EU - onko järkee vai ei?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vlad
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tätä olen ajoittain epäillytkin! Jos Kataisen tekstiä ja sanomaa ei kykene sisäistämään ja siitä suorastaan masentuu, ovat iltavapaat todellakin suositeltava sivusto :cool:

Juu, myönnän, että minulla on rajoitukseni. Ja yksi merkittävä rajoitus on se, että erotan kohtuullisen nopeasti sen, mikä on täyttä puppendaalia.

Väsyneet ugriaivot voivat tosiaan johtaa arktiseen hysteriaan ja onkin vapauttavaa, että osalla suurista ajattelijoista on mahdollisuus lähteä aurinkoisemmille laitumille ja vielä firman piikkiin.
 
Tuo kommunisti-asia on semmoinen että jos Neuvosto-Virossa halusi tehdä uraa niin oli pakko kuulua kommunistipuolueeseen. Joten oli kommunisteja aatteen vuoksi ja oli "kommunisteja" jotka olivat puolueessa vain jotta voisi edetä uralla.

Sama oli tilanne muuallakin Neuvostoliitossa ja varmaan itäblokissa yleensäkin. Lähihistorian suuria paradokseja on että Neuvostoliiton hajoittivat kommunistiset poliitikot jotka vielä pari vuotta aikaisemmin olivat vannoneet sosialismin ja Neuvostoliiton yhtenäisyyden nimiin.
 
Eurooppa tarvitsee yhtenäisen tunnistautumisjärjestelmän mm. pankki- ja muita vastaavia toimia varten ja etenkin netissä. YouTubiin tai Facebookiin en ota kantaa, mutta feikkiprofiilit, jotka syöttävät tuubaa ja trollauksia ovat melkoinen riesa, puhumattakaan suoranaisista petoksista. Niistä olisi päästävä eroon. Ovatko kaikki näille sivuille kirjoittelevatkaan antaneet oikean nimensä?

"En ota kantaa" on heikko väistö olennaiseen avainkysymykseen.

Kun tuota dokumenttia tavasin niin sain itse ainakin sen käsityksen että siinä visioidaan henkilökorttitunnistautumisen käyttöönotto muiden kirjautumistapojen rinnalle. Tämä kuulostaa ihan hyvältä ajatukselta, vaikka mahdollisuus henkilökortin varastamiseen ja välittömään väärinkäyttöön on pienenä peikkona. Se että EU-henkilökortti olisi AINOA tapa kirjautua internet-palveluihin on absurdi, orwelliaaninen idea ja luultavasti toteuttamiskelvoton.

Todelliset "onko EU:ssa järkeä" -aiheet ovat sellaisia kuin uusin dekoase-asetus: http://yle.fi/uutiset/alkaako_suome...ktivoitava_uudelleen_ja_eu-leimattava/8925927

Kuinka monta miljoonaa menee pelkästään Suomessa täysin turhaan hitsailuun, rälläköintiin, tarkastamiseen, leimaukseen ja kirjaamiseen? Kalliita virkamiesvuosia jotka varmaan kansantalouden kannalta olisi parempi käyttää johonkin vähän rakentavaan, ja samalla tapetaan yksi liiketoiminnan ala. Eikä homma pysähdy tähän vaan uudesta asedirektiivistä näyttää tulevan samanlainen pökäle. Hirveästi byrokratiaa ilman mitattavaa positiivista vaikutusta.

Tällaiseen paskaan EU kaatuu. Ei pakolaisiin, ei euroon vaan siihen että joudutaan tuhertelemaan lappuihin kalojen latinankielisiä nimiä tai tutkimaan onko ampumaseuran palkintokiväärin lukko hitsattu kiinni MIG- vai TIG-menetelmällä. Kun kaikki tämä turhanpäiväinen näperrys lyödään yhteen niin se on suunnaton yhteiskunnan kaikkia tasoja halvauttava taloudellinen rasite.
 
