Gyllis1
Respected Leader
Voisi olla viisasta sellaisessa tapauksessa muutamalla sanalla selittää muillekin mikä naurattaa.No sehän siinä naurattaakin. Tehty Trump-politiikkaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voisi olla viisasta sellaisessa tapauksessa muutamalla sanalla selittää muillekin mikä naurattaa.No sehän siinä naurattaakin. Tehty Trump-politiikkaa.
Eli meinaat että vakinaisia kenttiä merkittävästi lyhyemmillä ja kapeammilla kiitoteillä ei ole merkitystä? Vakaus on eri asia ja koneen jarrutuskyky on eri juttu. F-35 on sisäisten aseiden ja pa:n kanssa raskas kone, jolla on suuri siipikuorma. Koneessa ei ole ilmajarruakaan.Tuskinpa, ennen kuin ollaan kotimaassa kokeiltu asiaa kenttäoloissa. Oleellista ei ole laskun/nousun pituus vaan vakaus ja se on ymmärtääkseni testattu.
Se koukku pitää tarkistaa joka kerran mekaanikon toimesta kun sitä käytetään. Ei siis puhuta samanlaisesta kestävyydestä jatkuvassa käytössä kuin F-18 sarjalaisissa tai Rafale M versiossa.Ja hätätapauksia varten löytyy kuitenkin pysäytyskoukku.
Luulen samaa. Miksi Norjalaisten olosuhteet arktisena maana olisivat niin erilaisia kuin meillä? Meillä vielä operoidaan normikenttää lyhyemmiltä baanoilta.Vastauksena nimimerkin @Einomies1 kysymykseen, kyllä, uskon jarruvarjon tulevan meillekin, jos F-35A voittaa. Pysäytyskoukku on kuitenkin lähinnä hätätilanteisiin, kuten @Patu kirjoitti. Ei sitä ole mitoitettu säännölliseen käyttöön, joten ainakin harjoittelu jää väliin. Kriisiaikanakin saattaa alkaa jännittää, kun suunnitteluspeksien käyttökerrat ylitetään...
Juuri siksi kirjoitin, että "hätätapauksia varten".Se koukku pitää tarkistaa joka kerran mekaanikon toimesta kun sitä käytetään. Ei siis puhuta samanlaisesta kestävyydestä jatkuvassa käytössä kuin F-18 sarjalaisissa tai Rafale M versiossa.
Juuri siksi kirjoitin, että "hätätapauksia varten".
”Viidennen polven koneessa käytetään hävittäjän omaa tutkaa häirintälähettimenä. Tämä on suuremman tehon ja paremman jäähdytyksen ansiosta noin kymmenen kertaa tehokkaampaa kuin ripustimeen sijoitettu erillinen häirintälaite. Lisäksi suurempi antenni tuottaa paremmin suunnatun ja kapeamman säteen kohteeseen, joten vihollisen on vaikeampi havaita konetta”, Davis kertoo.
Vastaako yksi suomalainen hävittäjä yli kymmentä viholliskonetta – kyllä se on mahdollista ja F-35 pystyy vielä parempaankin | MustRead
Liittoutumattoman maan puolustusratkaisujen pitää olla maailmanluokkaa, sanoo Suomen sotahistorian hyvin tunteva Scott Davis Lockheed Martinilta. Monitoimihävittäjä F-35:n uuden teknologian avulla on…www.mustread.fi
Noihin aikoihin jarruvarjoja käytettiin yleisesti ihan kaikissa laskuissa, koska koneiden laskeutumisnopeudet/ominaisuudet olivat erilaisia kuin nykyään.
Jeps! Siis hyvä havainto.Markkinointimiesten puheista kannattaa aina poimia se mitä jätetään kertomatta. Jos tutka toimii täydellä teholla häirintälähettimenä niin pystyykö se samaan aikaan hoitamaan tutkalle kuuluvan roolin? Veikkaan että ei, tai ainakin tutkan suorituskyky kärsii huomattavasti. Toinen mitä jätetään kertomatta on taajuusalue, jolla häirintä toimii. Erillinen häirintälaite toimii yleensä laajemmalla spektrillä kuin mihin hävittäjän tutka kykenee.
