Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
https://www.f35.com/news/detail/f-35-helmet-ahead-of-our-time (lainaus kattaa viidenneksen jutusta)The use of laser scanning technology creates an exact replica of a pilot’s skull, thereby fabricating a portable styrofoam helmet liner that is a break-through above and beyond the traditional custom-designed helmet for each pilot. This styrofoam cap fits into any size helmet, enabling a pilot to take the helmet liner from squadron to squadron for use throughout his or her career, optimizing the flexibility of the pilot flight equipment inventory, eliminating risk of damage to helmets during squadron transitions, and reducing investments in large inventories of helmets.
As the pilot dons the cap and helmet, two ocular cameras situated above the helmet’s display visor are manually aligned to his or her interpupillary distance (IPD) settings for each eye to ensure the acuity of each pilot’s vision and establish the proper fit of each helmet.
I spoke to an F-35 pilot at Nellis the other day during the airshow. He was a former Viper pilot. He said he has out-accelerated an F-16 that was carrying nothing but a centerline tank (both planes flying the same speed, and got into full burner at the same time). He said if the F-16 was completely clean, he believes the acceleration would be very similar to the F-35.
Jep, ei poukkoilu C ja B:n välillä viime metreillä anna hyvää kuvaa.Britannian F-35B sitoutuminen laittaa osalla evp-porukkaa mielen synkäksi.
Tuo Harpoonin eläköittäminen on kanssa loistavaa suunnittelua. Ikään kuin ei olisi ollut tiedossa ja aikaa varautua.Ja sitten meikäläisiä virkamiehiä pidetään tyhminä suuryritysten sylikoirina...
Aika lähellä on jo 2012 ollut F-16 hintoja, joka on kai F-18C/D edullisempi. Odotellaanpa FRP-hintoja 2018 paikkeilla vesi kielellä.
Ei mahda polttoaineen hinnan lasku olla kovin merkittävä muutos tuollaisessa kokonaishinnassa...Noista luvuista on jo aikaisemminkin ollut keskustelua: arviossa pudotettiin F-35:n polttoainekustannuksia koska polttoaineen hinta oli pudonnut, mutta F-16:n luvuille ei oltu tehty samaa vaan sama summa oli edellisvuoden raportissa. Eli aika kyseenalaista numeroiden pyörittelyä.
Ei mahda polttoaineen hinnan lasku olla kovin merkittävä muutos tuollaisessa kokonaishinnassa...
In December 2015, the FY2017 Selected Acquisition Report had revised the F-35A's cost per flying hour in BY2012 dollars to $29,806, in comparison with the F-16C/D's antecedent of $25,541, also in BY2012 dollars. This was a result of a decrease in the assumed cost per gallon of JP-8 fuel, a decrease in the fuel burn rate for the F-35A variant and a revised cost emiting relationship for hardware modifications.Ilmeisesti on, koska se oli erikseen mainittu selittävänä tekijänä...
In December 2015, the FY2017 Selected Acquisition Report had revised the F-35A's cost per flying hour in BY2012 dollars to $29,806, in comparison with the F-16C/D's antecedent of $25,541, also in BY2012 dollars. This was a result of a decrease in the assumed cost per gallon of JP-8 fuel, a decrease in the fuel burn rate for the F-35A variant and a revised cost emiting relationship for hardware modifications.
F-35 FY2017 Selected Acquisition Report" (PDF)
Eli oli aika tavalla muustakin kuin polttoaineen hinnan muutoksesta kyse. Ei ollutkaan kyseenalaista.
Taitaa olla sun vuoro etsiä kun jo yhden muistikuvan korjasin.Kannattaa vertailla niitä kategorioita edelliseen rapsaan - jos muistan oikein niin merkittävin pudotus tuli "Unit level operations" -kohdassa. Hardiksen muutosten hinnanlasku taas näkyi toisessa kategoriassa.
Polttoaineen kulutuksen laskun merkitys lienee aika marginaalinen, muistaakseni puhuttiin jotain prosentin-parin pudotuksesta kulutuksessa. Polttoaineen hinnalasku siis muodosti suurimman osan tuosta pudotuksesta, ja sitä ei oltu laskettu F-16:n vertailulukuun vaan se oli tarkalleen sama kuin edellisvuonna.
Taitaa olla sun vuoro etsiä kun jo yhden muistikuvan korjasin.
Miten niin? Sanoin että pudotusta selitettiin polttoaineen hinnanlaskulla, niinkuin selitettiinkin. Polttoaineen kulutuksen väheneminen taas on vähäinen - sen olisi pitänyt pudota luokkaa 10% että se selittäisi edes osan siitä, eikä näin isoa 'laskuvirhettä' sentään ole tapahtunut.
Noista luvuista on jo aikaisemminkin ollut keskustelua: arviossa pudotettiin F-35:n polttoainekustannuksia koska polttoaineen hinta oli pudonnut, mutta F-16:n luvuille ei oltu tehty samaa vaan sama summa oli edellisvuoden raportissa. Eli aika kyseenalaista numeroiden pyörittelyä.
Ei mahda polttoaineen hinnan lasku olla kovin merkittävä muutos tuollaisessa kokonaishinnassa...
Ilmeisesti on, koska se oli erikseen mainittu selittävänä tekijänä...
This was a result of a decrease in the assumed cost per gallon of JP-8 fuel, a decrease in the fuel burn rate for the F-35A variant and a revised cost emiting relationship for hardware modifications.
Miten niin? Sanoin että pudotusta selitettiin polttoaineen hinnanlaskulla, niinkuin selitettiinkin. Polttoaineen kulutuksen väheneminen taas on vähäinen - sen olisi pitänyt pudota luokkaa 10% että se selittäisi edes osan siitä, eikä näin isoa 'laskuvirhettä' sentään ole tapahtunut.