adam7 kirjoitti:ilmeisesti ne kuusi kymmenestä yrityksestä jotka eivät käytä ruotsalaista työkkäriä.miheikki kirjoitti:Kuka hemmetti viitsii enää palkata ruotsalaista noin houkuttelevan myyntipuheen jälkeen?
----
eli mikä oli viestisi?
ensin kai että että työkkäriä ei ruotsissa käytetä. käsittääkseni suomessa on samantyyppinen tilanne vaikka täällä on ulkomaalaisperäinen väestönosa paljon pienempi kuin ruotsissa.
toiseksi kai, että maahanmuuttajan palkkaaminen on tehty liian houkuttelevaksi.tämä toinen väite kuitenkin vesittyy tuosta ekasta.
tunnustetaan nyt vaan että suomessa ja ruotsissa on ihan sama hienovarainen rasismi toiminnassa, josta todisti taannoin nuori nainen jolla on adoption takia täysin suomalainen nimi ja ammattikorkeakoulutus. hakiessaan duunia haastattelussa työnantajakandidaatit olivat aivan kusessa kun daami oli koht tumma (sri lankasta) ja aina löyutyi selitykset miken paikka oli jo täytetty tms.
kun tuota yhtälöä rajoitetusti tasapainottaa valtion tuella saattaa olla että saadaan yhteiskunnalle suurempi hyöty, jos tämä henkilö työllistty.
(tuollainen 80 % ei tietenkään tälle täysin kotimaiselle tummemmalle iholle olisi soveltunut, koska ei ollut juuri tullut).
toiseksi, eipä ruotslaiset eivätkä suomalaiset juuri ota "paskaduuneja" enää. itse kun olin 80 -luvun alussa ilman mitään koulutusta pesemässä mummojen ja ukkien perseitä tukholmassa kroonikkosairaalassa osaston noin 13:sta sairaanhoitoapulaisesta yksi oli ruuotsista. suomalaisia oli joku 3 ja loput olivat silloin puolasta portugalista ym. vain tämä ruotsalainen ja suomalaiset pystyivät puhumaan vanhusten kanssa heidän äidinkielellä Suomalaiset paitsi minä kouluruotsin johdosta. nyt varmaan kansalaisuussekoitus on muuttunut ja hoitoapulaisten käyttö näyttää vähentyneen (tutkin pikaisesti neitssä)
silloin aikanaan näytti myös ihmeelliseltä että metrossa ja bussikuskeina olin niin paljon etelä-euroopplaisia ja tummia. tänä päivänä pääosa bussikuskeista pääkaupunkisedulla lienee ulkomailla syntyneitä. sitä ei havaitse yhtä paljon runsaan virolais- ja venäläiskomponentin johdosta.
kyllä tämänkin yhteiskunnan etu on että saadaan kaikki työhaluiset töihin. lähiöpubeista niitä kantaugreja ei enää saane duuniin
(vaikka nyt lähtivät vaaliuurnille. )
----------------
eräs tän säikeen häiritsevä ominaisuus on että tänne postataan vaan oman maailmankuvan vahvistavia linkkejä ja sitaatteja . oman ajattelun ja ilmaisun osuus jää hyvin alhaiselle tasolle. koittakaa nyt eesittää jotain originellia
Olen onnellinen siitä, että tuli lisää moderaattoreita. Hyvällä omalla tunnolla voin jättää megaspämmit omaan oloonsa....en ole aikoihin jaksanut juuri otsikkoa enempää tavailla spämmejä. Juhapar ja vehamala "nuorempina" moderaattoreina lukevat ahkerasti läpi kaikki helvetin spämmit.