Eurabia ??

Malmön pommi-iskut askarruttavat poliisia

http://rahmispossu.net/2011/08/13/malmon-pommi-iskut-askarruttavat-poliisia/
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1525303/Malmo-utpekat-som-en-religios-oroshard.html
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1525841/Bombutredningarna-star-still.html

Malmöläisia ei todellakaan käy kateeksi, sillä tuntuu siltä, että kaupunki kerää niskoilleen vitsauksia toisen perään magneetin lailla. Hyvin muistamme esimerkiksi sen, kuinka maahanmuuttajia metsästänyt – ja hämmästyttävällä prosentilla rikollisia sellaisia tähtäimeensä saanut suomenruotsalaistaustainen mielipuoliampuja piti kaupunkia pelon vallassa. Epäilty saatiin kiinni, mutta pauke kaupungissa jatkuu entiseen malliin, eikä se tunnu huolettavan juuri ketään. Ja onhan siellä ollut mellaikoita ja muuta riesaa vaikka muille jaettavaksi.

Kuluneella viikolla Ruotsi sai kunnian olla Valko-Venäjän, Bahrainin, Sierra Leonen ja Kazakstanin kanssa samassa sarjassa, minne amerikkalainen tutkimuslaitos Pew maan nosti, kun se tutki alueita, missä uskonnollinen eripura on viime aikoina eniten ollut nousussa. Ruotsin menestys 198 maan joukossa oli lähinnä yhden kaupungin – Malmön – ansiota.

Sitten on vielä mystiset pommi-iskut. Toukokuun jälkeen kaupunkia on vavisuttanut 8 pommiattentaattia, mitkä ovat kohdistuneet paikallisiin liiketiloihin aina ravintoloista videovuokraamoihin. Kaikki sattumukset ovat selvittämättä, eikä poliisilla ole kunnon hajua, mistä asiassa voisi olla kyse.

“Olemme esittäneet lukuisia kysymyksiä iskujen uhreiksi joutuneille tahoille, mutta monet ovat sanoneet, ettei heillä ole aavistustakaan, mistä on kyse. Niin kauan kun kukaan ei puhu meille mitään, emme pääse etenemään tutkimuksissamme”, valittelee pommitutkimuksia johtava Kenth Persson.

Perssonin mukaan joidenkin sattumusten kohdalla on olemassa aavistuksia mahdollisista motiiveista. Paukkuja yhdistäviä tekijöitä hahmottaessaan poliisi on kuitenkin täysin omien tutkimustensa ja yleisöltä tulleiden vihjeiden varassa.

Sen hän kuitenkin paljastaa, että poliisi on kiinnostunut siitä, onko pommi-iskun kohteiksi joutuneilla yrityksillä kytköksiä laittomiin pelimarkkinoihin. Peliautomaattialalla vaihdetaan pimeästi miljoonia ja kulisseissa toimii yleensä kaikenkarvaiset hämäräheikit.

“En voi ottaa kantaa siihen, onko pelilaitteita löydetty näistä paikoista, mutta me tutkimme kaikki johtolangat ja vihjeet”, sanoo Kenth Persson.
 
Ehdottomasti tutustumisen arvoinen kirjoitus aiheesta "Neuvostoliitto on kuollut - eläköön monikulttuurisuus!"


Saturday, March 26, 2011

Vasemmiston petos

Ruukinmatruuna on jo pitkän aikaa ihmetellyt sitä, miten vasemmisto on muuttunut häpeämättömän elitistiseksi organisaatioksi, miten se on hylännyt visionsa ja muuttunut jonkinlaiseksi yleisriidanhaasto-organisaatioksi - ja ennen kaikkea, miten se on hylännyt täysin perinteiset viiteryhmänsä - siis työväestön, teollisuus- ja palvelutyöntekijät, palkansaajat ja yhteiskunnallisesti tukalassa asemassa olevat marxilaisessa katsannossa edistysmieliset luokat ja miten se on kaikessa hiljaisuudessa määrittänyt viiteryhmänsä täysin uudelleen.

Ruukinmatruuna ei ihmettele enää. Kun hänelle selvisi repressiivisen toleranssin käsite sekä kulttuurimarxismi, Frankfurtin koulukunnan suunnanmuutos ja aikaansaannokset sekä tapa, jolla marxismin meemipleksi on mutatoitunut, kaikki on kristallinkirkasta: vasemmisto on tehnyt petoksen. Kuprun. Vedätyksen. Huiputuksen. Marxismi-leninismi on romahtanut ja luhistunut, mutta kulttuurimarxismi elää ja voi paksusti. Vasemmisto on kaikessa hiljaisuudessa määritellyt viiteryhmänsä uudelleen, ja hylännyt entiset kannattajansa. Vasemmisto on profiloitunut jatkuvasti enemmän ja enemmän länsimaista yhteiskuntaa ja kulttuuria vastustavaksi voimaksi sensijaan että se ajaisi omaa visiotaan ihmisten puolesta - siitä on tullut anti-ismiä. Vasemmiston uudeksi viiteryhmäksi on profiloitunut nyt se, mitä Karl Marx itse kutsui nimellä Lumpenproletariat, ryysyköyhälistö ja jota hän piti "taantumuksellisena" luokkana: toisaalta irtolaiset, seksuaalivähemmistöt, latsaronit ja prekariaatti; toisaalta etniset vähemmistöt, rotuvähemmistöt, vähemmistöuskonnot ja maahanmuuttajat; mutta tärkeimpänä viiteryhmänä yliopistojen liberaalieliitti. Vasemmistosta on tullut häpeilemättömän elitistinen voima, ja se käyttää juurikin kulttuurimarxismista tuttuja keinoja oman valta-asemansa pönkittämiseen. Ruukinmatruuna totesi jo, että niin seksuaalivähemmistöliikkeellä, feminismillä kuin rotuvähemmistöliikkeelläkin on marxilaiset juuret ja poliittinen korrektius on bolševismia frakki päällä. Ja se todellakin on sitä - nykyvasemmisto sylkee sen ryhmän päälle, joka ennen oli sen vankin tuki - miespuoliset palkansaajat.

Ja ruukinmatruuna ei ole asiasta yhtään huvittunut. Hänellä on nimittäin suvussaan vanhoja, nyt jo eläkkeellä olevia SKDL:n äänestäjiä, palkansaajia, AY-aktiiveja, järjestöjyriä, joita hän kunnioittaa syvästi.

Mitä vasemmiston petos merkitsee työntekijälle - työn raskaan raatajalle? Ruukinmatruuna on ollut jo pitkään havaitsevinaan, että työväestömme, varsinkin nelikymppiset ja sitä nuoremmat, on kokenut itsensä jo pitkään petetyksi. Työelämä on huonontunut jatkuvasti, työehdoissa on palattu takaisin tsaarinvallan aikaan, AY-liike on muuttunut täysin korruptoituneeksi oman etunsa ajajaksi - puheet "AY-mafiasta" eivät ole täysin katteettomia. Yhteiskunta on muuttunut koko ajan tylymmäksi, kolkommaksi ja brutaalimmaksi. Kenelläkään ei enää ole visioita, ja ainoat arvot ovat taloudellisia. Maailma ei kuitenkaan ole tullut valmiiksi, vaan kyse on jostain muusta - mistä?

Vasemmiston petos on kahtalainen. Ensinnäkin suomalainen työläinen, suomalainen palkansaaja - on jätetty täysin oman onnensa nojaan, markkinavoimien ja kapitalistin armoille. Toiseksi oikeisto ei osaa kohdata kulttuurimarxismia - se osaa kyllä kohdata marxismi-lenimismin, joka on melko lailla kuollut ja kuopattu - ja siksi kulttuurimarxismi on päässyt tähän saakka tekemään myyräntyötään melko esteettömästi. Mutta yhtä kaikki suomalainen työväestö on jäänyt poliittisesti kodittomaksi.

Koska vasemmisto on profiloitunut feministiliikkeeksi eli miesvihan liikkeeksi, suomalaisen työläismiehen täytyy olla joko hullu tai kärsiä todella pahasta kognitiivisesta dissonanssista mikäli hän äänestää vasemmistoa. Mutta myös tapa, jolla vasemmisto pyrkii kompromettoimaan työväenluokan ja erityisesti työläismiehet - kutsuen heitä "junteiksi", "apinoiksi", "sivistymättömiksi", "luusereiksi" ja ties millä nimillä, kertoo häpeämättömästä elitismistä.

Suomalainen työväenluokka voi pahoin, ja syystäkin. Suomessa ei ole enää työväenpuolueita. Oikeastaan ainoat puolueet, jotka ylipäänsä mitenkään välittävät perinteisestä työväenäänestäjästä - ammatissa toimivasta miehestä - ovat Perussuomalaiset ja Kristillisdemokraatit. Kokoomus on profiloitunut ylempien toimihenkilöiden eliittipuolueeksi ja Keskusta junttipuolueeksi. Vasemmiston petos on silmiinpistävä.

Miksi tuo elitisoituminen? Miksi köyhälistön sankarit tulevat aina yläluokasta? Miksi vasemmisto ei ole tehnyt yhtään mitään viimeisen kahdenkymmenen vuoden työelämän rajulle huononemiselle? Miksi ruukinmatruuna sanoo Äänestä oikeistoa, saat orjayhteiskunnan muttei kuitenkaan yhtään tykkää vasemmistostakaan?

