Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Isoveli valvoo ja sääntelee...EU-parlamentin esittelijä Melli on ehdottanut eri nopeusrajoituksia erilaisille ajoneuvoille ja monenlaista muuta pahkasikaa.
Esittelijä haluaa poistaa jäsenvaltioilta mahdollisuuden sallia pääsy luokan L-luokan ajoneuvoihin alemmassa iässä kuin 18. Edelleen hän haluaa, ettei 24-vuotias pääse suoraan A-ajokorttiin. Esittelijä ehdottaa myös eriytettyjä nopeusrajoituksia A1-, A2- ja A-ajokortin haltijoille.
Esittelijä ehdottaa enemmän ja tiukempia kokeita ajokorttien myöntämisen tai uusimisenyhteydessä. Lisäksi esittelijä haluaa lyhyemmän kortin voimassolon ajan kuin komissioehdottaa ja vielä lyhyemmän yli 60-vuotiaille kuljettajille.
Tässä listattuna esittelijän ehdotuksia:
Tässä listattuna esittelijän ehdotuksia:
• Esittelijä toivoo, että koko Euroopan unionissa otettaisiin käyttöön pisteisiin perustuvalupajärjestelmä.
• Esittelijä sanoo, että jäsenvaltioiden olisi sisällytettävä toisen asteenopetussuunnitelmiin liikenneturvallisuutta ja vaihtoehtoisia liikkumismuotoja koskevia oppitunteja.
• Esittelijä ehdottaa nopeusrajoituksia, jotka vaihtelevat kuljettajien ajokorttiluokkien mukaan.
• Esittelijä katsoo, että nykyisen direktiivin joustavuus ja ehdotus, jonka mukaan jäsenvaltiot voivat alentaa tiettyjen ajokorttiluokkien vähimmäisikää, olisi poistettava.
• Esittelijä ehdottaa A1-ajokortin vähimmäisiän nostamista
.• Esittelijä haluaa yli 1,8 tonnin painoisille autoille uuden luokan B+ ajokortin, jonka voivat saada vain 21-vuotiaat ja sitä vanhemmat hakijat kahden vuoden koeajan jälkeen B-luokan ajokortin saatuaan.
• Esittelijä katsoo, että ajokorttien olisi oltava voimassa enintään 10 vuotta.
• Aloittelevien kuljettajien ajokorttien hallinnollinen voimassaoloaika tulisi lyhentää enintään kahteen vuoteen, jonka jälkeen heidän tulisi käydä kertauskurssilla ajokäyttäytymisestä.
• Myös yli 60-vuotiaiden kuljettajien ajokorttien hallinnollista voimassaoloaikaa tulisi lyhentää sen varmistamiseksi, että he ovat täysin ajokuntoisia.
• Lääkärintarkastuksen tulisi olla pakollinen kaikille ajokokeen suorittaville tai ajokortin uusiville.
Tässä on Feman (Euroopan mootttoripyöräilijöiden yhdistys) lausunto ehdotuksiin:
ja kaikilla uusilla pakollisilla kursseilla yms myös rahastaaIsoveli valvoo ja sääntelee...
EU-parlamentin esittelijä Karima Delli on ehdottanut eri nopeusrajoituksia erilaisille ajoneuvoille ja monenlaista muuta pahkasikaa.
Esittelijä haluaa poistaa jäsenvaltioilta mahdollisuuden sallia pääsy luokan L-luokan ajoneuvoihin alemmassa iässä kuin 18. Edelleen hän haluaa, ettei 24-vuotias pääse suoraan A-ajokorttiin. Esittelijä ehdottaa myös eriytettyjä nopeusrajoituksia A1-, A2- ja A-ajokortin haltijoille.
Esittelijä ehdottaa enemmän ja tiukempia kokeita ajokorttien myöntämisen tai uusimisenyhteydessä. Lisäksi esittelijä haluaa lyhyemmän kortin voimassolon ajan kuin komissioehdottaa ja vielä lyhyemmän yli 60-vuotiaille kuljettajille.
Tässä listattuna esittelijän ehdotuksia:
Tässä listattuna esittelijän ehdotuksia:
• Esittelijä toivoo, että koko Euroopan unionissa otettaisiin käyttöön pisteisiin perustuvalupajärjestelmä.
