F-15 Eagle

Tästä se kaikki alkoi.

irv+burrows+f-15+maiden+flt.jpg
 
Cue Drum Roll: The F-15EX Eagle II
07 Apr 2021 Theresa Hitchens

"...The Air National Guard will be the first to receive an operational aircraft, said director Lt. Gen. Mike Loh at today’s unveiling ceremony at Eglin AFB in Florida. Loh said that the F 15C now used by the Guard “quite frankly, … at the end of its lifecycle.” Therefore, the service plans to “recapitalize all Air National Guard, F-15 Cs and DS with either the F-35 A or the F-15EX.”

The Guard, Loh noted, “flies 93% of Homeland Defense missions” and that the new jet’s capabilities will provide “significant” improvements over legacy planes, such as an “upgrade in weapons capacity, including the ability to carry outsize weapons for these missions, and for standoff roles in the high-end fight supporting our geographic Combatant Commanders.”

Indeed, the new F-15EX jets are sorely needed, according to Richardson.

“The F-15 C and D fleets, in their current state, places us at great risk,” he said, “with 75% of the fleet flying beyond its certified service life, and 10% grounded due to structural integrity issues. Projected modernization and service life extension of the F-15 C and D fleets is cost prohibitive for a platform with an average age of over 37 years.”..."
 
Kukin uskossaan onnellinen, sanoo sananparsi. Usko ei kuitenkaan korvaa Totuutta, joten kerro kerro kuvastin, ken on kaikkein kaunehin?

Katso liite: 49267
Totuus on Kauneus ja Kauneus on Totuus. :love:
Tämä lähentelee jo F-42:ta myös näin optisesti tarkasteltuna.
Voi kiesus! Tuoko kaunis???

Tuo näyttää siltä, että nokasta alkaen on alettu rakentamaan hävittäjää, mutta on piirustuksista unohdettu moottorit. Jälkiasennuksena sitten laitettu ja lopputulos on kuin paiseruton takamuksiinsa saanut kyykäärme. Ja sitten on koetettu lähteä lentoon mutta B-2 tyyppinen ohjaus ei ole toiminut niin on ollut pakko laittaa sivuvakaimet kiinni paniikissa edes jotenkin. Sitten niiden liimaus on pettänyt ja ne ovat lösähtäneet alaspäin. Yäk!

Katso ja opi:

1618986756679.png
1618986778548.png

Aahhh... Symmetriaa... Voimaa... Runoutta...

Pelkästään kuvaa katsoessa tunnet, miten karvat kasvavat ja voima valtaa kätesi. Tunnet halua karjua ja haastaa 10 miestä taisteluun yksinäsi! Berserkerin taisteluhenki elää noissa kuvissa!!!

Sinun kuvaasi katsoessa on olo kuin pippelillä avannossa: Haluat vain kadota maailmasta ja tiedät mitättömyytesi tosipaikassa. Surullista!
 
Tuon perusteella ei nyt kovin vaikuttavaa kuvaa irtoa. Kaikki mehukkaammat toiminnot ovat tyyliin 'tulevaisuuden mahdollisuus' ja sensorifuusio kuulostaa minimaaliselta. Jopa oikein korostetaan miten näyttö ei eroa Strike Eaglesta.
Pointti siitä että uuden koneen tutkassa voidaan käyttää nestejäähdytystä ja päivitetyssä ilmajäähdytystä, on kyllä merkittävä. Näinhän on myös F-16:ssa.
 
Tuon perusteella ei nyt kovin vaikuttavaa kuvaa irtoa. Kaikki mehukkaammat toiminnot ovat tyyliin 'tulevaisuuden mahdollisuus' ja sensorifuusio kuulostaa minimaaliselta. Jopa oikein korostetaan miten näyttö ei eroa Strike Eaglesta.
Pointti siitä että uuden koneen tutkassa voidaan käyttää nestejäähdytystä ja päivitetyssä ilmajäähdytystä, on kyllä merkittävä. Näinhän on myös F-16:ssa.
Yhteistyön nimissä Saab on ottanut kontolleen B:n markkinoinnin?
 
Voi kiesus! Tuoko kaunis???