Syytä voi etsiä koko kulttuurimarxismista ja Frankfurtin koulukunnasta itsestään, mutta on yksi nimi ylitse muiden, ja hän on Theodor Adorno.

Adorno, kuten Marx, syntyi protestanttisuuteen kääntyneeseen juutalaisperheeseen 1903. Hänen kotinsa oli häpeämättömän varakas ja elitistinen sekä kulttuurikoti, ja hän oppi sekä pitämään modernistisesta musiikista että modernistisesta taiteesta. Hän halveksi kaikkea "demoottista" ja kansanomaista, pitäen sitä sivistymättömän rahvaan barbariana. Hän meni opiskelemaan Frankfurtiin filosofiaa, jossa hän kääntyi marxilaisuuteen ja tapasi toverinsa - Max Horkheimin, Erich Frommin, Herbert Marcusen ja Walter Benjaminin. He perustivat Frankfurtin koulukunnan - marxilais-freudilaisen filosofisen suuntauksen, joka irtisanoutui sekä marxismi-leninismistä että proletariaatin diktatuurista ja määritteli koko proletariaatin käsitteen uudelleen; proletariaatti ei enää ollutkaan yhteiskunnan taloudellinen alakerros, vaan sen mariginaalit - naiset, seksuaalivähemmistöt, rotuvähemmistöt, välimiesvähemmistöt ja puolueen kantavana voimana tuli olla filosofit pragmaatikkojen sijaan. Marcuse kehitti tuon repressiivisen toleranssin käsitteen ja juuri Frankfurtin koulukunnan ansiota on poliittisen korrektiuden käsite. Frankfurtin koulukuntaa onkin kiittäminen siitä, että kun marxismi joutui tinkimään talousteoreettisesta näkemyksestään massojen kurjistumisesta, niin se luovalla tavalla löysi uuden opin, joka oikeuttaa väkivallan käytön. Syntyi kulttuurimarxismi, jossa "vähäisemmät" kulttuurit ovat sorron kohteita ja oikeutettuja iankaikkisiin korvauksiin.

Siinä, missä vanhan marxismin innoittajana olivat Marx. Lenin ja Kautsky, Frankfurtin koulukunta määritti kulttuurimarxismin. Ja juuri Adornon häpeilemätön elitismi käänsi marxismin kelkan. Ei ole väärin sanoa, että Theodor Adorno oli koiraspuolinen Hella Wuolijoki - elitisti ja opportunisti pahimmasta päästä. Ja aivan erityisesti Adorno, joka oli Schönbergin ja Weberin henkilökohtainen ystävä, vihasi ja inhosi kansanmusiikkia ja populaarimusiikkia. Hän ei voinut sietää iskelmiä eikä jazzia, sillä ne toivat hänelle mieleen kansanomaisuuden - ja huomatessaan Sibeliuksen musiikissa viitteet suomalaiseen kansanmusiikkiin, hän julkaisi pamfletin Sibelius, maailman huonoin säveltäjä - Sibben huono maine germaanisessa kulttuuripiirissä johtuu juurikin Adornon vihasta kaikkeen kansanomaiseen. Ja aivan erityisesti Adorno inhosi ja vihasi rock-musiikkia - kolmesta syystä. Ensinnäkin se oli nuorison omaa spontaania populaarimusiikkia. Toiseksi se oli kaupallista ja kapitalistien tuottamaa. Kolmanneksi se oli perinteistä, tonaalista ja traditionaalista musiikkia. Kaikkea sitä, mitä vastaan Adorno elitistinä erityisesti profiloitui.

Lienee sanomattakin selvää, etteivät neuvostojohtajat ja Frankfurtin koulukunta olleet kovin hyvissä väleissä keskenään - Frankfurtin koulukunta heilasteli Freudin ja jopa Trotskinkin ajatusten kanssa. Mutta Neuvostoliiton romahtaessa romahti myös marxismi-leninismi. Se epäkuoli - siitä jäi jäljelle enää vain nimi ja epäkuollut, zombimainen ulkokuori. Ja niinpä kulttuurimarxismi solutti tuon vasemmiston sisältäpäin. 1980-luvun lopulta lähtien juuri kulttuurimarxismi onkin ollut vasemmiston leimallinen ideologia - tuhoisin seurauksin.

Suomalainen vasemmisto ei aja suomalaisen työläisen etua.

No kenen etua se sitten ajaa? Kun pitää muistaa, mikä kulttuurimarxismille on erityisen tuomittavaa - rasismi, seksismi, homofobia sekä rahvaanomaisuus - voidaan helposti päätellä että kenen se ei aja. Se ei aja valkoihoisten, miesten, heteroiden eikä suorittavaa työtä tekevien asiaa. Jätettäköön jokaisen lukijan mielikuvituksen varaan että kenen etuja se sitten ajaa.

Työväestö on jätetty yksin, oman onnensa nojaan, turvattomuuteen.

Kuka sitten ajaisi työväestön - suorittavaa työtä tekevän palkansaajan - asiaa? Ei kukaan. Ainoa, joka on kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, ovat Perussuomalaiset - heidän agendansa on kuin suoraan 1970-luvulta, eikä suotta. Myös Kridet kosiskelevat heitä, mutta turhaan; marxismi on jo myrkyttänyt suomalaisen työläismiehen mielen. Mutta Vihreät! Sen elitistisempää ja suomalaista työmiestä halveksivampaa puoluetta saa hakea. Ehkä juuri Vihreissä kulttuurimarxismi vaikuttaa voimakkaimmin - epäsuorana; vain aniharva viherpoliitikko tunnustautuu marxilaiseksi, mutta heidän ajattelussaan on paljon frankfurtilaista memetiikkaa, eikä vähäisimpänä tuo repressiivinen toleranssi. 1990-luvulla Vihreät ajoivat voimakkaasti vielä sananvapautta; nyt he haluavat tukahduttaa sen.

On kuitenkin muistettava, että vain aniharva on kulttuurimarxisti tietoisesti. Memetiikkaan ei kuulu ajatus aktiivisesta, tekemällä tehdystä kulttuurisesta vaikuttamisesta tai tietoisesta evoluutiosta, vaan pikemminkin sattumanvaraisesta, summittaisesta ja omia uomiaan etenevästä evoluutiosta. Vallasta eivät taistele niinkään yksilöt ja ideologit vaan meemit ja meemipleksit. Riittää, että ihminen on omaksunut ajatteluunsa kulttuurimarxismille tunnusomaisia meemejä, hänen ei tarvitse aktiivisesti niitä ajaa - älä ikinä pidä ilkeytenä mitään sellaista, minkä voi selittää typeryydeksi. Tästä syystä myös monien muiden puolueiden, kuten Keskustan, RKP:n ja Kokoomuksen, edustajat voivat ajaa kulttuurimarxismin agendaa - täysin tietämättään ja tahtomattaan. Adorno ja Marcuse vain panivat pallon pyörimään ja se on pyörinyt sen jälkeen omalla painollaan - ilman, että kukaan on oikeastaan enää tiedostanutkaan asiaa.

Ruukinmatruuna mietti myös selostusta siihen, miksi työväestö ja työläiset yleensä ovat hyvin konservatiivisia, ja löysikin siihen selityksen. Mikään ei tee ihmisestä konservatiivia niin varmasti kuin omat lapset. Isät ja äidit ovat paljon todennäköisemmin konservatiiveja kuin sinkut tai dinkit. Työväestön keskuudessa mennään paljon aiemmin naimisiin kuin keskiluokassa tai eliitissä, ja myös lapset hankitaan nuorempina. Siksi samanikäisistä nuorista aikuisista työläiset ovat paljon todennäköisemmin konservatiiveja kuin opiskelijat tai toimihenkilöt. Heillä on paljon enemmän menetettävänään.

Mitä siis konservatiivisen palkansaajaäidin kannattaisi siis äänestää? Ehdotuksia otetaan vastaan.


http://takkirauta.blogspot.com/2011/03/vasemmiston-petos.html
 
Mosuri kirjoitti:
Ehdottomasti tutustumisen arvoinen kirjoitus aiheesta "Neuvostoliitto on kuollut - eläköön monikulttuurisuus!"


Saturday, March 26, 2011

Vasemmiston petos

Ruukinmatruuna on jo pitkän aikaa ihmetellyt sitä, miten vasemmisto on muuttunut häpeämättömän elitistiseksi organisaatioksi, miten se on hylännyt visionsa ja muuttunut jonkinlaiseksi yleisriidanhaasto-organisaatioksi - ja ennen kaikkea, miten se on hylännyt täysin perinteiset viiteryhmänsä - siis työväestön, teollisuus- ja palvelutyöntekijät, palkansaajat ja yhteiskunnallisesti tukalassa asemassa olevat marxilaisessa katsannossa edistysmieliset luokat ja miten se on kaikessa hiljaisuudessa määrittänyt viiteryhmänsä täysin uudelleen.