• Esittelijä sanoo, että jäsenvaltioiden olisi sisällytettävä toisen asteenopetussuunnitelmiin liikenneturvallisuutta ja vaihtoehtoisia liikkumismuotoja koskevia oppitunteja.
• Esittelijä ehdottaa nopeusrajoituksia, jotka vaihtelevat kuljettajien ajokorttiluokkien mukaan.
• Esittelijä katsoo, että nykyisen direktiivin joustavuus ja ehdotus, jonka mukaan jäsenvaltiot voivat alentaa tiettyjen ajokorttiluokkien vähimmäisikää, olisi poistettava.
• Esittelijä ehdottaa A1-ajokortin vähimmäisiän nostamista
.• Esittelijä haluaa yli 1,8 tonnin painoisille autoille uuden luokan B+ ajokortin, jonka voivat saada vain 21-vuotiaat ja sitä vanhemmat hakijat kahden vuoden koeajan jälkeen B-luokan ajokortin saatuaan.
• Esittelijä katsoo, että ajokorttien olisi oltava voimassa enintään 10 vuotta.
• Aloittelevien kuljettajien ajokorttien hallinnollinen voimassaoloaika tulisi lyhentää enintään kahteen vuoteen, jonka jälkeen heidän tulisi käydä kertauskurssilla ajokäyttäytymisestä.
• Myös yli 60-vuotiaiden kuljettajien ajokorttien hallinnollista voimassaoloaikaa tulisi lyhentää sen varmistamiseksi, että he ovat täysin ajokuntoisia.
• Lääkärintarkastuksen tulisi olla pakollinen kaikille ajokokeen suorittaville tai ajokortin uusiville.
Tässä on Feman (Euroopan mootttoripyöräilijöiden yhdistys) lausunto ehdotuksiin:
Muokkasin nimen oikein. Meppi on Karima Delli, ei Melli (Rapporteur Karima Delli MEP member of the Group of the Greens/European Free Alliance).
Taitaa pohjimmainen agenda olla vain vaikeuttaminen, jotta väki polkisi fillarilla ja kävelisi.
Tämähän on täysin idioottimainen ehdotus. Pienemmässä mittakaavassa tehdyt erilaiset ajokorttiuudistukset ovat jo Suomessa aiheuttaneet pulaa (ja joka pahenee jatkuvasti) erilaisista raskaiden ajoneuvojen ja yhdistelmien kuljettajista. Eli C-kortilliset , E-kortista puhumattakaan ovat yhä harvinaisempia nuoremmissa ikäluokissa. Eli pyörät uhkaavat pysähtyä yhteiskunnassa koska nuoret eivät aja näitä kortteja kun ikärajat nousevat.Joo-o.... aivan iirissuomela -tasoinen ehdotus, jonka käytännön vaikutus olisi oikeasti täysin päinvastainen kuin mihin se näennäisesti hyvällä tarkoitusperällä pyrkii.
Tuollainen systeemi sekottaisi liikenteen ja aiheuttaisi todennäköisesti paljon enemmän onnettomuuksia ja ihmishenkien menetyksiä kuin se torjuisi. Byrokratia aiheuttaisi viranomaishärdellin, joka todennäköisesti maksaisi lopulta miljardeja enemmän kuin toisi lisätuloja joidenkin käsittelymaksujen kautta. Kokonaisuudessaan mutkistaisi liikkumista ja rajoittaisi ihmisten liikkumisen vapautta ja ehkä ja kenties lisäisi pyöräilyä ja kävelyä noin 1%.
Kokonaisuudessaan EU-komissiolle ei pidä antaa mitään oikeuksia kajota ajo-oikeutta koskevaan lainasäädäntöön, koska pikkusormen annettua nuo alkavat todellakin rajoittamaan autoilua/ajo-oikeutta. Salaliittoteria tai ei, niin taas nähdään kuinka autoiluun/auton omistamiseen halutaan puuttua.
Eurokommunistit pyrkivät nakertamaan vapauksia jatkuvasti, tämänkertainen koskettaa liikkumisen vapautta.Joo-o.... aivan iirissuomela -tasoinen ehdotus, jonka käytännön vaikutus olisi oikeasti täysin päinvastainen kuin mihin se näennäisesti hyvällä tarkoitusperällä pyrkii.
