EU - onko järkee vai ei?

Tässähän se on. Mikään mikä ei ole eu komissiolle ja eliitille mieleistä pitää tukehduttaa keinoja kaihtamatta. Lisäksi eu komissiota ei käsittääkseni voi saada edes oikeudellisesti vastuuseen tekemisistään. Kun vika vain on siinä, että heidän unelmansa ei tule toimimaan ja muutama sata miljoonaa kansalaista saa kärsiä siitä unelmasta.

Eu toimisi talous alueena ja joissakin muissa asiossa. Liittovaltiona tie kulkee vain syvemmälle pimeyteen.
 
Siinä ite "Eu- ideologian" pääpiru...:confused:
Hän sanoi: "Bolshevikit haluavat valloittaa Euroopan, ja ainut mitä pidättä Venäjä, - on taloudellinen ja sotilallinen jälkeenjääneisyys". Oikeassa oli. Ja erittäin monissa asioissa.

Minulla ei ole siksi mitään EU:ta vastaan, paitsi en pidä tästä järjettömästä pakolaisten ottamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Pakolaisuus tuntuu herättävän suurta surua ja huolta. Itse en olisi kovin peloissani.

Vuosina 1973–2012 Suomeen saapui 40 742 pakolaista. Vuonna 2015 kiintiöpakolaisia vastaanotettiin 1034, joista suurimmat ryhmät olivat syyrialaiset (638), kongolaiset (151) ja afganistanilaiset (139)... Turvapaikanhakijoita saapui Suomeen vuoden 2015 aikana yhteensä 32 476, joista 20 485 oli irakilaisia.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakolainen

Nuo 40 vuoden aikana saapuneet pakolaiset (40 742) muodostavat vain 0.74% Suomen väestöstä. Viime vuonna tulleita turvapaikanhakijoita oli tuhatta suomalaista kohti 6.

Jos pakolaispiikki on kerran pari vuosisadassa tapahtuva satunnainen ilmiö, kovin kovaan ksenofobisuuteen ei ole syytä – mutta ei myöskään hyväuskoiseen hölmöyteen.


Et ole perehtynyt taloudellisiin kustannuksiin, kulttuureihin ja demografisiin malleihin riittävästi, Eurooppa on matkalla kohti massiivisia sisällissotia jos tilannetta ei käännetä pian.
 
Le Penin vaalivoitto toteutuessaan aiheuttaa varmasti melkoisen myterin. Eiköhän kumppanivaltioiden metiat aloittane kohta säikähtäväistön pelottelun aiheella? Ongelma on tietysti se, että ranskalaiset hoitavat omat vaalinsa itse. Saahan nähdä, mahdollisuudet melkoiseen näytelmään ovat suuret.

Ranskan vasemmisto on luvannut sisäällissodan jos voittaa. :solthum:
 
Täälläkin niin kiihkeästi puolustetaan mutta onko kukaan miettinyt että jättivaltiot voisi olla tulevaisuutta? Pienet valtiot on vähän kuin se 150cm jätkä nakkijonossa jossa muut on steroideilla pumpattuja lihaskönttejä jotka tuuppaa sellasen pikkutapin helvettiin siitä jaloista pyörimästä? Miettikää miksi Paasikivi sanoi että "Kyllä se on saatana, että kansa on pieni!"

Ei sillä että nyky-EU siinä kaiken säätely vimmassaan olisi hyvä vaihtoehto. Täynnä inhottavia pykäläkiimaisia otuksia.
 
Voisko joku selittää mitä EU:sta lähtemällä saavutetaan? Tarkoitan siis ihan oikeita asioita enkä mitään Faragemaisia keksittyjä juttuja.
 
Saataisiin päättää asioista itse. Jos eu keksii meidän kannalta jotain järjetöntä niin suomalainen poliitikkohan vastaa suurin piirtein näin: kyllä me kaikkemme yritimme, mutta kun eu:ssa näin päättivät ja tietysti yrittää vielä muistuttaa jostain pikku yksityiskohdasta minkä onnistuivat torppamaan. Vaikka kaiken kaikkiaan sopimus olis täysin suomen etujen vastainen.

Ja voisit kertoa, että miksi pitäisi pysyä eurossa? Kaikki menee koko ajan huonompaan suuntaan eikä merkkiä paremmastakaan näy.
 
Saataisiin päättää asioista itse. Jos eu keksii meidän kannalta jotain järjetöntä niin suomalainen poliitikkohan vastaa suurin piirtein näin: kyllä me kaikkemme yritimme, mutta kun eu:ssa näin päättivät ja tietysti yrittää vielä muistuttaa jostain pikku yksityiskohdasta minkä onnistuivat torppamaan. Vaikka kaiken kaikkiaan sopimus olis täysin suomen etujen vastainen.

Ja voisit kertoa, että miksi pitäisi pysyä eurossa? Kaikki menee koko ajan huonompaan suuntaan eikä merkkiä paremmastakaan näy.

