Eli eurolla sai 1,6 taalaa. Tuohon aikaan tosiaan hinnat olivat aivan toista luokkaa muutenkin kuin tänä päivänä.Vai oliko euro 1.6 taalaa? Tuommoinen vaihtokurssi on turistille nannaa kun hintataso on jo valmiiksi alhainen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eli eurolla sai 1,6 taalaa. Tuohon aikaan tosiaan hinnat olivat aivan toista luokkaa muutenkin kuin tänä päivänä.Vai oliko euro 1.6 taalaa? Tuommoinen vaihtokurssi on turistille nannaa kun hintataso on jo valmiiksi alhainen.
Eli eurolla sai 1,6 taalaa. Tuohon aikaan tosiaan hinnat olivat aivan toista luokkaa muutenkin kuin tänä päivänä.
Eipä ainakaan meikäläisen kukkarolle enää ole. Kaupoissa ja ravintoloissa hinnat olleet koko Donaldin kauden kovassa nosteessa. Tiedän myös suomalaisia ketkä joutuneet myymään kotejaan sieltä nyt pois, kun kulut nousseet jyrkästi.USA olisi edullinen maa piipahtaa vaikka vaihtokurssi olisi yksi yhteen.
Eipä ainakaan meikäläisen kukkarolle enää ole. Kaupoissa ja ravintoloissa hinnat olleet koko Donaldin kauden kovassa nosteessa. Tiedän myös suomalaisia ketkä joutuneet myymään kotejaan sieltä nyt pois, kun kulut nousseet jyrkästi.
Toissa kesänä Wyomingin takamailla halvin hotelli oli 32 USD ja se oli laadultaan ja siisteydeltään oikeinkin kelvollinen...Riippunee myös siitä liikkuuko turistialueilla vai hevon persiissä.
Esimerkiksi Kalifornia on ollut helvetin kallis paikka niin kauan kuin muistan. Kansasissa tai Nebraskassa selviää kaikesta huokeammalla. Ei ole yhtä totuutta tässäkään asiassa.
"Mutku kaikki tietää, että Gripen on paljon halvempi."Aika vaikea tuota vastaan on muiden kilpailla...
Alkaa hinta per ominaisuudet olla kohdallaan.
Vielä kun puskevat huoltokustannuksia alas, niin ei enää paremmaksi voi mennä.Aika vaikea tuota vastaan on muiden kilpailla...
Alkaa hinta per ominaisuudet olla kohdallaan.
Vielä kun puskevat huoltokustannuksia alas, niin ei enää paremmaksi voi mennä.
Nehän tuossa saattavat tuottaa ylläreitä...ei varmasti ylläpidoltaan halpa.
Ei uutisoitu.Ainakin viime vuoden puolella uutisoitiin että USAF harkitsee F-35 -tilauksien leikkaamista jopa kolmanneksella, mikäli käyttökustannuksia ei saada alaspäin. En tiedä onko tässä tapahtunut jotain edistymistä.
Uutisoinnin tason tuntien toki kaikkk on mahdollista. Tuosta ei kuitenkaan ollut kyse vaan, muistaakseni kyse oli jostain ilmavoimien sisäisestä tutkielmasta jossa noita eri skenaarioita pyöriteltiin.Ei uutisoitu.
Ei nyt ainakaan varmaan tämä vielä. Suomen F-35:t varmaankin valmistetaan vuosina 2024-2029.Onhan se nyt selvää, että jos F-35:ttä tullaan valmistamaan tyyliin 20 x toiseksi eniten valmistettua HX-kandidaattia, niin hinta tulee olemaan kohtuullinen.
Mikä Lot muuten Suomen tulee olemaan? Nyt siis Lot14 julkistettiin?
Uutisoinnin tason tuntien toki kaikkk on mahdollista. Tuosta ei kuitenkaan ollut kyse vaan, muistaakseni kyse oli jostain ilmavoimien sisäisestä tutkielmasta jossa noita eri skenaarioita pyöriteltiin.
F-35 Readiness Rates Soar, From 55% To 73%; Price Drops 12.8% - Breaking Defense
The readiness rates were revealed this morning during a press briefing at the Pentagon to announce final agreement on the largest procurement in American history: the $34 billion purchase of 478 F-35s in Lots 12-14.breakingdefense.com
F-35:n Readiness rate nyt 73%.
Herra Puranen kertoo lainaamassasi tekstissä sellaisista asejärjestelmistä jotka käyttävät tulenjohtotutkaa maalitukseen, ei niistä asejärjestelmistä jotka käyttävät kuvantavaa IR järjestelmää maalitukseen. Mikään ei sinänsä estä jälkimmäisiä käyttämästä passiivitutkia ja datalinkkiä ennen IR-maalitusta kohteen löytämiseen, eikä lainaamastasi tekstistä ilmene että Hra Puranen olisi tästä eri mieltä. @Einomies1 ei siis https://maanpuolustus.net/threads/f-35-jsf-fighter.1114/post-791630 välttämättä ollut kaikessa ihan väärässäkään, ainakaan tässä:Lauri on eri mieltä:
Puranen on tietoinen Hensoldtin kokeesta.
– Kukaan häivekonevalmistaja ei ole väittänyt, että kone on näkymätön, se täytyy muistaa. Puhun nyt yleisellä tasolla: passiiviset tutkat ovat maassa olevia järjestelmiä. Enemmän on kyse siitä, missä vaiheessa pystytään tulenosoitustutkalla ottamaan maali lukkoon ja ampumaan siihen, Puranen sanoo.
Häivehävittäjien ominaisuudet on optimoitu juuri niille tutkasäteilyn alueille, joita tulenosoitustutkat käyttävät. Näin kone on mahdollisimman vaikeasti otettavissa tutkan lukkoon ja torjuttavissa.
– Passiiviset tutkajärjestelmät eivät pysty ohjaamaan asejärjestelmiä, ne eivät ole niin tarkkoja.
Suomen historian suurin asekauppa taitekohdassa: Hintakatto asetettu 10 miljardiin – kysyimme 5 tärkeää kysymystä
Puolustushallinto lähettää pian tarkennetut tarjouspyynnöt hävittäjävalmistajille. Ensi talvena Pirkkalassa jylisee.www.is.fi
tai tässäkään:Näin ainakin kuvittelen sen olevan.
Jos ilmapuolustus on hyvin verkottunut ja kehittynyt kokonaisuus sensorien, yhteyksien sekä lavettien osalta, häivekoneet eivät ole turvassa pelkän häiveen ansiosta jos järjestelmää ei kyetä lamauttamaan.
Mä puhuisin mielummin hankinnan kokonais hinnasta kuin yksittäisen koneen hinnasta. Tuo on kuitenkin se joka on se oleellinen ja se sitten vaikuttaa joko neutraalisti tai negatiivisesti puolustusbudjettiin ja sitä kautta kaikkien kolmen puolustushaaran toimintaan.Aika vaikea tuota vastaan on muiden kilpailla...
Alkaa hinta per ominaisuudet olla kohdallaan.