F-15 Eagle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja StmSvejk
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Periaatepäätös tehty. Nyt sitten neuvotellaan siitä, että kuka sen nyt sitten maksaa...

Saadun tiedon mukaan pitäisi mennä 100% USA:n sotilastuen piikkiin...mutta siitä ei oikein kaikki siellä pidä.

Anteeksi, mutta nyt ei pysty olemaan laukaisematta.
Mäkin olen tehnyt periaatepäätöksen auton vaihdosta, enää täytyy löytää maksaja. Saattaa mennä hetki ja samalla vaihtua se mitä ostetaan.
Päätös osatamisesta ilman rahaa, ei ole ostopäätös, se on "mä haluun" osastoa, eli kertoo tahtotilan.
 
Anteeksi, mutta nyt ei pysty olemaan laukaisematta.
Mäkin olen tehnyt periaatepäätöksen auton vaihdosta, enää täytyy löytää maksaja. Saattaa mennä hetki ja samalla vaihtua se mitä ostetaan.
Päätös osatamisesta ilman rahaa, ei ole ostopäätös, se on "mä haluun" osastoa, eli kertoo tahtotilan.

Näin se menee. :)

"Artisti maksaa."

Mutta ihan vakavasti, IAF haluaisi F-15IA:n, mutta F-35I vie rahat.

Edit: Ei ne nyt tyhmiä ole. 90% infrasta on paikalla ja jos "ilmaiseksi" tarjotaan...

Vähän sama kuin jos Suomelle tarjottaisiin ilmaiseksi 60 F-18C/D uunituoreina...kieltaydyttäisiinkö?
 
Viimeksi muokattu:
En ole seurannut Israelin hankintatuherteluja, kuinka paljon tuossa 'F-15IA':ssa sitten olisi sikäläistä sisältöä?
Se tuli mieleen yhdeksi motivaatioksi hankkia niitä, saada uusi kone uusilla israelilaisilla avioniikoilla. F-35I:ssä sitä on kai aika vähän ja senkin jenkit sallivat vain pitkin hampain.
 
En ole seurannut Israelin hankintatuherteluja, kuinka paljon tuossa 'F-15IA':ssa sitten olisi sikäläistä sisältöä?
Se tuli mieleen yhdeksi motivaatioksi hankkia niitä, saada uusi kone uusilla israelilaisilla avioniikoilla. F-35I:ssä sitä on kai aika vähän ja senkin jenkit sallivat vain pitkin hampain.

Miten niin aika vähän ja pitkin hampain?
 
En ole seurannut Israelin hankintatuherteluja, kuinka paljon tuossa 'F-15IA':ssa sitten olisi sikäläistä sisältöä?
Se tuli mieleen yhdeksi motivaatioksi hankkia niitä, saada uusi kone uusilla israelilaisilla avioniikoilla. F-35I:ssä sitä on kai aika vähän ja senkin jenkit sallivat vain pitkin hampain.

Hah.

Aika hupaisa lausunto kun nimenomaan IAF ei osallistu ALIS-touhuihin ja modaa konetta omilla järjestelmillään.

Ajatus joka on myös Suomen Ilmavoimilla.
 
Hah.

Aika hupaisa lausunto kun nimenomaan IAF ei osallistu ALIS-touhuihin ja modaa konetta omilla järjestelmillään.

Ajatus joka on myös Suomen Ilmavoimilla.
Kyllä ne ALISia käyttävät siinä missä muutkin. Mutta tekevät huoltonsa itse, eivät käytä koneitaan muualla.
 
Hah.

Aika hupaisa lausunto kun nimenomaan IAF ei osallistu ALIS-touhuihin ja modaa konetta omilla järjestelmillään.

Ajatus joka on myös Suomen Ilmavoimilla.

Modaavat juu muttei siinä määrin mitä esimerkiksi F-16I:ssä. Ja alunperin jenkit oli tosiaan sitä mieltä ettei israelilaiset saa tehdä mitään omia virityksiään vaan menevät samoilla kuin kaikki muutkin.
 