Ruukinmatruuna ei ihmettele enää. Kun hänelle selvisi repressiivisen toleranssin käsite sekä kulttuurimarxismi, Frankfurtin koulukunnan suunnanmuutos ja aikaansaannokset sekä tapa, jolla marxismin meemipleksi on mutatoitunut, kaikki on kristallinkirkasta: vasemmisto on tehnyt petoksen. Kuprun. Vedätyksen. Huiputuksen. Marxismi-leninismi on romahtanut ja luhistunut, mutta kulttuurimarxismi elää ja voi paksusti. Vasemmisto on kaikessa hiljaisuudessa määritellyt viiteryhmänsä uudelleen, ja hylännyt entiset kannattajansa. Vasemmisto on profiloitunut jatkuvasti enemmän ja enemmän länsimaista yhteiskuntaa ja kulttuuria vastustavaksi voimaksi sensijaan että se ajaisi omaa visiotaan ihmisten puolesta - siitä on tullut anti-ismiä. Vasemmiston uudeksi viiteryhmäksi on profiloitunut nyt se, mitä Karl Marx itse kutsui nimellä Lumpenproletariat, ryysyköyhälistö ja jota hän piti "taantumuksellisena" luokkana: toisaalta irtolaiset, seksuaalivähemmistöt, latsaronit ja prekariaatti; toisaalta etniset vähemmistöt, rotuvähemmistöt, vähemmistöuskonnot ja maahanmuuttajat; mutta tärkeimpänä viiteryhmänä yliopistojen liberaalieliitti. Vasemmistosta on tullut häpeilemättömän elitistinen voima, ja se käyttää juurikin kulttuurimarxismista tuttuja keinoja oman valta-asemansa pönkittämiseen. Ruukinmatruuna totesi jo, että niin seksuaalivähemmistöliikkeellä, feminismillä kuin rotuvähemmistöliikkeelläkin on marxilaiset juuret ja poliittinen korrektius on bolševismia frakki päällä. Ja se todellakin on sitä - nykyvasemmisto sylkee sen ryhmän päälle, joka ennen oli sen vankin tuki - miespuoliset palkansaajat.

Ja ruukinmatruuna ei ole asiasta yhtään huvittunut. Hänellä on nimittäin suvussaan vanhoja, nyt jo eläkkeellä olevia SKDL:n äänestäjiä, palkansaajia, AY-aktiiveja, järjestöjyriä, joita hän kunnioittaa syvästi.

Mitä vasemmiston petos merkitsee työntekijälle - työn raskaan raatajalle? Ruukinmatruuna on ollut jo pitkään havaitsevinaan, että työväestömme, varsinkin nelikymppiset ja sitä nuoremmat, on kokenut itsensä jo pitkään petetyksi. Työelämä on huonontunut jatkuvasti, työehdoissa on palattu takaisin tsaarinvallan aikaan, AY-liike on muuttunut täysin korruptoituneeksi oman etunsa ajajaksi - puheet "AY-mafiasta" eivät ole täysin katteettomia. Yhteiskunta on muuttunut koko ajan tylymmäksi, kolkommaksi ja brutaalimmaksi. Kenelläkään ei enää ole visioita, ja ainoat arvot ovat taloudellisia. Maailma ei kuitenkaan ole tullut valmiiksi, vaan kyse on jostain muusta - mistä?

Vasemmiston petos on kahtalainen. Ensinnäkin suomalainen työläinen, suomalainen palkansaaja - on jätetty täysin oman onnensa nojaan, markkinavoimien ja kapitalistin armoille. Toiseksi oikeisto ei osaa kohdata kulttuurimarxismia - se osaa kyllä kohdata marxismi-lenimismin, joka on melko lailla kuollut ja kuopattu - ja siksi kulttuurimarxismi on päässyt tähän saakka tekemään myyräntyötään melko esteettömästi. Mutta yhtä kaikki suomalainen työväestö on jäänyt poliittisesti kodittomaksi.

Koska vasemmisto on profiloitunut feministiliikkeeksi eli miesvihan liikkeeksi, suomalaisen työläismiehen täytyy olla joko hullu tai kärsiä todella pahasta kognitiivisesta dissonanssista mikäli hän äänestää vasemmistoa. Mutta myös tapa, jolla vasemmisto pyrkii kompromettoimaan työväenluokan ja erityisesti työläismiehet - kutsuen heitä "junteiksi", "apinoiksi", "sivistymättömiksi", "luusereiksi" ja ties millä nimillä, kertoo häpeämättömästä elitismistä.

Suomalainen työväenluokka voi pahoin, ja syystäkin. Suomessa ei ole enää työväenpuolueita. Oikeastaan ainoat puolueet, jotka ylipäänsä mitenkään välittävät perinteisestä työväenäänestäjästä - ammatissa toimivasta miehestä - ovat Perussuomalaiset ja Kristillisdemokraatit. Kokoomus on profiloitunut ylempien toimihenkilöiden eliittipuolueeksi ja Keskusta junttipuolueeksi. Vasemmiston petos on silmiinpistävä.

Miksi tuo elitisoituminen? Miksi köyhälistön sankarit tulevat aina yläluokasta? Miksi vasemmisto ei ole tehnyt yhtään mitään viimeisen kahdenkymmenen vuoden työelämän rajulle huononemiselle? Miksi ruukinmatruuna sanoo Äänestä oikeistoa, saat orjayhteiskunnan muttei kuitenkaan yhtään tykkää vasemmistostakaan?

Syytä voi etsiä koko kulttuurimarxismista ja Frankfurtin koulukunnasta itsestään, mutta on yksi nimi ylitse muiden, ja hän on Theodor Adorno.

Adorno, kuten Marx, syntyi protestanttisuuteen kääntyneeseen juutalaisperheeseen 1903. Hänen kotinsa oli häpeämättömän varakas ja elitistinen sekä kulttuurikoti, ja hän oppi sekä pitämään modernistisesta musiikista että modernistisesta taiteesta. Hän halveksi kaikkea "demoottista" ja kansanomaista, pitäen sitä sivistymättömän rahvaan barbariana. Hän meni opiskelemaan Frankfurtiin filosofiaa, jossa hän kääntyi marxilaisuuteen ja tapasi toverinsa - Max Horkheimin, Erich Frommin, Herbert Marcusen ja Walter Benjaminin. He perustivat Frankfurtin koulukunnan - marxilais-freudilaisen filosofisen suuntauksen, joka irtisanoutui sekä marxismi-leninismistä että proletariaatin diktatuurista ja määritteli koko proletariaatin käsitteen uudelleen; proletariaatti ei enää ollutkaan yhteiskunnan taloudellinen alakerros, vaan sen mariginaalit - naiset, seksuaalivähemmistöt, rotuvähemmistöt, välimiesvähemmistöt ja puolueen kantavana voimana tuli olla filosofit pragmaatikkojen sijaan. Marcuse kehitti tuon repressiivisen toleranssin käsitteen ja juuri Frankfurtin koulukunnan ansiota on poliittisen korrektiuden käsite. Frankfurtin koulukuntaa onkin kiittäminen siitä, että kun marxismi joutui tinkimään talousteoreettisesta näkemyksestään massojen kurjistumisesta, niin se luovalla tavalla löysi uuden opin, joka oikeuttaa väkivallan käytön. Syntyi kulttuurimarxismi, jossa "vähäisemmät" kulttuurit ovat sorron kohteita ja oikeutettuja iankaikkisiin korvauksiin.

Siinä, missä vanhan marxismin innoittajana olivat Marx. Lenin ja Kautsky, Frankfurtin koulukunta määritti kulttuurimarxismin. Ja juuri Adornon häpeilemätön elitismi käänsi marxismin kelkan. Ei ole väärin sanoa, että Theodor Adorno oli koiraspuolinen Hella Wuolijoki - elitisti ja opportunisti pahimmasta päästä. Ja aivan erityisesti Adorno, joka oli Schönbergin ja Weberin henkilökohtainen ystävä, vihasi ja inhosi kansanmusiikkia ja populaarimusiikkia. Hän ei voinut sietää iskelmiä eikä jazzia, sillä ne toivat hänelle mieleen kansanomaisuuden - ja huomatessaan Sibeliuksen musiikissa viitteet suomalaiseen kansanmusiikkiin, hän julkaisi pamfletin Sibelius, maailman huonoin säveltäjä - Sibben huono maine germaanisessa kulttuuripiirissä johtuu juurikin Adornon vihasta kaikkeen kansanomaiseen. Ja aivan erityisesti Adorno inhosi ja vihasi rock-musiikkia - kolmesta syystä. Ensinnäkin se oli nuorison omaa spontaania populaarimusiikkia. Toiseksi se oli kaupallista ja kapitalistien tuottamaa. Kolmanneksi se oli perinteistä, tonaalista ja traditionaalista musiikkia. Kaikkea sitä, mitä vastaan Adorno elitistinä erityisesti profiloitui.