Patria siis omistaa KAMS:sta melkein puolet. Tuollahan taitaisi olla Suomelle ihan käytännön merkitystä moottorin huoltamisen näkökulmasta? Jos ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan eikä tapella jonkun italialaisen poppoon kanssa aikatauluista. Huoltovarmuus on iloinen asia.
Kongsberg Gruppen : Aviation Maintenance Services opens F135 Engine Maintenance Depot
EN NO Kongsberg Aviation Maintenance Services opens F135 Engine Maintenance Depot Kongsberg Aviation Maintenance Services announced today that...www.marketscreener.com
Kongsberg Aviation Maintenance Services AS (KAMS) is majority owned by Kongsberg Defence & Aerospace with 50.1% of the shares and Patria of Finland owning 49.9%.
Markkinointimiesten puheista kannattaa aina poimia se mitä jätetään kertomatta. Jos tutka toimii täydellä teholla häirintälähettimenä niin pystyykö se samaan aikaan hoitamaan tutkalle kuuluvan roolin? Veikkaan että ei, tai ainakin tutkan suorituskyky kärsii huomattavasti. Toinen mitä jätetään kertomatta on taajuusalue, jolla häirintä toimii. Erillinen häirintälaite toimii yleensä laajemmalla spektrillä kuin mihin hävittäjän tutka kykenee.
Mitähän spesiaalia tuossa iippojen koneessa on? Kai siitäkin on juttua jo ollut mutta laiskana miehenä en jaksa haeskella. Jotain varmasti kun on I-kirjainkin annettu. Onko vain ilmastoon ja ympäristöön ja organisaatioon sopeuttamista vai onko ihan erityisiä suorituskykyjä tullut lisää?
Haeskelin myöskin laiskana miehenä:Mitähän spesiaalia tuossa iippojen koneessa on? Kai siitäkin on juttua jo ollut mutta laiskana miehenä en jaksa haeskella.
Satuitko löytämään kuvaa noista rungonmyötäisistä tankeista? Olis mielenkiintoista nähdä miten vaikuttavat, kun kone ei nytkään ihan missimitoissa ole.Haeskelin myöskin laiskana miehenä:
F-35:n olemassaolevan ohjelmiston päälle asennetaan Israelin oma softapaketti, joka mahdollistaa kotimaisen tietovuon ja kotimaisten omasuoja/häirintäjärjestelmien käyttämisen. Lisäksi koneeseen tulee pudotettavat ei-häiveiset lisäpolttoainesäiliöt ja myöhemmin myös häiveiset rungonmyötäiset lisäpolttoainesäiliöt.
Ei niitä ole vielä olemassa, liekö vielä edes taiteilijan näkemyksiä julkaistu.Satuitko löytämään kuvaa noista rungonmyötäisistä tankeista? Olis mielenkiintoista nähdä miten vaikuttavat, kun kone ei nytkään ihan missimitoissa ole.
Huomannet, että siinä on silti erillinen joten tutkan mahdollisista puutteista suhteessa siihen ei tarvitse huolestua.Markkinointimiesten puheista kannattaa aina poimia se mitä jätetään kertomatta. Jos tutka toimii täydellä teholla häirintälähettimenä niin pystyykö se samaan aikaan hoitamaan tutkalle kuuluvan roolin? Veikkaan että ei, tai ainakin tutkan suorituskyky kärsii huomattavasti. Toinen mitä jätetään kertomatta on taajuusalue, jolla häirintä toimii. Erillinen häirintälaite toimii yleensä laajemmalla spektrillä kuin mihin hävittäjän tutka kykenee.
Älä nyt, eikös tuo ole selvä Miss XL?Satuitko löytämään kuvaa noista rungonmyötäisistä tankeista? Olis mielenkiintoista nähdä miten vaikuttavat, kun kone ei nytkään ihan missimitoissa ole.