Hollannin laivaston komentaja kiistää tiedon lisäkoneiden hankkimisesta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
F-35:n kauppa Turkkiin kuplii pinnan alla monella tasolla, tässä yksi niistä
http://www.defensenews.com/articles...block-f-35-sales-to-turkey-over-embassy-brawl
F-35:n tutkan päivityksestä on julkaistu 3 miljoonan hankekilpailutus, jossa se toteutettaisiin sulautetulla järjestelmällä pohjautuen GPGPU-laskentaan. Aikataulu Block 4 eli 2020+.
Eli sitä samaa mitä tehdään nykyään näytönohjaimilla. Nyt käytettäisiin tutkan signaalinkäsittelyyn. GPU:ja on F-35:ssa entisestään näyttöjen ajamiseen.
http://www.militaryaerospace.com/ar...gnal-processing-embedded-computing-gpgpu.html
Exemplifying the sort of scale to which FPGAs are used in the military, a couple years ago Lockheed Martin was awarded a an Air Force contract modification of over $104 million to procure and deliver of over 80,000 Xilinx FPGAs required for building Joint Strike Fighter aircraft. FPGAs are used in several of the F-35 (JSF)'s systems including radar, comms and navigation systems.
Millions of dollars awarded for thousands of FPGAs going into F-35 Joint Strike FightersThe communication, navigation, and identification friend or foe (IFF) avionics of the F-35 relies on Xilinx FPGAs, as do other critical electronic subsystems aboard the advanced jet. fighter-bomber. FPGAs enable Lockheed Martin to add new waveforms to embedded software radio systems in the F-35, as well as for real-time digital signal processing.
Eiköhän tuo liittyne ensisijaisesti näihin jutussa mainittuihin tarpeisiin:
"The planned Block 4 upgrades to the F-35 are expected to include adding a wide-area high-resolution synthetic aperture radar (SAR)"
"The planned F-35 Block 4 upgrades also will include an upgraded electro-optical targeting system"
En osaa sanoa tältä pohjalta. FPGA ja GPGPU ovat toki yleisiä. Tosin jos ne lykätään jonkun avioniikan kylkeen niin onhan ne silloin erikoistuneita. Eli jos jotain käsitellään ja osa tiedosta jätetään lähettämättä Fusion Enginelle tms. mikä vekotin onkaan.Juu, kyllä käyttötarpeet ja sovellus hyvin selkeitä. Mutta järjestelmän toteutuksesta ja arkitehtuurista nousi esiin paljon kysymyksiä.
Olen sitä kritisoinutkin, ettei ole välttämättä järkeä laittaa kaikkea yhteen ja samaan myllyyn. Keskenään yhteistyötä tekevät erikoistuneet ratkaisut ovat todennäköisesti tehokkaampia. Vaikuttaa siltä, että olin oikeassa. Vaikka primäärisuodatus voi toki edelleen olla yhteinen.
Hosting the mission systems software is the JSF's electronic brain, the ICP. Packaged in two racks, with 23 and eight slots, respectively, this computer consolidates functions previously managed by separate mission and weapons computers, and dedicated signal processors. At initial operational capability, the ICP data processors will crunch data at 40.8 billion operations/ sec (giga operations, or GOPS); the signal processors, at 75.6 billion floating point operations (gigaflops, or GFLOPS); and the image processors at 225.6 billion multiply/accumulate operations, or GMACS, a specialized signal processing measure, reports Chuck Wilcox, Lockheed's ICP team lead. The design includes 22 modules of seven types:
Four general-purpose (GP) processing modules,
Two GPIO (input/output) modules,
Two signal processing (SP) modules,
Five SPIO modules,
Two image processor modules,
Two switch modules, and
Five power supply modules.
The ICP also will have "pluggable growth" for eight more digital processing modules and an additional power supply, Wilcox adds. It uses commercial off-the-shelf (COTS) components, standardizing at this stage on Motorola G4 PowerPC microprocessors, which incorporate 128-bit AltiVec technology. The image processor uses commercial field programmable gate arrays (FPGAs) and the VHDL hardware description language to form a very specialized processing engine.The ICP employs the Green Hills Software Integrity commercial real-time operating system (RTOS) for data processing and Mercury Computer Systems' commercial Multi-computing OS (MCOS) for signal processing. Depending on processing trades still to be made in the program, the JSF also could use commercial RTOSs in sensor front ends to perform digital preprocessing, according to Baker. The display management computer and the CNI system also use the Integrity RTOS. COTS reduces development risk and ensures an upgrade path, according to Ralph Lachenmaier, the program office's ICP and common components lead.
Tying the ICP modules together like a backplane bus and connecting the sensors, CNI and the displays to the ICP is the optical Fibre Channel network. Key to this interconnect are the two 32-port ICP switch modules. The 400-megabit/sec IEEE 1394B (Firewire) interconnect is used externally to link the ICP, display management computer and the CNI system to the vehicle management system.
Low-level processing will occur in the sensor systems, but most digital processing will occur in the ICP. The radar, for example, will have the smarts to generate waveforms and do analog-to-digital conversion. But the radar will send target range and bearing data to the ICP signal processor, which will generate a report for the data processor, responsible for data fusion. Radar data, fused with data from other onboard and offboard systems, then will be sent from the ICP to the display processor for presentation on the head-down and helmet-mounted displays.
En osaa sanoa tältä pohjalta. FPGA ja GPGPU ovat toki yleisiä. Tosin jos ne lykätään jonkun avioniikan kylkeen niin onhan ne silloin erikoistuneita. Eli jos jotain käsitellään ja osa tiedosta jätetään lähettämättä Fusion Enginelle tms. mikä vekotin onkaan.
Mikä lienee tarkoituksenmukaista palastelua missäkin osassa kokonaisuutta? Esimerkiksi MADLin tai LPI-AESA:n yhteydenpidon avulla voivat siirtää kokonaisia plotteja tutkan havaitsemista kohteista toiselle koneelle. Link 16 avulla lähinnä voitu antaa lopputulos, ei mitään sen rakennukseen tarvittuja osia.
Lue tuo JSF: Integrated Avionics Par Excellencen yläpuolinen quote. Tai lyhennettynä "radar will send target range and bearing data to the ICP signal processor, which will generate a report for the data processor, responsible for data fusion. Radar data, fused with data from other onboard and offboard systems, then will be sent from the ICP to the display processor for presentation on the head-down and helmet-mounted displays."Pointti oli, että aikaisemmin oli annettu ymmärtää, että F-35 fusion engine on yksi mylly ja käsittelee kaiken sensori-informaation. Olin skeptinen sen suhteen. Ja tuo uutinen antaa ymmärtää, että todellisuudessa on nimenomaan useita eri myllyjä.
Fuusio engine lienee siis enemmänkin markkinointitermi kuin tekninen kuvaus.
Lue tuo JSF: Integrated Avionics Par Excellencen yläpuolinen quote. Tai lyhennettynä "radar will send target range and bearing data to the ICP signal processor, which will generate a report for the data processor, responsible for data fusion. Radar data, fused with data from other onboard and offboard systems, then will be sent from the ICP to the display processor for presentation on the head-down and helmet-mounted displays."
Aika vaikea muodostaa ihan tarkka näkemys siitä miten asiat tapahtuu. En lähtisi heittelemään keveästi tuota markkinointitermipuhetta kun aineistoa, johon nojata on näinkin paljon silmien edessä tarjolla.
Herättää luottamusta noin monipuoliset testailut esim. ilmatankkauksen osalta.Linkissä 40 minuutin luento videoineen ja power-pointteineen.