Lienee sanomattakin selvää, etteivät neuvostojohtajat ja Frankfurtin koulukunta olleet kovin hyvissä väleissä keskenään - Frankfurtin koulukunta heilasteli Freudin ja jopa Trotskinkin ajatusten kanssa. Mutta Neuvostoliiton romahtaessa romahti myös marxismi-leninismi. Se epäkuoli - siitä jäi jäljelle enää vain nimi ja epäkuollut, zombimainen ulkokuori. Ja niinpä kulttuurimarxismi solutti tuon vasemmiston sisältäpäin. 1980-luvun lopulta lähtien juuri kulttuurimarxismi onkin ollut vasemmiston leimallinen ideologia - tuhoisin seurauksin.

Suomalainen vasemmisto ei aja suomalaisen työläisen etua.

No kenen etua se sitten ajaa? Kun pitää muistaa, mikä kulttuurimarxismille on erityisen tuomittavaa - rasismi, seksismi, homofobia sekä rahvaanomaisuus - voidaan helposti päätellä että kenen se ei aja. Se ei aja valkoihoisten, miesten, heteroiden eikä suorittavaa työtä tekevien asiaa. Jätettäköön jokaisen lukijan mielikuvituksen varaan että kenen etuja se sitten ajaa.

Työväestö on jätetty yksin, oman onnensa nojaan, turvattomuuteen.

Kuka sitten ajaisi työväestön - suorittavaa työtä tekevän palkansaajan - asiaa? Ei kukaan. Ainoa, joka on kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, ovat Perussuomalaiset - heidän agendansa on kuin suoraan 1970-luvulta, eikä suotta. Myös Kridet kosiskelevat heitä, mutta turhaan; marxismi on jo myrkyttänyt suomalaisen työläismiehen mielen. Mutta Vihreät! Sen elitistisempää ja suomalaista työmiestä halveksivampaa puoluetta saa hakea. Ehkä juuri Vihreissä kulttuurimarxismi vaikuttaa voimakkaimmin - epäsuorana; vain aniharva viherpoliitikko tunnustautuu marxilaiseksi, mutta heidän ajattelussaan on paljon frankfurtilaista memetiikkaa, eikä vähäisimpänä tuo repressiivinen toleranssi. 1990-luvulla Vihreät ajoivat voimakkaasti vielä sananvapautta; nyt he haluavat tukahduttaa sen.

On kuitenkin muistettava, että vain aniharva on kulttuurimarxisti tietoisesti. Memetiikkaan ei kuulu ajatus aktiivisesta, tekemällä tehdystä kulttuurisesta vaikuttamisesta tai tietoisesta evoluutiosta, vaan pikemminkin sattumanvaraisesta, summittaisesta ja omia uomiaan etenevästä evoluutiosta. Vallasta eivät taistele niinkään yksilöt ja ideologit vaan meemit ja meemipleksit. Riittää, että ihminen on omaksunut ajatteluunsa kulttuurimarxismille tunnusomaisia meemejä, hänen ei tarvitse aktiivisesti niitä ajaa - älä ikinä pidä ilkeytenä mitään sellaista, minkä voi selittää typeryydeksi. Tästä syystä myös monien muiden puolueiden, kuten Keskustan, RKP:n ja Kokoomuksen, edustajat voivat ajaa kulttuurimarxismin agendaa - täysin tietämättään ja tahtomattaan. Adorno ja Marcuse vain panivat pallon pyörimään ja se on pyörinyt sen jälkeen omalla painollaan - ilman, että kukaan on oikeastaan enää tiedostanutkaan asiaa.

Ruukinmatruuna mietti myös selostusta siihen, miksi työväestö ja työläiset yleensä ovat hyvin konservatiivisia, ja löysikin siihen selityksen. Mikään ei tee ihmisestä konservatiivia niin varmasti kuin omat lapset. Isät ja äidit ovat paljon todennäköisemmin konservatiiveja kuin sinkut tai dinkit. Työväestön keskuudessa mennään paljon aiemmin naimisiin kuin keskiluokassa tai eliitissä, ja myös lapset hankitaan nuorempina. Siksi samanikäisistä nuorista aikuisista työläiset ovat paljon todennäköisemmin konservatiiveja kuin opiskelijat tai toimihenkilöt. Heillä on paljon enemmän menetettävänään.

Mitä siis konservatiivisen palkansaajaäidin kannattaisi siis äänestää? Ehdotuksia otetaan vastaan.


http://takkirauta.blogspot.com/2011/03/vasemmiston-petos.html

Painavaa puhetta, mutta herättää kysymyksiä enemmän kuin esittää vastauksia.

Viittaukset Persuihin on mielestä paikallaan. Nykyiset valtapuolueet ovat kalkkiutuneita, kangistuneet omiin intresseihinsä, eivät ole vastaus suomalaisten todellisiin ihmisten käytänön elämän ongelmiin. Jos Persuista ei muuhun ole, niin ainakin muutos vanhakaltaiseen konsensuspolitiikkaan on jo tapahtunut.

Äänestä siis edelleen Persuja, niin jotain muutosta saadaan ehkä aikaan...
 
Mitenköhän tämmöiseen suojatyöpaikkaan pääsee? Vaatimuksiin kuuluu varmaankin että omistaa demareiden tai vasemmistoliiton puoluekirjan :a-rolleyes:


Monikulttuurisuusasiantuntija, Maahanmuuttokoordinaattori,Tulkkipalvelukoordinaat tori,
Asioimistulkki, Kulttuuriluotsi, Vertaisosaaja, Erityisryhmän linjavastaava,
Päivähoidon maahanmuuttajakoordinaattori, Sopeuttamistyöntekijä, Kotoutussihteeri,
Monikulttuurisen varhaiskasvatuksen suunnittelija, Monikulttuurisenopetuksen suunnittelija,
Suomen askeleet-linjan opettaja, Lyhytkurssivastaava, Aikuisperuskoulun linjavastaava,
Alaikäisten turvapaikanhakijoiden ryhmäkodin vastaava ohjaaja, Monikulttuurisuusaktivisti,
Aktivistimaahanmuuttajakouluttaja, Monikulttuurisuuskoulutusmateriaalivastaava,
Maahanmuuttoviraston tulosalueen johtaja, Sosiokulttuurinen tasapainottaja,
Pakolaisneuvonantaja, Vähemmistöoikeuksien valvoja, Avustusanomusten esitäyttäjä,
Maahanmuuttajien asunto-oloja pohtiva virkamies, Maahanmuuttajapalveluiden päällikkö,
Maahanmuuttoneuvoston puheenjohtaja, Monikulttuurikonsultti, Romanityöryhmä,
Kerjäläistyöryhmä, Maahanmuuttajien rekrytoinnin helpottamista pohtiva työryhmä,
Maahanmuuttoyksikön terveydenhuollon konsultti, Maahanmuuttoyksikön psykologi,
Maahanmuuttoyksikön sosiaalityöntekijä, Maahanmuuttoyksikön sosiaaliohjaaja,
Maahanmuuttoyksikön etuuskäsittelijä, Maahanmuuttajalasten varhaiskasvattaja,
Sisäministeriön maahanmuutto-osaston ylitarkastaja, Siirtolaisinstituutin johtaja,
Vastaanottokeskuksen apulaisjohtaja, Maahanmuuttajaneuvoston puheenjohtaja,
Naapuruus-sovittelija, Kotouttamisohjaaja, Avustamistulkin, Aputulkki,Romaniasioidenhoitaja,
Kunniaan liittyvien konfliktien asiantuntija, Maahanmuuttoasioiden johtaja,
Sisäasianministeriön maahanmuutto-osaston oikeusyksikön yhdenvertaisuus-vastuualueen johtaja,
Maahanmuuttaja- ja kotouttamisasioiden neuvottelukunta, Maahanmuuttotyön päällikkö,
Maahanmuutto- ja kotouttamisasioiden yhteistyöryhmä, Maahanmuuttopolitiikkastrategi,
Kehitysmaatutkimuksen professori, Kehitysyhteistyön palvelukeskuksen asiantuntijan,
Monialaisen romanityöryhmän puheenjohtaja, Monikulttuurisen maahanmuuttajatyön päällikkö,
Maahanmuuttajien henkisestä sopeutumisesta vastaava asiantuntija,
Maahanmuuttajajärjestöjen toimintaedellytyksiä voimaannuttavan projektinjohtaja,
Maahanmuuttajajärjestöjen mielenterveysosaamista pohtiva projektisuunnittelija,
Maahanmuuttajien työllistämisyhdistyksen asianajaja, Maahanmuuttajien neuvontapisteen ohjaaja,
Pakolaisavun vertaisryhmätoiminnan koordinaattori, Monikulttuurisen tietopalvelukeskuksen asiantuntija,
Maahanmuuttajien kansalaistoiminnan kehittämisestä vastaava virkamies,
Väkivaltarikoksiin syyllistyneiden maahanmuuttajanuorten valvoja, Maahanmuuttovastaava,
Ikääntyneiden somalinaisten kotoutustyöntekijä, Monikulttuurisuuden johtava asiantuntija,
Pakolaiskoordinaattori, Pakolaisvähemmistö vastaava, Maahanmuuttoviraston turvapaikkayksikön johtaja
Romanien päiväkeskuksen työntekijä, Romaniyhdyshenkilö, Vähemmistövaltuutetun ylitarkastaja,
Romanipoliittisen työryhmän puheenjohtaja, Maahanmuuton erikoistutkija,
Sisäministeriön maahanmuuttojohtaja, Monikulttuurisuustaitojen kehittäjä,
Monikulttuurisuuskampanja suunnittelija.
 
