EU - onko järkee vai ei?

EU romuttaa palpa-systeemin, koska jätettä pitää vähentää ja käyttää pullot moneen kertaan. Eikä rikkoa ja kierrättää.

Tervemenoa 30 vuotta taaksepäin ajassa.

 
Laitetataan tänne kun koskee eu-kansalaisia:

Ota nyt Migristä selvää. EU:n vapaa liikkuvuus ei koske Saksan kansalaista

"Isabel oli perehtynyt rekisteröinnin ehtoihin etukäteen. Viraston verkkosivuilla kerrotaan, että peruste Suomessa oleskelulle on muun muassa Suomeen tulo perheenjäsenenä. Perheenjäsenen kanssa on pitänyt asua yhdessä yli kolme kuukautta jossain toisessa EU-maassa kuin Suomessa.
Verkkosivujen mukaan perheenjäseneksi lasketaan myös alle 18-vuotias naimaton lapsi, joka on hakijan tai tämän puolison huollettava.

----
SILTI Maahanmuuttovirastosta kerrottiin, etteivät perhesyyt ole Isabelin tapauksessa hyväksyttävä perustelu.

”Selitykseksi sain Maxin kaksoiskansalaisuuden ja sen, ettei hän käyttänyt EU-kansalaisen vapaan liikkuvuuden oikeuttaan. Lisäksi minulle sanottiin, että rekisteröinti onnistuisi, jos olisimme asuneet Saksan ja Suomen välissä esimerkiksi Ranskassa.”
----
Neuvonnassa muun muassa väitettiin, ettei EU:n vapaa liikkuvuus koskisi häntä, ja kehotettiin hankkimaan perheenkokoaja.

"Lopulta neuvoja sanoi, että jos en löydä ketään kahdessa viikossa, saan negatiivisen päätöksen. Tämän jälkeen voin kuulemma mennä saman prosessin läpi ei-EU-kansalaisena, ja silloin perhesyyt hyväksytään. Pyysin tuota kirjallisena mutta en saanut.”
--
Lisäksi rekisteröitymisen tyssääminen vaikuttaa Isabelin rahatilanteeseen. Saksassa työprojektien välissä Isabel on saanut ansiosidonnaista, ja hän olisi oikeutettu siihen myös Suomessa asuessaan – kunhan rekisteröityminen vain onnistuisi.

Rekisteröinnin peruste voi olla myös työ tai ”riittävät varat Suomessa elämiseen”. Isabel ei ole kuitenkaan ennättänyt edes aloittaa työnhakua tai verkostoitumista, sillä aika ja jaksaminen ovat menneet eri viranomaisten kanssa asiointiin.

"
 
EU-parlamentin esittelijä Karima Delli on ehdottanut eri nopeusrajoituksia erilaisille ajoneuvoille ja monenlaista muuta pahkasikaa.

Esittelijä haluaa poistaa jäsenvaltioilta mahdollisuuden sallia pääsy luokan L-luokan ajoneuvoihin alemmassa iässä kuin 18. Edelleen hän haluaa, ettei 24-vuotias pääse suoraan A-ajokorttiin. Esittelijä ehdottaa myös eriytettyjä nopeusrajoituksia A1-, A2- ja A-ajokortin haltijoille.

Esittelijä ehdottaa enemmän ja tiukempia kokeita ajokorttien myöntämisen tai uusimisenyhteydessä. Lisäksi esittelijä haluaa lyhyemmän kortin voimassolon ajan kuin komissioehdottaa ja vielä lyhyemmän yli 60-vuotiaille kuljettajille.