"


Kuinka monta miljoonaa menee pelkästään Suomessa täysin turhaan hitsailuun, rälläköintiin, tarkastamiseen, leimaukseen ja kirjaamiseen? Kalliita virkamiesvuosia jotka varmaan kansantalouden kannalta olisi parempi käyttää johonkin vähän rakentavaan, ja samalla tapetaan yksi liiketoiminnan ala. Eikä homma pysähdy tähän vaan uudesta asedirektiivistä näyttää tulevan samanlainen pökäle. Hirveästi byrokratiaa ilman mitattavaa positiivista vaikutusta.

Voi hyvä veli, nuo miljoonat ovat vain pieni noro verrattuna niihin rahoihin, jotka menisivät hukkaan jos palattaisiin vaikka 1950-luvun tilanteeseen, rajoihihin, tulleihin ja tarkastuksiin. Euroopan ainoa mahdollisuus pärjätä globaalissa kilpailussa on yhtenäisyys ja rajat ylittävä tai poistava yhteistyö. Tällä en tarkoita, että kaikki olisi mennyt nappiin, mutta kyllä alokaskin saa mahdollisuuden purkaa pieleen menneen asentonsa ja rakentaa uuden. Askel taakse ja eikun taas eteenpäin! Asedirektiivi on mitätön yksityiskohta tässä kokonaisuudessa ja käsitykseni mukaan Suomen mielipiteitä on siinäkin kuunneltu.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/196...maan-suuntaan-aseharrastaja-ei-ole-terroristi
 
Voi hyvä veli, nuo miljoonat ovat vain pieni noro verrattuna niihin rahoihin, jotka menisivät hukkaan jos palattaisiin vaikka 1950-luvun tilanteeseen, rajoihihin, tulleihin ja tarkastuksiin. Euroopan ainoa mahdollisuus pärjätä globaalissa kilpailussa on yhtenäisyys ja rajat ylittävä tai poistava yhteistyö. Tällä en tarkoita, että kaikki olisi mennyt nappiin, mutta kyllä alokaskin saa mahdollisuuden purkaa pieleen menneen asentonsa ja rakentaa uuden. Askel taakse ja eikun taas eteenpäin! Asedirektiivi on mitätön yksityiskohta tässä kokonaisuudessa ja käsitykseni mukaan Suomen mielipiteitä on siinäkin kuunneltu.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/196...maan-suuntaan-aseharrastaja-ei-ole-terroristi

Mitä ihmeen tekemistä on tulleilla ja rajatarkastuksilla noiden listaamieni esimerkkien kanssa? Ei yhtään mitään. Ne eivät edistä yhteismarkkinoita millään tavalla eivätkä lisää EU:n ulkoista kilpailukykyä mitenkään vaan enempi päinvastoin. Joten miksi sellaisia säädetään?

Ymmärrän ettet ole seurannut asedirektiivin käänteitä joten avaan niitä vähän sinulle. Tosiaankin näyttää siltä että useimmat Suomen esitykset ovat menossa läpi ja periaatteellisella tasolla täällä muuttuu vähän. Tämä on osoitus siitä että systeemi toimii, right? Väärin! Uuden lain säätämisellä yleensä tavoitellaan muutosta. Ei ole mitään järkeä säätää sellaisia lakeja joihin sisällytetään niin paljon varauksia ja poikkeuksia ettei mikään loppujen lopuksi muutu vaan asianomaisille tulee vain muutama byrokraattinen vanne lisää joista pitää hypätä läpi. Sellainen ei hyödytä ketään millään tasolla. Jos se on lopputulema, niin koko lainsäädäntöprosessiin ei olisi pitänyt alkujaan edes ryhtyä. Jälleen kerran, rahaa ja aikaa on mennyt hukkaan tyhjän tautta.
 