Tuo näyttää siltä, että nokasta alkaen on alettu rakentamaan hävittäjää, mutta on piirustuksista unohdettu moottorit. Jälkiasennuksena sitten laitettu ja lopputulos on kuin paiseruton takamuksiinsa saanut kyykäärme. Ja sitten on koetettu lähteä lentoon mutta B-2 tyyppinen ohjaus ei ole toiminut niin on ollut pakko laittaa sivuvakaimet kiinni paniikissa edes jotenkin. Sitten niiden liimaus on pettänyt ja ne ovat lösähtäneet alaspäin. Yäk!

Katso ja opi:

Katso liite: 49286
Katso liite: 49287

Aahhh... Symmetriaa... Voimaa... Runoutta...

Pelkästään kuvaa katsoessa tunnet, miten karvat kasvavat ja voima valtaa kätesi. Tunnet halua karjua ja haastaa 10 miestä taisteluun yksinäsi! Berserkerin taisteluhenki elää noissa kuvissa!!!

Sinun kuvaasi katsoessa on olo kuin pippelillä avannossa: Haluat vain kadota maailmasta ja tiedät mitättömyytesi tosipaikassa. Surullista!
Tämä kulmikkaan voiman ja komeuden (esim. F-15, F-14) ero viehkoihin, kauniin kaareviin muotoihin (Rafale, YF-23) on juuri se merkityksellinen poikkeama, jota koetin viestissäni korjata kohdalleen voimaa ihastelevien synapsikytkennöissä.

Kauneus näissä sotalentokoneissa on näkökantani mukaan asia, joka (cis -miesoloetetun silmällä katsoen) saa aikaan mielleyhtymiä kauniin naisen vartaloon.

Maskuliinisuuden ja steroideilla pullistetun Hulk-lihaksen palvonta edustaa kreikkalaisen miesihailun ja peiliin katselun fetissiä, joka on toki yhtä arvokas katsantokanta sinänsä kuin mikä tahansa muu. Kyse on kuitenkin pohjimmiltaan voimasta ja voiman kokemisesta kauneuden ulottuvuutena, ei sulokkuudesta ja linjakkuudesta esteettisenä entiteettinä.

Lainaan tässä kauneustulkintani tueksi WW2 jenkkien lentopoikien kauneuskäsitystä, jonka mukaan japanilaista Mitsubishi Ki-46 ”Dinah” (Jenkkien koodinimi) - tiedustelukonetta voidaan kuvailla sanoilla ”Dinah - the plane with beautiful linah”.
AA719EC5-4034-4E1C-A871-BAD98FEA29DF.jpeg

Muuten olen sitä mieltä, että F-14 ja F-15 ovat kovia rasseja. Mutta taivaankannen kuolontanssissa ne eivät ehkä olisi ehtineet edes huomata sitä, kun putkiunelmaksi jäänyt salaperäinen musta leskemme olisi huntunsa takaa huolehtinut siitä, että kumpainenkin korskea pian maassa makaa. Kas hunnutetun kauneutensa taakse kätkee leski tää sielunsa mustan myrkyn; voi onnetonta kohtaloa hyväuskoisen, tyrkyn.
 
Viimeksi muokattu:

The Air Force wants to retire all 250 F-15C air superiority fighters and F-15D trainer jets.

Ilmeisesti perusmallin Eaglea ei enää kauaa haluta pitää inventaariossa ja USAF:llä on halu poistaa ne käytöstä ja korvata uuden sukupolven koneella.
 
Rahaa on vaan ei järkeä.

edit: Oho! Olikin USA-miehistön tunarointia. Alle viikon vanha luovari ja heti meni lasiksi koko ohjaamo.
the mishap, which occurred on landing, involved crew from the U.S. Air Force and Navy. Both pilots sustained minor injuries, but only one was taken to hospital, as per the previous account. Both pilots are assigned to the Defense Contract Management Agency, which works with contractors to ensure equipment delivery, the aircraft in question having been handed over by Boeing earlier this week.
 
