apumekaanikko
Majuri
F-135 on tunnetusti hieman hikinen useammalla kuin yhdellä tavalla, millä on merkitystä koneen lämpöjäljen ja sisäisen lämmönhallinnan kannalta. Helpotusta luvataan muuttuvan ohivirtaussuhteen avulla, lopultakin. Työntöä on luvassa yli 10% lisää ja viileämpi suihku; 25% - 30% parempi polttoainetalous. Moottorin lämpöenergian poisto paranee, kun uuteen ohivirtauskanavaan istutetaan lämmönvaihtimia. Perinteisempää kehitystä edustaa keraamisten komposiittien mahdollistama ytimen lämpötilojen nosto.
Sekä GE että P&W kehittävät omaa versiotaan. Tavoitteena on saada mylly F-35:een ennen 2025 ja samalla ennakoida 6-gen. koneen moottoria. GE kehittää lisäksi erikseen moottoria mainittuun "tulevaisuuden hävittäjään".
Hakusanoja advent, aetd, aetp.
Sekä GE että P&W kehittävät omaa versiotaan. Tavoitteena on saada mylly F-35:een ennen 2025 ja samalla ennakoida 6-gen. koneen moottoria. GE kehittää lisäksi erikseen moottoria mainittuun "tulevaisuuden hävittäjään".
Hakusanoja advent, aetd, aetp.