Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tuota kutsutaan termillä "power agility".Hyvin kyllä nokkasuuntaamisautoriteettia piisaa!
Maailma muuttui. Eikös tuo alunperin suunniteltu idän uhkaa vastaan?Vähän aina jäänyt auki tiedot, että miksi F22 ei tehty enempää, miksi ei syntynyt päivitysmallia tai miksi ei näy koneen ominaisuuksia hyödyntäviä jatkokehitelmiä. Kallista oli joo mutta silti.
Maailman luultiin muuttuneen. Silloinen puolustusministeri katsoi että Venäjä ja Kiina eivät ole enää sellainen sotilaallinen uhka, että Raptoreita tarvittaisiin. Ei montaa vuotta mennyt kun voitiin todeta että metsään meni ne ennusteet.Maailma muuttui. Eikös tuo alunperin suunniteltu idän uhkaa vastaan?
Obama myös näki rahareikiä ihan kotimaassa joten kalliit projektit laitettiin jäihin.
Kallis, tehtäväkuvaltaan rajoitettu, ei sopinut RMA-hurmahenkien 'mullistaviin' filosofoihin, Irakin sotaan piti saada rahaa ja tietysti poliittinen populismi "rahaa tuhlaavien valkoisten elefanttien" poistamiseksi. Robert Gates oli pääsyyllinen F-22:n terminointiin.
Kuten tavallista, puhut taas paskaa.Oma veikkaukseni on, että F-35 terminoi F-22:n.
Ensinnäkin F-22 oli ja on itsessään todella kallis ylläpidettävä. Ja 2010-luvun alussa oli käynyt selväksi, että F-35 ei ole eikä tule olemaan niin edullinen kuin sen alkuperäisessä ajattelussa kuviteltiin olevan. Molempiin ei ollut missään tapauksessa varaa.
F-35 on Jenkeille huomattavasti tärkeämpi kuin tehtäväkentältään rajallisempi F-22. Joten jos jostain piti luopua, valinta oli helppo. "Maailman muuttuminen" oli sitten Amerikkalainen versio "erityisolosuhteista".
Tosiasia on, että kuulaa ei ollut molempiin.
Kuten tavallista, puhut taas paskaa.
Minuutin jos jaksaisi googlettaa, niin ei tarvisi arvailla:
Retired General Says F-22 Production Was Killed So That A New Bomber Could Live
Other revelations include the Next Generation Bomber was to be armed with air-to-air missiles and the B-21 is indeed one part of a family of systems.www.thedrive.com
On tuo yksi asiasta päättämässä ollut kenraali aika paljon vakuuttavampi lähde kuin sinä, "kuten hyvin tiedät".Sinulla tuo keskustelutyyli ei koskaan petä.
Eli tuo yhden eläkkeelle jääneen kenraalin muistelmat ovat totuus? Häpeäisit nyt edes vähän kun tuollaista yrität myydä. Jo kaikkitietävästä Wikistäkin löytyy toisenlaista näkemystä kuten hyvin tiedät.
In 2009, the program was cut to 187 operational production aircraft due to high costs, a lack of clear air-to-air missions due to delays in Russian and Chinese fighter programs, a ban on exports, and development of the more versatile F-35. The last F-22 was delivered in 2012. (Wiki)
Googlesta löytää kaikenlaista. Sitten voi myös itse katsoa mitä maailmassa on tapahtunut ja verrata sitä siihen mitä kaikenlaista asioista sanotaan ja itsekin miettiä hieman miten asiat ovat.
On tuo yksi asiasta päättämässä ollut kenraali aika paljon vakuuttavampi lähde kuin sinä, "kuten hyvin tiedät".
Niin, sinä ja iltavoimien entinen esikuntapäällikkö tosiaan olette asiasta eri mieltä. Hän uskoakseen suostui F-22 tuotannon alasajoon varmistaakseen B-21 projektille rahoituksen. Sinä uskot tietäväsi asian häntä paremmin.Olemme luonnollisesti molemmat oikeutettuja olemaan autuaita uskossamme. Eipä taida tuo kenraali olla esittänyt ideoita mistä rahat kaikkeen tuohon haluttuun saadaan. Kannattaa muistaa, että 2007-2008 Jenkeissä ja maailmalla oli hieman muitakin rahareikiä kuin uudet koneet. Armeija ei ole ainoa asia maailmassa edes jenkeissä.
Sinänsä tuo artikkeli on mielenkiintoinen. Näkee hyvin, miksi uusien asejärjestelmien hinnat räjähtävät nykyään säännönmukaisesti läpi katon.
In actual fact, the F-22 has been essential in the Syria campaign
Tietääkseni Raptorin päivitettävyys ei ole helppoa. Paljon helpompaa on päivittää moderninpaa F-35:ä. Raptorin keskustietokone ja järjestelmät ovat 1980-1990-luvun vaihteen suunnittelua ja eivät kovinkaan avointa arkkitehtuuria. Esimerkiksi JHMCS ja AIM-9x lisääminen kesti todella kauan, vaikka blokkipäivityksiä on tehty jatkuvasti. Koneen ylläpito lienee turkasen kallista ja sen häivepinnan kunnostaminen on hidasta ja kallista.Oli syyt mitkä tahansa ja jumiutumatta kappalemääriin niin Raptor olisi ollut hyvä pohja päivittää konetta kuten F35 osoittaa ja Raptor 2.0:lle olisi varmasti käyttöä. Tai ehkä tämä vielä seuraavan sukupolven koneessa nähdäänkin.
Niin, sinä ja iltavoimien entinen esikuntapäällikkö tosiaan olette asiasta eri mieltä. Hän uskoakseen suostui F-22 tuotannon alasajoon varmistaakseen B-21 projektille rahoituksen. Sinä uskot tietäväsi asian häntä paremmin.
Minä tiedän kumpaa teistä pidän uskottavampana.