Ah !

"Sisäasianministeriön maahanmuutto-osaston oikeusyksikön yhdenvertaisuus-vastuualueen johtaja"

Nyt on titteli kohdallaan, tuosta jo mahtaa saada kohtuullista liksaakin :confused:
Ollaan jo aika syvällä hallintobyrokratian mittaamattomissa syövereissä....

PS. Saattaa myös rkp:n jäsenkirja kelvata :a-embarassed:
 
Äkkiä tulisi mieleen, että tuokin resurssijono pitäisi vain yksinkertaisesti sijoittaa lähinnä suomen kielen opettamiseen, koulutuspaikkojen tarjonnan varmistamiseen ja tuen järjestämiseen opiskeluun.

Jos yhteiskunnassa on toimivat koulutuspalvelut, moni asia lonksahtaa kohdalleen. Tuosta nimikelistasta voi poimia monta kohtaa, kun tehdään päällekkäistä duunia natiivien ja mamujen suhteen...ei järkeä.

Syrjäisten pitäjien kohtalo on näköjään toimia sellaisena starttipaikkana kotoutumiseen...justi kun on saatu kotoutettua niin pääkaupungin ja Tampereen vääjäämätön imu vie nämä asukkaat himokkaaseen kitaansa. Venäläiset näköjään jäävät isolla prosentilla, mutta afrotaustaiset, niin yönmustat kuin arabitkin, heidät imee etelä-Suomen hyvät palvelut ja mainiot asunnot. Tämä on vain hyväksyttävä ja sen kanssa elettävä. Ja ymmärtäähän sen sikäli, että eteläisessä Suomessa heillä on monasti ryhmänsä ja joukkonsa, johon kuulua ja viihtyminen varmasti parempaa, työpaikkoja viljalti ja lapsille kielisiä koulupalveluja jne. Tässäkin suhteessa etelä-Suomen kiistaton kilpailuetu ratkaisee. Noh, ei maha mittää.
 
:D....Onnea Suomi!

Aika monta eri johtajia ja niile sitten korkea palkka? ja niiden alla on työntekijöitä?

Teijän verorahalla!!!!! :D

No kyllä se suomessa kotoutuminen onnistu! :)
 
Eilen uutisoitiin.

Varissuo, kirosanasta normilähiöksi

Turun Sanomat 16.11 2009 09:12:19
http://www.ts.fi/online/lahialue/88672.html

Kraak. Kraak. Varissuolla todella on variksia, vieläpä hyvin äänekkäitä. Linnut kaartelevat alueen pohjoisosassa, lähellä metsiä ja kuntorataa. Marraskuisessa sohjosateessa ei juuri kulkijoita näy, vaikka Varissuo on Runosmäen jälkeen Turun toiseksi suurin lähiö.

Vielä 1970-luvun alussa alue oli suota. Varissuota alettiin rakentaa suuren lähiöbuumin aikana vuosikymmenen lopulla. Ajatuksena oli tehdä kerralla valmista, mikä selittää tiheän rakentamisen.

Lähiön vuosikymmenet ovat tuttuja Pekka Tauriaiselle , joka on Itä-Turun alueella ilmestyvän Kulmakunta-lehden omistaja ja päätoimittaja. Lehden konttori löytyy Itäkeskuksen viereisestä toimistotalosta. Kulttuuripääkaupunkivuonna 2011 lehti täyttää 30 vuotta.

– Tätä ennen olin päätoimittajana Kunnallislehdessä Pälkäneellä. Kuulin tutulta, että Varissuolla on lehti myynnissä, ja vuonna 1991 tulin tänne, Tauriainen kertoo.

Aiemmin hän ajatteli, ettei itse muuta Varissuolle, koska on täällä jo töissä.

– Mieli muuttui. Asun nykyään Turun normaalikoulun lähellä.

Varissuo on Tauriaisen mukaan muuttunut kovasti. Asukkaita on vajaat 9 000, kun heitä parhaina päivinä oli jopa 12 000. Alkuajan levottomuus on poistunut, puukot eivät heilu eikä humalaisia porukoita tule vastaan.

– Täällä on paljon islaminuskoisia, jotka eivät vietä vapaa-aikaansa juomalla, Tauriainen huomauttaa.

Alueella puhutaan melkein kuuttakymmentä kieltä. Kansojen kirjo näkyy Varissuon keskeisessä paikassa, Itäkeskuksessa.

– Sinne on tullut etnisiä kauppoja. On sääli, että jotkut ovat alkaneet karttaa Itäkeskusta sen takia.

Itäkeskus on maan ensimmäinen katettu kauppakeskus. Pikkuliikkeiden rivistöstä löytyy elintarvikekauppa, jossa työskentelee irakilaissyntyinen Ahmed Abdul Rahim .

– Liike on isäni omistama, ja isoveljeni ja minä teemme töitä isän kanssa. Meillä on lisäksi lahjatavaraliike ja pizzeria sekä toinen pizzeria Lausteella, sanoo kuusilapsisen perheen poika.

– Suomalaisetkin ovat pikku hiljaa tottuneet itämaisiin ruokiin, esimerkiksi mausteisiin, teehen ja juustoon. On mukava, että monet uskaltavat kysyä ruoasta.

Rahimin perhe tuli Suomeen Jordanian kautta.

– Kun saavuimme Kokkolaan 25.2.1995, maassa oli lunta. Puolentoista Kokkolan-vuoden jälkeen saavuimme Lausteelle ja Varissuolle.

Leipäostoksille kurvaa lääkäri Heikki Hedborg , tunnettu hahmo Varissuolla. Hän työskenteli ensin paikallisella terveysasemalla ja pitää nyt omaa vastaanottoaan Itäkeskuksessa.

– Onhan täällä värikästä menoa, valkotakki myöntää.

Hedborg hoitaa ihmisiä myös toisella tapaa. Helluntalainen mies on kristillisen Uusipesulan perustajia. Varissuolla toimiva Uusipesula tarjoaa ”käsinpesua aroille materiaaleille”, ”rakkauden huuhteluainetta” ja ”Pyhän Hengen tuulen raikkautta”.

Joukko tunnetaan jokatorstaisesta ruokakassijakelustaan. Taantuma näkyy selvästi, sillä kassinhakijoita on nyt 250 viikossa, sata enemmän kuin ennen. Myös Majanummen toimitalolla pidettävässä työttömien ruokalassa annosmäärät ovat kasvaneet.

Kukaan tuskin tuntee Varissuota paremmin kuin pariskunta Terttu Rautio-Kuusisto ja Ari Kuusisto . He kuuluvat Varissuon Aluevalvontayhdistykseen, joka partioi kaduilla etenkin viikonloppuisin. Valvojat soittavat tarvittaessa paikalle poliisin ja ambulanssin, herättävät hankeen uupuneet ja saattavat vaikka kotiin saakka.

– Perustimme yhdistyksen 10 vuotta sitten, kun kyllästyimme automurtoihin, Ari Kuusisto kertoo.

Nykyään yhdistys partioi aiempaa vähemmän, mutta järjestää erilaisia kursseja ja huolehtii järjestyksenvalvonnasta TPS:n otteluissa.

Varissuolla 20 vuotta asuneet Kuusistot kehuvat kotiseutuaan, kuten moni muukin varissuolainen.

– Täällä on kaikki palvelut Kelasta sosiaalitoimistoon, kirjastoon ja kirkkoon. Kaupungille lähtiessäni en katso bussiaikatauluja, koska autoja menee koko ajan, Terttu Rautio-Kuusisto sanoo.

Kerrostalojen seinustoilla kiikkuu rakennustelineitä ja työmiehiä. Talojen ulkoasua uudistetaan vauhdilla, sillä ne kaikki ovat tulleet ehostuskuntoon yhtä aikaa.

Lähiö on vuosien aikana ollut monenlaisten kehittämisprojektien kohteena. Parhaillaan yliopisto tutkii asumisen tapoja taloyhtiössä, jossa maahanmuuttajia on liki 70 prosenttia.

Asukkaiden hartaista toiveista huolimatta uimahallia ei saatu, mutta jäähalli alueelta löytyy. Sisäänkäynti maanalaiseen halliin on huomaamaton, eikä se osuisi silmään ilman viitoitusta. Luolastossa järjestetään tansseja, ja vuodeksi 2011 Varissuo-Seuran imagoryhmä suunnittelee suurta kulttuuritapahtumaa.

Nyt maan alla soi rokki ja haisee makkara, kun Moision koulu viettää liikuntapäivää luistellen. Entinen Turun Ringeten valmentaja Brita Roinila , 80, katselee menoa tyytyväisenä. Roinilalla on hallilla oma koppi, jossa hän hoitaa jääkiekko- ja ringettekamojen kierrätystä.

– Pysyn virkeänä kun saan seurata nuoria. Olen täällä viikonloppuisin ja yleensä myös torstai-iltaisin, kun on yleisöluistelua. Itse en ole luistellut pariin vuoteen, kun lapset kielsivät.

– Joku päivä tulen salaa ja vedän luistimet jalkaan, Roinila lupaa.


