En tiedä kuinka korkealla lensivät kun taivas on pilvessä, mutta aikamoista jytinää kuului asuntoon sisälle asti. Onhan tuo kätevää, että stealth-koneen voi havaita nojatuolissa istumalla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
No mitä veikkaat?Voikohan näitä torjua perinteisellä kuulosuuntimella suuntaamalla?
No perinteisillä ei mutta moderneilla saisi varmaan aika kaukaa kiinni. Kohtilentävä olisi sitten eri asia kun kone kuitenkin nojaa machin tolppaanNo mitä veikkaat?
Häivekoneet havaitaan kyllä ennakkovaroitus ja kaukovalvontatutkilla suhteellisen kaukaa, ei se ole ongelma. Ongelma on asevaikutukseen riittämätön tarkkuus. Siihen ei taida noista sinun kuulokojeistasi olla apuja.No perinteisillä ei mutta moderneilla saisi varmaan aika kaukaa kiinni. Kohtilentävä olisi sitten eri asia kun kone kuitenkin nojaa machin tolppaan
Akustiset torpedot otettiin käyttöön jo wwII. Miksei sitten ohjuskin.Häivekoneet havaitaan kyllä ennakkovaroitus ja kaukovalvontatutkilla suhteellisen kaukaa, ei se ole ongelma. Ongelma on asevaikutukseen riittämätön tarkkuus. Siihen ei taida noista sinun kuulokojeistasi olla apuja.
No niin. Kuppi kahvia vaan ja kehittelemään.Akustiset torpedot otettiin käyttöön jo wwII. Miksei sitten ohjuskin.
Ja juu en ole kännissä, herättivät vaan päiväunilta.
Akustiset torpedot otettiin käyttöön jo wwII. Miksei sitten ohjuskin.
Ja juu en ole kännissä, herättivät vaan päiväunilta.
Irakilaiset taisivat käyttää kuulosuuntimia (korvia) ampuessaan Sergeillä Tornadoja tiedetyin tuloksin. Pointtini lähinnä oli se että kaikki muu säteily 35:ssa on saatu leikattua alas paitsi ääni. Ja minusta on ihan hyvä ettei koneita niin vaan saada alas mätkittyä.Ww2 rahtilaiva kulkee tasaista pintaa suoraan 6 solmun nopeudella, äänen nopeus vedessä 1500 m/s.
Häivehävittäjä 600 solmua taivaalla vapaasti liikehtien kolmella akselilla, äänen nopeus ilmassa 343 m/s.
Yleensä Sergei-miehistö ampuu optisia suuntaimia eli silmiä käyttäen.Irakilaiset taisivat käyttää kuulosuuntimia (korvia) ampuessaan Sergeillä Tornadoja tiedetyin tuloksin. Pointtini lähinnä oli se että kaikki muu säteily 35:ssa on saatu leikattua alas paitsi ääni. Ja minusta on ihan hyvä ettei koneita niin vaan saada alas mätkittyä.
No hohoijaa, älä ole pikkutarkka, tarkoitan tietenkin yöllisiä rynnäköitä lentokentille jolloin sergeit ampu ihan lotolla. Mut nyt lähden kuulostelemaan olisiko Siilinjärvellä hiljaisempaa kuin täällä Mansessa, kahviakin saanut tarpeekseni, päivänjatkoja.Yleensä Sergei-miehistö ampuu optisia suuntaimia eli silmiä käyttäen.
Ei auta Sergei-miehistöjä vastaan siis pelkkä äänettömyys, pitää saada ihan kirjaimellisesti näkymättömäksikin vielä. Ei taida yksi kupillinen riittää.
Kun on woimaa, on yleensä ääntäkin.Semi-OT; Turussa pantiin porukalla merkille, että F135:n tyhjäkäynti on poikkeuksellisen kova ja repivä muihin verrattuna. F404 taasen ainaisen elegantti sekä edestä että takaa. EJ2000 mutta aivan erityisesti M88 pitävät hirveän kovaa ujellusta sisäänoton puolelta (matalampi kuin Hawkin vihellys mutta yhtä kova), takaäänet OK ja samaa luokkaa F404:n kanssa. F135:n etuääntä voisi kuvailla huutamiseksi, takaääntä karjumiseksi.
En siis yhtään ihmettele raportteja, että mil-tehoilla ilmassa tulisi myös desibelejä aika paljon enemmän kuin muilla.
Semi-OT; Turussa pantiin porukalla merkille, että F135:n tyhjäkäynti on poikkeuksellisen kova ja repivä muihin verrattuna. F404 taasen ainaisen elegantti sekä edestä että takaa. EJ2000 mutta aivan erityisesti M88 pitävät hirveän kovaa ujellusta sisäänoton puolelta (matalampi kuin Hawkin vihellys mutta yhtä kova), takaäänet OK ja samaa luokkaa F404:n kanssa. F135:n etuääntä voisi kuvailla huutamiseksi, takaääntä karjumiseksi.
En siis yhtään ihmettele raportteja, että mil-tehoilla ilmassa tulisi myös desibelejä aika paljon enemmän kuin muilla.
Itse Tampereella rekrymessuilla. Kovin jylhältä kuulosti keskustaankin asti noiden hävittäjien moottorit.Videolta tehty havainto: Hornetin nousukiito on todella paljon pidempi. Toki kuormista ei ole tietoa tai siitä olisiko Hornet voinut ponkaista lyhyemmältäkin. Mutta ei F35 ainakaan nousussa näytä vaativan ainakaan enempää kiito(maan)tietä kuin F18.
Katso liite: 37257
Katso liite: 37258
Lähdön kuvaperspektiivin perusteella molemmat nousut on kuvattu samasta pisteestä.