Tässä listattuna esittelijän ehdotuksia:

Tässä listattuna esittelijän ehdotuksia:
• Esittelijä toivoo, että koko Euroopan unionissa otettaisiin käyttöön pisteisiin perustuvalupajärjestelmä.
• Esittelijä sanoo, että jäsenvaltioiden olisi sisällytettävä toisen asteenopetussuunnitelmiin liikenneturvallisuutta ja vaihtoehtoisia liikkumismuotoja koskevia oppitunteja.
• Esittelijä ehdottaa nopeusrajoituksia, jotka vaihtelevat kuljettajien ajokorttiluokkien mukaan.
• Esittelijä katsoo, että nykyisen direktiivin joustavuus ja ehdotus, jonka mukaan jäsenvaltiot voivat alentaa tiettyjen ajokorttiluokkien vähimmäisikää, olisi poistettava.
• Esittelijä ehdottaa A1-ajokortin vähimmäisiän nostamista
.• Esittelijä haluaa yli 1,8 tonnin painoisille autoille uuden luokan B+ ajokortin, jonka voivat saada vain 21-vuotiaat ja sitä vanhemmat hakijat kahden vuoden koeajan jälkeen B-luokan ajokortin saatuaan.
• Esittelijä katsoo, että ajokorttien olisi oltava voimassa enintään 10 vuotta.
• Aloittelevien kuljettajien ajokorttien hallinnollinen voimassaoloaika tulisi lyhentää enintään kahteen vuoteen, jonka jälkeen heidän tulisi käydä kertauskurssilla ajokäyttäytymisestä.
• Myös yli 60-vuotiaiden kuljettajien ajokorttien hallinnollista voimassaoloaikaa tulisi lyhentää sen varmistamiseksi, että he ovat täysin ajokuntoisia.
• Lääkärintarkastuksen tulisi olla pakollinen kaikille ajokokeen suorittaville tai ajokortin uusiville.

Tässä on Feman (Euroopan mootttoripyöräilijöiden yhdistys) lausunto ehdotuksiin:

 
Viimeksi muokattu:
EU-parlamentin esittelijä Melli on ehdottanut eri nopeusrajoituksia erilaisille ajoneuvoille ja monenlaista muuta pahkasikaa.

Esittelijä haluaa poistaa jäsenvaltioilta mahdollisuuden sallia pääsy luokan L-luokan ajoneuvoihin alemmassa iässä kuin 18. Edelleen hän haluaa, ettei 24-vuotias pääse suoraan A-ajokorttiin. Esittelijä ehdottaa myös eriytettyjä nopeusrajoituksia A1-, A2- ja A-ajokortin haltijoille.

Esittelijä ehdottaa enemmän ja tiukempia kokeita ajokorttien myöntämisen tai uusimisenyhteydessä. Lisäksi esittelijä haluaa lyhyemmän kortin voimassolon ajan kuin komissioehdottaa ja vielä lyhyemmän yli 60-vuotiaille kuljettajille.

Tässä listattuna esittelijän ehdotuksia:

Tässä listattuna esittelijän ehdotuksia:
• Esittelijä toivoo, että koko Euroopan unionissa otettaisiin käyttöön pisteisiin perustuvalupajärjestelmä.
• Esittelijä sanoo, että jäsenvaltioiden olisi sisällytettävä toisen asteenopetussuunnitelmiin liikenneturvallisuutta ja vaihtoehtoisia liikkumismuotoja koskevia oppitunteja.
• Esittelijä ehdottaa nopeusrajoituksia, jotka vaihtelevat kuljettajien ajokorttiluokkien mukaan.
• Esittelijä katsoo, että nykyisen direktiivin joustavuus ja ehdotus, jonka mukaan jäsenvaltiot voivat alentaa tiettyjen ajokorttiluokkien vähimmäisikää, olisi poistettava.
• Esittelijä ehdottaa A1-ajokortin vähimmäisiän nostamista
.• Esittelijä haluaa yli 1,8 tonnin painoisille autoille uuden luokan B+ ajokortin, jonka voivat saada vain 21-vuotiaat ja sitä vanhemmat hakijat kahden vuoden koeajan jälkeen B-luokan ajokortin saatuaan.
• Esittelijä katsoo, että ajokorttien olisi oltava voimassa enintään 10 vuotta.
• Aloittelevien kuljettajien ajokorttien hallinnollinen voimassaoloaika tulisi lyhentää enintään kahteen vuoteen, jonka jälkeen heidän tulisi käydä kertauskurssilla ajokäyttäytymisestä.
• Myös yli 60-vuotiaiden kuljettajien ajokorttien hallinnollista voimassaoloaikaa tulisi lyhentää sen varmistamiseksi, että he ovat täysin ajokuntoisia.
• Lääkärintarkastuksen tulisi olla pakollinen kaikille ajokokeen suorittaville tai ajokortin uusiville.