Tänään uutisoidaan...

Iltasanomat
Julkaistu: 29.08.2011 22:07
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/liian-villia-menoa---poliisi-aloitti-erityistoimet-turussa/art-1288410695168.html


Poliisi on valikoinut Turussa sijaitsevan levottomassa maineessa olevan Varissuon erityisen rikostorjuntahankkeensa kohteeksi.
Varissuo valikoitui kohdealueeksi analyysitoiminnasta saatujen tietojen perusteella.

Varsinais-Suomen poliisilaitos on analysoinut kahden eri rikollisuuden lajin alueellista esiintymistä Turun kaupungin alueella: yleisellä paikalla tapahtuneet pahoinpitely-, ryöstö- ja vahingontekorikokset sekä ajoneuvoihin kohdistuneet anastusrikokset.

Lukumääräisesti eniten tätä rikollisuutta esiintyy Turun keskustan alueella, keskustan jälkeen kaupungin suurimmissa lähiöissä. Varissuo on yksi kaupunginosista, jossa tämä rikollisuus on ollut nousussa alkuvuoden 2011 aikana.

Syyskuussa 2011 Varissuolla toteutetaan rikoksentorjuntahanke ”Poliisi näkyy”, jolla pyritään vähentämään kaikenlaista, mutta erityisesti edellä mainittua, rikollisuutta ja täten parantamaan alueen yleistä järjestystä ja turvallisuutta sekä kansalaisten turvallisuudentunnetta.

Poliisi tulee hankeen aikana suuntaamaan näkyvää poliisivalvontaa hankealueelle erityisesti niinä viikonpäivinä sekä vuorokauden aikoina, jolloin analyysin perusteella eniten tapahtuu torjunnan kohteena olevia rikoksia. Poliisi tulee hankkeen aikana näkymään Varissuon katukuvassa normaalia enemmän. Poliisi myös pyytää alueen asukkaita ja alueella asioivia aktiivisesti ilmoittamaan havaitsemistaan häiriöistä ja rikollisesta toiminnasta hätäkeskukseen.
 
baikal kirjoitti:
Syrjäisten pitäjien kohtalo on näköjään toimia sellaisena starttipaikkana kotoutumiseen...justi kun on saatu kotoutettua niin pääkaupungin ja Tampereen vääjäämätön imu vie nämä asukkaat himokkaaseen kitaansa. Venäläiset näköjään jäävät isolla prosentilla, mutta afrotaustaiset, niin yönmustat kuin arabitkin, heidät imee etelä-Suomen hyvät palvelut ja mainiot asunnot. Tämä on vain hyväksyttävä ja sen kanssa elettävä. Ja ymmärtäähän sen sikäli, että eteläisessä Suomessa heillä on monasti ryhmänsä ja joukkonsa, johon kuulua ja viihtyminen varmasti parempaa, työpaikkoja viljalti ja lapsille kielisiä koulupalveluja jne. Tässäkin suhteessa etelä-Suomen kiistaton kilpailuetu ratkaisee. Noh, ei maha mittää.

Mitä hulluja te ette vain osaa tarjota huippuosaajille sellaisia palveluita mitä he tarvitsevat. Baikal ei muuta kuin bussi täyteen täyteen vanhoja valaita ja kohti rytmin maailmaa- sen minkä kunta menettää bussin vuokrana saadaan takaisin hetkessä huippuosaajien valtavana panoksena teidän kuntaanne!


Julkaistu Annassa 24.11.2005



Naisia tummissa rytmeissä

Kuukauden ensimmäisenä lauantaina helsinkiläisessä ravintolalaivassa kaikaa eksoottinen musiikki. African Music Night- bileissä kohtaavat Suomi ja Afrikka, naiset ja miehet. Naisia vetää paikalle, se että tummat miehet saavat heidät tuntemaan itsensä naisiksi - ulkonäöstä, koosta ja iästä riippumatta.

"Missä kerroksessa on eniten niitä mustia miehiä?" Keski-ikäinen nainen kuoriutuu märästä takistaan ja ojentaa sen ovimiehelle. Portsari vie takin naulaan ja näyttää peukalollaan ylöspäin.

Wäiskissä, Hakaniemen rannassa kelluvassa ravintolalaivassa, lauantai ilta on vasta käynnistymässä. Ulkona puhaltava syysmyrsky lyö vaahtopäitä mereen, mutta laiva seisoo vakaasti paikallaan. Kuutisensataa juhlijaa vetävässä Wäiskissä järjestetään juhlia kolmessa kerroksessa. Tänään alimmassa kerroksessa soi reggae, keskikerroksessa juhlitaan yksityishäitä ja laivan yläkerta täyttyy African Music Nightin rytmeistä. Kerran kuussa järjestettävissä bileissä kohtaavat toisensa afrikkalaiset miehet ja suomalaiset naiset. Mitä laivan kolmannessa kerroksessa tarkkaan ottaen tapahtuu? Anita, 64, on kaikille tuttu kasvo juhlissa. Hän työskentelee kulttuurityön parissa ja tuntee paljon Suomessa asuvia ulkomaalaisia.
"- Ystävättäreni sanoi osuvasti muutama päivä sitten: jos ei ole varaa lähteä ulkomaille, voi yhtä hyvin tulla tänne. Alkuillasta sisäänpääsy on ilmainen, tuoppi maksaa kaksi euroa, ja seuransa puolesta ei uskoisi olevan Suomessa", Anita kertoo.

Afrikkalaiset rytmit soivat jo tanssilattialla, värivaloissa liikehtii muutama tumma mies. Anita katselee tanssilattian suuntaan hymyillen, siellä hän tapasi nykyisen aviomiehensä viime maaliskuussa. Afrikkalainen 32-vuotias mies hurmasi Anitan hetkessä. Seitsemän päivää sitten avioituneen naisen ei ole sopivaa lähteä juhlimaan ilman miestään, joten Anita on Wäiskissä vain käymässä.
"Muut naiset ihmettelevät kaduilla ja baareissa, mistä olen mieheni löytänyt. Vaikka hän on kaunein näkemäni mies. Meidän suhteemme ei perustu seksiin tai flirttiin. Hän on antanut minulle kokonaan uuden elämän", Anita huokaa.
Anita on asunut ulkomailla lähes koko aikuisikänsä. Marokkolaisen miehen kanssa solmittu 30-vuotinen avioliitto päättyi muutama vuosi sitten. Tuore nigerialainen löytyi etsimättä. Anitan oli itse asiassa tarkoitus muuttaa Afrikkaan, mutta sitten "Afrikka tuli hänen luokseen". Umpirakastunut Anita on laihtunut puolessa vuodessa 30 kiloa.

Kahden euron tuopit ovat jo houkutelleet muutamaa miestä käynnistämään juhlat. Anita kertoo Wäiskin iltojen olevan joskus arvaamattomiakin, alkoholiin tottumattomat afrikkalaiset saattavat riehaantua, mutta toisin kuin humalaiset suomalaiset, nämä miehet kyllä jättävät rauhaan, jos nainen pyytää.
Somaleja ei Wäiskissä näy. Wäiskin ravintoloitsijan Janne Johanssonin mukaan bileissä käy etupäässä ihmisiä Afrikan pienistä valtioista kuten Namibiasta ja Nigeriasta. Noin vuoden ajan järjestetyt bileet ovat Helsingissä ja koko Suomessakin ainutlaatuiset. Juhlissa käy joka kerta 300-450 vierasta. Johanssonin mielestä African Night- bileet ovat vähentäneen myös laivan suomalaisen henkilökunnan ennakkoluuloja ulkomaalaisia kohtaan.

Sydämeltään afrikkalainen

Plyysisohvalla tanssilattian vieressä istuvat Miia, Satu ja Liisa. Naiset ovat selvästi laittautuneet iltaa varten, tupakansavun läpi aistii miellyttävän hajuveden tuoksun. Kolmen sinkkunaisen elämäntarinat ovat kovin erilaiset. Oikeastaan ainut yhdistävä tekijä ovat afrikkalaiset miehet.

Satu, 32, nuorin ja pienikokoisin, on pukeutunut mustiin nahkahousuihin. Pienestä Länsi- suomalaisesta kaupungista kotoisin oleva Satu on ehtinyt olla aviossa kahden suomalaisen miehen kanssa. Se riitti. Uusi työ monikulttuurisessa yhdistyksessä avasi silmät Afrikalle. Satu kertoo olleensa viimeiset kolme vuotta sydämeltään afrikkalainen, ja sinä aikana hiusväri ja pukeutuminenkin kokivat muutoksen. Satu sanoo, että tummaihoisten miesten kanssa hän saa tuntea itsensä naiseksi. Tärkeää ei ole kuitenkaan ihonväri tai seksi; he vain kohtelevat naista aivan eri tavalla kuin meikäläiset.

"Suhteessa haluan elää miehen ehdoilla, ja afrikkalainen mies osaa pitää naisensa lempeästi kurissa. Suomalaiset miehet taas käyttäytyvät jäykästi ja yrittävät olla kovia jätkiä. Ihan kuin herkempi puoli puuttuisi heistä kokonaan. Sitä paitsi afrikkalaisilla miehillä on aivan ihanat silmät", Satu vertailee. Edellisenä iltana Satu on tavannut elämänsä miehen, hänestä suomalaisnaisen ja tumman miehen rakastumiseen kiinnitetään ihan liikaa huomiota. Miehen kanssa kadulla kulkiessa miehet tuijottavat Satua, eivät tummaa miestä. Hänen kotikaupungissaanko? Ei, vaan ihan Helsingissäkin.