Voi hyvä veli, nuo miljoonat ovat vain pieni noro verrattuna niihin rahoihin, jotka menisivät hukkaan jos palattaisiin vaikka 1950-luvun tilanteeseen, rajoihihin, tulleihin ja tarkastuksiin. Euroopan ainoa mahdollisuus pärjätä globaalissa kilpailussa on yhtenäisyys ja rajat ylittävä tai poistava yhteistyö. Tällä en tarkoita, että kaikki olisi mennyt nappiin, mutta kyllä alokaskin saa mahdollisuuden purkaa pieleen menneen asentonsa ja rakentaa uuden. Askel taakse ja eikun taas eteenpäin! Asedirektiivi on mitätön yksityiskohta tässä kokonaisuudessa ja käsitykseni mukaan Suomen mielipiteitä on siinäkin kuunneltu.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/196...maan-suuntaan-aseharrastaja-ei-ole-terroristi

Riippuu täysin siitä, kenen säännöillä tätä ns. globaalia kilpailua pelataan.

> Asedirektiivi
> Demokraattisesti päätetty
> Me tienataan tällä!
 
Ymmärrän ettet ole seurannut asedirektiivin käänteitä joten avaan niitä vähän sinulle. Tosiaankin näyttää siltä että useimmat Suomen esitykset ovat menossa läpi ja periaatteellisella tasolla täällä muuttuu vähän. Tämä on osoitus siitä että systeemi toimii, right? Väärin! Uuden lain säätämisellä yleensä tavoitellaan muutosta. Ei ole mitään järkeä säätää sellaisia lakeja joihin sisällytetään niin paljon varauksia ja poikkeuksia ettei mikään loppujen lopuksi muutu vaan asianomaisille tulee vain muutama byrokraattinen vanne lisää joista pitää hypätä läpi. Sellainen ei hyödytä ketään millään tasolla. Jos se on lopputulema, niin koko lainsäädäntöprosessiin ei olisi pitänyt alkujaan edes ryhtyä. Jälleen kerran, rahaa ja aikaa on mennyt hukkaan tyhjän tautta.

Laillisten aseiden kielto ruokkii laitonta asekauppaa ei suinkaan toisinpäin kuten EU Komissio väittää, jos tuo Komission logiikka toimisi niin kieltolainkin olisi pitänyt lopettaa viinankäyttö mutta totuushan on ollut päinvastainen samoin kuin huumeiden käytön kriminalisoinnin olisi pitänyt lopettaa niiden käytö mutta käyttö on lisääntynyt ja mukaan on tullut oheisrikollisuus
 
Mikä teistä on suurin haitta jonka EU aiheuttaa?
 
Systeemin koko ja sen vuoksi sen toiminta.

Päätöksentekoprosessi on rikki. Koska kaikkia maita ja puolueita on pakko kuunnella, säädöksistä tulee toivottomia viidakoita joissa on tolkuttomasti varauksia ja poikkeuksia ja lillukanvarsia jotka on lisätty sinne vain koska se oli yhden mielestä hyvä idea ja hyväksymällä se saatiin sekin esityksen taakse. Lyön vaikka vetoa että mainitsemani latinankieliset kalannimet-säädös on juuri tällaisen prosessin tulos. Joku on heittänyt että "entä mitäs jos" "-ok, tehdään sitten niinkin".

Tietysti EU voisi siirtyä yksinkertaisiin enemmistöpäätöksiin, muttei varmaan tarvitse erikseen avata miksi se ei Suomelle sopisi?

EU on yksinkertaisesti nykyisellään konseptitasolla toimimaton, koska se koostuu niin heterogeenisistä maista joilla on erilaiset kulttuurit ja arvot.
 
Väsyneet ugriaivot voivat tosiaan johtaa arktiseen hysteriaan ja onkin vapauttavaa, että osalla suurista ajattelijoista on mahdollisuus lähteä aurinkoisemmille laitumille ja vielä firman piikkiin.

