F-22 Raptor

Mikahan lie oli vialla, kun tuli rillat sisalla maihin.. Nimittain tuossa voi jopa valita automaattisen wheels down optionin lennonhallinnassa, jos vaikka unohtuisi taistelun tuoksinassa telineet sisaan itella.
 
Täällä oli juttua, että vasemman moottorin flameout olisi tapahtunut. Nousussa kun tarvitaan tehoja ihan eri malliin kuin muissa vaiheissa lentoa.
https://theaviationist.com/2018/04/...-to-be-engine-power-loss-pilot-lands-gear-up/

Tässä on vastaava onnettomuus MiG-29:llä. Taisi mennä ihan paaliin kun käytti heittoistuintakin.


edit: F-22 teki tietokonevirheen takia mahalaskun vuonna 1992.


edit2: 2012 tapahtui laskutelineiden sisäänveto vaikka ei ollut noussut vielä ilmaan, artikkelissa kuva.
http://www.thedrive.com/the-war-zon...elly-during-major-mishap-friday-at-nas-fallon
 
Viimeksi muokattu:
Valmistuksen uudelleen aloituksesta tehtiin selvitys pari vuotta sitten. Nyt se on julki.
Listattu mitä se tulisi vaatimaan ja maksamaan.
Hinnat kohdillaan..

  • Total non-recurring start-up costs over a five year period totaling $9.869 billion in 2016 dollars, equal to more than $10 billion in 2018 dollars at the time of writing.
  • This included approximately $228 million to refurbish production tooling, $1.218 billion to requalify sources of components and raw materials, $5.768 billion to redesign four subsystems, and $1.156 billion in other associated “restart costs,” along with $1.498 billion in “additional government costs.”
  • Two of the four subsystems needing "redesign" would be the AN/APG-77 low probability intercept (LPI) radar and the F119 engine, neither of whic
Loput...
http://www.thedrive.com/the-war-zon...tudy-the-usaf-has-kept-secret-for-over-a-year
 
Valmistuksen uudelleen aloituksesta tehtiin selvitys pari vuotta sitten. Nyt se on julki.
Listattu mitä se tulisi vaatimaan ja maksamaan.
Hinnat kohdillaan..

  • Total non-recurring start-up costs over a five year period totaling $9.869 billion in 2016 dollars, equal to more than $10 billion in 2018 dollars at the time of writing.
  • This included approximately $228 million to refurbish production tooling, $1.218 billion to requalify sources of components and raw materials, $5.768 billion to redesign four subsystems, and $1.156 billion in other associated “restart costs,” along with $1.498 billion in “additional government costs.”
  • Two of the four subsystems needing "redesign" would be the AN/APG-77 low probability intercept (LPI) radar and the F119 engine, neither of whic
Loput...
http://www.thedrive.com/the-war-zon...tudy-the-usaf-has-kept-secret-for-over-a-year
F-22B (aka block jotain) olisi siis yllättävän halpa. Kymmenen miljardia ei tunnu missään JSF projektin rinnalla. Mutta, F-X on jo käynnissä, ja sieltä puskee kuudennen sukupolven ilmaherruushävittäjä. Raptor jää siis kirjoihin sinä teknologisesti ylivoimaisena hävittäjänä joka pelotti vastustajia yli kahden vuosikymmenen ajan, mutta jonka ylivoimaisuuden aikana ei sille ollut vastustajia, ja jäi pieneksi valmistusmäärältään. Koki Seawolf luokan kohtalon.

F-X, please hurry.
 
F-22B (aka block jotain) olisi siis yllättävän halpa. Kymmenen miljardia ei tunnu missään JSF projektin rinnalla. Mutta, F-X on jo käynnissä, ja sieltä puskee kuudennen sukupolven ilmaherruushävittäjä. Raptor jää siis kirjoihin sinä teknologisesti ylivoimaisena hävittäjänä joka pelotti vastustajia yli kahden vuosikymmenen ajan, mutta jonka ylivoimaisuuden aikana ei sille ollut vastustajia, ja jäi pieneksi valmistusmäärältään. Koki Seawolf luokan kohtalon.

F-X, please hurry.

Kuudennen sukupolven konetyyppien haaveillaan olevan kulman takana, mutta onko todella näin? Eikö koneiden kehitystyö ole vain pidentynyt sukupolvi sukupolvelta, joten miksi asiat olisivat nyt toisin?

F-22 on runkona uskomattoman suorituskykyinen. Nothing comes close. Hieman modernimpi avioniikka siihen ja ilmatilaa dominoidaan ainakin 2040-luvulle asti.

Joka kuvittelee kuudennen sukupolven koneiden olevan palveluskäytössä vuonna 2030 joutaisi lukkojen taakse haloperidoli-piikki persuksissa...
 
Kuudennen sukupolven konetyyppien haaveillaan olevan kulman takana, mutta onko todella näin? Eikö koneiden kehitystyö ole vain pidentynyt sukupolvi sukupolvelta, joten miksi asiat olisivat nyt toisin?

F-22 on runkona uskomattoman suorituskykyinen. Nothing comes close. Hieman modernimpi avioniikka siihen ja ilmatilaa dominoidaan ainakin 2040-luvulle asti.

Joka kuvittelee kuudennen sukupolven koneiden olevan palveluskäytössä vuonna 2030 joutaisi lukkojen taakse haloperidoli-piikki persuksissa...
Mutta kun Pentagonin pojat sanoivat että se tulee ajoissa :cry: Oletan että proto lentää 30 luvun puolivälissä, tuotanto 40 luvulla. Kaikki riippuu kuinka suuri tarve sille on, suursodan uhtessa kehitykseen tulee yllättäen hoppua verrattuna nykyiseen tilanteeseen jossa firmalla ei ole kiire kuin pumpata rahaa ensin itselleen ja sitten poliitikoille mahdollisimman pitkään joka projektissa. Haluaisin kyllä nähdä Raptorin uuden tulemisen, edes 200 lisää. Vanhojen päivitys, niin olisi vähän vajaa 400 ylivoimaista ilmaherruushävittäjää laittaa riviin F35 suojaksi.
 
1525478645400.webp

Minä en.
 
Kaikki on hyvin kunhan se ei ole Joint. Ja valmistaja voisi olla jokin muu ratkaisu kuin LocMartin yksin. All-in-one-wonder tekee kaikesta vaikeaa, ja LocMartin budjeteista silppua.
 
Kaikki on hyvin kunhan se ei ole Joint. Ja valmistaja voisi olla jokin muu ratkaisu kuin LocMartin yksin. All-in-one-wonder tekee kaikesta vaikeaa, ja LocMartin budjeteista silppua.

Tästä syystä veikkaan että Boeing voittaa T-X kisan jotakuinkin satavarmasti. Ellei kone ole aivan susi tai ylikallis, niin voitto annetaan heille ihan tuotantopoliittisista syistä.
Aikoinaan ilmavoimat antoi Pratt & Whitneylle monopolin hävittäjämoottoreihin ja päätyi katumaan sitä kovasti.
 
Back
Top