Vähän jää nyt selittäminen ontoksi. Ensinnäkin lähes kaikista venäläisistä ilmataisteluohjuksista oli ja on sekä IP-että tutkaversio, jotka laukaistaan aina pareittain. Juuri tuosta syystä, että MiG-25 on pommikoneiden yli-ylisooninen torjuntahävittäjä, siinä ei ole tykkiä. Mitä ajattelit sellaisella tehdä koneessa, jonka G-raja on 2,2 ja jonka nopeuksilla ja korkeksilla (lakikorkeus 1000 kg kuormalla yli 29 000 metriä - siis melkein 10 km tyypillisen sotakuormassa lentävän hävittäjän yläpuolella) "lähietäisyys" tarkoittaa jokseenkin ohjuksenkantamaa? Se, mikä ON outoa, on että myöhempään MiG-31:een tykki asennettiin. Samasta syystä koneen ohjaamokupu on niin pieni kuin se käytännössä voi olla, siellä kolmen Machin rajoilla ilman kompressio kuumentaa sitä useita satoja asteita.
Sehän enemmänkin juuri kertoo kinemaattisen suorituskyvyn eduista, kun vanhahtavalla koneella kyettiin tekemään irakilaisten koko sodan merkittävimmät torjuntalennot nojaten juuri siihen suorituskykyyn.
Tuolla pidempi oppimäärä. Outoa, että se on jäänyt lukematta, sillä blogspotin statistiikan mukaan melkein kaikki sen lukijat tulivat tältä kannulta.
https://*Riittää mainostus*/2018/03/mig-25-taivaiden-jahtikoira.html