Tässä on ehken oikea paikka avata hieman israelilaista "tiedoituskulttuuria" omien havaintojen kautta.

1. Israelilaiset ovat hyvin sisäänpäinkääntyneitä sotilasasioissa ja sen simpukan avaaminen vaatii tuuria ja sen tuurin saaminen vaatii suhteita. Jos et tunne jotakuta, jonka ko. henkilö tuntee, niin et saa tiedoksi edes kellonaikaa. Tämä on fakta eikä mitään leikkiä.
2. Israelilaisille kaiken sotilaallisen sanominen juontaa siihen, että se on IDF:n etu.
3. Vaikka kuinka olet kaveria, niin et koskaan ole samaa "porukkaa" eli jos et ole palvellut IDF:n riveissä...ja silloinkin jos et ole saman yksikön miehiä, niin sua kattotaan vinoon.
 
Kyllä ne ALISia käyttävät siinä missä muutkin. Mutta tekevät huoltonsa itse, eivät käytä koneitaan muualla.

Tietty käyttävät huoltojärjestelmää, mutta eivät lähetä tietoa ulos.
 
If purchased, the F-15X aircraft will reportedly end up in the hands of several Air National Guard units as a replacement for the service’s current F-15C aircraft. But at the moment, it appears any acquisition of the advanced F-15 variant will prove an uphill battle within the Pentagon.

According to Bloomberg Government, the push for the new aircraft came from senior leaders within the Pentagon like deputy secretary of defense Pat Shanahan “and not the Air Force, which would be flying the planes.”

Indeed, Air Force Secretary Heather Wilson in September stated that the Air Force had no interest in picking up the fourth-generation F-15X, preferring instead to invest in expanding its fleet of fifth-generation F-35 Joint Strike Fighters.

“We are currently 80 percent fourth-gen aircraft and 20 percent fifth-generation aircraft,” Wilson told Defense News in a Sept. 5 interview. “In any of the fights that we have been asked to plan for, more fifth gen aircraft make a huge difference, and we think that getting to 50-50 means not buying new fourth-gen aircraft, it means continuing to increase the fifth generation.”

The National Interest’s Dave Majumdar put the Air Force’s skepticism more bluntly: “It’s amazing this Boeing sales pitch is being swallowed hook, line, and sinker by the trade press . . . The Air Force will never buy this jet. It is useless inside heavily defended airspace if we are dealing with any sort of real military force.”

https://taskandpurpose.com/f-15x-pen...social&utm_source=twitter&utm_campaign=tp-buffer
 
F-15 on "saadun tiedon mukaan" ihan sikakallis käyttää.... Joten monessakin mielessä vaikea on taival.

En ole "ilmavaivojen" asiantuntija siinä määrin, että pystyisin asiantuntevasti käyttämään lähdekritiikkiä. Mutta sanon ny sit kumminkin.
 
If purchased, the F-15X aircraft will reportedly end up in the hands of several Air National Guard units as a replacement for the service’s current F-15C aircraft. But at the moment, it appears any acquisition of the advanced F-15 variant will prove an uphill battle within the Pentagon.

According to Bloomberg Government, the push for the new aircraft came from senior leaders within the Pentagon like deputy secretary of defense Pat Shanahan “and not the Air Force, which would be flying the planes.”

Indeed, Air Force Secretary Heather Wilson in September stated that the Air Force had no interest in picking up the fourth-generation F-15X, preferring instead to invest in expanding its fleet of fifth-generation F-35 Joint Strike Fighters.

“We are currently 80 percent fourth-gen aircraft and 20 percent fifth-generation aircraft,” Wilson told Defense News in a Sept. 5 interview. “In any of the fights that we have been asked to plan for, more fifth gen aircraft make a huge difference, and we think that getting to 50-50 means not buying new fourth-gen aircraft, it means continuing to increase the fifth generation.”