Nainen saa olla nainen

Hymyilevä tumma mies kävelee naisten luo, kättelee jokaista naista ja poistuu sitten paikalta. Mies ei ole naisille ennestään tuttu, mutta tällaisia afrikkalaiset miehet kuulemma ovat, eikä esittäytyminen tarkoita sitä, että mies jäisi maanvaivana roikkumaan koko illaksi.

Tanssilattia on täyttymässä iloisista ihmisistä. Tunnelman aistii jo nyt yhtä intiimiksi, kuin suomalaisessa yökerhossa ennen valomerkkiä. Suuria naisporukoita ei paikalla näytä olevan, naiset tanssivat miesten keskellä yksin tai yhden ystävättären seurassa. Heidän joukossaan tanssii myös muutama kaunisvartaloinen afrikkalaisnainen. Tarttuvan rytmin mukana keinuvat suomalaisnaiset näyttävät jakautuvan kahteen kategoriaan: nuoriin vaaleisiin ja sutjakoihin tyttöihin sekä tavallista isokokoisempiin keski-ikäisiin naisiin.
Miia, 37, kuuluu jälkimmäisiin. Työttömän opiskelijan tarina on koskettava. Miian kolmas epäonninen avioliitto ulkomaalaisen kanssa päättyi tänä syksynä. Helluntalaisessa perheessä varttunut nainen avioitui kaikkien ex-miestensä kanssa vain muutaman kuukauden yhdessäolon jälkeen. Vaikka hyviäkin hetkiä oli, kaikki miehet käyttäytyivät väkivaltaisesti Miiaa kohtaan. He kaikki olivat myös Miiaa useita vuosia nuorempia. Kaikesta kokemastaan huolimatta hän tapailee taas tummia miehiä.
"Jotenkin olen taas liukastunut banaaninkuoreen - tummat miehet lähestyvät minua suomalaisia miehiä nopeammin. Se on enemmänkin heidän valintansa kuin minun. Tavallaan olen väsynyt afrikkalaisiin miehiin, mutta olen kuitenkin tottunut heidän tapoihinsa. Suomalaismiehet tuntuvat ujoilta, ja kiinnostuksen herääminen menee usein ristiin. Kun minä haluan jonkun, hän ei halua minua ja toisin päin."
Miia kertoo suomalaisten miesten asettavan naiselle tiettyjä kriteerejä, kuten hoikkuus ja kauneus. Lisäksi he ovat usein liian humalassa lähestyessään naista. Toisin on joissain Afrikan maissa, kuten Nigeriassa, siellä runsas elopaino viestii vauraudesta.

Muutama viikko sitten Miia vastasi afrikkalaisen miehen deitti- ilmoitukseen internetissä kuvansa kera. Mies oli innoissaan ja halusi heti tavata. Miian silmät syttyvät vieläkin hänen kertoessaan ensimmäisestä tapaamisesta. Vaikka Miia ei tunne olevansa kovinkaan ihastunut mieheen, tämän kauniit eleet lämmittävät mieltä. Hän tapailee samaan aikaan myös muita afrikkalaisia. Heidän kanssaan kun vain käy parempi flaksi kuin suomalaisten.

Se tavallinen tarina

Liisa, 51, kahden kouluikäisen lapsen yksinhuoltajaäiti erakoitui lastensa kanssa kotiin avioeronsa jälkeen, mutta on taas intoutunut käymään ulkona.
"Suomessa on yllättävän paljon minun ikäisiäni eronneita naisia, jotka haluaisivat uuden seurustelusuhteen. Afrikkalaismiehet suhtautuvat sallivasti naisen ikään, kauneusihannekin on vähemmän rajoittava. Niin, eivätkä he kavahda myöskään naista, jolla on lapsia", Liisa kertoo.

Liisan kymmenvuotinen avioliitto jamaikalaisen miehen kanssa päättyi muutama kuukausi sitten. Hänen koulutetussa ystäväpiirissään on ollut lukuisia samanlaisia liittoja, jotka ovat kaikki päättyneet eroon. Liisan mielestä tarina menee usein näin: nainen, joka on suomalaisesta miehestä hakenut sivistynyttä seuraa, muuttaa täysin ihanteitaan tavatessaan tumman miehen. Hän luo itselleen kuvaa mystisestä tummasta miehestä. Ihastuu mieheen tämän miehisyyden takia, sillä hänen rinnallaan naisen ei tarvitse olla muuta kuin nainen.
Liisan mielestä tummia miehiä on helppo lähestyä. Suomalaiselle miehelle pitää aluksi vetää roolia, vaikuttaa mahdollisimman fiksulta. Eri kulttuurista tullutta miestä yrittää vaan ymmärtää kaikilla aisteillaan, ja se lähentää nopeasti, mutta kommunikointi saattaa Liisan mielestä olla puutteellista. Jos yhteistä kieltä ei ole, viestinnästä vain murto-osa on puhetta. Loppu on tulkintaa. Hänestä suomalainen nainen ei koskaan pysty täysin ymmärtämään afrikkalaista miestä. Kun pahin hullaantumisvaihe on ohi nainen havahtuu ja tajuaa eläneensä valemaailmassa.

Liisan puheessa vilahtelevia adjektiiveja ovat "seikkailija", "onnenseppä", "salaperäinen", "itsevarma" hän tuntuu tietävän afrikkalaisista miehistä paljon ja näkee heissä sekä hyvää, että huonoa. Liisa sanoo tietävänsä, että hänen pitäisi kaiken järjen mukaan välttää heitä. Oikeastaan hänen pitäisi välttää vain yhtä miestyyppiä, villiä ja sitoutumiskyvytöntä, joita tietysti on suomalaisissakin. Hän käy keskustelemassa ongelmastaan myös terapeutin kanssa. Silti kerta kerran jälkeen hän valitsee illanviettopaikakseen Wäiskin. Tumma mies on hänestä yhä salaperäinen ja jännittävä

"Väärä tapa tuoda ihmisiä maahan"

Wäiskin kolmannessa kerroksessa meno sen kun paranee. Juhlatilaan johtavien portaiden ylätasanteella käy kuhina. Alempien kerrosten juhlijat haluavat kurkistaa juhliin, jossa suurin osa juhlijoista on afrikkalaisia miehiä.

Tällä hetkellä Suomessa asuu noin 9000 Afrikan kansalaista. Miehistä yli 1700 asuu parisuhteessa suomalaisen naisen kanssa. Enemmän kaksi kulttuurisia koteja naiset muodostavat vain ruotsalaisten miesten kanssa. Afrikkalaispiirreissä liikkuvat suomalaisnaiset tietävät, että osa miehistä "haisee paperille", eli metsästää naista sopivan elintason ja oleskeluluvan toivossa. Eivät tietenkään kaikki.
"Jokaisen Suomeen tulevan ulkomaalaisen on löydettävä keino pysyä maassa. Toisaalta, vaikka miehillä olisi aikomus palata kotimaahansa, he usein löytävät täältä naisen ja jäävät Suomeen", Liisa kertoo. Hän itse taisteli aikoinaan neljä vuotta ex-miehensä oleskeluluvan eteen. Miehen Suomessa viettämät muutaman kuukauden pätkät päättyivät aina oleskelukieltoon. Vasta kun pariskunta meni naimisiin, ongelmat olivat hetkessä kuin poispyyhittyjä. Oleskeluluvasta taistelu tuli myös tutuksi Miialle edellisessä avioliitossa.
"Kävimme tasaisin väliajoin oikeudessa todistelemassa, että liittomme on aito. Mieheni englannin kielen taito oli aluksi heikko, joten ymmärsimme toisiamme usein väärin. Se ei yhtään helpottanut prosessia. Muistan vieläkin kuinka yksi poliisi tokaisi minulle, että tämä on aivan väärä tapa tuoda ihmisiä Suomeen. Minä ja mieheni emme olleet minkään arvoisia viranomaisten silmissä", Miia huokaa.
Miian aviomies masentui tilanteesta ja purki pahaa oloa vaimoonsa. Avioliiton myötä aviomiehen ongelmat olivat myös Miian ongelmia. Enää hän ei jaksaisi paperiongelmia miesten puolesta.

Liisa näkee asiassa myös kolikon toisen puolen. Suomeen tulevalla afrikkalaismiehellä ei ole helppoa. Koulutetutkaan ulkomaalaiset eivät pääse eivät pääse Suomessa töihin, vaan pääsevät korkeintaan siivoamaan. Liisa viittaa kommenteillaan myös Ranskan viimeaikaisiin mellakoihin; työttömille ulkomaalaisille ei anneta arvoa. Myös avioliitossa oleva mies jää helposti ulkopuoliseksi.

