisin varjolla ja nyt se saatiin ulos.
Itselle se tarkoittaa tarmokasta panostusta omaan ja läheisten tulevaisuuteen irrallisena osavaltio Suomesta, en katso enään kohtaloidemme olevan toisiinsa sidottuja.
 
kun menet insinöörien juttusille niin kysäseppä samalla kuka suunnitteli volvoon sen valon mikä syttyy kun joku lamppu sammuu, siis sen varoitusvalon. Mä nimittäin tahon tavata sen heppulin, täytyy olla ihan timanttinen huumorintaju tyypillä joka lätkäisee tollaseen patavanholliseen jollaan varoitusvalon missä on kirkkoveneen kuva. Täytys melkeen käydä kattomassa onko käyttöohjekirja vielä olemassa ja kattoa mitä siinä sanotaan (pito menetetty-valo, osta uusi moottori-valo, aja miehesi autolla kunnes hän tankkaa omasi-valo, jarrut ei toimi-valo, tyhjennä tilisi marmoritiskillä-valo, liuta ovet auki tai kiinni, pakkasta tai ei pakkasta-valoja ja sitten kaiken sen valomeren keskellä loimottaa tussun kuva..)

mä kyllä luulen että se kirkkovene on joku pikkujoulujen jälkeinen lipsahdus, pompsukka höylänny sihteeriä suunnittelupöydällä ja tuhertanut sen tussun kuvan vähän kuin voiton merkiksi, sitten se unohtui siihen..

Insinöörin logiikkaa. Kun yksi valo sammuu, toinen syttyy. Win-win, ehkäpä jopa fifty-sixty. Ripset ovat pelkkää (sen aikaista) bonusta, nykyään olisi siistimpi...
 
Verot kansain verta juo…

EU-johtajat sopivat 1 074 miljardin euron budjetista, joka maksetaan EU:n jäsenmaksuilla, ja 750 miljardin euron paketista, joka katetaan lainoilla, jotka Euroopan komissio hakee markkinoilta.

Lainojen takaisinmaksu on vielä auki, mutta EU-maat jättivät oven auki uusille EU-veroille. EU-maat päättivät periaatteen tasolla uudesta muoviverosta, jossa verolle joutuisi kierrättämättä jätetty muovi. Muovivero tulisi voimaan ensi vuoden alusta lähtien.

Lisäksi EU-johtajat pyytävät komissiolta ehdotusta hiilitulliksi ja digiveroksi, jotka tulisivat voimaan viimeistään vuoden 2023 alussa. Harkinnassa on myös päästökaupan laajentaminen ja lisätulojen ohjaaminen EU:lle sekä finanssitransaktiovero.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...i-vuonna/4c4c97e2-2f2a-49b3-b2d5-271c3801c94c

Herrat konjakkia.
 
Ihmettelin EU-hölmöilyjä kun piti ajoratamaalauksetkin vaihtaa valkeiksi. Ne siis näkyvät lumisen tien läpi yhtä hyvin kuin keltaisetkin? Kielletäänköhän kohta ajovalojenkin käyttö päiväsaikaan?

Ei sillä mitään tekemistä EU:n kanssa ollut vaan ihan oma päätöksemme.

Läheskään kaikki hölmöily ei ole EU:sta lähtöisin, vaikka Helsingin herroille se tietysti sopii. Levitellään vaan käsiä, että "kyllähän me, mutku EU.." Vaikka kyse on Suomen ihan omasta päätöksestä.
 
Läheskään kaikki hölmöily ei ole EU:sta lähtöisin

Olen seurannut metsästysasioita koko sen ajan, minkä olemme olleet ns. ytimissä. Samoin a-aseasioita. En viitsi mennä yksityiskohtiin. Jos kaikkia muita asioita -hoidetaan- ytimissä samalla tavoin kuin näitä seuraamiani, niin eipä tarvi ihmetellä. Mallioppilaan syndrooma on SE, joka määrittää aivan liikaa.

Ompa herramme sentään olleet joissain asioissa visuja ja ne liittyvät kansalaisoikeuksiin ja kansalaisille kuuluviin etuusoikeuksiin. Niissä ollaan oltu nuukia ja tarkkoja kamreereja ja harvinaisen kovakorvaisia vieläpä....kun kyse on ollut omista kansalaisista.