The National Interest’s Dave Majumdar put the Air Force’s skepticism more bluntly: “It’s amazing this Boeing sales pitch is being swallowed hook, line, and sinker by the trade press . . . The Air Force will never buy this jet. It is useless inside heavily defended airspace if we are dealing with any sort of real military force.”

80-luvulla kansalliskaarti ilmoitti haluavansa tilata uusia koneita, koska oli tyytymätön ilmavoimien heille antamiin käytettyihin ikivanhoihin räyskiin. Piruuttaan laittoivat hankintalistalle mm. F-20 Tigersharkin ja muitakin höpökoneita. Ilmavoimat kiireesti rupesi luovuttamaan kansalliskaartilaisille F-16:tta ja F-15:ttä koska olisi ollut huollollinen katastrofi jos ANG olisi lentänyt joillain omilla ihmevirityksillään.
Tässä voi olla taustalla samanlainen kuvio.
 
F-15 on "saadun tiedon mukaan" ihan sikakallis käyttää.... Joten monessakin mielessä vaikea on taival.

Koneita ylläpitävät ja päivittävät tahot Israelissa eivät välttämättä halua luopua lypsävästä lehmästä, Israelin ilmavoimien johtoportaassa on kait entisiä Baz-kuskeja ja Boeing lobbaa minkä kerkiää. Jos vielä Trumpin hallinto on niin tyhmä että maksavat koko hoidon niin mikäs siinä.
 
Koneita ylläpitävät ja päivittävät tahot Israelissa eivät välttämättä halua luopua lypsävästä lehmästä, Israelin ilmavoimien johtoportaassa on kait entisiä Baz-kuskeja ja Boeing lobbaa minkä kerkiää. Jos vielä Trumpin hallinto on niin tyhmä että maksavat koko hoidon niin mikäs siinä.
Tässä sotketaan nyt koko ajan iloisesti kaksi eri mallia ja hankintaa.

IAF havittelee uusia kaksipaikkaisia rynnäkkövariantteja. Boeing lobbaa amerikkalaisille uutta yksipaikkaista X-mallia vanhoja C:itä korvamaan.
 
Koneita ylläpitävät ja päivittävät tahot Israelissa eivät välttämättä halua luopua lypsävästä lehmästä, Israelin ilmavoimien johtoportaassa on kait entisiä Baz-kuskeja ja Boeing lobbaa minkä kerkiää. Jos vielä Trumpin hallinto on niin tyhmä että maksavat koko hoidon niin mikäs siinä.

Apupakettiin voi upota vaikka mitä. Vaikka se onkin suhteessa Israelin puolustusmenoihin "ei niin suuri", niin ottaisin kyllä Suomellekin.
 
Tässä sotketaan nyt koko ajan iloisesti kaksi eri mallia ja hankintaa.

IAF havittelee uusia kaksipaikkaisia rynnäkkövariantteja. Boeing lobbaa amerikkalaisille uutta yksipaikkaista X-mallia vanhoja C:itä korvamaan.

Ilmeisesti on havaittu, että rynnäkkötouhuissa 2 miehistössä on kova setti. Mutta kuten olen sanonut, IAF:n jätkät eivät edes suostu puristamaan kättä, toisin kuin maavoimien ja laivaston. Hieman elitistä sakkia. "Vihreät miehet" maassa nyt sentään ovat reilumpia...hemmetin lentosotamiehet näyttää enemmänkin keskaria... :(
 
Tässä sotketaan nyt koko ajan iloisesti kaksi eri mallia ja hankintaa.

IAF havittelee uusia kaksipaikkaisia rynnäkkövariantteja. Boeing lobbaa amerikkalaisille uutta yksipaikkaista X-mallia vanhoja C:itä korvamaan.

Kyllä se sekaannus syntyi aikanaan Israelissa kun ryhtyivät käyttämäät omatoimisesti A, B, C ja D varianttejaan ilmasta-maahan tehtäviin. Niitä on sitten antaumuksella sielä päivitetty. Ja sitten Boeing sekoitti lisää kun markkinoi E-variantiin kehitettyjä ominaisuuksia X-malliin ympättynä.
 
Back
Top