Yksi kysymys on että miten F-35:n kriittistä osaa eli häivepinnoitteen kykyä voidaan arvioida kenttähuollossa. Tarvitaanko siihen jotain erikoista, koska RAM-materiaali on kyllä kestävä, mutta ei kaikenkestävä. Se on tarkastettava joka lennon jälkeen silmämääräisesti ja tehtävä tarvittaessa korjauksia. Häiveominaisuuksia pitää pystyä arvioimaan, eikä meillä ole sellaista kammiota täällä, johon koneen voi ajattaa huollossa. En tiedä riittääkö Ylöjärvellä olevan lafkan kyky siihen, mutta ilmeisesti se on suunniteltu vain maa-ajoneuvoja varten eikä sensoreita kyetä siirtämään.
Rauhanaikana kone kyllä voidaan lennättää Norjaan, Britteihin, Alankomaihin tai Italiaan, jossa lienee mahdollisuuksia mitata säteilyn absorbointi jne. Rauhanaikana koneet lentäisivät täällä muutenkin Lunebergien kanssa, mutta se ei poista ylläpitokysymyksiä.