Mikä menee huompaan suuntaan? Suomihan päättää asioistaan itse ja kuten Sipilän touhuista nähdään (lisääntynyt suhmurointi) osaamisessa ei paljoakaan kehumista.
 
Suomen maatalous on mennyt jatkuvasti alaspäin EU liittymisen perään ja se varmaan tullaan ajamaan kutakuinkin alas? Ostetaan muualta sitten vai? Lisäksi tuhotaan omavaraisuus tällä saralla kokonaan. Yhteisvaluutan vuoksi vienti kärsii enemmän tai vähemmän, sillä sen arvoa emme voi säädellä. Kreikan tukipaketit joihin oli pakko lähteä mukaan ja saatiin vielä "erinomaiset vakuudet" Puhumattakaan nykyisistä pakolais ongelmista sekä tuoreimpana asedirektiivi joka voimaan tullessaan lakkauttaa reserviläisten toiminnan. Tässäpä nyt joitakin. Lisääkin löytyy...
 
Joo..ja surraan yhdessaä demarien kanssa toveri Fidelin poismenoao_O...taivaasen tuskin meni kun kommunisti ei epärealistisiin utopistifantasia juttuihin usko...:rolleyes:

On se muuten tasa-arvon huippua kun äärivasurit demareitamytöten saavat surra ja juhlia diktaattori murhaajaroistoja ilman että siitä alkaa media rummutuksen ja äärioikeisto vastalausemarssin...:rolleyes:
 
Joo..ja surraan yhdessaä demarien kanssa toveri Fidelin poismenoao_O...taivaasen tuskin meni kun kommunisti ei epärealistisiin utopistifantasia juttuihin usko...:rolleyes:

On se muuten tasa-arvon huippua kun äärivasurit demareitamytöten saavat surra ja juhlia diktaattori murhaajaroistoja ilman että siitä alkaa media rummutuksen ja äärioikeisto vastalausemarssin...:rolleyes:

Auta armias jos Pinocheta olisi näin muisteltu, mies kuitenkin pelasti Chilen.
 
Taisi niitä Ruotsiin muuttajia olla aika paljon enemmän: ”Suuri muuttoliike Ruotsiin Suomesta tapahtui 1960-luvulla, jolloin työn ja paremman elintason toivossa Suomesta tehtiin noin 198 000 muuttoa (vuodet 1961-1970).” Muun muassa Slussenin sissit ja Finnjävelit.

Mutta heistä tehtiin ruotsalaisia. Ei Ruotsi ollut silloin mikään monikulttuurisuuden kehto.

Itse en tunne yhtään pakolaista. Ei perheenjäsenissä, sukulaisissa, ystäväpiirissä kollegoissa... Sattumaltakaan en ole sellaiseen törmännyt (ellei joku turisti, muu maahanmuuttaja tai kansalaisuuden saanut ulkomaalainen ole sittenkin ollut pakolainen).

Eipä niitä tänne ole paljon päätynyt. Kerrotaan että syyrialaisia olisi tullut 3-5%.

Mutta muun maahanmuuton ja tulon seurauksia et voi olla huomaamatta. Petteri Orpohan jo varoitteli parin miljardin lisäleikkauksista.
 
Komissio ei vakuuta minuakaan, mutta kyllä tämä "saa päättää itse" tuo myös muistoja. Tompan maininta siitä, että kustaan itse kaikki, on oikeastaan aika osuva. On suomalainen virkamies nimittäin sellainen säätäjä, ettei ole tosikaan. Tupakkalaista tehtiin Euroopan kirein, kalojen pitää pyöriä tukun kautta takaisin rantaan "ettei kylmäketju katkea", luomumunien tilalta kulkea leiman kautta vaikka ostaja olisi viiden metrin päässä. Oma ympäristöministeriömme laittoi kaikki saakelin vahinkolinnut Euroopan suojelulistalle Suomessa, kun sieltä päin kysyttiin, mitä haluaisimme. Ja suosikkini Trafi... voi jessus sentään.

Olen nähnyt Suomen myös ennen EU:ta. Ei täällä ollut kuin Hannu Karpo suurin piirtein virkamiesmielivaltaa estämässä. Välillä kaljaa ei saanut kuin ruuan kanssa ja mitä paskaa. Tosin olemme me EU:ssakin tietysti maailman holhousvaltio numero yksi, ylivoimaisessa kärjessä, ei silti.

Suhtaudun kyllä hyvin epäluuloisesti EU:n politiikkaan ja erityisesti komissioon, mutta olen myös aina haukkunut myös omaa hallitusta, kokoonpanosta riippumatta.

Ehkä minulle ei kelpaa mikään. Onko muista samanlaisia?
 