Viimeksi muokattu:
Heh, onhan tuo hieman koomista, että B-52 lentää todennäköisesti vuosikymmenen pidempään, kuin sen korvaajaksi takoitettu B-1. Noista F-15C-rungoista alkaa varmaan tiima loppua pikkuhiljaa, erityisesti 70-luvun puolella valmistuneista koneista eikä iso ja raskas kone analogisella ohjauksella muutenkaan lie halvimmasta päästä ylläpitää. Myös avioniikka lienee aika antiikkista ja varaosat kiven alla, B-52:ssa taas on paljon yhteisiä komponentteja 707:n (ja KC-135-varianttien) kanssa joten varaosapoolia lienee runsaasti ja mahtaa siviilipuolelltakin olla edelleen saatavissa? Myös Block 25 F-16:t alkavat olla pikkuhiljaa museoikäisiä kolmi-nelikymppisiä ja muilla operaattoreillahan alkaa niiden korvaaminen ollakin jo vauhdissa. Mutta onhan se välillä ihan huojentava reality check, ettei tämä Pohjolan nurkka ole ainoa sotaryönän ulkoilmamuseo maailmassa ;).
 
Ei tainnut olla vielä täällä? USAF kaavailee F-15EX-lavettia paitsi hypersoonillle aseille myös pitkän kantaman LREW-ohjukselle. Juttu ehkä avaa sitä, miksi kone on kehitetty ja miksi sitä kaavaillaan yhdeksi USAF:n tulevista konetyypeistä.

Intriguingly, the talking points also make reference to an unnamed “outsize … air-to-air” weapon, which will be able to be carried by the F-15EX. The fighter is described in the same papers as “an outsized weapons truck.” ... Previously, the ability of the F-15EX to carry outsized weapons was well known but it was always expected that these would be offensive air-to-groundweapons, including hypersonic missiles which are invariably larger than most regular air-launched missiles.

 
Ei tainnut olla vielä täällä? USAF kaavailee F-15EX-lavettia paitsi hypersoonillle aseille myös pitkän kantaman LREW-ohjukselle. Juttu ehkä avaa sitä, miksi kone on kehitetty ja miksi sitä kaavaillaan yhdeksi USAF:n tulevista konetyypeistä.

Intriguingly, the talking points also make reference to an unnamed “outsize … air-to-air” weapon, which will be able to be carried by the F-15EX. The fighter is described in the same papers as “an outsized weapons truck.” ... Previously, the ability of the F-15EX to carry outsized weapons was well known but it was always expected that these would be offensive air-to-groundweapons, including hypersonic missiles which are invariably larger than most regular air-launched missiles.

Kysyppä palstan "asiantuntijoilta".
ei koskaan ei ikinä JA JOS sitten kumminkin niin vain muutama kappale reservi lentelijöille.
 
Ei tainnut olla vielä täällä? USAF kaavailee F-15EX-lavettia paitsi hypersoonillle aseille myös pitkän kantaman LREW-ohjukselle. Juttu ehkä avaa sitä, miksi kone on kehitetty ja miksi sitä kaavaillaan yhdeksi USAF:n tulevista konetyypeistä.

Intriguingly, the talking points also make reference to an unnamed “outsize … air-to-air” weapon, which will be able to be carried by the F-15EX. The fighter is described in the same papers as “an outsized weapons truck.” ... Previously, the ability of the F-15EX to carry outsized weapons was well known but it was always expected that these would be offensive air-to-groundweapons, including hypersonic missiles which are invariably larger than most regular air-launched missiles.

On tuosta väännetty täällä. F-15EX ei ole varsinaisesti mikään tulevaisuuden konetyyppi, vaan kyllä ne kyvyt on tulleet tunnetuksi F-15E kanssa viimeistään. Konetyypin etuna on erittäin vahva ja kestävä rakenne sekä poikkeuksellinen kuormankantokyky korkealla. Siksi se sopii esim. ARRW:n kantajaksi.

Pääsyy hankintaan on se että linjasto on auki ja vanhat Kotkat lentävät osin yliajalla jo, eikä 5 gen + koneet ehdi korvaamaan gappia. F-15EX saadaan taisteluun valmiiksi n.vuoden sisällä valmistumisesta ja sarjavalmistus tuottaa heti valmiin koneen taisteluun. Muuten voisi kestää vuosia ja vanhat koneet tippuisivat taivaalta. Nyt jo 10-15% F-15C koneista seisoo kentällä rakennevaurioiden vuoksi ja korjaaminen maksaa....
 
Back
Top