Tässä on Feman (Euroopan mootttoripyöräilijöiden yhdistys) lausunto ehdotuksiin:

Isoveli valvoo ja sääntelee...
 
Muokkasin nimen oikein. Meppi on Karima Delli, ei Melli (Rapporteur Karima Delli MEP member of the Group of the Greens/European Free Alliance).

Taitaa pohjimmainen agenda olla vain vaikeuttaminen, jotta väki polkisi fillarilla ja kävelisi.
 
EU-parlamentin esittelijä Karima Delli on ehdottanut eri nopeusrajoituksia erilaisille ajoneuvoille ja monenlaista muuta pahkasikaa.

Esittelijä haluaa poistaa jäsenvaltioilta mahdollisuuden sallia pääsy luokan L-luokan ajoneuvoihin alemmassa iässä kuin 18. Edelleen hän haluaa, ettei 24-vuotias pääse suoraan A-ajokorttiin. Esittelijä ehdottaa myös eriytettyjä nopeusrajoituksia A1-, A2- ja A-ajokortin haltijoille.

Esittelijä ehdottaa enemmän ja tiukempia kokeita ajokorttien myöntämisen tai uusimisenyhteydessä. Lisäksi esittelijä haluaa lyhyemmän kortin voimassolon ajan kuin komissioehdottaa ja vielä lyhyemmän yli 60-vuotiaille kuljettajille.

Tässä listattuna esittelijän ehdotuksia:

Tässä listattuna esittelijän ehdotuksia:
• Esittelijä toivoo, että koko Euroopan unionissa otettaisiin käyttöön pisteisiin perustuvalupajärjestelmä.
• Esittelijä sanoo, että jäsenvaltioiden olisi sisällytettävä toisen asteenopetussuunnitelmiin liikenneturvallisuutta ja vaihtoehtoisia liikkumismuotoja koskevia oppitunteja.
• Esittelijä ehdottaa nopeusrajoituksia, jotka vaihtelevat kuljettajien ajokorttiluokkien mukaan.
• Esittelijä katsoo, että nykyisen direktiivin joustavuus ja ehdotus, jonka mukaan jäsenvaltiot voivat alentaa tiettyjen ajokorttiluokkien vähimmäisikää, olisi poistettava.
• Esittelijä ehdottaa A1-ajokortin vähimmäisiän nostamista
.• Esittelijä haluaa yli 1,8 tonnin painoisille autoille uuden luokan B+ ajokortin, jonka voivat saada vain 21-vuotiaat ja sitä vanhemmat hakijat kahden vuoden koeajan jälkeen B-luokan ajokortin saatuaan.
• Esittelijä katsoo, että ajokorttien olisi oltava voimassa enintään 10 vuotta.
• Aloittelevien kuljettajien ajokorttien hallinnollinen voimassaoloaika tulisi lyhentää enintään kahteen vuoteen, jonka jälkeen heidän tulisi käydä kertauskurssilla ajokäyttäytymisestä.
• Myös yli 60-vuotiaiden kuljettajien ajokorttien hallinnollista voimassaoloaikaa tulisi lyhentää sen varmistamiseksi, että he ovat täysin ajokuntoisia.
• Lääkärintarkastuksen tulisi olla pakollinen kaikille ajokokeen suorittaville tai ajokortin uusiville.

Tässä on Feman (Euroopan mootttoripyöräilijöiden yhdistys) lausunto ehdotuksiin:

Muokkasin nimen oikein. Meppi on Karima Delli, ei Melli (Rapporteur Karima Delli MEP member of the Group of the Greens/European Free Alliance).