Nipotus: suomalaiset eivät ole ugreja. Unkarilaiset ovat ugreja. ;)
 
Nipotus: suomalaiset eivät ole ugreja. Unkarilaiset ovat ugreja. ;)

Aini. Moderni geenitutkimushan kaiketi todistaa suomalaisten saapuneen pohjantähden alle Brysselin lähiseuduilta. Ennen oltiin Volgan mutkasta, nyt on toisin. Jos rysähdämme rähmälleen vaikka Indonesian edessä, niin sitten suomalaiset ovatkin sieltäpäin kotoisin, meloneet näädänkiilto silmässä bambuveneillä kohti Ruijaa.
 
No einyssentäs. Suomalaiset ovat suomalais-ugrilaisia, mutta suomalaiset kuuluvat kieliperheen suomalais-permiläiseen haaraan, ja unkarilaiset ugrilaiseen. Tärkeä ero!
Se on unkarilainen Jobbik-puolue joka on ilmoittanut etteivät unkarilaiset halua olla 'kalanhajuisia metsäläisiä' ja väittää unkarin olevan turkkilainen kieli, koska se on hienompaa.

Suosittelen korvaamaan 'ugrilainen' termin 'uralilaisella' koska se käsittää kaikki suomen sukulaiskielet ja muutenkin kalskahtaa komeammalta. :)
 
Mitä ihmeen tekemistä on tulleilla ja rajatarkastuksilla noiden listaamieni esimerkkien kanssa? Ei yhtään mitään. Ne eivät edistä yhteismarkkinoita millään tavalla eivätkä lisää EU:n ulkoista kilpailukykyä mitenkään vaan enempi päinvastoin. Joten miksi sellaisia säädetään?

Ymmärrän ettet ole seurannut asedirektiivin käänteitä joten avaan niitä vähän sinulle. Tosiaankin näyttää siltä että useimmat Suomen esitykset ovat menossa läpi ja periaatteellisella tasolla täällä muuttuu vähän. Tämä on osoitus siitä että systeemi toimii, right? Väärin! Uuden lain säätämisellä yleensä tavoitellaan muutosta. Ei ole mitään järkeä säätää sellaisia lakeja joihin sisällytetään niin paljon varauksia ja poikkeuksia ettei mikään loppujen lopuksi muutu vaan asianomaisille tulee vain muutama byrokraattinen vanne lisää joista pitää hypätä läpi. Sellainen ei hyödytä ketään millään tasolla. Jos se on lopputulema, niin koko lainsäädäntöprosessiin ei olisi pitänyt alkujaan edes ryhtyä. Jälleen kerran, rahaa ja aikaa on mennyt hukkaan tyhjän tautta.

Onhan tämä nyt ihan omituista. Verorahoista rahoitetaan parlamenttia ja komissiota ja sitten he tekevät lain, jota vastustetaan verorahoilla rahoitetulla Suomen eduskunnalla. Ja sitten ihmetellään, kun julkinen sektori on niiiiin kovin raskas ja kallis. Ei työt ainakaan vähene. Kenenköhän tässä pitäisi tehdä se kilpailukykyloikka??
 
Onhan tämä nyt ihan omituista. Verorahoista rahoitetaan parlamenttia ja komissiota ja sitten he tekevät lain, jota vastustetaan verorahoilla rahoitetulla Suomen eduskunnalla. Ja sitten ihmetellään, kun julkinen sektori on niiiiin kovin raskas ja kallis. Ei työt ainakaan vähene. Kenenköhän tässä pitäisi tehdä se kilpailukykyloikka??

Sama pätee jo pelkästään Suomen sisällä. Hallituspuolueet kiistelevät, oppositio räksyttää, kunnat vastustavat ja viimeistään sitten järjestöt pysäyttävät kaiken tahmeaan vastarintaan.

Erästä historian merkkihenkilöä lainaten.

