F-35 Lightning II

En viitsi näytellä muuta enkä valehdella. Jos valitaan muu kuin F-35, niin olen kyllä todella pettynyt.
No kyllä arvaisin että alkaa olla taputeltu, jos kuten Lämärin myyntimiestä on uskominen että ovat vieläpä tosissaan tekemässä kauppaa meitin kanssa. Enää ei tarvitse kuin toivoa, että Puolustusvoimat tehdessään Ilmavoimien HX-kauppaa ostaa myös aseistusta ja puikkoja niin, että niitä riitää myös Laivaston ja Maavoimien lavetteihin varastoitavaksi... Jossain määrin tämä kai on mahdollista, ainakin.
 
Jep. Suomessa opittu jo aika monta vuotta siihen ettei polttoa tarvita nousussa, ellei lähdetä maantieltä tai raskaalla kuormalla.
Eurofighteria testatessa oli sama homma: EF jälkipoltin päällä, Hornet ei. Onko ero käytännöissä vai testaukseen liittyvää?
 
Videolta tehty havainto: Hornetin nousukiito on todella paljon pidempi. Toki kuormista ei ole tietoa tai siitä olisiko Hornet voinut ponkaista lyhyemmältäkin. Mutta ei F35 ainakaan nousussa näytä vaativan ainakaan enempää kiito(maan)tietä kuin F18.
Nopean vilkaisun perusteella 35 käytti jälkipoltinta, 18 ei.

Maamerkkien perusteella päätelineet irtosi kiitotiestä noin 550m kohdalla. Hornet mil-tehoilla noin 800-900m.

Eiköhän tuo ollut testi. Muissa videoissa näköjään näkyy normaaleja lähtöjä mil-tehoilla.
 
Eiköhän tuo ollut testi. Muissa videoissa näköjään näkyy normaaleja lähtöjä mil-tehoilla.
Näin itsekin epäilen. Mitteeköhän ne mahtaa näillä testailla?
 
Eiköhän se käynyt "vaa'an kautta" ennen lähtöä, eli verifiointi miten nousee ilmaan tarkasti tunnetulla kuormalla tarkasti tunnetuissa olosuhteissa. Sehän se HX Challengen tehtävä on :)
Miksi HN perässä?
 
Back
Top