Taitaa pohjimmainen agenda olla vain vaikeuttaminen, jotta väki polkisi fillarilla ja kävelisi.

Joo-o.... aivan iirissuomela -tasoinen ehdotus, jonka käytännön vaikutus olisi oikeasti täysin päinvastainen kuin mihin se näennäisesti hyvällä tarkoitusperällä pyrkii.

Tuollainen systeemi sekottaisi liikenteen ja aiheuttaisi todennäköisesti paljon enemmän onnettomuuksia ja ihmishenkien menetyksiä kuin se torjuisi. Byrokratia aiheuttaisi viranomaishärdellin, joka todennäköisesti maksaisi lopulta miljardeja enemmän kuin toisi lisätuloja joidenkin käsittelymaksujen kautta. Kokonaisuudessaan mutkistaisi liikkumista ja rajoittaisi ihmisten liikkumisen vapautta ja ehkä ja kenties lisäisi pyöräilyä ja kävelyä noin 1%.

Kokonaisuudessaan EU-komissiolle ei pidä antaa mitään oikeuksia kajota ajo-oikeutta koskevaan lainasäädäntöön, koska pikkusormen annettua nuo alkavat todellakin rajoittamaan autoilua/ajo-oikeutta. Salaliittoteria tai ei, niin taas nähdään kuinka autoiluun/auton omistamiseen halutaan puuttua.
 
Joo-o.... aivan iirissuomela -tasoinen ehdotus, jonka käytännön vaikutus olisi oikeasti täysin päinvastainen kuin mihin se näennäisesti hyvällä tarkoitusperällä pyrkii.

Tuollainen systeemi sekottaisi liikenteen ja aiheuttaisi todennäköisesti paljon enemmän onnettomuuksia ja ihmishenkien menetyksiä kuin se torjuisi. Byrokratia aiheuttaisi viranomaishärdellin, joka todennäköisesti maksaisi lopulta miljardeja enemmän kuin toisi lisätuloja joidenkin käsittelymaksujen kautta. Kokonaisuudessaan mutkistaisi liikkumista ja rajoittaisi ihmisten liikkumisen vapautta ja ehkä ja kenties lisäisi pyöräilyä ja kävelyä noin 1%.

Kokonaisuudessaan EU-komissiolle ei pidä antaa mitään oikeuksia kajota ajo-oikeutta koskevaan lainasäädäntöön, koska pikkusormen annettua nuo alkavat todellakin rajoittamaan autoilua/ajo-oikeutta. Salaliittoteria tai ei, niin taas nähdään kuinka autoiluun/auton omistamiseen halutaan puuttua.
Tämähän on täysin idioottimainen ehdotus. Pienemmässä mittakaavassa tehdyt erilaiset ajokorttiuudistukset ovat jo Suomessa aiheuttaneet pulaa (ja joka pahenee jatkuvasti) erilaisista raskaiden ajoneuvojen ja yhdistelmien kuljettajista. Eli C-kortilliset , E-kortista puhumattakaan ovat yhä harvinaisempia nuoremmissa ikäluokissa. Eli pyörät uhkaavat pysähtyä yhteiskunnassa koska nuoret eivät aja näitä kortteja kun ikärajat nousevat.
 
Joo-o.... aivan iirissuomela -tasoinen ehdotus, jonka käytännön vaikutus olisi oikeasti täysin päinvastainen kuin mihin se näennäisesti hyvällä tarkoitusperällä pyrkii.

Tuollainen systeemi sekottaisi liikenteen ja aiheuttaisi todennäköisesti paljon enemmän onnettomuuksia ja ihmishenkien menetyksiä kuin se torjuisi. Byrokratia aiheuttaisi viranomaishärdellin, joka todennäköisesti maksaisi lopulta miljardeja enemmän kuin toisi lisätuloja joidenkin käsittelymaksujen kautta. Kokonaisuudessaan mutkistaisi liikkumista ja rajoittaisi ihmisten liikkumisen vapautta ja ehkä ja kenties lisäisi pyöräilyä ja kävelyä noin 1%.