Ja kansalaisiin nämä metsästys-ase-lupa-asiatkin liittyvät vahvasti, mihinkäs muuhun. Niissä voidaan vetää kovalla levelillä.....ja ylittää reippaasti EUn suosittamat keskiarvot. Ei olla köyhiä ja kipeitä, kun rajoituksia laaditaan.

Muuttolintuasioissa on signaloitu todella kovaa puhumattakaan Pyhästä Koiraeläimestä. En tiedä miten hervottomasti kumppanimme ytimissä nauraa hekottavat, kun kuulevat, miten vaikeaa meillä on hoitaa mm. -hanhiongelmia- anikka -pihapiireissä kyylääviä koiraeläimiä-......luulen, että se nauru kuuluu välillä vähintään Azoreille asti.

Jos kaikkea toimintaa ytimissä kuvaavat nämä kohtuudella tuntemani asiat, niin eipä tarvi ihmeitä odottaa.
 
Muuttolintuasioissa on signaloitu todella kovaa puhumattakaan Pyhästä Koiraeläimestä. En tiedä miten hervottomasti kumppanimme ytimissä nauraa hekottavat, kun kuulevat, miten vaikeaa meillä on hoitaa mm. -hanhiongelmia- anikka -pihapiireissä kyylääviä koiraeläimiä-

Valkoposkihanhet ovat Suomessa äärimmäisen tiukasti suojeltuja, koska EU niin kuulemma määrää..

Joopa joo, samoja hanhia metsästetään ihan luvallisesti Virossa ja Hollannissa niitä ajetaan pressujen alle kaasutettaviksi.

Kukaan ei ole näyttänyt sellaista direktiiviä, jolla Suomelta olisi kielletty vastaava. Ei sellaista tietenkään ole, mutta Helsingissä nyt vaan on päätetty niin.

Kansa manaa EU:ta ja sehän sopii ympäristöministeriön virkakyösteille. Saavat kyykyttää omaa kansaa ja haukut menee Brysseliin..
 
Valkoposkihanhet ovat Suomessa äärimmäisen tiukasti suojeltuja, koska EU niin kuulemma määrää..

Joopa joo, samoja hanhia metsästetään ihan luvallisesti Virossa ja Hollannissa niitä ajetaan pressujen alle kaasutettaviksi.

Kukaan ei ole näyttänyt sellaista direktiiviä, jolla Suomelta olisi kielletty vastaava. Ei sellaista tietenkään ole, mutta Helsingissä nyt vaan on päätetty niin.

Kansa manaa EU:ta ja sehän sopii ympäristöministeriön virkakyösteille. Saavat kyykyttää omaa kansaa ja haukut menee Brysseliin..

Veroja maksavien kannattaa äänestää hallitus joka alkaa ajamaan alas tulonsiirtoja.
 
Henna virkkuna.

Henna Virkkunen: EU-parlamentti ei hyväksy budjettia
EU:n monivuotinen rahoituskehys ei voi tulla voimaan ilman parlamentin hyväksyntää. Elvytysrahaston kohdalla parlamentilla on vain konsultoiva rooli eli sitä on kuultava ennen elvytysrahaston hyväksymistä. Virkkusen mukaan parlamentti hyväksyy myöhemmin torstaina laajalla enemmistöllä päätöslauselman, jossa se hylkää Eurooppa-neuvoston esityksen pitkän aikavälin budjetista ja linjaa omat neuvottelukantansa.

– Eniten EU-parlamenttia hiertää valtiojohtajien tekemät leikkaukset eurooppalaista lisäarvoa tuoviin EU-ohjelmiin. Nyt otettavan velan takaisinmaksamiseksi kerättävistä omista varoista halutaan lisäksi selkeät päätökset, ja huippukokouksen kirjaukset oikeusvaltioperiaatteesta ovat parlamentin mielestä liian löysät, Virkkunen listaa.

