Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tähän taisin aiemmin väittää virheellisesti TAMMAC:in olleen HN:n alkuperäinen moving map. Muisti ilmeisesti petti, mutta joku liikkuva karttatietokone oli alusta alkaen. Alkuperäisen kartat olivat koneessa CD-levyn kaltaisella levyllä, joka oli samanlaisessa kasetissa kuin ensimmäiset Applen CD-asemat.Horneteissa ilmeisesti TAMMAC-karttatietokone vastaa moving map eli liikkuvan taktisen karttanäytön kyvystä. Oli osa MLU1:stä 2006-10 JHMCS ja AIM-9X ohella.
F16-tietäjille kysymys; onkohan koneessa jokin autopilottitoiminto tuolla tavalla pinnassa lentämiseen? Tuskin pilotin refleksien varassa on..?
Ainakaan mitään moodia ei taatusti ole hyväksytty noin matalalla lentämiseen! Koneesta saattaa löytyä R.ALT HOLD eli tutkakorkeusmittariin kytketty korkeudensäilytys. Epäilen, että sille on asetettu minimikorkeus softalla esim. 150 jalkaan, valmistaja tuskin takaa sen toimintaa matalammalla. Ja vaikka saisikin kytkettyä, en usko monenkaan lentäjän luottavan moiseen. Jos se tekisi jotain odottamatonta, ei pilotti siihen ehtisi puuttua. Tutkaan perustuva Terrain Following olisi teoriassa myös mahdollista, mutta sekään ei toimi noin matalalla. Yleensä automaattinen matalalento tarkoittaa suuruusluokkaa 500 jalan korkeuksiaF16-tietäjille kysymys; onkohan koneessa jokin autopilottitoiminto tuolla tavalla pinnassa lentämiseen? Tuskin pilotin refleksien varassa on..?
Tutkaan perustuva Terrain Following olisi teoriassa myös mahdollista, mutta sekään ei toimi noin matalalla. Yleensä automaattinen matalalento tarkoittaa suuruusluokkaa 500 jalan korkeuksia
Menee vielä samaan suuruusluokkaan. Olisi pitänyt ehkä suoremmin sanoa "100-1000" jalkaa. Sadassa jalassa ei kuitenkaan voi lentää ilman hyvää ennakkosuunnittelua maastonseurantatutkan varassa, sen ei voi luottaa havaitsevan jokaista voimalinjaa tai HF-amatöörin antennia.En ala ammattimiehen näkemystä mitenkään kyseenalaistamaan mutta Persianlahden sodan jälkeen kehuivat että LANTIRN mahdollisti tasaisen aavikon yllä 100 jalan minimikorkeuden ja F-111 hävittäjäpommittajan laitteisto 200 jalan korkeuden metsän päällä yöllä... En osaa arvioida kertomuksen todenperäisyyttä enkä muista lähdettä koska tuosta on jo neljännesvuosisata. Videolla olevassa Turkin koneessa voi ehkä olla noita vanhoja laitteita joita ei ole ohjelmistolla niin rajoitettu. Kun videota katsoo toisesta kulmasta niin lentoturvallisuuskulttuurin kannalta todella epämääräisesti kyllä mennään: https://www.reddit.com/r/FighterJets/comments/18if0f1/insane_low_pass_view_from_the_boat_and_then_same/?rdt=39615