Kokonaisuudessaan EU-komissiolle ei pidä antaa mitään oikeuksia kajota ajo-oikeutta koskevaan lainasäädäntöön, koska pikkusormen annettua nuo alkavat todellakin rajoittamaan autoilua/ajo-oikeutta. Salaliittoteria tai ei, niin taas nähdään kuinka autoiluun/auton omistamiseen halutaan puuttua.
Eurokommunistit pyrkivät nakertamaan vapauksia jatkuvasti, tämänkertainen koskettaa liikkumisen vapautta.

Aiemmin on pyritty kaventamaan mm. omistusoikeutta ja viestinnän vapautta...
 
Tämähän on täysin idioottimainen ehdotus. Pienemmässä mittakaavassa tehdyt erilaiset ajokorttiuudistukset ovat jo Suomessa aiheuttaneet pulaa (ja joka pahenee jatkuvasti) erilaisista raskaiden ajoneuvojen ja yhdistelmien kuljettajista. Eli C-kortilliset , E-kortista puhumattakaan ovat yhä harvinaisempia nuoremmissa ikäluokissa. Eli pyörät uhkaavat pysähtyä yhteiskunnassa koska nuoret eivät aja näitä kortteja kun ikärajat nousevat.
Suurin ongelmahan on ne luvat mitä tarvitaan että firman nimissä oleva kuorma-auto liikkuu. C-kortillisia on, mutta sillähän pelkästään ei firman kuorkki laillisesti liiku... Ja sitten ne kaiken maailman lupakortit...

Tulee kohta itsellekkin eteen kortin uusinta, vaikka ei olekaan kuin ABEC. Kortissa kyllä olisi vuosia aina -33 saakka, mutta C-kortti pitää uusia kun 50v kilahtaa...
 
Eurokommunistit pyrkivät nakertamaan vapauksia jatkuvasti, tämänkertainen koskettaa liikkumisen vapautta.

Aiemmin on pyritty kaventamaan mm. omistusoikeutta ja viestinnän vapautta...

alkulämmittelyä vasta

Korona-aikaanhan monissa maissa testattiin miten eri yritykset saadaan kieltämään pääsy niiltä joilla ei ole rokotustodistusta. Saatiin myös tietoa miten kansalaiset reagoivat. Pian näitä oppeja on mahdollista soveltaa käytäntöön kunhan ihmisten tiedot saadaan tuollaiseen social credit järjestelmään.
 
Toi komissio voisi oikeasti lopettaa tämän kaikkeen puuttumisen, koska vtuixmänt joka kerta.
Jotenkin pitäisi rajoittaa sitä rahamäärää minkä EU voi vuodessa kerätä näihin maailmanparannus/yhtenäistämisprojekteihinsa. Samalla tavalla kuin Natossa tavoite puolustusvoimiin käytettävästä rahasta on 2% BKT:stä, EU:n projekteille annettava rahamäärä ei saisi ylittää jotain tiettyä prosenttia. Sillä rahalla pitäisi sitten saada aikaiseksi nämä EU:n suunnittelemat asiat. Ei kaikkia ihmisten rahoja kuulu Brysseliin lähettää koska niitä vaan tärvätään tällaisiin projekteihin joilla usein vaan muutetaan olemassaolevia, hyvintoimivia systeemejä siksi että joku EU:n suunnittelija saa leikkiä maailmanparantajaa. Tällä hetkellä tuntuu että EU:lla on aivan liian kiire ja rahanhimolla ei mitään rajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ja parlamentti puolsi. Miten tästäkään ei ole käyty minkäänlaista julkista keskustelua etukäteen?

EU komission ehdotukset tulevat aina tutkakatveesta.

Neuvostoa kehotetaan toimittamaan esitetyt muutokset ”välittömästi ja ilman keskustelua” Eurooppa-neuvostolle. Parlamentti odottaa, että Eurooppa-neuvosto kutsuu joulukuussa valmistelukunnan koolle perussopimusten muuttamista varten.

 
Back
Top