Many forms of Government have been tried, and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed it has been said that democracy is the worst form of Government except for all those other forms that have been tried from time to time.…
 
http://professorinajatuksia.blogspo...=Feed:+blogspot/Ipsas+(Professorin+ajatuksia)

EU suunnittelee 8 miljardin tukipakettia kansainvaelluksen lähtömaille

Helsingin Sanomat on innostunut ilmeisestä vaikutusvallastaan jajatkoi vielä tänäänkin irakilaisperhekirjoituksella aloittamallaan maahanmuuttoaiheella. Sallittakoon siis lyhyt kommentti tässäkin blogissa.

Lehden mukaan EU aikoo käyttää kahdeksan miljardia euroa lähtö- ja kauttakulkumaiden tukemiseen. The Guardianin tietoihin perustuen HS kauhistelee sitä, että suunnitteilla on myös Eritrean ja Sudanin avustamista, vaikka maissa on täysin kelvottomat hallitukset.

Sen sijaan HS jättää mainitsematta, että EU:n suunnittelemat kahdeksan miljardin euron tuet mille tahansa Afrikan maalle ovat sen esittämässä muodossa kestämättömiä. Näin siksi, että "olemme valmiita lisäämään taloudellista ja operationaalista tukea sekä investoimaan pitkäjänteiseen taloudelliseen ja yhteiskunnalliseen kehitykseen – parantamaan ihmisten elämää ja purkamaan siirtolaisuuden aiheuttajia."

Mallina sopimukselle on lehden mukaan taannoinen sopimus Turkin kanssa. Se on sinänsä toiminut, koska kulku Turkista Kreikkaan onkäytännössä pysähtynyt. Samalla on Turkin niinikään kelvoton diktaattori kuitenkin ryhtynyt raivoisiin ponnisteluihin saadakseen maan jo muutenkin kovan väestönkasvun holtittomaan nousuun.

Tuki tulee mitä todennäköisimmin johtamaan väestönkasvun kiihtymiseen myös nykyisissä kansainvaelluksen lähtömaissa. Mikäli ihmisten elinolosuhteet paranevat, mahdollistaa se entistä tehokkaamman lisääntymisen. Tämä puolestaan on perimmäinen syysille, miksi Afrikan maista on viime vuosina pyrkinyt Eurooppaan yhä kasvava joukko ihmisiä.

Jos ja kun EU:lla on siis tarve pysäyttää parempaa elintasoa hakevien ihmisten tuleminen omalle alueelleen, tulisi siihen käytettävä voitelurahoitus suunnata elintason korottamisen ohella ennen kaikkea lähtömaiden väestönkasvun pysäyttämiseen. Tai ellei se onnistu, niin ainakin väestön määrää tukevien hankkeiden kuten tyttöjen koulutuksen rahoittamiseen.

Nyt HS:n välittämien tietojen mukaan jää lähinnä sellainen käsitys, että EU rahoittaa lähtömaiden väestönkasvun kiihdyttämistä. Ja, kuten sanottu, sen pitkän tähtäimen seurauksena on ennemmin tai myöhemmin vielä viimevuotistakin rajumpi kansainvaellus kohti Euroopan rajoja.

Ja sitä ei Suomessa tai muissa EU-maissa halua juuri kukaan, vaikka Helsingin Sanomien toimituskunta niin ehkä tekeekin. Onneksi meillä Suomessa on hallitus, joka ainakin toistaiseksi on noudattanut hallitusohjelmaansa.

Sen seurauksistakin HS teki pienen uutisen, kun avoimia rajoja maanmiehilleen haluava somali siirtyi Kokoomuksesta Vihreisiin. Se on hyvä ja osoittaa oleellisen sekä hallituksen maahanmuuttopoliittisesta toiminnasta että Vihreästä puolueesta.

Aiempia ajatuksia samasta aihepiiristä:
HS osoitti medianvallan laajuuden
Onko Petteri Orpo lähdössä ristiretkelle perustuslakia vastaan?
Maahanmuuttajalasten hyväksikäyttö on loppumassa
 
Back
Top