Komissio ei vakuuta minuakaan, mutta kyllä tämä "saa päättää itse" tuo myös muistoja. Tompan maininta siitä, että kustaan itse kaikki, on oikeastaan aika osuva. On suomalainen virkamies nimittäin sellainen säätäjä, ettei ole tosikaan. Tupakkalaista tehtiin Euroopan kirein, kalojen pitää pyöriä tukun kautta takaisin rantaan "ettei kylmäketju katkea", luomumunien tilalta kulkea leiman kautta vaikka ostaja olisi viiden metrin päässä. Oma ympäristöministeriömme laittoi kaikki saakelin vahinkolinnut Euroopan suojelulistalle Suomessa, kun sieltä päin kysyttiin, mitä haluaisimme. Ja suosikkini Trafi... voi jessus sentään.

Olen nähnyt Suomen myös ennen EU:ta. Ei täällä ollut kuin Hannu Karpo suurin piirtein virkamiesmielivaltaa estämässä. Välillä kaljaa ei saanut kuin ruuan kanssa ja mitä paskaa. Tosin olemme me EU:ssakin tietysti maailman holhousvaltio numero yksi, ylivoimaisessa kärjessä, ei silti.

Suhtaudun kyllä hyvin epäluuloisesti EU:n politiikkaan ja erityisesti komissioon, mutta olen myös aina haukkunut myös omaa hallitusta, kokoonpanosta riippumatta.

Ehkä minulle ei kelpaa mikään. Onko muista samanlaisia?

Heh, samalaiset on muistikuvat ja aatokset.
Onhan se mukava huomata, että meitä on muitakin kuin minä vanha känkkäränkkä.
 
Aivan samaa mieltä. Kyllä suomalaiset sössivät asiansa ihan itse, turha siitä on EU:ta syyttää. Järkevissä maissa EU:n komissaareille ja virkamiehille sanotaan "ei käy meille", suomalaiset ovat "yes, master..otan hanuriin vielä santsikierroksen". Kyllä holhousvaltion ovat saaneet aikaan aivan samat kotimaiset kusipäiset poliitikot joita olette itsekin äänestäneet...ja jotka ovat sitten nimittäneet yhtä kusipäisiä ja vittumaisia nillittäjiä virkamiehiksi.

Muistan hyvin ajan, jolloin esim. kapakista lensi ulos jos käveli ilman lupaa alkomahooli kädessä toiseen pöytään. Tätä varmaan osa kaipaa takaisin...tai ei muista/tiedä millaista säännöstöä kontrolli-Suomessa oli jo reippaasti ennen EU:ta.
 
Komissio ei vakuuta minuakaan, mutta kyllä tämä "saa päättää itse" tuo myös muistoja. Tompan maininta siitä, että kustaan itse kaikki, on oikeastaan aika osuva. On suomalainen virkamies nimittäin sellainen säätäjä, ettei ole tosikaan. Tupakkalaista tehtiin Euroopan kirein, kalojen pitää pyöriä tukun kautta takaisin rantaan "ettei kylmäketju katkea", luomumunien tilalta kulkea leiman kautta vaikka ostaja olisi viiden metrin päässä. Oma ympäristöministeriömme laittoi kaikki saakelin vahinkolinnut Euroopan suojelulistalle Suomessa, kun sieltä päin kysyttiin, mitä haluaisimme. Ja suosikkini Trafi... voi jessus sentään.

Olen nähnyt Suomen myös ennen EU:ta. Ei täällä ollut kuin Hannu Karpo suurin piirtein virkamiesmielivaltaa estämässä. Välillä kaljaa ei saanut kuin ruuan kanssa ja mitä paskaa. Tosin olemme me EU:ssakin tietysti maailman holhousvaltio numero yksi, ylivoimaisessa kärjessä, ei silti.

Suhtaudun kyllä hyvin epäluuloisesti EU:n politiikkaan ja erityisesti komissioon, mutta olen myös aina haukkunut myös omaa hallitusta, kokoonpanosta riippumatta.

Ehkä minulle ei kelpaa mikään. Onko muista samanlaisia?
Eiköhän se ole pienempi paha jos itse kustaan joitain asioita kuin se, että milloin kukakin kurkun kierouden keksineen tai vastaavan älynväläyksen takia laitetaan hommat niin kuin kuka mitäkin jossain euroopassa tai komissiossa sattuu keksimään. Asian pihvihän tässä on se, että kuka mitäkin sattuu välillä keksimään, meillä ei ole mitään sanottavaa sitä vastaan, pitää vaan ottaa kuivana perseeseen mitä ikinä tuleekaan.
 
Vähemmällä oltaisi päästy ja päästäisiin jos koko roska lakkaisi olemassa. Ei siinä vaikka täällä kotona asiat osataan tyriä omastakin takaa kunnolla. Niihin sentään on pieni mahdollisuus koittaa vaikuttaa. Jos taas komissio päättää niin ei ole minkään näköistä toivoa.

Käteinenkin luojan kiitos sai jonkun viran tuolta euroopasta, mutta kyllä se saa asiat sieltäkin sössittyä. Jospa sinne sais vielä isoihin virkoihin väykän,stubidon, erkin,timpan ja puolet eduskunnasta "asiantuntija" avustajaksi heille niin eu kaatuminen olisi kirjoitettu tähtiin.
 
Back
Top