Tuollainen systeemi sekottaisi liikenteen ja aiheuttaisi todennäköisesti paljon enemmän onnettomuuksia ja ihmishenkien menetyksiä kuin se torjuisi. Byrokratia aiheuttaisi viranomaishärdellin, joka todennäköisesti maksaisi lopulta miljardeja enemmän kuin toisi lisätuloja joidenkin käsittelymaksujen kautta. Kokonaisuudessaan mutkistaisi liikkumista ja rajoittaisi ihmisten liikkumisen vapautta ja ehkä ja kenties lisäisi pyöräilyä ja kävelyä noin 1%.
Kokonaisuudessaan EU-komissiolle ei pidä antaa mitään oikeuksia kajota ajo-oikeutta koskevaan lainasäädäntöön, koska pikkusormen annettua nuo alkavat todellakin rajoittamaan autoilua/ajo-oikeutta. Salaliittoteria tai ei, niin taas nähdään kuinka autoiluun/auton omistamiseen halutaan puuttua.
Suurin ongelmahan on ne luvat mitä tarvitaan että firman nimissä oleva kuorma-auto liikkuu. C-kortillisia on, mutta sillähän pelkästään ei firman kuorkki laillisesti liiku... Ja sitten ne kaiken maailman lupakortit...Tämähän on täysin idioottimainen ehdotus. Pienemmässä mittakaavassa tehdyt erilaiset ajokorttiuudistukset ovat jo Suomessa aiheuttaneet pulaa (ja joka pahenee jatkuvasti) erilaisista raskaiden ajoneuvojen ja yhdistelmien kuljettajista. Eli C-kortilliset , E-kortista puhumattakaan ovat yhä harvinaisempia nuoremmissa ikäluokissa. Eli pyörät uhkaavat pysähtyä yhteiskunnassa koska nuoret eivät aja näitä kortteja kun ikärajat nousevat.
Eurokommunistit pyrkivät nakertamaan vapauksia jatkuvasti, tämänkertainen koskettaa liikkumisen vapautta.
Aiemmin on pyritty kaventamaan mm. omistusoikeutta ja viestinnän vapautta...
Toi komissio voisi oikeasti lopettaa tämän kaikkeen puuttumisen, koska vtuixmänt joka kerta.Nyt EU haluaisi muuttaa myös juomavedenkäsittelyn
EU:n juomavesidirektiivi tietäisi jopa miljardien jättilaskua - Suomelta kriittinen kanta - Suomen Uutiset
EU-komissio haluaa puuttua vesilaitteistoissa käytettäviin materiaaleihin juomavesidirektiivin avulla. Komission ehdotuksen keskeisin ongelma Suomen kannaltawww.suomenuutiset.fi
Jotenkin pitäisi rajoittaa sitä rahamäärää minkä EU voi vuodessa kerätä näihin maailmanparannus/yhtenäistämisprojekteihinsa. Samalla tavalla kuin Natossa tavoite puolustusvoimiin käytettävästä rahasta on 2% BKT:stä, EU:n projekteille annettava rahamäärä ei saisi ylittää jotain tiettyä prosenttia. Sillä rahalla pitäisi sitten saada aikaiseksi nämä EU:n suunnittelemat asiat. Ei kaikkia ihmisten rahoja kuulu Brysseliin lähettää koska niitä vaan tärvätään tällaisiin projekteihin joilla usein vaan muutetaan olemassaolevia, hyvintoimivia systeemejä siksi että joku EU:n suunnittelija saa leikkiä maailmanparantajaa. Tällä hetkellä tuntuu että EU:lla on aivan liian kiire ja rahanhimolla ei mitään rajaa.Toi komissio voisi oikeasti lopettaa tämän kaikkeen puuttumisen, koska vtuixmänt joka kerta.
Ei ei ja ei.EU haluaa lisää valtaa
Euroopan parlamentti haluaa muutoksia ja lisää valtaa EU:lle
Euroopan parlamentti ehdottaa muutoksia EU:n perussopimuksiin.www.mtvuutiset.fi
Neuvostoa kehotetaan toimittamaan esitetyt muutokset ”välittömästi ja ilman keskustelua” Eurooppa-neuvostolle. Parlamentti odottaa, että Eurooppa-neuvosto kutsuu joulukuussa valmistelukunnan koolle perussopimusten muuttamista varten.