– Olen itse erityisen pettynyt tutkimus- ja puolustusrahoituksen tasoon, joka jää paljon lupauksista. Myös terveysohjelman leikkaaminen pandemian keskellä on poikkeuksellisen lyhytnäköistä, samoin digitalisaatiota sekä vihreän kehityksen ohjelmaa tukevien rahojen. Näihin on saatava vielä muutoksia.

https://www.verkkouutiset.fi/henna-virkkunen-eu-parlamentti-ei-hyvaksy-budjettia/#d7166c24
 
Miksi viini ei virtaa?

Suomi rikkoo alkoholin etämyyntikiellolla EU-oikeutta, kirjoittaa europarlamentaarikko Petri Sarvamaa (EPP/kok.) Maaseudun Tulevaisuuden kolumnissa.

– Miksi voin tilata laatikollisen viiniä Italiasta kotiovelleni mutta en muutamaa laatuolutta suomalaisesta pienpanimosta, Sarvamaa kysyy.

Tähän kysymykseen kiteytyy hänen mukaansa tämän hetken alkoholin etämyyntikeskustelun hullunkurisuus. Alkoholin etämyynti ulkomailta Suomeen kyllä toisinaan onnistuu, mutta ei Suomen sisällä esimerkiksi pienpanimolta kuluttajalle.

Sarvamaa muistuttaa, että tavaroiden vapaa liikkuvuus on EU:n perusperiaate, joihin jäsenmaat sitoutuvat liittyessään unioniin.

https://www.verkkouutiset.fi/viranomainen-uhkailee-etamyyjia-suomi-rikkoo-eu-oikeutta/#d7166c24
 
“Kierrätystalous”

EU:n jäsenmaiden tiistaina hyväksymässä 750 miljardin euron elvytyspaketissa leikattiin tukiosuuden mukana tärkeistä tulevaisuusinvestoinneista, joita olisi tarvittu pandemiasta selviämiseen, kirjoittaa europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen (EPP/kok.)

Hänen mukaansa 750 miljardin euron elvytyspaketissa leikattiin tukiosuuden mukana yhteisistä ohjelmista.

– Vaikka elvytyspaketin koko pysyi näennäisesti samana, niin rahat siirrettiin yhteiseurooppalaisista elementeistä, jotka olisivat olleet EU-tavoitteiden mukaisia. Nämä summat siirrettiin edellä mainituista yhteisistä eurooppalaisista tutkimuksen, terveyden, turvallisuuden, ympäristön ja investointien ohjelmista osaksi jäsenmaille suoraan maksettavaa osuutta.

– Sen sijaan, että rahoitettaisiin tulevaisuuden edellytyksiä yhteisten ohjelmien kautta, nyt 90 prosenttia elvytysrahoista menee suoraan jäsenmaille hallitusten keskinäisen rahaston kautta tukena tai lainana, jonka käyttöä on vaikea valvoa.

Pietikäisen mukaan paljon riippuu siitä, miten yksittäiset jäsenvaltiot laina- tai tukirahan käyttävät.

– Ei paljon auta, vaikka Suomi yksin panostaa kunnianhimoisesti ilmastoon ja digitalisaatioon, jos esimerkiksi Itä-Euroopan maat eivät sitä tee, vaan jatkavat kivihiilisidonnaisella taloudellaan.

https://www.verkkouutiset.fi/meppi-varoittaa-eun-elvytyspaketista-nain-siina-kay/#d7166c24
 
Juhani Huopaisen seinältä.

Katso liite: 42376

Kuisma on varoituksissaan oikeassa, mutta myöhässä. Varoitteluja yhteisvaluutasta ja kiinteistä valuuttakursseista on kuultu ainakin 1970-luvulta asti.

1595662541753.png

https://www.libera.fi/2020/04/20/eurolle-kaikki-on-mahdollista-myos-hajoaminen/

Euron ensimmäinen vuosikymmen (1999…2008) sujui kuitenkin yllättävänkin hyvin. Euroalueen BKT kasvoi nopeammin ja suuremmaksi kuin USAn.

Kun Kuisma katsoo 50 vuotta eteenpäin, hän päätyy luultavasti Huopaisen kantaan liittovaltiosta.
 
Back
Top