Liisa ei saanut lähimmäisiltään täyttä hyväksyntää avioliitolleen, ja se toi lisäpaineita suhteen onnistumiselle. Pariskunta taisteli jatkuvasti ulkopuolisten ennakkoluuloja vastaan. Miian ja Liisan tarinoissa aviomiesten roolit ovat erilaiset. Miia oli lähes koko avioliiton ajan yksityisyrittäjänä toimivan miehensä varassa taloudellisesti. Miehen tulot lakkauttivat opiskelijan tuet. Liisan tarina on tavallisempi. Mies eli pitkään työttömänä hänen tuloillaan.
"Täkäläinen avioliitto on usein afrikkalaismiehelle kannattavaa taloudellisesti. Perheetön, rahaton ja luultavasti kurjasti asuva mies uudistaa elämänsä kerta heitolla parempaan suuntaan. Työtä saatuaan hän lähettää suurimman osan palkastaan äidilleen. Äiti on usealle afrikkalaismiehelle se tärkein nainen", Liisa hymyilee.

Punaisen plyysisohvan kulmassa Satu kihertää tumman miehen kainalossa. Hän ottaa miehen käden omaansa ja kietoo sormensa tämän sormiin.
"Voiko enää kauniimpaa olla. Musta käsi valkoisessa kädessä", hän ihailee. Mies nappaa hänet mukaansa ja he katoavat tanssilattialle villiin tanssiin. Näissä juhlissa on illan lopuksi tanssia "koiratanssiksi" nimettyä tanssia. Miehet ja naiset tanssivat perätysten pitkässä letkassa ja keinuvat musiikin tahdissa edestakaisin. Myös Liisa ja Miia ryntäävät tanssilattialle.
"Niinä harvoina kertoina kun pääsen ulos haluan tanssia ja jutella ihmisten kanssa. Täällä en jää koskaan yksin. Afrikkalaiset miehet tartuttavat itsevarmuuttaan myös naisiin. Ja he jos ketkä osaavat pitää hauskaa", Liisa huikkaa noustessaan pöydästä
 
On mukavaa, että suominainen saapi tuollaista värinää elämäänsä. Voeh, tuollainen koiratanssi on varmasti pirullisen eroottista kähinää, siinä hiki ja smegma tuoksuu ja vallattomaksi syöntynyt suomileidi saa kerrankin eläää.....
 
baikal kirjoitti:
On mukavaa, että suominainen saapi tuollaista värinää elämäänsä. Voeh, tuollainen koiratanssi on varmasti pirullisen eroottista kähinää, siinä hiki ja smegma tuoksuu ja vallattomaksi syöntynyt suomileidi saa kerrankin eläää.....

Älä veliseni muuta virka! Vielä kun käyt Pattayalta rekryämässä lentokoneellisen marjanpoimijoita ensi kesäksi niin saa kuntakeskuksenne sitä värinää oikein kunnolla!
 
Mosuri kirjoitti:
baikal kirjoitti:
On mukavaa, että suominainen saapi tuollaista värinää elämäänsä. Voeh, tuollainen koiratanssi on varmasti pirullisen eroottista kähinää, siinä hiki ja smegma tuoksuu ja vallattomaksi syöntynyt suomileidi saa kerrankin eläää.....

Älä veliseni muuta virka! Vielä kun käyt Pattayalta rekryämässä lentokoneellisen marjanpoimijoita ensi kesäksi niin saa kuntakeskuksenne sitä värinää oikein kunnolla!

Ei ole tarvinnut minun lennättää, ihan Uuden sukupolven orjakauppiaat ovat hoitaneet tämän kuntoon ilman minua.

Naistenlehtien jutut virkistävät minun mielikuvitustani voimallisesti. Erityisesti nämä, joissa osoitetaan kuinka suomimies on ihan perseestä ja oh ja voi, kun saapi koiratanssia jonkin halitaanin kanssa, se se on elämää.....

Harmittaa vain tuo, että käsittääkseni 62-vuotias morsian ei ole enää lisääntymisiässä, siinä menee koiratanssin jälkimainingeissa ammutut polvimatkan ammunnat vähän hukkaan...... huvittaa tuo: "afrikkalaismiesten tottumattomuus alkoholiin"...voi taaaivaaaas vaaarjeeeleee, mikähän kynänpyörittäjä tuon jutun on kirjoittanut????? Mutta onneksi kirjoittaja osaa ymmärtää sen, että alkoholi aiheuttaa harmeja.....toista se on suomalaismölli kun dokaa, se on tympeää ja iljettävää. Voi auta armias näitä värisijöitä.
 
Toivotaan että suominaiset myös käy tarkastemassa jos niilä on HIV......
 
Se on kun ruotsissa ei ne juo niin paljon ne mustat tai arabit, ne käyttä huumeita sensijaan. (poltaa hassia)
 
Asianomistajan kertomat tuntomerkit tekijästä:

- noin 30-vuotias
- 170 - 180cm pitkä
- tumma lyhyet hiukset
- normaali vartalo
- valtaväestöön kuuluva
- tumma huppari
- farkut
- musta solkivyö
- tekijällä voi olla kiven iskuista haavoja / kuhmuja päässä sekä
raapimisen jälkiä kasvoissa.

Onko se mustalla jotain uuta kieltä?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/raiskaaja-sai-kivesta-paahan---nuori-nainen-pelastui/art-1288410900621.html
 
Hejsan kirjoitti:
Asianomistajan kertomat tuntomerkit tekijästä:

- noin 30-vuotias
- 170 - 180cm pitkä
- tumma lyhyet hiukset
- normaali vartalo
- valtaväestöön kuuluva
- tumma huppari
- farkut
- musta solkivyö
- tekijällä voi olla kiven iskuista haavoja / kuhmuja päässä sekä
raapimisen jälkiä kasvoissa.

Onko se mustalla jotain uuta kieltä?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/raiskaaja-sai-kivesta-paahan---nuori-nainen-pelastui/art-1288410900621.html

Mustalla?
 
juhapar kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Asianomistajan kertomat tuntomerkit tekijästä:

- noin 30-vuotias
- 170 - 180cm pitkä
- tumma lyhyet hiukset
- normaali vartalo
- valtaväestöön kuuluva
- tumma huppari
- farkut
- musta solkivyö
- tekijällä voi olla kiven iskuista haavoja / kuhmuja päässä sekä
raapimisen jälkiä kasvoissa.

Onko se mustalla jotain uuta kieltä?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/raiskaaja-sai-kivesta-paahan---nuori-nainen-pelastui/art-1288410900621.html

Mustalla?

Etkö sinä näe, huomaa että olen vahvistanut paksumalla mustalla ;).....:)
 
Hejsan kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Asianomistajan kertomat tuntomerkit tekijästä:

- noin 30-vuotias
- 170 - 180cm pitkä
- tumma lyhyet hiukset
- normaali vartalo
- valtaväestöön kuuluva
- tumma huppari
- farkut
- musta solkivyö
- tekijällä voi olla kiven iskuista haavoja / kuhmuja päässä sekä
raapimisen jälkiä kasvoissa.

Onko se mustalla jotain uuta kieltä?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/raiskaaja-sai-kivesta-paahan---nuori-nainen-pelastui/art-1288410900621.html

Mustalla?

Etkö sinä näe, huomaa että olen vahvistanut paksumalla mustalla ;).....:)

Höh, etkö näe, että nuo kaikki muutkin kirjaimet ovat mustia? :a-grin:
 
juhapar kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Asianomistajan kertomat tuntomerkit tekijästä:

- noin 30-vuotias
- 170 - 180cm pitkä
- tumma lyhyet hiukset
- normaali vartalo
- valtaväestöön kuuluva
- tumma huppari
- farkut
- musta solkivyö
- tekijällä voi olla kiven iskuista haavoja / kuhmuja päässä sekä
raapimisen jälkiä kasvoissa.

Onko se mustalla jotain uuta kieltä?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/raiskaaja-sai-kivesta-paahan---nuori-nainen-pelastui/art-1288410900621.html

Mustalla?

Etkö sinä näe, huomaa että olen vahvistanut paksumalla mustalla ;).....:)

Höh, etkö näe, että nuo kaikki muutkin kirjaimet ovat mustia? :a-grin:

:D

Nään mutta minä luulisin että sinä ymmärsit että mä meinasin se paksu musta teksti
 
Hejsan kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Asianomistajan kertomat tuntomerkit tekijästä:

- noin 30-vuotias
- 170 - 180cm pitkä
- tumma lyhyet hiukset
- normaali vartalo
- valtaväestöön kuuluva
- tumma huppari
- farkut
- musta solkivyö
- tekijällä voi olla kiven iskuista haavoja / kuhmuja päässä sekä
raapimisen jälkiä kasvoissa.

Onko se mustalla jotain uuta kieltä?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/raiskaaja-sai-kivesta-paahan---nuori-nainen-pelastui/art-1288410900621.html

Mustalla?

Etkö sinä näe, huomaa että olen vahvistanut paksumalla mustalla ;).....:)

Höh, etkö näe, että nuo kaikki muutkin kirjaimet ovat mustia? :a-grin:

:D

Nään mutta minä luulisin että sinä ymmärsit että mä meinasin se paksu musta teksti

Kertoisitko vielä, jotta mikä oli idea tuossa boldauksessa.
 
Back
Top