Sarek1
Ylipäällikkö
Taidankin käydä tästä vaihtamassa vastaustani tuolla "mikä kone korvaa hornetit" -vitjassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Taidankin käydä tästä vaihtamassa vastaustani tuolla "mikä kone korvaa hornetit" -vitjassa.
Siitä on tarjolla kaksi varianttia. Yksipaikkainen F-15CX ja kaksipaikkainen F-15EX ja samat Boeingin markkinointipuheet jonka mukaan lyhyt koulutus vanhalle henkilökunnalle riittäisi noiden operointiin.
Siihen on varmaan syynsä. (Boeing ei uskonut että sillä olisi mahdollisuuksia)Harmi, ettei F-15:sta tarjottu Suomelle, vaikka pyydettiin.
Jepjep, en hoksanut yhdistää tuota lennosta muuttunutta tyyppimerkintää Strike Eagleen. Miksihän haluavat kaksipaikkaisen, eikö nämä ollut tarkoitus ostaa kansalliskaartille ilmapuolustuskoneiksi?
F-15 on hieno kone mutta selvää on että mikään "cutting edge" se ei enää ole. Eagle ei selviytyisi enää voittajana häivekonetta vastaan ilmataistelussa, oli sitten miten päivitetty hyvänsä. Se ei myöskään kykene toimimaan integroidun ilmatorjunnan vaikutusalueella ilman stand-off häirintää ja sitä meillä ei ole.
Etusektorista jonkinverran mutta kun katsoo esim. moottorien ilmanottoaukkoja niin niihin on varmaan todella vaikeata saada mitään vaimentimia koska ovat säädettäviä. Vaatisi käytännössä myös uuden maalin tai pinnoitteen ja testaamista mutta en usko siihen. F-15 on arsenaalikone, jota ei edes viedä kaikkein pahimpiin paikkoihin ensivaiheessa ja ilman tukea.Kysymys kuuluu, että miten paljon tuolla X mallilla saadaan vähennettyä herätettä.
Etusektorista jonkinverran mutta kun katsoo esim. moottorien ilmanottoaukkoja niin niihin on varmaan todella vaikeata saada mitään vaimentimia koska ovat säädettäviä. Vaatisi käytännössä myös uuden maalin tai pinnoitteen ja testaamista mutta en usko siihen. F-15 on arsenaalikone, jota ei edes viedä kaikkein pahimpiin paikkoihin ensivaiheessa ja ilman tukea.
Siihen on varmaan syynsä. (Boeing ei uskonut että sillä olisi mahdollisuuksia)
Niin, tai sitten on kyse ihan niinkin yksinkertaisesta laskutoimiksesta, että tuohon 16 000 tuntiin päästäksesi joudut ostamaan kaksi F-35:a.Ei ole tarkempaa tietoa, millainen laskelma tämän herran, Chairman of the Joint Chiefs of Staff Gen. Joseph Dunford , lausunnon taustalla on. Mutta kohtuu arvovaltainen heppu kyseessä.
Dunford is, by U.S. law, the highest-ranking and most senior military officer in the United States Armed Forces,
Mutta ihan siltä varalta, ettei foorumilla ymmärretty, niin ei hänen lausuntonsa tarkoita sitä, että F-15 lentäminen alkaisi tuottamaan USAF:ille rahaa. Todennäköisesti se vie jopa elinkaarensa aikana enemmän rahaa per kone suuremmasta lentotuntimäärästä johtuen. Kyse on suhteellisesta suoritetason kustannuksesta. F-35 kalleuteen saattaa jossain määrin myös vaikuttaa se, että F-35 tarvitsee ilmeisesti kohtuu merkittäviä infrastruktuuri-investointeja.
Noita lentotuntihintoja on erilaisia. Niissä kannattaa olla varovainen, mitä vertaa. Tässä suoria lentotuntihintoja. F-35 suorat lentotuntihinnat ovat tulleet alaspäin. https://comptroller.defense.gov/Financial-Management/Reports/rates2018/
Kokonaishinnat F-35 lienevät yli 40k? Ehkä joku löytää tuoretta tietoa? Tuolla mainittu 67k, mutta ei tietoa, mikä luku, miten vanha ja mistä peräisin. https://militarymachine.com/f-22-raptor-vs-f-35-lightning-ii/
Niin, tai sitten on kyse ihan niinkin yksinkertaisesta laskutoimiksesta, että tuohon 16 000 tuntiin päästäksesi joudut ostamaan kaksi F-35:a.
Mitä tulee noihin lentotuntihintoihin, alkutuotantosarjojen koneet ovat olleet kalliimpia ja vikaherkempiä käytössä kuin viimeksi tuotantolinjalta tulleet.
Katsoppas tämäKyllä se Yhdysvaltain asevoimien komentaja aika yksiselitteisesti toteaa, että F-35 tämän hetken operointikulut ovat 50% kalliimmat kuin F-15.
Kongressin kuulemistilaisuus uuden asevoimien budjettiehdotuksen osalta: https://www.c-span.org/video/?45900...dunford-testify-pentagons-2020-budget-request
Kohdasta 1:31:15 eteenpäin rupeaa keskeinen dialogi käymään.
Katsoppas tämä
Tuossa avataan lukuja. Vuoden 2025 arvio lentotuntihinnoille on 25 000 taalaa F-35:lle. 27 000 - 30 000 uudelle F-15:lle.
Kyllä se Yhdysvaltain asevoimien komentaja aika yksiselitteisesti toteaa, että F-35 tämän hetken operointikulut ovat 50% kalliimmat kuin F-15.
Kongressin kuulemistilaisuus uuden asevoimien budjettiehdotuksen osalta: https://www.c-span.org/video/?45900...dunford-testify-pentagons-2020-budget-request
Kohdasta 1:31:15 eteenpäin rupeaa keskeinen dialogi käymään.