Estääkö sitä enemmän lähtöpää vai Euroopan toimet? Kuinka paljon tuo 10M yläraja kestää esim aseellisia konflikteja, esim vedestä?Mitään 10 miljoonan pakolaisvyöryjä ei tule tapahtumaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Estääkö sitä enemmän lähtöpää vai Euroopan toimet? Kuinka paljon tuo 10M yläraja kestää esim aseellisia konflikteja, esim vedestä?Mitään 10 miljoonan pakolaisvyöryjä ei tule tapahtumaan.
Ei tainnut kellään olla HS:n tunnuksia?Mitä ovat nämä asiat, jotka etenee Macronin vision mukaan? (muuri)
Pääkirjoitus | Suomen EU-politiikkaa ei pidä typistää euroiksi
Kotitekoisesta nurkkakuntaisesta politikoinnista tulee siirtyä eurooppalaiselle tasolle.www.hs.fi
Estääkö sitä enemmän lähtöpää vai Euroopan toimet? Kuinka paljon tuo 10M yläraja kestää esim aseellisia konflikteja, esim vedestä?
Viheruskovaiset sitten rupeavat ihmiskilviksi, taikka sitten eivätEuroopan toimet. Toimia voivat olla toki myös esimerkiksi lähtöpään hallitusten lahjominen likaisen työn hoitajiksi. Joukkohaudat autiomaassa ovat poliittisesti vähemmän hankalia kuin hukkuneet Italian rannikolla.
Se, miksi ihmiset lähtevät liikkeelle ei ole merkityksellistä. Heidät tullaan pysäyttämään tavalla tai toisella jos määrät kasvavat paljon. 1 miljoona jo natisutti koko eurooppaa. 2 miljoonaa vuodessa saisi aikaan poliittisen hirmumyrskyn. Siinä ei auttaisi edes Putinilla uhkailu.
Ja siinä vaiheessa ei sitten enää kauheasti itketä pysäytyskeinojen perään.
Macronia ei mainita kertaakaan tuon kuvatekstin ulkopuolella. Jutussa Jutan Kreikka-vakuudet laitetaan perussuomalaisten piikkiin, ja tuo persuilla ja EU-vaikutusvallan heikkenemisellä pelottelu on oikeastaan ainoa sisältö. Muistelisin, ettei täällä saa lainata koko juttua. Voin kyllä kopioida sen jos näin ei ole, mutta lukemisen arvoinen se ei ole.Ei tainnut kellään olla HS:n tunnuksia?
Jos pitää veikata Macronin puheiden perusteella (pikainen googletus), niin enemmän roolia "maanosa" (eurooppa) keskeisesti, jossa eurooppa on yhtenäisempi niin taloudellisessa kuin sotilaallissa osallistumisessa. Elvytetään ja kasvatetaan taloutta, vähennetään riippuvuutta jenkeistä elektroniikan ja IT:n tasolla, kuten myös sotilaallisesti luomalla eurooppaan omat voimat. Eli että EU ei olisi vain NATO vaan että "läntinen voima" olisi EU + NATO (USA).
Tietty voin olla väärässäkin, mutta noi oli pikaisella lukaisulla (Macrons 10-year vision, Macrons vision of EU - haut) suurinpiirtein pääkohdat muutamasta puheesta n. vuoden - puolentoista sisään.
Eli aika normi Hesaria. Ja ei tarvitse koko juttua lainata, tulee vain turhaa copyright tauhkaa. Normisäännöt lainauksissa on hyvä muistaa; pääkohdat ja intro. Loput linkin takaa.Macronia ei mainita kertaakaan tuon kuvatekstin ulkopuolella. Jutussa Jutan Kreikka-vakuudet laitetaan perussuomalaisten piikkiin, ja tuo persuilla ja EU-vaikutusvallan heikkenemisellä pelottelu on oikeastaan ainoa sisältö. Muistelisin, ettei täällä saa lainata koko juttua. Voin kyllä kopioida sen jos näin ei ole, mutta lukemisen arvoinen se ei ole.
Toivottavasti Suomi ja suomalainen poliittinen keskustelu pääsevät paketin kuumentamista tunnelmista vihdoin eteenpäin. Kotitekoisesta nurkkakuntaisesta politikoinnista tulee siirtyä eurooppalaiselle tasolle, jos Suomi haluaa vaikuttaa siihen, millaisia paketteja ja elpymismalleja Euroopan unionissa on tulevaisuuden kriisien varalle rakenteilla.
--
Aito Suomen edun edistäminen Euroopan unionissa on pitkäjänteistä, ja työn saavutukset ovat kaukana. Liian kiltti ei kannata olla, mutta jyrkkä ei
--
Näinhän kävi Kreikan kriisin aikaan. Silloiselle hallitukselle ja erityisesti Sdp:lle oli tärkeää osoittaa, että Suomi on tiukka eikä salli tulonsiirtoja etelään. Kreikan tuen vastikkeeksi Suomi sai neuvoteltua niin sanotut vakuudet. Mikään muu euromaa ei tätä järjestelyä kaivannut.
Nollakorkomaailma söi sijoitustuotot, ja hallinnointikulut tulivat kuorman päälle.
Syy järjestelyyn oli se, että Suomessa perussuomalaiset yksinkertaistivat velkakriisin hoitamisen pelkäksi rahalliseksi kysymykseksi, ja muut puolueet valuivat populistien kannatuksen nousun pelossa samalle apajalle ääniä kalastelemaan.
--
Toinen suomalainen erityispiirre EU-asioissa on ylikorostunut legalismi. Suomessa mietittiin hartaasti perustuslakivaliokuntaa myöten, oliko elpymispaketti ”laillinen”. Eli salliiko EU-järjestelmä yhteisvelkaa. Jäsenmailla, niiden instituutioilla ja jäsenmaiden puolueilla saa olla toki teemasta mielipiteitä, mutta ”laillisuuden” mittaaminen kuuluu vain EU-tuomioistuimelle.
--
Kiinan aggressiivinen poliittinen ja taloudellinen laajentuminen pakottaa unionia suojautumaan, ja suojautumisen nimissä kehitetyillä ratkaisuilla voi olla valtava merkitys Suomelle.
--
Ilmastopolitiikan nimissä EU valmistelee isoja päätöksiä, jotka vaikuttavat Suomen metsien käyttöön ja Suomeen mahdollisesti suuntautuviin investointeihin.
Mun näkemykseni mukaan EU:ssa on viisastuttu vuoden 2015 jälkeen ja vaikka silloin sisäministeri Petteri Orpo ei uskaltanut pysäyttää tulijoita rajalle, nyt tästä oppineena toimittaisiin rohkeammin ja toisin jossain ajankohtana. Kokonaan eri asia on sitten se, millä tavoin nykyinen sisäministeri Ohisalo saadaan muuttamaan mielensä rajan sulkemiseksi jos se tapahtuisi nyt? Ohisalo ei pelkää, se pystyy päättämään vaikka ideologia ohjaakin päätöksen suunnan niin että porukkahan tulee sisään. Mutta päättää se pystyy.
EU:ssa ymmärretään tänään jo erotella käsitteet "pakolainen" ja "siirtolainen". Kukaan mikään maa EU:ssa ei uudelleen halua sitä samaa tilannetta "housuihinsa". Näin uskon.
Jos Venäjän kautta alkaisi tulla siirtolaisia, niin ei kannata jäädä odottamaan ohjeita Brusselistä. Niitä johtavia EU maita ei kovin paljoa kiinnosta Suomen väestötilanne, koska karttaa katsomalla tilaa näyttää olevan hyvin 20 miljoonaiselle väestölle. Mieti.
Sellaista rahasummaa ei ole keksitty jolla tuo tavoite saavutetaan.
Mitä tulee pakolaisvirtojen pysäyttämiseen on merkityksetöntä ollaanko EU:ssa vai ei. Ratkaisu tulee olemaan joka tapauksessa sama jos/kun tilanne pahenee tarpeeksi. Ja se on se ikiaikainen ratkaisu millä kansainvaelluksia on aina pysäytetty.
Mitään 10 miljoonan pakolaisvyöryjä ei tule tapahtumaan.
Niin,
Pakolaislait EU:ssa ja Suomessa perustuvat YK:n ihmisoikeusjulistukseen. Laki Suomessa olisi about sama ilman EU:takin. EU tuo lisämausteen siihen että EU -maiden sisällä voidaan erillisellä sopimuksella pakolaisia uudelleensijoittaa. 2015 vuoden alusta tähän päivään Suomeen sijoitettuja näyttäisi olevan noin 2000. Samalla ajanjaksolla turvapaikkahakemuksia 56000, päätöksiä 65000, joista myönteisiä päätöksiä noin 22000. Pitkä on matka 10 miljoonaan noilla luvuilla.
Simpauttaja
Millä tavalla kiinnostaisi - huolestuttavasti vai ilahduttavasti? Miksi?Varmasti EU:ssa kiinnostaa jos Suomeen tulisi 20 miljoonaa uutta potentiaalista EU- kansalaista.
Jaa. Ilmeisesti sitten CIA tuki kommunisteja. Jostain 1918 tapahtumista on aika turha vedota kun sen aikainen Suometar (Kokoomus) kuolasi Saksasta kuningasta hallitsemaan maaorjia.Demarit yrittivät sitä myös täällä, onneksi heikoin tuloksin.
Tiivistyvälle integraatiolle pitää olla aito ja syvä kannatus kansalaisten keskuudessa. Nyt integraatiota ja keskinäistä pakkoriippuvuutta työnnetään ilman kansalaisten laajaa hyväksyntää. EU ei merkitse kansalaisille mitään olennaista itseisarvoa, jonka puolesta elää ja kuolla olisi halumme korkehin.Miten sitten, etenkin Kiinan osalta? Helppo heittää että ei käy.
Lisätään haateisiin Afrikan väestöräjähdys, jonka näkisin Euroopalle vielä Kiinaa suremmaksi asiaksi. YK:n ennusteen mukaan 2050 Euroopan väkimäärä on vastaava kuin nyt eli 710 M. Afrikan osalta ennuste on väestön kolminkertaistuminen 2490 miljoonaan. Ynnätään tähän ilmastonmuutoksen vaikutus (kuivuudet) alueella joissa maatalous on merkittävä työllistäjä. Tulijoita riittää, miten hanskataan jos ei ole vahvaa yhteistä toimijaa kuten EU?
Siten kuin muut tekevät ja siten kuin tehtiin ennen: laittomasti maassaolevilla ei ole oikeutta liikkua vapaasti. Siinä alkaa ahmedilla tulemaan ikävä kotimaata, kun ei pääse diskoon.Miten karkoittaa kielteisen päätöksen saaneet jos kotimaa ei suostu vastaanottoon . Vain vapaaehtoiset palaajat saadaan maasta nyt palautettua .
Vaihtoehto B Tanskan malliin, sopimus vaikkapa Mongolian kanssa jonne sijoitetaan nuo haluttomat johonkin vanhaan sotilastukikohtaan...Siten kuin muut tekevät ja siten kuin tehtiin ennen: laittomasti maassaolevilla ei ole oikeutta liikkua vapaasti. Siinä alkaa ahmedilla tulemaan ikävä kotimaata, kun ei pääse diskoon.