Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Siinä oli laskettu varaosat mukaan. Tanskan raportissa todettiin että "yksikköhinnassa Super Hornet on halvempi kuin F-35" mutta ei sanottu, kuinka paljon halvempi eikä yksikköhintoja tietenkään paljastettu.
Toivottavasti Macron sisuuntuu sen verran, että tekee kovan tarjouksen Rafaleista niin tulee miettimistä.
Olikohan Tanskassa SH:lla vielä 6k tuntia vs. F-35 9k? Siitä tulisi kova kustannusero.
Toivottavasti Macron sisuuntuu sen verran, että tekee kovan tarjouksen Rafaleista niin tulee miettimistä.
Yleinen arvio on että f35:en käyttökustannukset olisivat huomattavasti korkeammat kuin esim Gripenin. Osaako kukaan valaista mistä tämä mahdollinen ero johtuu? Mikä tekee f 35:stä muka niin paljon kalliimman käyttää?
Paino. Se on ainoa tekijä, josta ei pääse yli eikä ympäri.Yleinen arvio on että f35:en käyttökustannukset olisivat huomattavasti korkeammat kuin esim Gripenin. Osaako kukaan valaista mistä tämä mahdollinen ero johtuu? Mikä tekee f 35:stä muka niin paljon kalliimman käyttää?
Markkinamiehet puhuu ja jotkut uskoo. Vaikka nyt julkisuudessa ei ole vertalukelpoisia laskelmia käytössä niin Gripeniin liittyy ainakin seuraavia riskejä: Koneen lentotunnit ovat vähäisiä joten käytännön tieto on sitä myös. Koneen kappalemäärät voivat jäädä hyvin pieneksi joten kehityskulujen ja järjestelmäintegraatioiden maksajia on vähän. Kone on joiltain osin jenkkitoimittajien varassa joten näiden toimitushinnat eivät ole valmistajan määriteltävissä.Yleinen arvio on että f35:en käyttökustannukset olisivat huomattavasti korkeammat kuin esim Gripenin. Osaako kukaan valaista mistä tämä mahdollinen ero johtuu? Mikä tekee f 35:stä muka niin paljon kalliimman käyttää?
Yleinen arvio on että f35:en käyttökustannukset olisivat huomattavasti korkeammat kuin esim Gripenin. Osaako kukaan valaista mistä tämä mahdollinen ero johtuu? Mikä tekee f 35:stä muka niin paljon kalliimman käyttää?
Brittien komponentteja on myös paljon, 25% luokkaa ainakin.Markkinamiehet puhuu ja jotkut uskoo. Vaikka nyt julkisuudessa ei ole vertalukelpoisia laskelmia käytössä niin Gripeniin liittyy ainakin seuraavia riskejä: Koneen lentotunnit ovat vähäisiä joten käytännön tieto on sitä myös. Koneen kappalemäärät voivat jäädä hyvin pieneksi joten kehityskulujen ja järjestelmäintegraatioiden maksajia on vähän. Kone on joiltain osin jenkkitoimittajien varassa joten näiden toimitushinnat eivät ole valmistajan määriteltävissä.
Tuohon tarkennus:Onhan tuohon iso määrä syitä,
Enemmän hydrauliikkaa ja liikkuvia osia (asekuilut)
Tuohon tarkennus:
"The F-35 uses electrohydrostatic actuators, not electromagnetic or electromechanical. So, yes, they are still technically hydraulic actuators in that the driving mechanism for each actuator is a small hydraulic pump, which is driven by an electric motor. There is still no connection to a central hydraulic system.
BTW, there is still a central hydraulic system, used for landing gear, nose-wheel steering, and a few other systems, but it is much smaller than it would be for a conventional design." http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?p=88448&sid=7f6c8e9d63a1efca203538a2d338aced#p88448
Joo, softan ylläpito myös. Muista pitäisi laskea myös podien ylläpito, jotta päästään "vastaavia kykyjä" vertaamaan.
Vaikuttaa sitten suuntaan tai toiseen, mutta uusi moottori on jo tekeillä.Itse veikkaan moottorin tulevan olemaan rahasyöppö F-35 osalta mutta tuo on spekulaatiota.
Vaikuttaa sitten suuntaan tai toiseen, mutta uusi moottori on jo tekeillä.
GE:llä on haluja saada kammettua P&W pois F-35:n moottorin tekijänä. https://www.defensenews.com/digital...7/12/ge-aims-to-steal-f-35-engine-production/Olen kuullut suunnitelmasta mutta en tiennyt että on jo tekeillä. Onko se kokonaan uusi konstruktio vai jatkokehitelmä nykyisestä?
https://dod.defense.gov/News/Contracts/Contract-View/Article/1624408/The Air Force is increasing the budget for its Adaptive Engine Transition Program (AETP). United Technologies is receiving a cost-plus-incentive-fee modification priced at $436.6 million for the design, fabrication, integration and testing of its flight-weight adaptive engines. Adaptive engines represent a revolutionary advance in turbine engine technology. The adaptive engine optimizes performance and fuel efficiency across the flight envelope by utilizing a third stream of air to optimize the engine at different flight conditions. The three-stream engine technology is considered critical in developing the Air Force’s sixth-generation fighters and will be included in the F135 engine that powers the F-35 JSF. The modification increases the total value of the contract to $1.4 billion. Work will be performed at the company’s location in East Hartford, Connecticut and is expected to be completed by end of February 2022.
But the new award clarifies that the competing AETP engines — embodied by GE’s XA100 and P&W’s XA101 demonstrators — are focused on a potential bid to re-engine the F-35 in the mid-2020s.
Onhan se kallis ostaa ja suorituskykyä kuin pienessä kylässä.
Tiedä häntä sitten miten vertautuu esim. nykyiseen kahden motin rassaukseen.
Seuraava DOT&E raportti on näemmä salainen, ellei joku vuoda sitä julkisuuteen.
https://www.defenseone.com/ideas/20...ive-and-its-hurting-national-security/152345/
"For the upcoming annual report, DoD is planning to only provide a complete report to Congress as a classified document ..."
Aiemmin myös haastattelujen antamista lehdistölle on rajoitettu.