Mosuri kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Voidaan esittää kysymys: mihin asti ihmisen vastuu toista ihmistä kohtaan oikein yltää? Itselläni se yltää jonkinlaisena lähipiiriin, ja vielä heikkona saman maan kansalaisiin, jotka eivät ole itse aiheuttaneet andinkoaan. En kuitenkaan tunne velvollisuutta tukea Kreikan, Ruotsin, Venäjän tai Somalian kansalaisia, ellei tästä ole minulle henkilökohtaista hyötyä joka ylittää haitat. Sitä en pane pahakseni, että sivutuotteena jostakin asiasta hyötyy muutkin kuin Suomen kansalaiset: Poliisi suojelee Suomen rajojen sisällä olevia toisen maan kansalaisia ottamalla rikollisen kiinni suorittaessaan päätehtäväänsä, suojella Suomen tasavaltaa ja Suomen kansalaisia. En kuitenkaan halua ottaa osaa Somalian kansalaisen myönteisen (tai sen puoleen kielteisen) turvapaikkapäätöksen kustannuksiin siltä osin, kun en itse siitä hyödy. Jos tämä henkilö raiskaa vaimoni, voin maksaa osuuteni hänen vangitsemiskuluista (joilla suojellaan minua, vaimoani ja muita "syyttömiä" Suomen kansalaisia). En kuitenkaan ole kiinnostunut maksamaan oikeusavustajan palkkioita tai toimeentulotukea.
Tässä olisi erittäin havainnollinen esitys siitä kuinka siirtolaisuus kehittyneisiin maihin ei ratkaise kehitysmaiden ongelmia.
Vanha, mutta aina yhtä hyvä. Maailman pitäisi puuttua yhteisesti väestönkasvuun
Last edited by a moderator: